Permalänk
Medlem

Asus Maximus Extreme vs foxconn Blackops

Ska köpa nytt moderkort och undrar villket som överclokar bäst?
kylningen har ingen betydelse undrar bara villket som är bäst att överclocka.

Visa signatur

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel

Permalänk

Av ren nyfikenhet, varför väljer du just mellan dessa två?

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Avstängd

googla lite läs reviews?

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på ett BlackOps, då detta också är ett X48, har mer detaljerad Bios.. och är allmänt bra omtalat av OC människor.

Finns en ùber överklockar snubbe som kallar sig shamino, han har varit med o designat detta kort måste ju sluta i nånting bra iaf

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

är du nybörjare rekommenderar ja inte något av de korten. speciellt inte foxconn blackops. det följer ju med kvävepott till nordbryggan! det är extremt på alla sätt. och kostar över 3000kr. maximus formula är ju med lite krångligt med kylning och ett avancerat bios. jag skulle rekommendera något P35 kort annars, billiga och klockar guld:) men har du klockat förr så tycker jag maximus formula är ett bra val... jag äger ett:)

Permalänk
Medlem

X48 korten är riktigt knepiga faktiskt

mycket mer pill och minimala inställningar gör natt o dag..

lackat ur ett antal gånger vill jag lova hehe...
men kul är det då det inte bara är o tuta o köra, utan man får komma fram till nån lösning som fungerar, och det är inte alltid mer av nåt är det som hjälper.

nåja lycka till iaf ... kommit fram till nåt?

mvh

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk
Avstängd

Prova med XFX 790I kortet... blir inte klok på alla settings i biosen!