Permalänk
Medlem

FF7 till PS3?

Har hört rykten om att det skall komma en ny version av Final Fantasy 7 till PS 3 men jag har endast sett någon enstaka bild kring det.

Skulle någon hitta något om det så säg gärna till! Det vore en mycket god
gärning

Permalänk
Medlem

Tyvärr är detta nekat av Square sist jag läste om det iaf, alla fick upp hoppet strax innan PS3 skulle släppas för dom gjorde ett "techdemo" som renderade upp introt på Final Fantasy 7 med PS3 och teknologin som användes för att göra filmen Advent Children

http://www.gametrailers.com/player/5846.html

Om jag mins rätt nekade square allt om detta

sorgligt nog

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Sorgligt indeed. Tack för trailern i alla fall.

Square dom stackrarna hade nog gjort stor vinst om dom hade gjort det.

Permalänk

själv tycker jag inte att det ska komma en remake. Den är kult och ska så förbli IMO. Blir en megaflopp annars.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas iaf att det släpps på PSN så man kan tanka orginalet.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Samma här. Bäste spelet i världshistorian. Utan tvekan. Dock skulle jag bli ännu gladare om de gjorde en remake med supersnygg grafik UTAN att sabba kännslan. Och kanske lägga till lite fler sidequests i spelet, lägga till lite bonusprylar och sen kanske ett extra kapitel efter man varvat spelet. Som bonus. GULLLD värt säger jag bara

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

Mysfaktorn i grafiken DÅ... knäcker alla nya teknologier och grafikmotorer. Så är det bara. Förstör inte det bästa spelet genom tiderna! Men släpp som sagt på psn så fler som aldrig har spelet detta underbara spel får upp ögonen. Om det nuy finns några