HJÄLP! Explorer.EXE - Det går inte att hitta en komponent (!)

Permalänk

HJÄLP! Explorer.EXE - Det går inte att hitta en komponent (!)

OK, en enklare version! Jag installerade Internet Explorer 7. (fast jag föredrar firefox :S) Efter installationen ville inte datorn sammarbeta längre. Man kan bara se min bakrundsbild, man kan inte styra något..?

Läs Windows meddelandena här nedan ^^

Hej, som ni flesta känner till så tjatar microsoft regelbundet på att man ska uppgradera till Nya Internet Explorer 7.0.

Efter mångra röda kryss valde jag att ladda hem och installera det.... Skulle jag inte gjort. Efter installationen ville datorn starta om så jag gjorde det. När "windows startas" kom så började laptopen tänka.. mkt. Sen så dyker det upp en ruta (innan jag kommer in i desktop) som säger

= Explorer.EXE - Det går inte att hitta en komponent =

huh ?

sen: Det här programmer kunde inte startas eftersom iertutil.dll inte kunde hittas. Det här problemet kanske kan rättas till genom att du installerar om programmet. = OK =

Sen ser man bara min bakrundsbild, Inga ikoner, ingen start meny, ingenting.... Jag han trycka Ctrl + Alt + del om jag vill öppna ativitetshanteraren.

CPU'n andvänder 0 %... Allt som fanns där innan är kvar förutom då iexplorer och några liknande (tror jag).

Jag kan inte starta någon ny aktivitet. så fort jag trycker på någon siffra/bokstav kommer det upp en ny liknande ruta, denna säger:

= taskmgr.exe - Det går inte att hitta en komponent

sen: Det här programmer kunde inte startas eftersom iertutil.dll inte kunde hittas. Det här problemet kanske kan rättas till genom att du installerar om programmet. = OK =

Jag kan inte komma åt någonting så jag kan inte installera om programmet, jag har ingen makt alls iden.... Hjälp, vad ska jag ta mig till ?

Vill hälst inte installera om systemet, då hade jag ju redan gjort det.

Alla tips, förslag e.c.t. är jätte välkommna!

Tack!

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!