World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Nej inte speciellt. Man kör några vanliga instancer / heroics o lite bgs med nya speccen så är man i fin form för pve endgame sen. Blir nog ganska långtråkigt å köra med samma sepcc hela tiden o vissa speccs går knappt questa med. Holy priest / protection warrior med mer. Men dom behövs ändå i end game.

Ok, jag kör med Fury på min warrior för att det blev så segt att grinda med Arms och 3,8s-yxan jag twinkade med vid lvl29. Om jag nånsin kommer levla den till 70 blir det väl Arms igen.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Hammer, Handsome British Reborn, Velocity

Aktiva?
lvl?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Skitsnack, kan man lira affliction ordentligt räcker det jäkligt långt. Ända fram till början av t6 där destro drar ifrån.

rätt drygt att köra affliction fram tills t6 där du börjar suga mer och mer pung och drar ner raiden i skiten pga din gimp skada och sedan behöva geara om hela karaktären för att vara till nytta igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Skitsnack, kan man lira affliction ordentligt räcker det jäkligt långt. Ända fram till början av t6 där destro drar ifrån.

kan man lira affliction på T5/T6 kommer man långt.
kan man lira demo/destro på T5/T6 kommer man längre.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Aktiva?
lvl?

Alla är rätt så aktiva och raidar Karazhan+

Permalänk
Medlem

Drog kara idag och leadern ninjade t4 token från prince, alla i gruppen kan verifiera vad som hände. Finns det något man kan göra åt saken eller är det bara att bita i det sura äpplet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johnny.R
Drog kara idag och leadern ninjade t4 token från prince, alla i gruppen kan verifiera vad som hände. Finns det något man kan göra åt saken eller är det bara att bita i det sura äpplet?

inte köra pug är nog de bästa man kan göra

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johnny.R
Drog kara idag och leadern ninjade t4 token från prince, alla i gruppen kan verifiera vad som hände. Finns det något man kan göra åt saken eller är det bara att bita i det sura äpplet?

Exakt vad det hände oss 2 dagar sen.

Tråden med SS: http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=3779031180&s...

Ingemansson: I mitt server man puggar både kara och ZA varje dag, har haft aldrig nåt problem med ninja tills nu.

Permalänk

KZ pugs är jättesmidigt. Då de felsta guilder som finns raidar inte KZ och tar bara in folk med KZ++ gear.

Inga problem med ninjaloot då jag leder alla KZ pugs jag kör
Full clear varje vecka i nu 4 veckor.

Permalänk
Medlem

Haha, har faktist bara spelat wow nu i 2 ½ år.
All tid har ju inte gått åt att spela wow dock däremot men.
Det börjar bli lite halv tråkigt, finns inte så mycket att göra förutom lite arena 1 gång i veckan etc etc.

Behöver någonting annat att spela för en stund framöver.

Spelet får inte vara allt för krävande på datorn.
(3200+, 6600gt, 1gb ram.)

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Har just börjat lvla en draenei hunter, level 11 just nu utan pet. Frågan är vilket pet borde jag skaffa? Finns det någon speciell? Har hört om en 11 lvls elite isbjörn i Dun Morogh, är den ngt att ha? Eller finns det andra ni rekommenderar? Tacksam för svar.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Har just börjat lvla en draenei hunter, level 11 just nu utan pet. Frågan är vilket pet borde jag skaffa? Finns det någon speciell? Har hört om en 11 lvls elite isbjörn i Dun Morogh, är den ngt att ha? Eller finns det andra ni rekommenderar? Tacksam för svar.

Ta den du tycker är snyggast/coolast. Jag har en svart panter som passar min personlighet väldigt bra

Permalänk
Medlem

Gris är väldigt smidiga för leveling tycker jag, charge är trevligt. Men som sagt, det spelar ingen större roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Gris är väldigt smidiga för leveling tycker jag, charge är trevligt. Men som sagt, det spelar ingen större roll.

Okej, tack för era svar!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Gris är klart den bästa när man kommer till ca lvl 30 då kan man ta en tiger i STV.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Efter att ha testat en uppsjö av pets har jag återgått till min lilla kissekatt. Vi har hängt ihop i ur och skur.

Tycker katten klarar stryk och hålla agg lika bra som grisar mm. Testat katt, varg, skorpion, raptor, sköldpadda, basilisk. Ärligt talat inte testat något från Outlands.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Efter att ha testat en uppsjö av pets har jag återgått till min lilla kissekatt. Vi har hängt ihop i ur och skur.

Tycker katten klarar stryk och hålla agg lika bra som grisar mm. Testat katt, varg, skorpion, raptor, sköldpadda, basilisk. Ärligt talat inte testat något från Outlands.

Fördelen med grisen är ju att den chargar och det går snabbt. Vid lvl 70 kör jag ravager för de gör mycket skada (mer än tiger) och håller aggro utmärkt.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Okej, tack för era svar!

http://petopia.brashendeavors.net/

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Hur är det om man som en raidande hunter, inte jag men en påhittad ;), skulle köra med en wind serpent?

Finns det någon punkt där man crittar så ofta att ens pet har så mycket energy att en wind serpent skulle kunna spamma sin lightning pryl så ofta att det gör mer skada än en ravager? Har inte spelat hunter sen level 60 var max level så jag har inte så bra koll längre. Bara en tanke som slagit mig

Permalänk
Medlem
Permalänk

Allt fungerar inom petvärlden, skiljer lite i armor eller hp, men har den ena lite hp så har den mer i armor etc, en smaksak helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Glömt lösenordet till min mail som är reggad till mitt wow-konto.
Och kan heller inte komma åt mitt account som det är det nu.
Heller ingen chans att jag kan komma åt mailen som är reggad på mitt konto.

Jag har skickat mail till blizzard gällande att jag vill att dom ska byta mail, jag har skickat med SQ, cd-keys osv.

Skickade detta i fredags och inget svar ännu, verkar ju ta jätte lång tid.
Om man ringer supporten på Account&Billing, kan dom då fixa det över telefon tro?

Vill gärna ha något att göra med min död-tid och wow är bra i det läget.

Någon som vet?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

var 2 år sen ja spelade nu, men såg idag att min character fortfarande finns kvar tycker ni att ja ska börja lira igen? är burning crusade någe bra överhuvdtaget?

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Fördelen med grisen är ju att den chargar och det går snabbt. Vid lvl 70 kör jag ravager för de gör mycket skada (mer än tiger) och håller aggro utmärkt.

Ok, kanske ska testa en ravager men känns som jag sviker en polare! (Katten)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Hur är det om man som en raidande hunter, inte jag men en påhittad ;), skulle köra med en wind serpent?

Finns det någon punkt där man crittar så ofta att ens pet har så mycket energy att en wind serpent skulle kunna spamma sin lightning pryl så ofta att det gör mer skada än en ravager? Har inte spelat hunter sen level 60 var max level så jag har inte så bra koll längre. Bara en tanke som slagit mig

Enligt en polare så ska en Wind Serpent ha högre dps än t.ex. en ravager. Fast då bör man ju ha hög critchans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Ok, kanske ska testa en ravager men känns som jag sviker en polare! (Katten)

Jag kände faktiskt samma när jag stablade katten ;-D

Jag började med min ravager från hellfire peninsula vid lvl 62. Den har ju hängt med ett tag och den är större än min orc nu vid lvl 70 ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Glömt lösenordet till min mail som är reggad till mitt wow-konto.
Och kan heller inte komma åt mitt account som det är det nu.
Heller ingen chans att jag kan komma åt mailen som är reggad på mitt konto.

Jag har skickat mail till blizzard gällande att jag vill att dom ska byta mail, jag har skickat med SQ, cd-keys osv.

Skickade detta i fredags och inget svar ännu, verkar ju ta jätte lång tid.
Om man ringer supporten på Account&Billing, kan dom då fixa det över telefon tro?

Vill gärna ha något att göra med min död-tid och wow är bra i det läget.

Någon som vet?

Senast jag mailade dom väntade jag 8 veckor på svar.. en kompis har blivit hackad nu och han har väntat 6 veckor hittils utan svar så du kan vänta ett tag tyvärr vet dock inte hur det är när man ringer

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Skitsnack, kan man lira affliction ordentligt räcker det jäkligt långt. Ända fram till början av t6 där destro drar ifrån.

Men du vad skrev jag då? End game betyder i min värld Sunwell eller i viss mån BT/MTH och jag är ledsen men affliction har inte mycket att sätta emot md/destro på bossar som tex Brutallus. Visst malediction ger en boost för övriga i raiden men det är svårt att väga in då det inte syns på din egen dps mätare. Raids som lock i end game betyder tyvärr numera mest shadowbolt spam al'a shadowmage, visst man slutar högt på dps listorna men det är inte en direkt underhållande "build".
Iofs behöver man inte direkt byta ut all gear eftersom de gems som funkar bäst för affliction är i stort sett de som även funkar bäst för md/dm (+dmg>allt:).

Affliction var dock klart kul i naxx direkt efter affliction-buffen men den tiden är numera långt förbi.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zmutch
Senast jag mailade dom väntade jag 8 veckor på svar.. en kompis har blivit hackad nu och han har väntat 6 veckor hittils utan svar så du kan vänta ett tag tyvärr vet dock inte hur det är när man ringer

Ring! Funkade utmärkt, det var löst på 2 minuter.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Gris är klart den bästa när man kommer till ca lvl 30 då kan man ta en tiger i STV.

Är det någon skillnad på olika kattdjur? Jag håller på att levla en hunter, är lvl32 nu och använder mig fortfarande av "Eichikaiee" eller vad den nu heter, ett vitt lvl16-lejon man ska döda i ett quest i Barrens. Är det någon skillnad på den och katt-djuren i Stranglethorn?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100