Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Detta ser rätt kul ut:

http://www.gametrailers.com/player/33063.html

http://www.gametrailers.com/player/33088.html

This is Vegas!

Jag röstar flopp.
Ser inte ut som nåt speciellt, kommer hamna runt 5/10 skalan..
FIGHT! RACE! GAMBLE! PARTY! urk

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Jag röstar flopp.
Ser inte ut som nåt speciellt, kommer hamna runt 5/10 skalan..
FIGHT! RACE! GAMBLE! PARTY! urk

Jopp, får samma känsla jag...

Visa signatur

---

Permalänk

Prövar här då, då jag inte hitta något som gav mig svaret som jag ville åt.

Hur går man tillväga att koppla 360 till min 22' med VGA-kabeln?
Och, jag har ett 5.1 system till datorn, hur får jag det att fungera till konsolen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Architect
Prövar här då, då jag inte hitta något som gav mig svaret som jag ville åt.

Hur går man tillväga att koppla 360 till min 22' med VGA-kabeln?
Och, jag har ett 5.1 system till datorn, hur får jag det att fungera till konsolen?

Efter 10 sekunder har jag funnit att på sidan 98 i denna tråd diskuterar jag och flera andra hur man gör...

Hur kommer det sig att jag kunde hitta det och inte du? *förvirrad*

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Visst är det ingen tull från Play.com? Någon som har beställt därifrån - hur lång tid tar det? Tänkte beställa Mass Effect!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Visst är det ingen tull från Play.com? Någon som har beställt därifrån - hur lång tid tar det? Tänkte beställa Mass Effect!

Det ska inte vara tull på något inom EU/Norge för oss.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Visst är det ingen tull från Play.com? Någon som har beställt därifrån - hur lång tid tar det? Tänkte beställa Mass Effect!

Brukar ta ca 5 arbetsdagar för mig att få paket från England.

Permalänk
Medlem

Tack Ville ha paketet innan valborg och ledigheter, så jag beställde från Dustin för några hundra dyrare istället. Blev en arcade med mass effect och GTAIV. Har förhoppningsvis många roliga timmar framför mig

EDIT:
Kan man spela online med Arcade om man köper till ett guldkort? Har alla automatiskt silver-medlemsskap på Live? Tänkte om man köper till en hårddisk..

Permalänk
Medlem

Du behöver ett guld för att kunna spela över Live.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Det är jag medveten om, men får man automatiskt ett silver när man registrerar sig på live? Krävs det att man har en premium/pro-konsol för att kunna ta del av silver-prylar, eller går det lika bra med en arcade+hårddisk?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Det är jag medveten om, men får man automatiskt ett silver när man registrerar sig på live? Krävs det att man har en premium/pro-konsol för att kunna ta del av silver-prylar, eller går det lika bra med en arcade+hårddisk?

Det går lika bra med arcade+hårddisk. Enda skillnaden mellan premium och arcade är vilka tillbehör dom lagt i kartongen och att premium har lite silvermålad plast iställetför vit.

Permalänk
Medlem

En fråga: Om jag har Xbox Live Guld, sen flyttar min konsol till en polare och pluggar in nätverkskabeln, kommer Live Guld då att funka hemma hos han också?

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Det går lika bra med arcade+hårddisk. Enda skillnaden mellan premium och arcade är vilka tillbehör dom lagt i kartongen och att premium har lite silvermålad plast iställetför vit.

Tack så mycket! Hur är det med att spela xbox-titlar? Fungerar det också om man har en hårddisk, eller kräver det något särskilt som enbart finns i premium?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Tack så mycket! Hur är det med att spela xbox-titlar? Fungerar det också om man har en hårddisk, eller kräver det något särskilt som enbart finns i premium?

Som sagt, själva konsollen är exakt samma. Det är bara externa tillbehör som skiljer. Så det ska inte vara några problem.

Viggen: Fixa bara nätverksinställningarna så det passar hans nätverk så ska det fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Visst är det ingen tull från Play.com? Någon som har beställt därifrån - hur lång tid tar det? Tänkte beställa Mass Effect!

Play.com skickar väl från Jersey, vilket innebär tull för oss svenskar.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Play.com skickar väl från Jersey, vilket innebär tull för oss svenskar.

Är det någon som vet säkert??

Permalänk
Medlem

Från deras Terms & Conditions-sida:

Citat:

32. Every purchase you make shall be deemed performed in Jersey. Jersey law shall govern every aspect of contractual agreement concerning purchases made from the Site.

Så jepp, det blir tull & moms eftersom Jersey inte är med i EU.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Det går lika bra med arcade+hårddisk. Enda skillnaden mellan premium och arcade är vilka tillbehör dom lagt i kartongen och att premium har lite silvermålad plast iställetför vit.

Man får väl även bara med en compositkabel istället för den lyxigare komponentkabeln, ska man dock bara använda HDMI så spelar det ju ingen roll.

Sen saknas även headset men det känns väl inte så jätteviktigt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viggen
En fråga: Om jag har Xbox Live Guld, sen flyttar min konsol till en polare och pluggar in nätverkskabeln, kommer Live Guld då att funka hemma hos han också?

När du har ett guld konto på Xbox Live så kan du spela på det på vilken xbox som helst. Förutsatt att har internet-uppkoppling. Fast det är bara en som kan spela på kontot samtidigt.

Visa signatur

Intel Core i7 920 - P6T Deluxe V2 - 6gb Corsair Dominator 1600 mhz - XFX Radeon 5870 - Corsair 800D - Corsair H50

Permalänk

En fråga om regionskodning på 360:

Jag bor för tillfället i Ryssland, och inga av de större internetbutikerna (amazon mm.) levererar spelkonsoler hit. Därför är jag mer eller mindre tvungen att köpa min 360 på plats i en av de lokala butikerna, i detta fall MediaMarkt.

På boxen står det skrivet att basenheten är kodad till DVD-region 5 och anpassad till PAL. Kommer detta att hindra mig från att spela spel köpta i Sverige eller övriga EU? Jag vill inte vara fast med en konsol som bara fungerar med spel köpta i Ryssland.

Visa signatur

There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.

Permalänk
Medlem

Hej, om jag vill koppla in min 360(Premium) till min datorskärm behöver jag någon kabel som inte följer med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Hej, om jag vill koppla in min 360(Premium) till min datorskärm behöver jag någon kabel som inte följer med?

Ja du behöver VGA-kabeln.

Permalänk
Medlem

Hej,har en 360,köpte för 2 år sen. Nu har jag en full hd tv,och undrar lite angående upplösning,såg att i dashboard så kan man ändra det till 720 eller 1080i eller 1080,vilken ska jag ha?

Vad är det för skilnad på 1080,och 1080i,sen står det alltid 50 htz,ska det inte stå 100htz??

Och sen en annan fråga,om man kopplar xboxen till internet,vad kan man göra då,förutom att spela multipayer?

Tack för hjälp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Ja du behöver VGA-kabeln.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=70998
En sådan?

Permalänk
Medlem

Tjena

jag har spelat GTA IV nu ett tag o det är riktigt grymt, men det finns något som jag funderar på. Det finns ingen direkt menu för spelet utan man börjar direkt detta gäller även när man har en sparad save. Men frågan är då hur gör man för att spela det online? Vet ni anser detta en dum fråga men jag hittar det verkligen inte hehe kollar i start menun men hittar inget

Tack i för väg
MVH DRjens

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Ta fram mobilen och gå in i menyn så finns det multiplayer

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Ta fram mobilen och gå in i menyn så finns det multiplayer

Tackar det skall testas

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
http://www.webhallen.com/prod.php?id=70998
En sådan?

T ex., ja

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filkon
Hej,har en 360,köpte för 2 år sen. Nu har jag en full hd tv,och undrar lite angående upplösning,såg att i dashboard så kan man ändra det till 720 eller 1080i eller 1080,vilken ska jag ha?

Vad är det för skilnad på 1080,och 1080i,sen står det alltid 50 htz,ska det inte stå 100htz??

Och sen en annan fråga,om man kopplar xboxen till internet,vad kan man göra då,förutom att spela multipayer?

Tack för hjälp

1080i är en omskalning och motsvarar 720 så kör på 1080p. Angående Hz vet jag inte. Kankse inte stödjer mer?