Ny minnesteknik betyder snabbare grafikkort

Permalänk

Undra varför inte 9800GTX kunde komma med nyare GDDR

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
Även om motorn är skitstark faller allt om tändningen är feljusterad...

Kanske en kommentar som älskas på detta bilälskande forum :D. ATI har haft otroliga "pappersspecs" innan. Jag tror det när jag ser det, och jag vill se det. Men jag kommer inte måla gräs och gröna skogar innan. Minnesstandarden kanske är banbrytande, men jag vill ha ett banbrytande kort innan jag skriker "hurra!"!

Beror väll på hur mycket den e feljusterad...några grader spelar ingen roll om du inte kör på spikvänligaste bränslet i världen....:D....ne OT hoppas DDR5 på 4000 serien blir bra så nvidia får på näsan för allt dom har sagt om AMD...

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spajdermän
AMD och minnestillverkaren borde ha hållit detta hemligt, och sedan tagit nVidia på sängen när de grafikkorten med dessa minnen släpps.

Spelar ingen roll, 9900GTX (GT200/G100) kommer använda GDDR3 ändå som det ser ut för tillfället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrigTSD
Nu framgår det inte i artikeln vad jag kunde se hur energieffektiviteten är på den nya standarden. Men jag ser helst att utvecklarna lägger fokus på den punkten.

ATI HD4870 har en idel TDP på under 10 watt så de lär inte vara allt för strömkrävande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av walp
Hoppas verkligen inte att Nvidia får GDDR5-minnen. (Dock fånig kommentar av mig)

Ser väldigt gärna att Nvidia får det tufft i några månader framöver så att 'balansen' utjämnas.

Eller? Tänker jag fel nu?

Jag håller med. Blir bra för marknaden om det blir ombytta roller. Lite priskrig hade ju inte skadat. Självklart får man väldigt mycket prestanda för 1500 för tillfället, men toppkorten ligger fortfarande på 4000.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
Undra varför inte 9800GTX kunde komma med nyare GDDR

För att 9800GTX=8800gts (G92)+ytterligare en SLI brygga. 9900gtx har också bara GDDR3.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990