Vista eller windows xp?

Permalänk
Medlem

Vista eller windows xp?

Hej. tänkte inhandla en ny dator nu, vet inte vilket operativsystem man ska välja, xp har jag haft innan funkar underbart. men vista vet jag inte, läste nånstans att windows xp pro inte klarar 4 g i minne. eller nåt, ächh vet inte så mycket om datorer! Ni kanske kan ge lite mer info det skulle uppskattas

Visa signatur

Min Dator: Q9550 Radeon HD 4870x2 Noctua NH-U12P Crosair Dominator 4gb Crosair 650W , Raptor 150 gb Gigabyte GA-EP45-DS4

Permalänk

vista är rätt okej nu, tar lite mer prestanda bara,

det där med minnet, vista 32bitars elr xp32 bitars klarar "bara" 4g minne, ska du ha mer ska du ha xp 64 elr vista 64

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Om du ska spela så lär du ha vista för den har direct 10(staving).Jag tycker själv att du ska skaffa xp så mycket bättre + du kan ha lassekongos teman på xp de kan man inte med vista.

Permalänk

Just nu så har ju Vista funnits i över ett år och dem bör ju ha fixat alla buggar o.s.v.

Jag har bägge två i min dator och tycker att XP är mkt bättre som spel maskin. Men jag har den första versionen som släpptes då i början...

Jag skulle personligen inte slänga utt tre fyra tusen på vista ännu.

Men sen så har ju vista DirectX 10 som inte XP har, å det är ju en stor skillnad i de flesta spelen kan jag intyga!

Det är upp till dig

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HP_ÄGAREN
Jag har bägge två i min dator och tycker att XP är mkt bättre som spel maskin. Men jag har den första versionen som släpptes då i början...

Jag skulle personligen inte slänga utt tre fyra tusen på vista ännu.

Men sen så har ju vista DirectX 10 som inte XP har, å det är ju en stor skillnad i de flesta spelen kan jag intyga!

Så du har inte uppdaterat till Vista SP1 ännu, eller är det XP du menar?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Så du har inte uppdaterat till Vista SP1 ännu, eller är det XP du menar?

= VISTA =

Nej, jag har inte uppdaterat något på vista utöver grafikkortet när jag bytade. Jag hade Vista innan det släpptes i sverige så det är den Absolut första versionen jag har..

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!

Permalänk
Hedersmedlem

Då är det läge att uppdatera den til SP1, såvida det inte är en testversion då vill säga

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Då är det läge att uppdatera den til SP1, såvida det inte är en testversion då vill säga

Nja, kanske... har inte startar vista på länge nu... Har precis fått ett massivt problem med våran laptop...:(

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!