Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krullibull
Nu när jag fick hem min så blev jag förvånad över hur liten den faktiskt är. Jag trodde ju att den skulle vara stor. Sen dom där svart plastbitarna som man ska sätta dit. Jag fattar inte hur misslyckas med att få dit dom, det var ju hur enkelt som helst.

Det är en mycket bra kylare till ett mycket bra pris. Rekomenderas starkt. 5/5 av mig.

Samma här, jag beställde lillebror S2 för mitt x1650 XT. Såhär gick det.

Stock:
Idle: 52 C
Load: 71 C
Delta: 19 C

Accelero S2:
Idle: 45 C
Load: 57 C
Delta: 12 C

Det är iof med en ganska vild 120mm i fronten som blåser in mot det. Men är rätt nice ändå tycker jag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lethul
Vart ställer man inte student grejjer o sånt? Jag hittar inget om billigt för student osv

Skicka ett mail tii dom,det gjorde jag så löste dom det!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lethul
Samma här, jag beställde lillebror S2 för mitt x1650 XT. Såhär gick det.

Stock:
Idle: 52 C
Load: 71 C
Delta: 19 C

Accelero S2:
Idle: 45 C
Load: 57 C
Delta: 12 C

Det är iof med en ganska vild 120mm i fronten som blåser in mot det. Men är rätt nice ändå tycker jag

Du vet väl att datordelar inte blir kallare än rumstemperatur o man har luftkylning, va?

Visa signatur

C2D 6320 @ 3,2 ghz [Tuniq Tower] | Gigabyte 965P-DS3 | 2gb Crucial Ballistix PC5300 @ 458 mhz | X1800XT 512mb | Corsair HX520 | CM Cavalier 1

Permalänk

El Chorizo,
Du menar att du tror att Lethul fick 12°C när han satte på en Deltafläkt, eller? Det är nog tyvärr så att "delta" används inom matematik för att ange förändringen mellan två värden. 57-45=12 liksom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej allihopen,
Ok, jag är lite ambivalent. Är det någon här som har monterat den i desktop låda? Jag tänker utifrån HTPC bygge? Skulle den funka utan aktiv kylning?

Må så väl

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neoplasm
Hej allihopen,
Ok, jag är lite ambivalent. Är det någon här som har monterat den i desktop låda? Jag tänker utifrån HTPC bygge? Skulle den funka utan aktiv kylning?

Må så väl

Har inte monterat i desktop, men du får väl mäta i din låda, kylaren sticker upp ett par centimeter ovanför grafikkortet, så du behöver lite utrymme ovanför kortet. För övrigt ser jag inga problem med installationen.

Du kan använda kylaren för passiv kylning om du har bra luftflöde i lådan. Jag har iofs monterat på en 120mm-fläkt som kör på 5V, men det skulle nog gå att köra passivt i min låda. (Antec Solo med 120mm-nexus @7V som utblås och en Nexus92mm@7V som inblås) Men jag misstänker att jag skulle hamna på loadtemperaturer runt 75°C (ligger på 58°C i maxload i nuläget).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Hur viktig är egentligen de extra kylflänsarna? De ni köper extra.

Funderar själv på Accelero S1. Zalmans blåa extraflänsar verkar inte så ultimata för 8800GT.

Borde inte dessa vara lämpligare? https://www.inet.se/jamfoer/6308563/

Det står att de låga flänsarna, som för övrigt är många fler i antal än Zalmans, är 6,7 mm höga.

På Zalmans sida står det att deras blå är 6 mm höga. Jag drar slutsatsen att det är de låga de menar.

Tror ni dessa gröna skulle få plats?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krukväxt
Hur viktig är egentligen de extra kylflänsarna? De ni köper extra.

Funderar själv på Accelero S1. Zalmans blåa extraflänsar verkar inte så ultimata för 8800GT.

Borde inte dessa vara lämpligare? https://www.inet.se/jamfoer/6308563/

Det står att de låga flänsarna, som för övrigt är många fler i antal än Zalmans, är 6,7 mm höga.

På Zalmans sida står det att deras blå är 6 mm höga. Jag drar slutsatsen att det är de låga de menar.

Tror ni dessa gröna skulle få plats?

De kommer få plats!

Oavsett vilka du använder kommer det inte bli någon drastisk skylnad. Jag kör PASSIVT med blåa på min Gigabytes 8800GT (clock 700MHz) utan någon problem, har haft de c:a 6 mån.
Min vän kör med Acceleros original på sin 8800GTS, också PASSIVT utan som helst problem.
Har du bra luftflöde i lådan så kan du sova lungt ;).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Royal FOOL
De kommer få plast!

Oavsett vilka du använder kommer det inte bli någon drastisk skylnad. Jag kör PASSIVT med blåa på min Gigabytes 8800GT (clock 700MHz) utan någon problem, har haft de c:a 6 mån.
Min vän kör med Acceleros original på sin 8800GTS utan som helst problem.
Har du bra luftflöde i lådan så kan du sova lungt ;).

Intressant!

Vad är dina andra frekvenser?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krukväxt
Intressant!

Vad är dina andra frekvenser?

Det är original klock, har inte klovkat själv

Permalänk
Medlem

Kan nån förklara hur man monterar Accelero S1 på ett 8800 GTs. För jag skulle göra det igår men inget passar. Hålen sitter på fel ställe samt att skruvarna inte når plattan som hålen sitter i.

Jag har en Accelero S1 rev2 samt Ett Bfg 8800 GTS OC.

Har kollat här och det är rätt kort: http://www.arctic-cooling.com/catalog/product_info.php?cPath=...

Men Själva GPU:n ligger så högt att skruvarna inte når hålen, plus att de sitter på fel ställen.
Fick skruva dit originalkylaren igen
Kan nämna att jag monterat ett antal Grafikkortskylare förut och aldrig haft några problem så jag tror inte jag gjort fel.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Är du helt säker på att du har accelero åt rätt håll eller nåt då? Lägg kylaren upp och ned, sen försöka se genom hålen på grafikkortet ifall du ser skruvhålen. Kan ju vara så att ditt kort inte är referens utan kör på nåt eget från bfg men vet faktiskt inte.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG