Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Nu har jag ett PROBLEM, hämtade nyss mitt AoC Collectors Edition som jag verkligen såg fram emot men när jag installerade och skulle göra ett konto så märkte jag att det inte fanns någon manual och där i så skall tydligen koden stå...

Nå, någon som vet en snabb lösning?

Boxen var inplastad?
Men det enda jag kan komma på är att prata med affären du köpte spelet av.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jo boxen var inplastad och jag beställde den från Webhallen. Är det någon mer med CE som inte fått någon nyckel med??

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinnstol
Har tammefan samma fel. Såg nån tjomme på ett mmo-forum som hade samma strul. Nån som har nån aning om vad man ska göra?

det är ett välkänt problem.
http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=8104

65+ sidor i den tråden med folk som klagar på det. (jag är en av dom )

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Ni har ju iaf en nyckel..

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Najk : Vad nickar du hos Nova? Sitter och installerar just nu och funderar på ansöka till era klan. Efter en del läsning är det ingen tvekan att klanen håller hög standard gällande ordning, tydliga regler osv...det gillar jag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
det är ett välkänt problem.
http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=8104

65+ sidor i den tråden med folk som klagar på det. (jag är en av dom )

Eftersom att jag inte lyckas ta mig in till forumet pga att min CE kod inte godtas, har någon från Funcom kommenterat problemet än?

Permalänk

Nu kanske någon har en buddy key? Och när kommer man kunna använda såna? ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekaann
fan asså.. nu står det att accountet e öppet.. och jag kan logga in på hemsidan men inte på spelet.. nån som har samma problem?

Har exakt samma problem men har inte fått det å funka än. Fick det att stå "Open" på hemsidan, men klarar inte logga in ändå. Funkade ju skitbra att spela innan ju, blä.

Permalänk
Medlem

Sitter för tillfället på ett 7900gs, och det laggar satan ibland, skulle det flyta på mycket bättre om jag införskaffar mig ett 8800? ; o Har för övrigt 3800+, 2gb ram etc. För har nämligen en polare som jag kan få det billigt av i sådana fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kapaneon
Sitter för tillfället på ett 7900gs, och det laggar satan ibland, skulle det flyta på mycket bättre om jag införskaffar mig ett 8800? ; o Har för övrigt 3800+, 2gb ram etc. För har nämligen en polare som jag kan få det billigt av i sådana fall.

Jo, det skulle nog flyta mycket bättre.

Själv hade jag ett x1950 pro nyss och nu har jag bytt upp mig till 8800GTS 512, förut körde man på lägsta, nu kör jag på högsta.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 | Q6600 @ 3ghz | Corsair TWIN2X 6400 4gb | 8800GTS 512 | 13796 3DMarks | NZXT Hush |

Permalänk
Medlem

Alltså ORKAAA. jag får inte mina items!!!

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
det är ett välkänt problem.
http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=8104
65+ sidor i den tråden med folk som klagar på det. (jag är en av dom )

Hur får man access till forumet när man inte kan registrera en key?

De som klagar hade de EA eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkläsk
Har exakt samma problem men har inte fått det å funka än. Fick det att stå "Open" på hemsidan, men klarar inte logga in ändå. Funkade ju skitbra att spela innan ju, blä.

Precis installerat och uppdatterat spelet men har samma problem. Går inte logga in.

Nog inloggningsservern som är nere eller nåt...

Edit: Det var inget..bara capslock som var på hehe så det funkar bra här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smiffy
Jo, det skulle nog flyta mycket bättre.

Själv hade jag ett x1950 pro nyss och nu har jag bytt upp mig till 8800GTS 512, förut körde man på lägsta, nu kör jag på högsta.

Okey najs :] Blir att skaffa mig ett sådant då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kapaneon
Okey najs :] Blir att skaffa mig ett sådant då.

Jag har ju dock bättre CPU och mera minne än dig. Men du kommer ändå bli nöjd.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 | Q6600 @ 3ghz | Corsair TWIN2X 6400 4gb | 8800GTS 512 | 13796 3DMarks | NZXT Hush |

Permalänk
Medlem

Har installera i en timma nu och fortfarande inte klar än! Tar juh lika lång tid och installera windows!

Redan nu känns det som detta spel kommer stjäla all av d lilla fritiden jag har ..eller :´(

Permalänk
Medlem

Jaha det blir till att handla en till upplaga av spelet i morgon då, om jag kan hitta en nog den dyraste spelinvesteringen hittils Collectors Ed (utan kod) + en vanlig utgåva för att kanske kunna spela, grrr.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Här är en bild på min assassin som dual wieldar dagger och bow ^^
Är det någon som vet hur man rättar till det eller som har råkat ut för något liknande?

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Ny info om CE och key's

Testa med er key och ni får en epost adress att maila.

Citat:

You have recieved a broken cdkey

Thank you for entering your key.

We apologise that due to a manufacturing error your key was incorrectly printed on the box.

We are endeavouring to help all users affected by this, and we will replace your key as soon as possible.

To request a replacement key please contact ....

Please be sure to include your CDKey as well as the type of box you purchased (for example German Collectors Edition, UK Collectors Edition) as well as your country of origin.

Permalänk
Medlem

Hur kollar de sånt egentligen? Jag kan ju hitta på en egen key och dra iväg ett mail till dem... måste nästan testa Nån som kan skriva hur layouten för nyckeln ser ut xP

Permalänk

Attans! Beställde min key från Offgamers tidigare i veckan och fick EA, men tyvärr så blir retail keyn försenad en vecka...

Får skylla mig själv som inte orkar gå till en "vanlig" butik.
Men de har en mycket trevlig support må jag säga.

Hoppas det löser sig smidigt för er som fått trasiga nycklar.

"Trevlig" helg!

Edit: Om någon av er som kan spela, kör på en XPS1530 eller använder er av ett 8600m gt (ddr3), så kan ni väl pm:a mig eller skriva i tråden om er prestanda i spelet. Har sökt på nätet, men har inte hittat något vettigt svar än. Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

är fury servern helt jättedålig eller äre bara mitt internet som e mongo? latency går ibland (kanske var 10-20e minut?) upp till typ max och så blir jag disconnectad, sen får jag logga in igen och vänta i typ 3-4 min för att servern är överbelastad -.-

Funkade bra innan retail, men idag verkar det som.. jag vet inte vad.. har dött otroligt massa gånger bara för att latencyn har glidit upp till max, så kan jag inte göra nåt, sen när man loggar in igen så är man stendöd..

Visa signatur

Ja jävlar

Permalänk
Medlem

Jag blir så jävla less.. här lägger man ut pengar på ett CE för att stödja utvecklarna o va får man, en ogiltig jävla nyckel..

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Bara att avakta då på ett svar med en förhoppningsvis fungerande nyckel.

Permalänk

Någon som vet vad felet kan vara att ingen hör mig i micen, har köpt ett nytt Creative Fatal1ty headsett, har inte haft något annat headsett till denna datorn innan heller? dem kan höra mig jätte svagt ibland

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paranoid84
Någon som vet vad felet kan vara att ingen hör mig i micen, har köpt ett nytt Creative Fatal1ty headsett, har inte haft något annat headsett till denna datorn innan heller? dem kan höra mig jätte svagt ibland

Mic on/off på kontrollen? annars pröva ta ur o sätta i micen

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Otroligt dåligt av Funcom enligt mig.

Att CE keys inte funkar e ju katastrof ! o.O

Är det samma problem med vanliga verisionen ? ( inte CE alltså )

Permalänk
Medlem

Inte hört något om vanliga verisionen så tror inte det.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Mic on/off på kontrollen? annars pröva ta ur o sätta i micen

Nej det e jag som är noob idag, hade micen av trodde jag hade kollat det ett par gånger har ni med problem med brus när ni snackar genom ventrilo, brossan hör mig bra nu, men han brusar som fan när vi är inne i conan, funkar fint när vi är utanför conan Aja vi löser väl det hehe.

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem

Key Issue with some Collector`s Editions

--------------------------------------------------------------------------------

We are aware of an issue with some Collector Edition keys incorrectly stating “No Offer Found for given key”. We have a solution for correcting this that is now ready. Please go to https://register.ageofconan.com and enter your key again, then follow the on screen instructions. We are very sorry for those inconvenienced by this.

Note that this is only related to Collector Edition keys and not standard edition keys. If you are having issues with your standard edition key please look for more information on http://support.ageofconan.com/ or contact customer service

Thank you