Permalänk
Medlem

ser bra ut. men jag förstår inte varför du inte använder några ATI kort i dina gamer datorer.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Afaik så funkar inte en induktans med likström...

Edit ffs: Glömde säga att gillar galleriet skarpt. Lycka till med företaget. Hade själv iden för ngt år sedan, innan jag kolla upp det här med momsregistrering och skatter å skit. Sverige hatar småföretagare.

Dem gillar inte folk som har chansen att tjäna mycket ;).

Permalänk

Först undrade jag vafan du gjorde med klisterlapparna, men sen såg jag att du skulle sälja den

Vad får en kund betala för en sådan dator?

Jag hoppas du avinstallerade Crysis sen för jag antar att spelet inte ingick i köpet...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Bra jobbat. Högsta betyg blir det när du har satt upp din bod och arbetsplats.

Tackar! Det blir bilder på boden sedan...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppe1990
Ja det tror jag han gör för tillfället med lite rabatt om jag inte minns fel.
Men håller på att fixa så han får köpa direkt ifrån leverantörer/Grossister ist.
Rätt:)?

Mycket bra gjort och lycka till med företaget:).

You are now officially in the club:)!

Jag köper in både från grossister och från vanliga butiker som datorbutiken.com (med vissa förmåner). Är just nu bara kund hos PCB Ditribution, men snart även hos CapTech och Vice Computer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeff92
shit imponerad, är det för privat och fråga vad du tjänar per dator ?

Jag tjänar mellan 250 och 500 kr per dator efter skatt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Afaik så funkar inte en induktans med likström...

Edit ffs: Glömde säga att gillar galleriet skarpt. Lycka till med företaget. Hade själv iden för ngt år sedan, innan jag kolla upp det här med momsregistrering och skatter å skit. Sverige hatar småföretagare.

Tackar! Japp, Sverige hater verkligen småföretagare. Ca. 50% - 60% av all förtjänst går till skatt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jays_swe
ser bra ut. men jag förstår inte varför du inte använder några ATI kort i dina gamer datorer.

Vet knappt själv inte varför jag inte har det. Det är helt enkelt inte populärt bland kunderna. Det verkar som om alla har fått för sig att Nvidia är bäst, och då blir det helt enkelt datorer med kort från Nvidia.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Användarnamnqwer
Först undrade jag vafan du gjorde med klisterlapparna, men sen såg jag att du skulle sälja den

Vad får en kund betala för en sådan dator?

Jag hoppas du avinstallerade Crysis sen för jag antar att spelet inte ingick i köpet...

Dator - 13000 kr
Bildskärm - 2000 kr
Vista Premium - 1000 kr

Totalt - 16 000 kr
Rabatt - 200 kr

Kunden betalade 15 800 kr

Japp, självklart avinstallerade jag Crysis sedan!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fullebulle
Bra gjort men hade jag varit kund hade jag krävt bättre kabeldragning.

Hehe, jusst så va!

Skulle du vart kund skulle du inte krävt bättre kabeldragning. För om man sku vart kund hos han så sku de va troligast att man inte kan så mycket om datorer och knappst sku kräva "bättre" kabeldragning

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Föklara mer om den där hotfixen för 4 gb ram i vista?

Visa signatur

Daniel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Användarnamnqwer
Först undrade jag vafan du gjorde med klisterlapparna, men sen såg jag att du skulle sälja den =).

Jag tänkte precis samma sak. Jag trodde helt ärligt att hjulet snurrade men skägget inte nådde ända ner på dig gurra92.

Tyvärr kommer du dock aldrig få mig som kund. Sätta ihop datorer är ju minst halva nöjet med att köpa en ny. Men det finns nog tillräckligt med folk som är villiga och betala den helt lagom summan för att få sin "dator i delar" dator ihop satt.

Starkt jobbat!

Permalänk
Medlem

en fråga bara, på ett ungefär hur mycket har du gått plus hittills? Om man räknar bort inköp som den där friggeboden .

Och det skadar väl inte att Erbjuda ATI-kort? Du måste ju inte ha dem i lager eller? För HD 4XXX serien kommer att bli omåttligt populär då chansen att 4870 X2 de sopar mattan med nVidias tyngsta kort GX2 är ganska så troligt.

Permalänk
Medlem

Ja det är värkligen tråkigt att du känar så lite på datorerna, jag tycker alla komponenter och chassit är helt perfekt! Vissa känner att dom inte kan bygga ihop en egen dator, så det är skit bra att den finns folk som gör det åt dem! Och ha nån man kan lita på ist för att köpa skiten från Siba/Dell lr nått liknande:) gillar det här bygget skarpt, 7a får du:)

Men en liten fråga bara hade du en OEM version av Vista?

Permalänk

tja gillar det du gjort går i samma tankar att starta ett litet dator företag. Få se va som händer har ett år kvar i gymnasiet.

Visa signatur

Intel I7 4930K 4,5ghz][Asus PRO2011][Corsair 32gb][Western digital 4TB][Asus stock 580GTX][Cooler Master 1000w]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lovegren
Föklara mer om den där hotfixen för 4 gb ram i vista?

Om man sätter in alla 4GB på en gång och sedan installerar Windows Vista 64-bit kommer det i de flesta fall inte gå att starta Windows, utan man möts av en BSOD (Blue Screen Of Death) och datorn startar om. Om man sedan tar ut 2GB så att det bara är 2GB kvar startar Windows som det ska. När man har 2GB i burken laddar man ner och installerar en hotfix som gör så att Windows funkar med 4GB RAM. Sedan stänger man av datorn, sätter i 2GB till och nu funkar det!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krullibull
Jag tänkte precis samma sak. Jag trodde helt ärligt att hjulet snurrade men skägget inte nådde ända ner på dig gurra92.

Tyvärr kommer du dock aldrig få mig som kund. Sätta ihop datorer är ju minst halva nöjet med att köpa en ny. Men det finns nog tillräckligt med folk som är villiga och betala den helt lagom summan för att få sin "dator i delar" dator ihop satt.

Starkt jobbat!

Tackar! Min målgrupp är de som inte kan/vill bygga datorn själv. Det är faktiskt inte så jättestor andel som kan det. Jag gjorde en undersökning (frågade folk på stan) innan jag startade mitt företag. Frågan löd:

Köper du helst en färdigbyggd dator eller bygger du själv?

Jag frågade 300 killar och 300 tjejer.

Killar:

Bygger själv: 19%
Köper färdig: 72%
Behöver ingen dator: 9%

Tjejer:

Bygger själv: 1%
Köper färdig: 79%
Behöver ingen dator: 11%
Man kan väl inte bygga en dator?: 9%

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
en fråga bara, på ett ungefär hur mycket har du gått plus hittills? Om man räknar bort inköp som den där friggeboden .

Och det skadar väl inte att Erbjuda ATI-kort? Du måste ju inte ha dem i lager eller? För HD 4XXX serien kommer att bli omåttligt populär då chansen att 4870 X2 de sopar mattan med nVidias tyngsta kort GX2 är ganska så troligt.

Om man räknar bort alla inköp, förutom komponenterna till datorerna har jag gått med plus ca. 30 000 kronor sedan den 4 april. Detta är före skatt, men jag behöver ju inte skatta något för det eftersom jag handlar upp alla pengar jag tjänar. Jag har hittils inte tagit ut ett enda öre i lön.

Du har rätt, det skadar inte att erbjuda ATI-kort, men som jag skrivit tidigare så får kunden själv bestämma. Om kunden vill ha ett ATI-kort istället så fixar jag ju såklart det!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av acewell
Ja det är värkligen tråkigt att du känar så lite på datorerna, jag tycker alla komponenter och chassit är helt perfekt! Vissa känner att dom inte kan bygga ihop en egen dator, så det är skit bra att den finns folk som gör det åt dem! Och ha nån man kan lita på ist för att köpa skiten från Siba/Dell lr nått liknande:) gillar det här bygget skarpt, 7a får du:)

Men en liten fråga bara hade du en OEM version av Vista?

Man kan tyvärr inte ta ut så mycket vinst, då blir det för dyrt. Det är som sagt många som inte kan bygga själv och då är det bra att kunna köpa färdigt. Om man går till t.ex. Siba eller Elgiganten så ser man tydligt att man har lagt pengarna på hårddisk, RAM-minne och processor eftersom grafikkortet är det som många inte vet så mycket om. Om en vanlig icke-vetande konsument ser en dator med 1TB HDD, fyrkärnig Phenom och 4GB RAM, då är den datorn helt enkelt sjukt bra, oavsett grafikkort. Det tycker jag är att lura folk. Frågar man efter en speldator på Siba eller Elgiganten pekar säljaren i många fall på en dator med ett Geforce 8500...

Ja, det är en OEM-version av Windows Vista Home Premium.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundberg_90
tja gillar det du gjort går i samma tankar att starta ett litet dator företag. Få se va som händer har ett år kvar i gymnasiet.

Jag rekommenderar att du går klart gymnasiet. Jag har ganska stora problem med att hinna med företaget samtidigt som jag går i skolan...

Permalänk
Medlem

Väldigt nice! Även om bilderna var lite sådär var det många, verkligen bra!

Chassit var ju rätt så stilrent med, hur fungerar det där moderkortet? Testat någon överklockning? verkar lite intreserad av en.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Väldigt nice! Även om bilderna var lite sådär var det många, verkligen bra!

Chassit var ju rätt så stilrent med, hur fungerar det där moderkortet? Testat någon överklockning? verkar lite intreserad av en.

Jag tycker att alla moderkort från Gigabyte är helt fantastiska. Jag har inte överklockat något (man kan inte överklocka en dator som ska säljas!). Men moderkortet fungerade precis som väntat, perfekt!

Moderkortet kostade ca. 800 kr vilket är billigt för ett SLI-moderkort.

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av gurra92
Jag rekommenderar att du går klart gymnasiet. Jag har ganska stora problem med att hinna med företaget samtidigt som jag går i skolan... [/B][/QUOTE

hmm ska självklart gå klart iskolan sen så får jag se vad jag gör.

Visa signatur

Intel I7 4930K 4,5ghz][Asus PRO2011][Corsair 32gb][Western digital 4TB][Asus stock 580GTX][Cooler Master 1000w]

Permalänk
Avstängd

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Sundberg_90
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av gurra92
Jag rekommenderar att du går klart gymnasiet. Jag har ganska stora problem med att hinna med företaget samtidigt som jag går i skolan...
[/QUOTE

hmm ska självklart gå klart iskolan sen så får jag se vad jag gör. [/B][/QUOTE]Japp, efter skolan har du ju all tid i världen!

Permalänk
Medlem

Helt klart en 10:a

Det skall bli intressant att följa din "karriär"

keep up the good work

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subrosa
Helt klart en 10:a

Det skall bli intressant att följa din "karriär"

keep up the good work

Tackar! Jag skapade en tråd för ett tag sedan här:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=833...

Där kan ni fråga allt som har med mitt företag att göra och även ge lite tips om ni vill. Vore grymt schysst om ni kunde svara på min senaste fråga där. Jag har ju kontakt med två grossister, varav en är CapTech. Vissa produkter är ca. 100 kr billigare än den billigaste på prisjakt. Men man kanske inte behöver vara billigast på prisjakt? Datorbutiken.com och Inet är ju inte alltid billigast...

Ska även skaffa profilerad butik på prisjakt vilket innebär att man lägger upp sin logga med direktlänk m.m. Kostar 1 kr/klick (exkl. moms).

Problemet är att jag inte kommer att kunna erbjuda postförskott på beställningarna eftersom grejerna kommer att skickas direkt från grossisten. Så jag måste få folk att lita på mig och betala i förskott.

Jaja, vi får se... Jag ska iaf börja sälja komponenter till ungefär samma (ibland lägre och ibland högre) priser som datorbutiken.com.

Permalänk
Medlem

Ser lite jobbigt ut att bygga på golvet

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

älskar detta grovt som om vi lever i samma hjärna

10 poäng .. skulle satt fler om jag kunde

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AleexF
Ser lite jobbigt ut att bygga på golvet

Jag tycker faktiskt inte det är så farligt, men å andra sidan har jag aldrig byggt på någon bänk/bord så jag vet inte...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JameCa
älskar detta grovt som om vi lever i samma hjärna

10 poäng .. skulle satt fler om jag kunde

Tackar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
anti ESD armband, hahahahaha

Det räcker att ta i plåten innan man rör något.

Eller så använder man bara ESD band? ;/ Doh!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

10p, inte för datorn men för att du gör nåt av ditt hobby, hur många procent här kan inte bygger datorer som du men de tjäner inget på det. respekt!! fortsätt och sen en bygglog på verkstan!! lycka till
förresten, antar att du bor i en av storstäderna eller?

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Har endast gjort likande grejor svart. Inte genom ett företag, men det kan väl både ha sina för och nackdelar.

Lite fundersam dock, du beställer in från din leverantörer då du får en order va? Eller har du ett mindre lager själv?

Sedan så är jag lite nyfiken över vilka förmånar du har hos datorbutiken, du får gärna PM'a om du inte känner för att skriva det här.

123handels sida fungerar förvånadsvärt bra. Är det en gratistjänst eller betalar du för den. Hur mycket om så är fallet?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LemurenSwe
Har endast gjort likande grejor svart. Inte genom ett företag, men det kan väl både ha sina för och nackdelar.

Lite fundersam dock, du beställer in från din leverantörer då du får en order va? Eller har du ett mindre lager själv?

Sedan så är jag lite nyfiken över vilka förmånar du har hos datorbutiken, du får gärna PM'a om du inte känner för att skriva det här.

123handels sida fungerar förvånadsvärt bra. Är det en gratistjänst eller betalar du för den. Hur mycket om så är fallet?

Oftast beställer jag komponenter när jag får en beställning, men jag har alltid lite grejjer hemma. Saker som ofta tar slut i lager m.m. Har alltid ett eller två chassin hemma, eftersom om det är någon enstaka komponent som tar slut i lager är det bara att åka in till PC City och köpa den, men om chassit tar slut är det inte lika lätt. Försökt ta ett chassi på en moped nån gång?

Jag har ett avtal med datorbutiken som jag inte får prata om. Det var jag och dbmannen här på forumet som skaffade ett litet avtal, men han vill inte att jag avslöjar något, tyvärr.

123ehandel har flera tjänster. En som är gratis med reklam, en som kostar 39 kr/mån med stöd för 25 artiklar, en för 79 kr/mån med stöd för 500 artiklar, koppling till prisjakt m.m. och en för 995 kr/mån som har i stort sätt allt.

Jag har den för 79 kr/mån . Sen kostar domänen ca. 150 kr/år och webbhotellet på www.one.com kostar ca. 350 kr/år.

Permalänk
Medlem

Jodå, nog har jag provat att tagit chassi på diverse två-hjuliga fordon. Så som cyckel samt moped, inte allt så lätt.

Förstår helt och hållet om det är en sak som skall hållas hemligt. Annars börjar det väl bli skriverier om att vissa får fördelar som andra inte får. Där av jag nämde PM, men jag förstår vikten av att hålla det hemligt.

Har själv lite fördelar hos db som bidragit till att jag handlat för över 60k där. Dock inte bara till mig utan även till kunder samt bekanta.

Måste säga, ang ditt val av webhotell. Försök att hitta ett hotell med lite mer bandbredd då Ones sidor ofta laddar segt. Sedan så hittar väldigt många robotar eller spindlar på något underligt sätt till ones servar. Vad det beror på vet jag inte men det påverkar märbart prestandan på hemsidan.

Funderat på att köra med en CMS så som OSCommerce istället?

Annars kan jag inte säga annat än lycka till, det ser ju onekligen ut som att din verksamhet blomstrar. Skaffa inte kärring bara, då rasar verksamheten samman;)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosaluxenburg
10p, inte för datorn men för att du gör nåt av ditt hobby, hur många procent här kan inte bygger datorer som du men de tjäner inget på det. respekt!! fortsätt och sen en bygglog på verkstan!! lycka till
förresten, antar att du bor i en av storstäderna eller?

Tackar! Jag vet inte om Jönköping räknas som en storstad...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LemurenSwe
Jodå, nog har jag provat att tagit chassi på diverse två-hjuliga fordon. Så som cyckel samt moped, inte allt så lätt.

Förstår helt och hållet om det är en sak som skall hållas hemligt. Annars börjar det väl bli skriverier om att vissa får fördelar som andra inte får. Där av jag nämde PM, men jag förstår vikten av att hålla det hemligt.

Har själv lite fördelar hos db som bidragit till att jag handlat för över 60k där. Dock inte bara till mig utan även till kunder samt bekanta.

Måste säga, ang ditt val av webhotell. Försök att hitta ett hotell med lite mer bandbredd då Ones sidor ofta laddar segt. Sedan så hittar väldigt många robotar eller spindlar på något underligt sätt till ones servar. Vad det beror på vet jag inte men det påverkar märbart prestandan på hemsidan.

Funderat på att köra med en CMS så som OSCommerce istället?

Annars kan jag inte säga annat än lycka till, det ser ju onekligen ut som att din verksamhet blomstrar. Skaffa inte kärring bara, då rasar verksamheten samman;)

Jo, fast webbhotellet använder jag nästan bara till att lagra backup på. Min e-handel lagras ju på 123ehandels servrar. Har funderat på OSCommerce, men jag har helt enkelt inte tid med det, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Kanske bara är jag, men en bygglogg för att bygga ihop en helt vanlig dator?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker det är grymt på alla sätt och vis med ditt vardagsrusmföretag vid 16års ålder och inte får man en säskillt bättre ihopbyggd dator från någon av de namnkunigare datorbutikerna det ksoat dig däremot emr jag tycker gott att du skulle kuanna ta mer ebtalt för att du bygger åt kunden även om du själv tycker det är rätt kul.

Frt roligt att typ 6 pers skiver att "skruvarna heter distanser" nästan lika kul att ytterst få visste vad BSOD stod för

Hoppas det går bra med exapsionen i stugan

Btw en liten nackdel med att psu drar in luft från under chassiet är att den drar till sig en hel del dam den vägen, du kanske gjort någon damfilterlösning för detta?

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
Tycker det är grymt på alla sätt och vis med ditt vardagsrusmföretag vid 16års ålder och inte får man en säskillt bättre ihopbyggd dator från någon av de namnkunigare datorbutikerna det ksoat dig däremot emr jag tycker gott att du skulle kuanna ta mer ebtalt för att du bygger åt kunden även om du själv tycker det är rätt kul.

Frt roligt att typ 6 pers skiver att "skruvarna heter distanser" nästan lika kul att ytterst få visste vad BSOD stod för

Hoppas det går bra med exapsionen i stugan

Btw en liten nackdel med att psu drar in luft från under chassiet är att den drar till sig en hel del dam den vägen, du kanske gjort någon damfilterlösning för detta?

Japp, det sitter ett dammfilter mellan nätagget och chassit, glömde ta bild på det...

Permalänk
Medlem

Mitt tips är faktiskt att du skaffar något bra monteringsbord..
Det är, IMHO, enormt mycket enklare och bekvämare att bygga burken när den står på ett ordentligt bord.

Visa signatur

Raid is not backup