Feldesignat tangentbord försenar Dell-datorer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ah, men det beror nog ändå inte på att shift är för lång som det står i nyheten. mitt ser exakt likadant ut. (iof har jag även bredare vänster än höger shift också på mitt udda bord så man vet aldrig..)

ja där stod det iof att knapparna är felmappade också, (eller ja, det är ju rätt egentligen då) jag tror ledd av det som står i tråden och det du säger att förvirring kan ha uppståt snarare av hur skillnaden mellan hur entertangentens utformning ser ut på olika sidor vattnet.

Du måste ha ett konstigt tangentbord. Svenskt? Vilket då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RHWarrior
De flesta "vanliga" tangentbord har ju "<,>,|"-knappen mellan shift och Z, utan att för dens skull inte ha Z under A.... vilket liksom är minimum för touch typing.

Det där gäller nog på svenska tangentbord.
De av brittisk (och alla engelska?) som har "normalstor" enter-tangent ska backslash och pipe in till vänster om 'Z'. Annars ska det se ut så här
http://individual.utoronto.ca/janzen/electronics/tutorials/le...
vilket hans tangentbord (länkat ovan) inte ser ut som.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt HUR man kan feldesigna något men tydligen så funkar det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Du måste ha ett konstigt tangentbord. Svenskt? Vilket då?

ja, fast det heter tyvärr inget verkar det, men jag hittade en bild på ett likadant:

http://www.ergoff.se/produkter/minitangentbord

(mitt är dock svart)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Något som vet var drivrutinerna till nya tangentbordet finns?

Visa signatur

Trying, is the first step to failure

Homer J Simpson