Permalänk
Medlem

Silverstone 450W fanless

Hej,
Ny tillskott till de fläktlösa. Marknaden har inte dött än.

http://www.silverstonetek.com/products/p_contents.php?pno=ST4...

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Medlem

Silverstone gör mycket bra nätdelar. Har 2st. Ena brukas inte lägre utan ligger som reserv då jag precis uppgraderade till en slverstone zeus på 850W. endast 80mm fläkt som kyler den men enligt recentioner som last testat den syntetiskt på alla rails så låter den oftast mindre än dom flesta bra nätdelar med 120mm fläkt pga sin relativt sätt höga verknigsgrad på upp till 87%.

Så 450W med säg 87% verknigsgrad och 270-300W last så blir det inte så jävla mö som ska kylas bort i förluster. Visst 30W passivt i förlsut tex blir mäkta varmt med en mindre fläns, har testat med processorer i ca 20-25W rangen men appsolut igen omöjlighet med en hyffsad fläns.

Skulle lätt ta silverston över corsair. har testat 2st silverstone och en corsair så ska inte säga att jag har några statistiska grunder då båda är kvalitetsagg men både jag och polaren som har silverstone agg som gått några år är nöjda.

Dom kommer dock till ett rätt hög pris.

Kan undra va detta 450W kostar.

Permalänk
Medlem

Är inget fan av fläktlösa grejor, bästa vore ju om dom satt en 80mm fläkt som alltid snurrar @ 500rpm eller nått för att få ut luften iaf sen blir nog priset väldigt högt.
Får kolla lite tester sen endå för den som har pengar och är stöööööörtjävla kräsen när det gäller ljud så kan det vara något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Är inget fan av fläktlösa grejor, bästa vore ju om dom satt en 80mm fläkt som alltid snurrar @ 500rpm eller nått för att få ut luften [...]

Ja, det är ett vettigare alternativ enligt mig. En fläkt som bara snurrar i några få hundra rpm gör en rejäl skillnad i kylningsförmåga och är fortfarande näst intill ljudlös.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

En fläkt som användas för att skapa ett positivt tryck i systmet må man inte komma ifrån, men jag vill hellre ha denna spec:at enligt mitt val och montering istället för nätdelsbunden.

Jag har ögat på båda Silverstone och Silentmaxx lösningar inför ett HTPC och NAS som jag bygger till sommaren. Silverstone väger något tyngre än Silentmaxx just nu.
Min tanke är just att man skall koppla hela alu-chassit (alltså nätdel) med en passiv vattenblock (reserator 2).

Visa signatur

InMortumVeritas