Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

någon som vet hur man gör för att cacha speldatan i ram minnet med en ramdisk? kan ju inte flytta hela katalogen till ramdisken (på tok för stor) skulle bara vilja ha att all den där datan som swappas på hddn av spelet istället swappas i ram minnet för att speeda up det hela och få spelet att gå mjukare och ladda snabbare)

Permalänk
Medlem

MÅSTE man använda kreditkort/gamecard för att regga.. för jag har inte ett kort som funkar ordentligt eller nå time card..

Finns det ett tredje val ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyttlock
MÅSTE man använda kreditkort/gamecard för att regga.. för jag har inte ett kort som funkar ordentligt eller nå time card..

Finns det ett tredje val ?

Du kan diska åt dem efteråt.

Permalänk

Skojar funcom med mig eller ? skulle starta upp conan nu efter jag fixat nya drivrutiner till moderkortet.. nu påstår den att det krävs "updating content" 15.3 gb , wtf ? någon fler som har samma skit ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyttlock
MÅSTE man använda kreditkort/gamecard för att regga.. för jag har inte ett kort som funkar ordentligt eller nå time card..

Finns det ett tredje val ?

Tror inte det behöver vara ett korrect kk för jag använde mitt gamla Electron när jag öppnade mitt konto och det funkade finfint.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
jag är sjukt oimponerad av AoC alltså. Zoner överallt, relativt små områden som man måste ladda mellan och en väldigt buggig motor. Jag försökte övertyga mig själv om att det skulle bli sjukt roligt att spela men vid lvl 20 känner jag ingen som helst lust att spela vidare.

Varför gå tillbaka till zonbaserade banor? Jag tycker det förtar mycket av mmo känslan när det kommer upp laddrutor varannan sekund.

Du får väl ändå ge AOC en chans,spelet börjar ju vid lvl 20.Tortage är typ bara en tutorial.

Zonerna blir större vill jag lova,och så jäkla ofta kommer det inte upp laddningsrutor.

Tycker du ska köra på så kommer du se mindre av laddningsrutor och mer av större Zoner.

Permalänk
Medlem

yes nu fick man äntligen en fungerande CE key

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

jag är mycket besviken. Inget för mig alls tyvärr. Känns ofärdigt

Permalänk

Jag funderade lite över det här med kläderna.

Om man tex har 2 par byxor, 1 par är level 1, ett annat par är level 18.
Då kan level 1 byxorna ha bättre plus-poäng än level 18 byxorna.

Är levle 1 byxorna bättre då eller påverkar själva leveln hur bra byxorna är också?

Permalänk
Medlem

Har funderat på att köpa det hära spelet, en fråga: Får man någon månad gratis vid köp, eller är det Spel+månads kostnad direkt?

Permalänk
Medlem

Det ingår 1 gratis månad med spelet.

Permalänk
Medlem

någon annan tempest of set som kör med idols of set?

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Hmm... finns det inte något bra sätt att ta sig direkt till en zon? Man måste springa jävligt långt ibland asså.
Typ som hästarna i Lotro eller flightpathsen i wow?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gidde78
Du får väl ändå ge AOC en chans,spelet börjar ju vid lvl 20.Tortage är typ bara en tutorial.

Zonerna blir större vill jag lova,och så jäkla ofta kommer det inte upp laddningsrutor.

Tycker du ska köra på så kommer du se mindre av laddningsrutor och mer av större Zoner.

Jag är i conall valley, det är ju bättre men att ha staden som en zon och området som ett förtar lite av känslan. Sen att motorn verkar halvfärdig är något jag stör mig på.
De hävdade att det var en skalbar motor så man kan lira på även lite äldre datorer, hittills verkar det som att man bara kan få det spelbart på ett 8800xx och c2d, och det på medium inställningar.

Jag har en e6750 8800gts och får runt 20-30 fps vid fighter och när jag springer runt på områdena, då har jag ställt ner shadows och mycket annat. Jag tycker inte det ser så otroligt bra ut att man ska behöva ha ÄNNU bättre grejer än det jag köpte i höstas.

Men men, det är ju helt nytt. Hatar bara när spelutvecklare ska stressa ut ofärdiga produkter bara för att tjäna mer pengar. Det är ju uppenbart att de vill komma ut före Warhammer och Aion för att sno spelare från de spelen. Dock skulle de lätt kunnat putsa motorn och interface mm tills i höst och släppt ett mycket bättre spel.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Jag är i conall valley, det är ju bättre men att ha staden som en zon och området som ett förtar lite av känslan. Sen att motorn verkar halvfärdig är något jag stör mig på.
De hävdade att det var en skalbar motor så man kan lira på även lite äldre datorer, hittills verkar det som att man bara kan få det spelbart på ett 8800xx och c2d, och det på medium inställningar.

Jag har en e6750 8800gts och får runt 20-30 fps vid fighter och när jag springer runt på områdena, då har jag ställt ner shadows och mycket annat. Jag tycker inte det ser så otroligt bra ut att man ska behöva ha ÄNNU bättre grejer än det jag köpte i höstas.

Men men, det är ju helt nytt. Hatar bara när spelutvecklare ska stressa ut ofärdiga produkter bara för att tjäna mer pengar. Det är ju uppenbart att de vill komma ut före Warhammer och Aion för att sno spelare från de spelen. Dock skulle de lätt kunnat putsa motorn och interface mm tills i höst och släppt ett mycket bättre spel.

Vet inte hur det blir längre fram i spelet man jag har lyckats lvla till lvl 8 utan några förödande besvär, lirar på en 3400+ 1gb ram, 6800gt. Visst, lägsta grafiken, blir lite zonlagg. Men det fungerar att expa på!

Sen att du klagar på att spelet är ofärdigt och att de skulle väntat tills i höst. Du kan ju välja att börja spela i höst istället. Man kan aldrig släppa ett fullkomligt perfekt spel. Jag tror att Funcom får jätte mycket feedback på olika problem och buggar, så de kan fixa till felen asap.

Man kan inte begära ett fulländat spel dagen efter release.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Jag är i conall valley, det är ju bättre men att ha staden som en zon och området som ett förtar lite av känslan. Sen att motorn verkar halvfärdig är något jag stör mig på.
De hävdade att det var en skalbar motor så man kan lira på även lite äldre datorer, hittills verkar det som att man bara kan få det spelbart på ett 8800xx och c2d, och det på medium inställningar.

Jag har en e6750 8800gts och får runt 20-30 fps vid fighter och när jag springer runt på områdena, då har jag ställt ner shadows och mycket annat. Jag tycker inte det ser så otroligt bra ut att man ska behöva ha ÄNNU bättre grejer än det jag köpte i höstas.

Men men, det är ju helt nytt. Hatar bara när spelutvecklare ska stressa ut ofärdiga produkter bara för att tjäna mer pengar. Det är ju uppenbart att de vill komma ut före Warhammer och Aion för att sno spelare från de spelen. Dock skulle de lätt kunnat putsa motorn och interface mm tills i höst och släppt ett mycket bättre spel.

Krävs väl inte precis en monster dator för AOC,har hört många med sämre hårdvara än du som kan lira.Dra ner på AA och skippa bloom,köp på shader 2.0 istället för 3.0,Har hört att 3.0 skapar lagg,dom kommer fixa det snart.

Sen alla MMORPG som släpps är fullt med buggar o liknande.Vänta ett tag så ska du få se att AOC kommer bli rikitgt stort.Det har ju ändå bara varit live nu några dagar.Det kommer bli så mycket bättre med tiden.

Tycker ändå att Funcom lyckats jävligt bra med launchen.Det flyter på bra för mig i alla fall.Och launchen av spelet tyckte jag var en succe,inga servers som gick ner o så,och det flyter på bra.

Ge det lite tid bara så ska du få se att du kommer gilla det mer och mer.

Nvidia och Ati kommer säkert släppa ny drivisar som fixar till lite i AOC också.

Permalänk

om ni har dålig fps gå in i video options och advanced och dra lite i slidern som gör att texturerna cachas i ramet.. jag fick över 20 fps mer när jag fixade det..

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

Spelet sköts upp två gånger innan det till slut blev dags för release, har jag för mig. Jag är rätt säker på att Funcom själva skulle vilja skjuta ännu mer på det.

Att klaga på ett företag som vill tjäna pengar på sina produkter är inte bara ogenomtänkt, det är dessutom väldigt uttjatat.

Jag upplever buggar och problem hela tiden och vissa funktioner är inte aktiverade, men jag gillar ändå spelet. Man bör tänka på att de har fått en bra bit över miljonen spelare under den här releaseveckan och problem som uppstår är egentligen bara väntat.
Lite tålamod måste man ändå ha i den här världen då "för tidig" release är närmast praxis. "Rätt tid" existerar knappt då buggar alltid dyker upp när stora massan släpps på.

Om man har problem med prestanda så kan man sänka till Shader 2.0. Hjälper mycket för mig och många andra. Tyvärr ändras det till 3.0 efter andra förändringar så in där och kolla ibland.

Permalänk

Hej

är det någon som spelat lite med guardian eller barbarian än som kan ge lite feedback på hur de klasserna är ?

sitter och installerar nu men skulle gärna vilja välja rätt gubbe direkt

Vill helst ha någon man bara kan hoppa in i en fight och börja kötta loss mer eller mindre
möjligen en bra casterklass kanske.

tacksam för svar

Visa signatur

Enduro for life :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Navy_FarM
Hej

är det någon som spelat lite med guardian eller barbarian än som kan ge lite feedback på hur de klasserna är ?

sitter och installerar nu men skulle gärna vilja välja rätt gubbe direkt

Vill helst ha någon man bara kan hoppa in i en fight och börja kötta loss mer eller mindre
möjligen en bra casterklass kanske.

tacksam för svar

Barbarian är en "rogue" klass, dvs. low armor, men tokmkt dmg.
Guardian är din vanliga "Warrior", inget hokus pokus bara kallt stål

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Navy_FarM
Hej

är det någon som spelat lite med guardian eller barbarian än som kan ge lite feedback på hur de klasserna är ?

sitter och installerar nu men skulle gärna vilja välja rätt gubbe direkt

Vill helst ha någon man bara kan hoppa in i en fight och börja kötta loss mer eller mindre
möjligen en bra casterklass kanske.

tacksam för svar

Lirar med en Barb,är lvl 33 med han.Barb är ganska brutala,men tål inte så mycket stryk.Dom är ju under rogues klasserna,Barbarian är också lite sneak och suprise attacks.Men en rikitgt rolig klass att spela.Det sköna med Barb är att du kan dual weild eller bara köra med 2 hand vapen.Skön känsla och hugga huvudet av fienden med en fet 2 hands yxa

Guardian är typ Tank.Tål ganska mycket stryk,plus du kan använda dom flesta vapen med dom.Vill du som du sa bara hoppa in och kötta loss så rekommenderar jag Guardian.Det sköna med Guardian är att dom använda Polearms och kötta loss på många fiender samtidigt.Sen är fatalitys med Polearms rikitgt brutala.

Hoppas du hittar en klass som du gillar,testa dig fram

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Vet inte hur det blir längre fram i spelet man jag har lyckats lvla till lvl 8 utan några förödande besvär, lirar på en 3400+ 1gb ram, 6800gt. Visst, lägsta grafiken, blir lite zonlagg. Men det fungerar att expa på!

Sen att du klagar på att spelet är ofärdigt och att de skulle väntat tills i höst. Du kan ju välja att börja spela i höst istället. Man kan aldrig släppa ett fullkomligt perfekt spel. Jag tror att Funcom får jätte mycket feedback på olika problem och buggar, så de kan fixa till felen asap.

Man kan inte begära ett fulländat spel dagen efter release.

Jag har lirat till lvl 28 utan jätte stora problem på AMD3400+ 6800GT Och 2Gb RAM, visst det flyter inte så bra ibland, men oftast gåre helt utan problem på 15-20fps~

Permalänk
Medlem

Nån som prövat ranger klassen?
Kan man köra range combat bra? Eller blir det 1-2 skott med bow/x-bow sen melee dmg tills fienden är död?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Nån som prövat ranger klassen?
Kan man köra range combat bra? Eller blir det 1-2 skott med bow/x-bow sen melee dmg tills fienden är död?

En hel del stör sig på att det är kort range på bågen, men du får högre range när du går upp i levels då du kan lägga "poäng" på range modifiern. Dock måste du allt som oftast använda dina melee skills också, men nu kan jag bara snacka för lvl 1-30 för det är på den nivån jag är. Vid högre levels vet jag ej...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Till er som har prestandaproblem även på ett high-end system och inte ser skuggor/eld/rök osv, installera Rivatuner (om ni inte redan har det) och reset:a forceware-drivern.

Jag gick från 8-15FPS och inga skuggor/rök etc till 30FPS minimum och snyggare spel.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt om det har frågats innan men Conan är helt slut i staden jag bor i, dock finns det en del ex kvar i Stockholm. Om jag ber någon där köpa det till mig och skriva keyn till mig; kan jag på något sätt fixa så man kan spela det då?

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Nån som prövat ranger klassen?
Kan man köra range combat bra? Eller blir det 1-2 skott med bow/x-bow sen melee dmg tills fienden är död?

Du kan skjuta även om dom står i melee med dig.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spottkopp
Jag funderade lite över det här med kläderna.

Om man tex har 2 par byxor, 1 par är level 1, ett annat par är level 18.
Då kan level 1 byxorna ha bättre plus-poäng än level 18 byxorna.

Är levle 1 byxorna bättre då eller påverkar själva leveln hur bra byxorna är också?

Ingen som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spottkopp
Ingen som vet?

Är level 40 och så vitt jag vet så har leveln inget med ett föremåls prestanda att göra. Bar länge omkring på låglevel-föremål för att de helt enkelt var bättre. Itemization är oerhört underlig och alla stats har ännu inte förklarats av funcom. Vet någon t.ex. vad Heroic Defense Rating gör? Verkar som att det ökar defense-cappen som man har varje level, men jag är inte säker.

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk

Jag hakar på trenden att fråga om klasser, är Assassin rolig? Har varit ganska inriktad på den, alltid gillat att smyga omkring ^^