Saitek Cyborg Keyboard

Permalänk
Medlem

Kör på ett saitek v1 och ångrar inte en sekund att jag köpte det. Testade polarns planka (G15) och usch blä vad jobbigt det var.

men fyfan vad gräsligt cyborg är! skulle inte använda det även om jag fick betalt för det!

Permalänk
Inaktiv

Sambon kör Saitek Eclipse 1, tror hon är nöjd med det.
Det är lite mjukt i knapparna för min smak, men annars så.

Permalänk
Medlem

Hahaha fasen vad alla klagar, jag tyckte faktiskt det var ganska snyggt

Fattas bara att man råkar säga något kod-ord så att det sprätter till i tangentbordet och det börjar prata med en

Första tanken som for genom mitt huvud när jag såg det var faktiskt "Knight Rider!!"

Och att drivrutinerna fungerar medelmåttigt kan väl ha något att göra med det faktum att dom inte installeras genom setup-programmet som dom ska, kanske något som inte installeras när man fulhackar in det på datorn ??

Men det är ju förbannat kasst att ens släppa ett tangentbord i ett land där drivrutinerna inte funkar till 100%.

Sen att så många tycker Saitek är skit vet jag inte om jag kan hålla med om, inte när det gäller joystickar iaf. Jag har en Saitek SP-550 (otroligt att jag kommer ihåg namnet ännu ) och den har jag suttit och lirat många timmar av Freespace med

Köpte den när jag var i paris med franska-klassen i typ mellanstadiet och det enda jag någonsin irriterat mig på angående den joysticken/joypaden är att lite smörjfett eller nått från trotteln krupit ut på skalet och kladdat ner, annars har den alltid varit helt perfekt i ur och skur.

Dock var ju detta innan "USB-revolutionen" så det är ju sån där bred gameport-kontakt på den och det finns ju ofta inga sådana kontakter på nyare moderkort (som tex mitt Crosshair :/).

Länk för dom nyfikna:
http://www.techbuy.com.au/p/11184/JOYSTICKS_JOYSTICK/Saitek/G...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Vila i frid

...och jag kör fortfarande med ett tangentbord från IBM från mitten av 90-talet.

Permalänk
Medlem

Gillar mitt Z-merc tangentbord för 299kr. Knapparna är knappast top-notch men funkar bra och jag tycker programvaran är väldigt stabil och är lätt att programmera.

Permalänk

Jag spyr på detta tangentbordet

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk

oj...det där var nog det fulaste tangentbordet jag sett på riktigt länge faktiskt.

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem

Jag förstår verkligen inte vad alla special/extra-tangenter ska vara bra för. Själv ägde jag tidigare ett Saitek Eclipse 1, och uppdaterade nyligen till ett Razer Lycosa. Båda har gemensamt att dem har de knappar man behöver, utan en massa extrafunktioner som tar plats på skrivbordet. Det senare är också otroligt snyggt i nattmörkret. "Less is more".

Permalänk
Medlem

Usch den var inge vidare vackert, ser ut som Ö&B köpt!

Permalänk
Medlem

Varför jämför man med Logitech UltraX och inte Logitech G15?

Permalänk
Medlem

Jag gillar den verkligen på ett sätt men ändå något som jag skulle vilja ha hemma då den passar bäst på låt oss säga mässor. ahaha

Permalänk
Medlem

Jo jag diggar allt detta Knight Rider och Star Trek stuk. Droiderna i någon engelsk rulle ifrån 80-talet.. massa färger och coola effekter/utseende.

Men det dära installations programmet gör att jag inte ens kommer fundera på att skaffa mig det.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Har detta tangentbord o måste säga att det levde nästan upp till förväntningarna, skulle alla tangenter "glowa" som Vänster Ctrl och mjukvaran varit bättre hade jag varit total nöjd.
Om man inte vill använda sid knapparna så behöver man inte heller mjukvaran och sidknapparna är faktiskt rätt så onödiga. Går att installera o använda som alla tidigare saitek tangentbord genom plug n play, touch panelen funkar o så utan deras programvara.
Första jag tänkte på när jag såg den för ca 4 mån sen var "herregud, fan va ful. ser ju ut som nått från star trek" men efter att ha kollat på lite recentioner så märkte jag att touch panelen inte lyser som nått ljusparty utan är relativt diskret när man inte använder den.
Bara volym o Cyborg knappen som lyser i samma styrka som tangenterna.

Jag är faktiskt riktigt nöjd med detta tangent bord.
Stod mellan detta och Razor tangentbordet o ångrar inte att jag valde detta.
Längtar till nån tar bakbelysta tangenter "all-the-way" iställe för att typ 2 tangenter lyser superstarkt o resten knappt noterbart i normalt ljus. Spelar man på natten så ser man viserligen vilken tangentman trycker på osv. men det är inte så att det lyser lika mkt som man ibland vill.

Jag vet inte om dom skrev det i recentionen, små kolla igenom hela så.
Men i cyborg mode så deaktiveras Windows-knapparna, vilket kan skönt ibland.
Är ju så himla störande att råka komma åt den i visa lir.

Permalänk
Medlem

Vad är det för bullshit om att Logitech UltraX inte skulle registrera vissa tangenter i kombinationer.
Shift+Alfabetet, går hur enkelt som helst att skriva ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÅÄÖ

Säker på att ni tryckte på alla tangenterna?
Har svårt att förstå vad ett sånt test ska tjäna till om ni inte kontrollerar resultatet ordentligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinwe
Vad är det för bullshit om att Logitech UltraX inte skulle registrera vissa tangenter i kombinationer.
Shift+Alfabetet, går hur enkelt som helst att skriva ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÅÄÖ

Säker på att ni tryckte på alla tangenterna?
Har svårt att förstå vad ett sånt test ska tjäna till om ni inte kontrollerar resultatet ordentligt.

Observera att du skall trycka ned både vänster och höger skifttangent samtidigt.

Permalänk

och då får man detta resultatet med mitt ultrax: BCEGHIMNOPQRUVWXZÄ

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

tangentbordet är snyggt! men går ju inte att köpa om det kostar 600kr och har dålig installation.

Sen så är uttrycket "över huvud taget" uppdelat i tre ord.

Jag själv var intresserad av "Das Keyboard", fast eftersom det tangentbordet har blivit så populärt och numera kostar 600kr, köpte jag ett Berzerk tangentbord som sög (backspace är en knapp bred, *-knappen är förflyttad). Så nu är jag på jakt efter ett nytt, och då undrar jag om ni känner till ett av hög kvalité och standard utformning på knapparna? Helst i aluminium eller liknande ...

MVH
Carl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dEnnA
Varför jämför man med Logitech UltraX och inte Logitech G15?

Vill också veta svaret på den här frågan. G15 klarar väl alla tangentkombinationer?

Permalänk

Öh kan man ändra förgen till blått?

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk

Altså, vad spelar det för roll med metalltangenter igentligen? Är ju främst inte plasten i själva tangenten som slits utan den underliggande mekanismen, som fjädrar/gummi och så vidare. Det är med största sannorlikhet exakt samma skit under metalltangenterna som de i plast. Kan inte testaren sprätta isär och underöka?

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N1ghtCrawler
Altså, vad spelar det för roll med metalltangenter igentligen? Är ju främst inte plasten i själva tangenten som slits utan den underliggande mekanismen, som fjädrar/gummi och så vidare. Det är med största sannorlikhet exakt samma skit under metalltangenterna som de i plast. Kan inte testaren sprätta isär och underöka?

Mja, för mig slits faktiskt knapparna: nötte bort texten på min gamla UltraX, plus har nu delvis nött ner silverfärgen på några av knapparna på mitt Perfic-tangentbord...
riktiga metallknappar med instansade tecken vore ju rätt stabilt ur den synpunkten!

Sen slits ju förvisso själva tangentmekanismen i sig... Skulle man nu hitta ett tgb med äkta metalltangenter, så kan man ju hoppas de lagt några extraspänn på funktionen oxå!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Jag tror att det är kvällens språkfråga. Det är bara att plocka fram SAOL och se efter. Så här står det:
"över huvud taget el. överhuvudtaget, överhuvud taget"
Omöjligt att göra fel alltså.

Dagens!

Tro fan om nån lyckas stava fel iaf

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Hallå Sweclockers admins, vi undrar fortfarande varför ni inte testade mot G15?

Ett svar här i tråden vore trevligt, tack på förhand.

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawac90
Hallå Sweclockers admins, vi undrar fortfarande varför ni inte testade mot G15?

Ett svar här i tråden vore trevligt, tack på förhand.

Det finns säkert en miljon olika tangentbord ute på marknaden. Varför jämförde de inte med dem? ...

Kort sagt: De jämförde inte mot G15 eftersom de inte testat G15.

Dessutom: Enda stället i recensionen som en jämförelse görs mot andra tgb:n är en lista där man jämför knappkombinationer. Vad hade det tillfört recensionen av detta tangentbord att lägga till ännu ett tangentbord som klarar alla kombinationer i den listan. (att G15 klarar alla kombos har ju Birks redan bekräftat i forumet)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Vill också veta svaret på den här frågan. G15 klarar väl alla tangentkombinationer?

Jag testade med det där PassMark KeyboardTest, mitt g15 (gamla blåa versionen) klarade alla grejer, jag var även tvungen att testa hur många knappar jag kunde hålla in samtidigt. 6 st sen var det slut men hur ofta använder man 7 samtidigt?;)

Roger, när man jämför ett gejming-tangentbord borde man väll jämföra med andra gejming-tangentbord också? för att man ska få en bra uppfattning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dEnnA
Roger, när man jämför ett gejming-tangentbord borde man väll jämföra med andra gejming-tangentbord också? för att man ska få en bra uppfattning.

Är inte Razer Tarantula ett gamingtangentbord? Det fanns ju med i jämförelsesektionen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Men vi pratade om logitech's medverkan.

Permalänk

Förstår inte hur folk kan tycka att Saiteks tangentbord är dåliga!
visst , det här var väll inte det snyggaste ( alla gör vi felsteg) men inte fan är Eclipse modellen dåliga! Sitter med första verisionen av Eclispe ( blå) och ja är hel nöjd med det . Det enda ja märkt av är just det där som i testat att man inte kan trycka 3 tangenter samtidigt. Detta märkte ja tex i GTA Vice city när man ska burna ^^ då går det ej att hålla nere w +s + d t.ex. när man ska göra en fin liten doughnut! men aja ^^

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Inaktiv

jag använder detta tangentbord själv och jag är än så länge helt nöjd med det.
jag tycker det är snyggt, lite annorlunda...
dock så håller jag med om att programvaran kan vara lite knackig ibland då det blir felrapport när den ska autostarta, men då e de bara att köra igång den igen så funktionerar de perfekt.

Permalänk

Kör på Windows Vista 64-bit extrem blahaet. Detta tangentbord fungerade någorlunda vid första och andra uppstart, alla touch paneler osv verkade fungera (dock så verkade inte macro-skiten fungera alls). Efter fjärde och femte uppstarten så fungerade tangentbordet inte alls och jag fick felmedelande om drivrutiner och allt möjligt skit. Så jag fick gå in under deras hemsida ("bakvägen") och leta i deras material bibliotek och det enda som verkade fungera sådär bra var en beta version. Fick dock senare problem med denna med. Hatar, absolut hatar detta tangentbord för att de verkar ha installerat ett helt eget AI, den LEVER O-o och gör precis som den vill nu för tiden. Är tvungen att köra den under default keyboard rutin i windows men då fungerar inte touch och givetvis inte heller macro skiten. Avråder starkt som satan denna tangentbord som vill använda det för det den är skapat för (åtminstone alla 64-bitare därute= alla? ).

Värt att varna alla som tänkte lämna in den för någon form av garanti, denna täcker tydligen inte software... kämpar fortfarande med att få mina pengar tillbaka.

Lyser fint som en julgran och känns skönt. Håller inte med att de platterade knapparna så som WASD ger en hal egenskap... snarare tvärtom, efter ca 2 min användning i tropiskt klimat (solsidan 12tim dygnet) så märker man ganska snart att detta svett som bildas ger utmärkt fäste på knapparna.