Permalänk

Jag tycker hela konceptet är knasigt med att man ska få en bättre gubbe bara för att man har spelat mer i multiplayer spel, utan det ska vara ens kunskap/skicklighet som avgör hur bra ens gubbe är.
Precis som det är i det verkliga livet, hur mycket man har pluggat och kämpat inför en tenta är ointressant, utan det är vad man kan när man har tentan i handen som är det viktiga.

De som på ärligt sätt har spelat och skaffat lvl 70 gubbe med en massa dritt, måste väl känna sig missnöjda med sig själva, om de får stryk av en som har lagt ner 1/20 del deras ens tid på wow och köpt en färdig gubbe.
-All wowspelande som den ärliga personen har gjort har varit bortkastad då den inte har lärt sig något.

Nå fusk som gör fighter ej renhåriga är jag starkt emot, där räknas autosikte och odödlighet m.m in. Fusk som gör att man startar med lika bra gubbar inför en ny "match", ser jag ej som något större fusk utan mer som ett rättvist spel.

Btw. Jag spelar knappt wow, testade en trial en gång i tiden. Gillar dock diablo 2, som är ungefär samma speltyp.
Vid singelplayer tycker jag det är skoj att ens gubbe blir bättre ju mer man spelar, men då man spelar mot andra så skall det såklart vara rättvist. (lika bra gubbe)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Sluta var förvånade att ni blev bannade om ni botar, jävla puckon. Ni får skylla er skälva imo..

Visa signatur

EOS 1000D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag fattar inte vad du babblar om att man inte kan interagera med någon som botar, där har du ju förmodligen mer interagerande att göra än med han som är fullt upptagen med att klicka.

Att folk använder skällsord visar ju bara på hur dåliga de själva är, bara 14 åringar kallar folk noob. Sen att folk inte vet hur spelet spelas bevisar ju bara att de inte har någon koll, och vem säger att folk endast botar?

Att bota betyder inte att du sitter afk och har den på 24/7. Att bota betyder att något program styr din gubbe, sen kan du ju faktiskt vara vid datorn titta på skärmen men se på en film på en skärm bredvid. Det jag inte förstår är själva felet med att låta ett program klicka åt dig, sen om du inte är vid datorn när detta sker pratar vi ett helt annat scenario.

Nej jag förstår det, du har mer än en gång visat att du har problem med att förstå.

Botarna i wow har extremt sällan någon som sitter och tittar på samtidigt som boten körs, gör man det kan man lika gärna slå på en film och titta på (kanske bättre handling t.o.m), och det var ju det som var meningen, att göra något annat medans man fick fördelar som man inte förtjänar på annat sätt än att följa reglerna.

Att folk använder skällsord beror oftast på att de är missnöjda med det den utskällde presterar, jag har aldrig varit med om att någon har skällt ut någon där allting har fungerat som det ska.
Åldersdiskrimineringen du använder beror nog bara på att du blivit utskälld av en mer kompetent spelare som råkade vara betydligt yngre än du själv.

Derox... fundera på det här:
Är svamparna du äter inte knark för att dom inte är olagliga?
Eller är dom knark för att dom får din hjärna att sluta fungera?

Du har inte rätt att bestämma vad som är fusk i wow, det kan bara Blizzard göra.

Du debatterar bara för debatterandets skull, prova en dialog istället, det kräver att man försöker förstå vad den man diskuterar med menar.

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grimzold
Nej jag förstår det, du har mer än en gång visat att du har problem med att förstå.

Botarna i wow har extremt sällan någon som sitter och tittar på samtidigt som boten körs, gör man det kan man lika gärna slå på en film och titta på (kanske bättre handling t.o.m), och det var ju det som var meningen, att göra något annat medans man fick fördelar som man inte förtjänar på annat sätt än att följa reglerna.

Att folk använder skällsord beror oftast på att de är missnöjda med det den utskällde presterar, jag har aldrig varit med om att någon har skällt ut någon där allting har fungerat som det ska.
Åldersdiskrimineringen du använder beror nog bara på att du blivit utskälld av en mer kompetent spelare som råkade vara betydligt yngre än du själv.

Derox... fundera på det här:
Är svamparna du äter inte knark för att dom inte är olagliga?
Eller är dom knark för att dom får din hjärna att sluta fungera?

Du har inte rätt att bestämma vad som är fusk i wow, det kan bara Blizzard göra.

Du debatterar bara för debatterandets skull, prova en dialog istället, det kräver att man försöker förstå vad den man diskuterar med menar.

Vad är det du inte förstår? Jag debatterar inte för AFK botarna, jag debatterar för själva botandet. Att bota är inte lika med att låta den gå på dygnet runt. Att bota är att någon gång (t.o.m när du själv håller i musen och rör den i samma mönster som boten) låta ett program styra gubben. Jag försöker bara få fram att jag tycker att inte alla scenarion är fusk då de inte ger en direkt fördel.

Angående utskällningarna, det är bara omogna människor som skäller ut andra med skällsord för de inte presterar bra. Sen finns det väl självklart äldre människor som är omogna med, men de allra flesta lär ju va små kiddiesar. Och nej, jag spelar inte WoW och i alla andra MMORPGs har jag aldrig blivit utskälld.

Svamp-parallellen fattade jag ärligt talat inte vad den skulle ha med detta scenario att göra då botande faktiskt är mot reglerna...

Sen försöker jag inte bestämma vad fusk är, försöker bara diskutera olika typer. Om alla som bryter mot EULAn skulle bannas skulle det finnas få spelare kvar, för sist jag kollade stod det att du inte får säga saker som kan kränka andra. Vilket nog de flesta gjort.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag tycker att även om du sitter vid datorn när du använder dig av programmet så är det fusk, det är ju ett program som inte är tillåtet och Blizzard har själva bannat dom som använder det hära programmet för "fusk". Men hade Blizzard tillåtit programmet bara man satt vid datorn hade det inte varit fusk, men nu är det inte vi som sätter reglerna utan Blizzard.

Jag förstår inte hur det kan vara skoj att låta ett program styra (även om du sitter vid datorn, vilket måste vara sjukt segt?) din gubbe, spel är ju till för underhållning (för vissa tidsfördriv). Själv sätter jag ett mål när jag spelar ett spel t.ex "nå level 70 på world of warcraft", Jag skulle inte känna mig stolt att ha bottat upp min character även om jag satt vid datorn. Det är vad jag tycker ialf.

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Vad är det du inte förstår? Jag debatterar inte för AFK botarna, jag debatterar för själva botandet. Att bota är inte lika med att låta den gå på dygnet runt. Att bota är att någon gång (t.o.m när du själv håller i musen och rör den i samma mönster som boten) låta ett program styra gubben. Jag försöker bara få fram att jag tycker att inte alla scenarion är fusk då de inte ger en direkt fördel.

Att du tycker fusk som du inte *tycker* ger fördelar inte är fusk , det vet vi ju nu.
Grejen är att det ger fördelar , vilket sagts massor av gånger i tråden.

Fördelen är i detta fall att DU slipper sitta o trycka på knapparna , visst är det en fördel?!?!?!

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Enkelt , din tid i wow är värd detta och det är samma.
12.99 EUR One-Month Subscription
35.97 EUR Three-Month Subscription
65.94 EUR Six-Month Subscription

Klart att det e subjektivt , det är subjektivt ur blizzards synvinkel , de har satt vad tiden är värd och även satt reglerna i spelet då de skapat det hela.
Att man sedan bedömer sin tid i spelet vara värd så mycket att man anser man har rätt att kringå detta regelverk (genom att låta ett program spela åt en) är ju fel och man blir följdaktigen bestraffad av blizzard då de kommer på dem som gör detta.

Men du, tänk på saken lite nu. Blizzard säger inte vad min tid är värd när de sätter priserna. De säger vad DERAS tid är värd för att skapa spelet och för att hålla servrarna igång. Dessutom så motsäger du dig själv om du anser att det är vad tiden är värd. Isf. skulle en person som spelar mindre ha mer värdefull tid än en som spelar mer. Ärligt talat förstår jag inte vad du menar men att ens tid i spelet är 'värd' mer bara för att man använder en bot. Enligt vem då är den värd mer, och varför?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Klart WOW är en tävling, det är en $£@-mätar tävling där bäst gear vinner.
Så Wow fuskande får inga reella inverkningar? folk låtsas bara bli sura över fuskare o blizzard låtsades bara att de bannade alla i denna banvågen , eh .. haha!
Bara för att man fysiskt inte är med i matchen/spelet innebär ju inte att man inte påverkar en annan människa som sitter i andra änden.

Jasså, det är en tävling? Jag har då aldrig hört talas om att någon utsetts till vinnare, har du? Finns det något i dina kära regler om att det är en tävling och hur man utser vinnare? Nähä, inte det? Då är det alltså ingen tävling.

Det får inga reella konsekvenser, nej. Att någon däremot blir förbannad för att den är avundsjuk på en annan som slapp sitta i 2 månader för att nå lvl 70, det är en annan sak. Om han inte vetat om att den andra använt en bot, så hade det inte blivit någon skillnad för honom och han hade kunnat njuta av spelet lika mycket som innan. Alltså, inga reella konsekvenser.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Så en fuskad gubbe är lika mycket värd för dig bland andra fuskare som bland ickefuskare , det tror jag inte en sekund på.

Läs vad jag skriver. Det beror på vad den som använder boten har för syfte. Men säg att jag skulle 'byta' till mig en karaktär. Inte fan skulle jag bry mig om HUR den fått de saker och den level den har. Vad jag bryr mig om är VAD den har och vilken level. Du får tro på det så mycket du vill, men så är det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Regler i sport / spel osv finns där av en anledning , om alla skulle uppfinna sina egna regler under spelets gång så kan man ju tänka sig vad slutresultatet blir

Jo, men därför får man ju tänka efter lite vad det är man syssalar med, vilka regler man bryter och på vilket sätt. Sålänge det inte påverkar andra (vilket är svårt att åsadkomma i någon form av tävling) så kvittar det, imo.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe_Nilsson
Jag vet att detta har sagts många gånger, men det tåls tamefan att upprepas gång på gång. Människor som fuskar på ett eller annat sätt är patetiska, precis såna som er man bara vill träffa i en mörk gränd och bara misshandla er tills ni lär er att fuska är fel.

Taget ur Wikipedia:

Fusk är metoder för att på OTILLÅTNA sätt skapa sig fördelar utifrån givna förutsättningar. Fusk finns inom alla företeelser inom samhället och därför finns olika bestraffningsmetoder för att motverka fusk.

Fusk har funnits i alla tider. I vilda västern bestraffades fusk vid kortspel hårt, ibland med hängning av fuskaren. Det finns även historier om att fuskare doppades i tjära och därefter rullades i fjädrar. Fusk som förekom på den tiden var bland annat att kortspelaren hade ett extra kort i skjortärmen som gav honom en bättre pokerhand.

Allt fusk är otillåtet men vissa former skapar mer publicitet än andra. Inom idrotten anses dopning vara mycket allvarligt och inom samhällsekonomin är skattefusk ett allvarligt problem. Huruvida en händelse är fusk leder oftast till kontroverser där fuskaren envist hävdar sin rätt, och sällan erkänner, medan den som anklagar oftast stödjer sina påståenden på regelverk eller konstateranden. Inom idrotten har det blivit allt vanligare att fuskaren har erkänt efter att bestraffningen har fastställts.

Syftet med att fuska är ofta att vinna ekonomiska fördelar men är minst lika vanligt utan att pengar är inblandade. Vid privata tillställningar där någon form av spel förekommer, i stora eller små sällskap, tar ofta deltagarens tävlingsinstinkt överhanden vilket kan få spelaren att fuska. Exempel på fusk är i tärningsspel, där spelaren går fler steg med sin spelpjäs än vad antalet prickar på tärningarna har visat.

1. Lägg märke till att alla exempel är tävlingar i någon form.
2. Lägg märke till att det inte står någon om hurvida det är omoraliskt eller oetiskt.

Jag säger inte att bottar som levlar din gubbe inte bryter mot reglerna, jag säger bara att det varken är omoraliskt eller oetiskt eftersom det inte får några reella konsekvenser för andra.

Ni har fortfarande inte lyckats säga vilka negativa, reella konsekvenser en bott som levlar en gubbe har.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Klart som fan en bottad karaktär ger reella problem för andra spelare.

EX: Yea! Full party, lets do this guys!

4 timmar senare....me - Wtf is wrong with you healer ?! Bought your char on Ebay or something???

Tittilundina - Nope. I used a bot.

Tittilundina har nu berövat mig Tid, glädje, tillit till andra människor. Tittilundina har också givit mig vrede, hat, sorg. Allt pga total avsaknad av kunskap av sin karaktär + en round-kick i ansiktet pga av användning av en BOT.
Visst, det är ett ''spel'', men samtidigt lika värdefull som vilken annan hobby som helst.
Sluta fuska och tänk på era medmänniskor. Over and out.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlowManCrap
Klart som fan en bottad karaktär ger reella problem för andra spelare.

EX: Yea! Full party, lets do this guys!

4 timmar senare....me - Wtf is wrong with you healer ?! Bought your char on Ebay or something???

Tittilundina - Nope. I used a bot.

Tittilundina har nu berövat mig Tid, glädje, tillit till andra människor. Tittilundina har också givit mig vrede, hat, sorg. Allt pga total avsaknad av kunskap av sin karaktär + en round-kick i ansiktet pga av användning av en BOT.
Visst, det är ett ''spel'', men samtidigt lika värdefull som vilken annan hobby som helst.
Sluta fuska och tänk på era medmänniskor. Over and out.

Du menar att vi ska förbjuda folk att vara okunniga, vara oseriösa eller spela dåligt?

Dessutom är det ju inte botten i sig som är problemet där. Om jag ska skapa en healer med annan spec. så tycker du alltså att en bott är ok?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
[B]Men du, tänk på saken lite nu. Blizzard säger inte vad min tid är värd när de sätter priserna. De säger vad DERAS tid är värd för att skapa spelet och för att hålla servrarna igång. Dessutom så motsäger du dig själv om du anser att det är vad tiden är värd. Isf. skulle en person som spelar mindre ha mer värdefull tid än en som spelar mer. Ärligt talat förstår jag inte vad du menar men att ens tid i spelet är 'värd' mer bara för att man använder en bot. Enligt vem då är den värd mer, och varför?

[/B]
Du du har ju förstått vad jag sade , fuskare anser ju att deras tid är värd mer så de fuskar för att öka värdet på sin tid (tillbringa mindre tid i spelet).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
[B]Det får inga reella konsekvenser, nej. Att någon däremot blir förbannad för att den är avundsjuk på en annan som slapp sitta i 2 månader för att nå lvl 70, det är en annan sak. Om han inte vetat om att den andra använt en bot, så hade det inte blivit någon skillnad för honom och han hade kunnat njuta av spelet lika mycket som innan. Alltså, inga reella konsekvenser.

[/B]
Så bara för att man kommer undan med fusk så är det okej att man ljuger för den andre , ingen blir då lidande eftersom de är ovetande om sanningen.
Inte så vidare trevlig inställning

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Du du har ju förstått vad jag sade , fuskare anser ju att deras tid är värd mer så de fuskar för att öka värdet på sin tid (tillbringa mindre tid i spelet).

Värd mer? De kanske bara vill prioritera sin tid annorlunda och inte lägga massa tid på saker de tycker är tråkigt. Det handlar inte om att deras tid är 'värd' mer än andras, bara att de inte gillar samma saker. Om du tycker det är värt att levla i en månad så är det för att du anser det är värt den tiden. Du anser alltså att själva levlandet tillför värde och är alltså värd din tid. Någon som använder en bott anser inte att levladet tillför värde och tycker således inte att det är värt dennes tid. Det handlar inte om om att ni värderar er tid olika, utan att ni värderar levlandet olika.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Så bara för att man kommer undan med fusk så är det okej att man ljuger för den andre , ingen blir då lidande eftersom de är ovetande om sanningen.
Inte så vidare trevlig inställning

Du missförstår mig. Om jag fuskar i ett kortspel genom att gömma kort så blir det skillnad för de andra oavsett om de vet om att jag fuskar eller inte. Jag vinner ju spel andra annars skulle vunnit. Så är det ju inte när man använder en bott för att gå upp i level. Det är ingen som förlorar sina levels för att den som använder botten får levels. Om du kör PvP mot en som har levlat sin gubbe genom en bott så har han ingen fördel i den duellen pga. sättet han levlat. Det finns alltså ingen reell negativ effekt på andra, eftersom levels inte är ett nollsummespel. Den enda negativa effekten är avundsjuka för att han inte har behövt lägga lika mycket tid, men ärligt talat så är det ju ett val som var och en kan göra, och dessutom anser jag inte avundsjuka vara en legitim negativ effekt för att förbjuda något, utan snarare ett dåligt drag i personligheten hos den som är avundsjuk och helt enkelt något den får leva med. Jag menar, det är ju löjligt att kräva att någon annan ska ha det tråkigt i sjuttioelva timmar bara för att du ska slippa vara avundsjuk eftersom du hade tråkigt i sjuttioelva timmar.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Varför spela ett spel med en bot om man inte gillar det från början? Makes no sense. Ett mmorpg är uppbyggt på att ta tid, passar det inte, spela ett fps istället.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Inaktiv

fan jag håller på att dö av skratt när jag läser Derox inlägg, måste bara fråga hur gammal e du? märks att du inte e så gammal en. ja sen att du skulle spara på musen ja vad ska man säga. sen som du skrev tidigare att du "spelar, pluggar, ser på tv, pratar i telefon och chattar med 2-3 personer på msn samtidigt. Multitasking kallas det" kan tänka att du inte fixar skolan så bra heller, skulle villa se den som får bra betyg av att göra allt det sammtidigt. men du fuskar väll i skola också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stabil
Nej sånt är inte livet. Eller brukar du fuska dig fram i ditt arbetsliv (eller i skolan antar jag i ditt fall)? Detta är bara skitsnack. Du förstör för resten av spelarna genom att ta åtråvärdheten bort från spelupplevelsen.
"LOLS I WANTS DAT TOO!"
Hela grejen med att lira ett MMO är att vara så bra som möjligt. Det handlar alltid om hur mycket tid man lägger ner.
Annars vet jag en annan grej du kan göra om du nu inte ha tid.
www.ebay.com
www.blocket.se
Köp ett wow-account med valfri höglevlad karaktär på. Sitt sedan där, tillbakalutad i din stol och känn stoltheten i din ryggrad när du reflekterar över hur duktig du är. Detta går fortare än att bota. Eller du kanske är rädd att bli scammad på en så välförtjänad karaktär?
För att jämföra med någon som lagt ner sin dyrbara tid i ett spel med någon som
"inte kan sitta vid datorn och klicka på en gubbe 5 miljoner ggr per dag"
så är det väl uppenbart att du är för dålig. Eller är du så pass duktig att du förtjänar att få ett höglevlat konto utan ansträngning? Känns det orättvist att en så utvecklad individ som dig själv måste spela samma spel "varenda treåring kan bli bra på." lika hårt för att nå önskvärd framgång?

För övrigt så undrar jag om din uppfattning om att framgångsrika spelare inte har ett liv tenderar att reflektera din vardag?

Jag måste själv säga att jag har fuskat. På tyskaglosor i 9an och i singleplayerspel.
Spelare som köper accounts, ebay-guld och botar borde få ipban på alla onlinespel.

Bara ett litet tillägg:

Spelare som köper accounts, ebay-guld och botar borde få ipban på alla onlinespel. Och halshuggas.

Permalänk

kan ju va bra att sånt här händer, många jag vet och känner är besatta av spelet och kan inte göra nåt annat än o spela detta, de har inget socialt liv längre.

Så ni som blivit bannade nu, gå ut nu i det goa vädret och börja umgås igen, och försök prata utan alla dessa ord ni använder i wow haha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
fan jag håller på att dö av skratt när jag läser Derox inlägg, måste bara fråga hur gammal e du? märks att du inte e så gammal en. ja sen att du skulle spara på musen ja vad ska man säga. sen som du skrev tidigare att du "spelar, pluggar, ser på tv, pratar i telefon och chattar med 2-3 personer på msn samtidigt. Multitasking kallas det" kan tänka att du inte fixar skolan så bra heller, skulle villa se den som får bra betyg av att göra allt det sammtidigt. men du fuskar väll i skola också

Ne jag är inte så gammal faktiskt, bara 21 år Snällt sagt, i vanliga fall får man höra "jaha, så du går mot 30 du!" eller "du är nog mogen att prata pension!"

Gick ut gymnasiet med de flesta MVG, dock inte i alla då min skola tvingade oss att läsa i princip alla grundkurser på SAM programmet (jag är inte det minsta intresserad av dessa). Läste för övrigt 3100 poäng.

Nu på mitt civilingenjörsprogram går det helt okej. Även om jag mest pluggar sista 2 veckorna när det är tentaperiod. Ingen rolig inriktning så jag skall byta inriktning till hösten.

Varför jag inte skulle fixa skolan när jag gör annat förstår jag inte? Man ska ju vara halvt mentalt efterbliven för att inte klara av att göra flera saker samtidigt, hjärngympa är bra. Dessutom är ju allt under högskolan lekstuga i princip. Minns när man gick på gymnasiet och folk sa att "fysik B är den svåraste kursen". Fick själv i princip alla rätt (kan ha haft 1 fel, men jag minns inte riktigt) på kursprovet i fysik B utan att plugga.

Slutsats:

Att göra flera saker samtidigt som man pluggar är inte extraordinärt utan betyder att man ligger på normal mental kapacitet.

Jag är inte gammal, men förmodligen drar jag upp snittåldern i denna tråd

Jag är gammal nog för att ha varit med sen de första grafiska MMORPGsen började komma.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
fan jag håller på att dö av skratt när jag läser Derox inlägg, måste bara fråga hur gammal e du? märks att du inte e så gammal en. ja sen att du skulle spara på musen ja vad ska man säga. sen som du skrev tidigare att du "spelar, pluggar, ser på tv, pratar i telefon och chattar med 2-3 personer på msn samtidigt. Multitasking kallas det" kan tänka att du inte fixar skolan så bra heller, skulle villa se den som får bra betyg av att göra allt det sammtidigt. men du fuskar väll i skola också

Nämen! Vad kul att du försöker övertyga oss andra om att Derox är en liten fjortis, när du själv skriver ett felstavat inlägg utan substans eller argument i ö.h.t. Bakläxa! När du börjar gymnasiet kanske du också får lära dig argumentationsteknik så att du vet hur du ska hanskas med diskussioner som denna.

Jag har inte orkat läsa hela tråden, men pågående debatt är alltså att Derox tycker det är okej att botta ibland, eftersom det inte ger någon uppenbar fördel annat än att man slipper spendera tid, och att resten av er tycker att Derox är dum i huvudet för att han inte inser att det är fusk? Har jag förstått det korrekt?

Isåfall vill jag bara säga att jag är på Derox sida här. Vem bryr sig om killen du spelar med har legat hemma och pillat naveln framför Oprah all den tid du har suttit och ägnat dig åt meningslös grinding, sålänge ni spelar lika bra? Jag bryr mig verkligen inte om ni har köpt er gubbe på level 60, bottat upp den till level 70 och köpt guld för att ha råd med all equipment, sålänge han spelar bra. Varför? Därför att vad andra människor gör med sin speltid är inget jag bryr mig om, sålänge han inte i processen förstör för mig, vilket han inte gör. De som köper guld är ju ni powergejmers som inte orkar spela i 50 timmar i veckan för att ha råd med potions. Folk som bara inte pallar levla för att dom har gjort det från 1-70 tre gånger redan är inte ute för att sabba, de vill bara skippa de pinsamt tråkiga delarna av spelet för att istället ha roligt.

För att dra upp svampliknelsen igen (och kanske göra något av den). Svamp är olagligt för att någon har bestämt att det är farligt. Men jag struntar totalt i vad någon tycker eller inte tycker om svamp, för att för min del sätter det färg på vardagen (höhö) och är ett värt sätt att spendera några timmar. Jag sätter alltså mitt eget personliga nöje framför er andras moraliska värderingar, precis som man gör med bots. På samma sätt som att enstaka "knarkare" inte förstör för någon, gör inte folk som sitter hemma och bottar det heller. Det är den svarta marknaden och drogkartellerna (eller kineserna som har 50 bots uppe och jobbar med att sälja guld) som förstör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
text (jäkligt bra sådan)

Tack! Äntligen någon som verkar förstå mig iaf, som dessutom inte läst alla mina inlägg.

Folk har ju tagit upp PvP sakerna. "Vad händer om någon som bottat upp en gubbe dödar dig" och allt sådant. Om någon botar en gubbe och dödar mig, då var jag helt klart sämre än den personen i PvP. Om alla är lvl 70 så har alla samma förutsättningar vad det gäller gubbarna, sen om de botade dit spelar ju ingen roll. Gubben blir ju inte starkare för du botade dit

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Tycker vi kan sluta diskutera om det är rätt eller fel, alla vet vad reglerna säger så ju mer vi diskuterar kommer ju inte ändra saken. Och om det är moraliskt rätt eller inte kan man ju diskutera om hur länge som helst, smaken är ju som baken så att säga.

Själv står jag på den sida då jag tycker att 'boting' är fel. Varför då? Stora anledningen att jag tycker dem förstör spelupplevelsen enormt för oss andra som faktiskt tar oss tiden att spela spelet enligt reglerna.

Jag som spelar detta spel just för jag älskar att PvPa, och det roliga enligt mig att levla upp till 70 är att mäta sina erfarenheter med andra spelare genom att PvPa mot så många jag ser. Om det då är en bot som spelar så får jag inte så mycket respons tillbaka av karaktären ifråga. Även fast detta inte händer varje dag, så händer det mer och mer och bara detta är en spelförstörelse i sig.

Sen att det står en 'bot' och dödar de gubbar som jag behöver döda gör mig inte gladare.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om guldköpare blivit bannade också? Har ju några vänner på listan som man inte sett på ett tag nu.

Fast hur ska de kunna upptäcka om man fått guld iom att man tradar det?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Värd mer? De kanske bara vill prioritera sin tid annorlunda och inte lägga massa tid på saker de tycker är tråkigt. Det handlar inte om att deras tid är 'värd' mer än andras, bara att de inte gillar samma saker. Om du tycker det är värt att levla i en månad så är det för att du anser det är värt den tiden. Du anser alltså att själva levlandet tillför värde och är alltså värd din tid. Någon som använder en bott anser inte att levladet tillför värde och tycker således inte att det är värt dennes tid. Det handlar inte om om att ni värderar er tid olika, utan att ni värderar levlandet olika.

Så att prioritera sin tid annorlunda är inte att omvärdera sin tid , känns som vi är nere på ordklyverier bara för sakens skull.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Du missförstår mig. Om jag fuskar i ett kortspel genom att gömma kort så blir det skillnad för de andra oavsett om de vet om att jag fuskar eller inte.
[bortklippt -text]
Den enda negativa effekten är avundsjuka för att han inte har behövt lägga lika mycket tid, men ärligt talat så är det ju ett val som var och en kan göra, och dessutom anser jag inte avundsjuka vara en legitim negativ effekt för att förbjuda något, utan snarare ett dåligt drag i personligheten hos den som är avundsjuk och helt enkelt något den får leva med. Jag menar, det är ju löjligt att kräva att någon annan ska ha det tråkigt i sjuttioelva timmar bara för att du ska slippa vara avundsjuk eftersom du hade tråkigt i sjuttioelva timmar.

Ja? precis som jag sade innan , Så bara för att man kommer undan med fusk så är det okej att man ljuger för den andre , ingen blir då lidande eftersom de är ovetande om sanningen.
Såfort folk blir medvetna om att man fuskar så blir det en påverkan och garanterat ingen positiv.

Fortfarande ingen trevlig inställning.

Dessutom kan man faktiskt bli förbannad på fuskare utan att vara avundsjuk

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Vi är inte arga på bots pga vi är avundsjuk, de förstöra det för oss andra som försöker köra 5man instances eller 25man, när de som har bottat hela vägen till 70, vet ingenting om deras klass och orskar problem för oss andra.

jag bryr mig INTE om dom bottar för lvling eller farming, bara dom inte joina pugs för 5man eller raids eller joina BGs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Vi är inte arga på bots pga vi är avundsjuk, de förstöra det för oss andra som försöker köra 5man instances eller 25man, när de som har bottat hela vägen till 70, vet ingenting om deras klass och orskar problem för oss andra.

jag bryr mig INTE om dom bottar för lvling eller farming, bara dom inte joina pugs för 5man eller raids eller joina BGs.

är egentligen emot bottande men just detta argumentet är ju hel sämst. vad säger dig att personen bakom ratten är helt noob?
han kanske redan har lvlat upp 6 eller 7 olika klasser utan bottande men känner att en till skulle vara kul att testa men orkar inte lvla själv. Känns som en snubbe med 6 olika 70s har rätt bra koll på läget, annars är det bara att läsa lite theorycrafting på elitistjerks så kan du typ hela klassen sen, wow är ju inte direkt svårt att ta till sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Vi är inte arga på bots pga vi är avundsjuk, de förstöra det för oss andra som försöker köra 5man instances eller 25man, när de som har bottat hela vägen till 70, vet ingenting om deras klass och orskar problem för oss andra.

jag bryr mig INTE om dom bottar för lvling eller farming, bara dom inte joina pugs för 5man eller raids eller joina BGs.

ditt argument är så dåligt så jag små fnittrar lite. Jag har själv har kickat otroligt många som jag har märkt är dåliga och inte gör sin klass jobb i 5 manna. 25 End game raiding ? please. jag tror knappast det finns en guild där ute i världen som skulle behålla en dålig spelare när de raider om de märkte hans kvalite. Inte heller tar man med sig en green geared karaktär till 25 manna, sånt ser man snabbt.

Så jag kan sammanfatta detta till att en stor skara människor tycker det är orättvist att en viss mängd folk använder bot som dödar mobs för experience och level up av karaktärer istället för personen själv sitter framför datorn 50 timmar och levlar upp den till 70. För andledningen är att dem själva har tid att spendera så pass mycket tid till det och därmed tycker att dem har så mycket mer rätt att säga till om. Även om denna grupp som har brukat bot och tredje persons program tycker väldigt mycket om wow men inte har tid som den andra gruppen men vill ändå testa på andra klasser för han har ju trots allt betalat i månaden som alla andra. Nej då kommer kommentarer som "då ska han spela något annat"
Har jag fel ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
ditt argument är så dåligt så jag små fnittrar lite. Jag har själv har kickat otroligt många som jag har märkt är dåliga och inte gör sin klass jobb i 5 manna. 25 End game raiding ? please. jag tror knappast det finns en guild där ute i världen som skulle behålla en dålig spelare när de raider om de märkte hans kvalite. Inte heller tar man med sig en green geared karaktär till 25 manna, sånt ser man snabbt.

Så jag kan sammanfatta detta till att en stor skara människor tycker det är orättvist att en viss mängd folk använder bot som dödar mobs för experience och level up av karaktärer istället för personen själv sitter framför datorn 50 timmar och levlar upp den till 70. För andledningen är att dem själva har tid att spendera så pass mycket tid till det och därmed tycker att dem har så mycket mer rätt att säga till om. Även om denna grupp som har brukat bot och tredje persons program tycker väldigt mycket om wow men inte har tid som den andra gruppen men vill ändå testa på andra klasser för han har ju trots allt betalat i månaden som alla andra. Nej då kommer kommentarer som "då ska han spela något annat"
Har jag fel ?

'Jag har inte tid så jag fuskar, men det är okej för jag betalar ju också!'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
'Jag har inte tid så jag fuskar, men det är okej för jag betalar ju också!'

Tack för ditt kommentar eller svar, men kan du beskriva lite mer för jag förstod inte det alls.

Permalänk
Medlem

Fuska är emot reglerna.

Fattar inte ens varför ni sitter här och argumenterar. Endel gillar inte att göra samma sak fem miljoner gånger om så de bottar och har risk att bli bannad medans endel gillar att göra samma sak fem miljoner gånger så de spelar och har inte risk att bli bannad.

Permalänk

Jag började botta för några månader sen, mest för ren nyfikenhet, jag har hållt på mycket med macroing och så i mina tidiga MMO-dagar och ville gärna se hur det funkade i ett så pass "modernt" MMO som World of Warcraft, det var väldigt kul i början, man kunde sitta och kolla på och bara säga "WOW så coolt" när botten sprang runt och såg helt mänsklig ut.

Det började med att jag bottade ut en karraktär till level 70, det var ju lätt, sen ville jag prova på att grinda upp honor åt honom så han kunde få lite gear, det var också roligt att kolla hur den lyckades döda folk i AV.

Efter det så blev jag snabbt less på den karraktärer för jag hade ju redan allt jag kunde tänka mig... Så jag började grinda guld bara till mina mains (jag hade 2 konton, ett för mains och ett för china botting) och det var ju kul, tills man fixat epic flying till alla, sen hade man inga fler mål.

Efter det blev jag jävligt less på WoW, jag kände att jag aldrig mer kunde logga in och spela "normalt" igen för jag hade blivit så bekväm av mig, jag skulle inte vilja säga att botting förstörde mitt WoW-intresse, jag var redan väldigt less på spelet och gjorde detta mest som ett försök för att väcka mitt intresse, det gick inte.

Jag anser inte att jag har förstört för några heller, jag tycker inte jag har gjort så det har gått dåligt för andra, jag har inte sålt guld, eller sålt power leveling.
Det enda jag KAN ha gjort är att jag gjorde det svårare för min sida att vinna i AV, men vafan, horde förlorade ändå hela tiden.

Sen är det också lite spännande faktiskt, man vet att det är fel, men man vill ju så gärna ändå, ungefär som när man smygrökte i gymnasiet, man fick hålla utkik efter lärarna.

Ni som är sugna på att prova av ren nyfikenhet, gör det _inte_ om ni fortfarande brinner för spelet, ni andra borde inte heller göra det, jag tror inte jag kommer att lira WoW igen, men det beror nog inte så mycket pga botting...

PS. Too long, didn't read!

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma i att det är en fruktansvärt onödig argumentation. Spelar ni spelet så följer ni reglerna, om man inte följer reglerna så är det bara att sitta tyst och ta konsekvenserna. Att föröka rättfärdiga det hela är ytterst patetiskt då ni redan från början var väl medvetna om att det inte var tillåtet. Så, varför tycker jag personligen att det är fel att botta?

Ett spel ska spelas på lika villkor. Blizzard som har utformat spelet är i det här fallet den part som definerar vad lika villkor innebär genom sina regler.

Bottar förstör för vanliga spelare. Inte alltid, inte ofta, men det händer.

World of Warcraft är ett spel där investerad tid nästan RAKT AV kan översättas till hur pass långt man kommit i processen att fullända sin karaktär. Att ta genvägar är inte rättvist.

Att levla upp sin karaktär är i mina ögon en del av spelet, oavsett hur många karaktärer du tidigare spelat upp till max-level. Spelare som inte kan finna något underhållningsvärde i att levla upp sin karaktär borde inte spela spelet över huvud taget. Det här få stå enbart för mig, men slapp man alla töntar med liknande mentalitet i communityn, skulle jag förmodligen inte slutat spela.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Att levla upp sin karaktär är i mina ögon en del av spelet, oavsett hur många karaktärer du tidigare spelat upp till max-level. Spelare som inte kan finna något underhållningsvärde i att levla upp sin karaktär borde inte spela spelet över huvud taget.

Mm, men jag tycker att det är bland det tråkigaste som finns att levla upp WoW-karaktärer medan det kan vara kul att spela när man är på level 70. Alltså skiter jag i vad du tycker om mina moraliska värderingar och skippar det tråkiga för att njuta av det roliga. Blir du arg om någon petar bort gurkan på cheeseburgarna också? Jag menar, gillar man inte saltgurka kan man ju ge fan i att äta hamburgare ö.h.t.