Permalänk

Sony Ericsson g900

Jag är jätte sugen på en SE g900.
Har nån här köpt den?
Har ni nåt att säga om den bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem

Min kompis har en sådan och jag kan säga att jag tycker den verkar rätt buggig. Har iofs bara tittat som hastigast på den men tillexempel så ville den inte gå in i "viloläge" pga att där va damm på skärmen. Ibland startar inte kameran heller när den ska. Dock är jag mycket övertygad om att SE kommer fixa dessa buggar i en kommande uppdatering av mjukvaran.

Visa signatur

Kamera: Canon EOS 1000D, 20/1.8, 50/1.8, 70-200/4L
Flickr!

Permalänk
Medlem

Jag körde den en dag och hade väl bara positiva saker att säga om den.
Tyckte även att den uppfattades en bit snabbare än P1i som exempel.
Kan kännas lite tråkigt ibland när man mer eller mindre tvingas ta fram pennan för att komma åt små pytteknappar i någon meny, men annars är den kanon enligt mig. Märkte inte några buggar under tiden som jag testade den.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Jag har en och är riktigt nöjd. Funkar bra, är i stort en smartphone i slimmat format. Att skriva SMS m.m med pekskärmen fungerar överaskande bra med tummen i enhandsgrepp efter lite övning B) Bra mottagning på wlan har den också vilket är trevligt. Seg tycker jag inte att den är när man väl har öpnat programen tidigare så att de listas i aktivitetshanteraren. Den har låst sig så jag blivit tvungen att ta ut batteriet ett par gånger dock men det blir nog bättre med uppdateringar snart. Det ända jag saknar är inbyggd GPS, men det fins ju åtminstone en handsfree med GPS man kan köpa till.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Hade den i en vecka innan jag lämnade tillbaka den.
var inte nöjd med den alls, knapparna fanns det ingen känsla i, mottagningen var kass och hela telefonen kändes plastik.

funktionsmesigt var jag nöjd med den iaf

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Jag har haft min nu i lite över en vecka.

Tycker den är riktigt bra. Men visst känns den lite plastig.

Men den har allt jag behöver och mycket därtill Använder typ bara sms och ring-funktionerna. Men men. Snygg telefon. Blir helt ok bilder och bra ljud när man pratar i telefon.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Det enda som känns plastigt är batteriluckan. Den knarrar vilket stör mig lite. I övrigt tycker jag den känns mycket bra.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk

Vad säger ni nu när ni har haft telefonerna ett tag är g900 grymm eller?

Permalänk

Jag känner ibland hat mot mobilen. Ren ilska, hade faktiskt varit skönt att slänga luren rätt ner i gatan ibland... Har hängt sig ett flertal gånger så jag har varit tvungen att plocka ur batteriet, har hänt ett flertal gånger att kameran inte går igång eller att fotolampan inte vill starta (=måste starta om luren). Ljudlöst=inget ljud på alarmet. Inga profiler. Knapparna har urusel känsla, skriver fel hela tiden när jag skriver sms. Att det är långsam är väl inget jag behöver ta upp, det var något jag visste om så det är inget jag irriterar mig på men allt det andra ovanstående, det är saker som jag inte borde irritera mig på så det gör bara att jag blir ännu mer irriterad!

Visst, ja, 5 Megapixelkameran bevisar bara att allt inte handlar om MP...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk

Jag hade tyckt det va bättre om man var tvungen att hålla in lås knappen på sidan och kameran är inte så bra som man tror att en 5 MP ska va.
Ja hoppas bara SE släpper ny mjukvara snart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Jag känner ibland hat mot mobilen. Ren ilska, hade faktiskt varit skönt att slänga luren rätt ner i gatan ibland... Har hängt sig ett flertal gånger så jag har varit tvungen att plocka ur batteriet, har hänt ett flertal gånger att kameran inte går igång eller att fotolampan inte vill starta (=måste starta om luren).

Om mobilen hänger sig ofta och kameran inte startar så låter det ju som att du borde försöka få mobilen bytt. Jag köpte själv en G900 så fort den kom ut, och jag har inte haft några som helst problem med den. Den har aldrig hängt sig, och kameran startar alltid.

Själv är jag väldigt nöjd med den i alla fall. Lite segt att starta nya program, men när de väl ligger i minnet så är det inga problem. T.ex. så tar det ju 3-4 sekunder att öppna inkorgen första gången, men efter det så går det ögonblickligen. Kameran är väl heller inte den bästa, men den är då klart bättre än min förra mobil (W200i med 0.3 megapixel ), så jag är nöjd. Man köper ju knappast en sån här mobil för kamerans skull. Så ja, jag tycker att den är grym

Permalänk

Kan ställa mig in i skaran att vara nöjd med denna.
Hade en w880i innan och anser att denna är minst lika bra om man bortser från att den stundtals inte är lika snabb.

Har inga problem med att den hänger sig.
Installerat endel program och spel utan problem.

Att den skulle kännas plastig tycker jag inte, men ok jämfört med 880/890 å är den ju det iom att den inte är tillverkad i metall.

Walkman spelaren fungerar ypperligt, speciellt tillsammans med headset så du kan styra musiken fwd/back/play/pause.

Man ska dock komma ihåg att det är en smartphone som ser ut som en vanlig telefon.

Kan även rekommendera ett snyggt svart tema som funkar på g900.

http://www.uiq.com/uiq_themes_list.html

Permalänk

Jag rätt sugen på en faktiskt =).
Skall åka till Mediamark och känna på den i helgen och det är inte helt omöjligt att en får åka med mej hem

Permalänk

Åsikter om G900

Hej

Jag har köpt en G900. Den är tekniskt sett bra med många nyttiga funktioner.

Tyvärr så är skärmen nästan omöljig att se om du sitter ute i klart väder och om solen skiner så syns nästan ingenting.
SE-support beklagar bara men har i övrigt inget att tillägga.
Jag har läst flera inlägg som säger samma sak

En annan sak som jag undrar on någon annan kan kommentera. Om du skall ta stillbilder så kan du inte tända fotolampan. Det kommer bara upp en ikon för blixt som naturligtvis inte fungerar eftersom G900 inte har någon blixt. Det verkar som om de tagit samma meny som för K850??
Däremot kan du använda lampan om du videofilmar.

För övrigt så tycker jag att pekskärmen funkar bra och att menyerna är hyfsat lätta att hantera.

hälsn. swingpjatten

Permalänk
Medlem

Re: Åsikter om G900

Citat:

Ursprungligen inskrivet av swingpjatten

En annan sak som jag undrar on någon annan kan kommentera. Om du skall ta stillbilder så kan du inte tända fotolampan. Det kommer bara upp en ikon för blixt som naturligtvis inte fungerar eftersom G900 inte har någon blixt.

Min G900 använder då fotolampan som blixt om den är inställd på det, så något är förmodligen fel på din om den inte gör det.

Permalänk
Inaktiv

En fråga till alla er som har den här telefon, (jag har haft den för ett tag sen, lämnade tillbaks pga trasig), en fråga om ni skakar på mobilen är det något löst som sitter högst upp i luren på era fones?

Permalänk
Medlem

Det är autofokusen som låter när du skakar på mobilen tror jag. Min låter också så nämligen

Visa signatur

Tech Support: "I need you to boot the computer."
Customer: (THUMP! Pause.) "No, that didn't help."

Permalänk
Inaktiv

haha näää du skojar?... fan gillade ju den mobilen och så bytte jag den mot samsung soul..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjodan
Det är autofokusen som låter när du skakar på mobilen tror jag. Min låter också så nämligen

Min låter också har undrat vad fan det va sen jag fick den

Permalänk
Inaktiv

meh, jävla bajs, då bytte jag in den sista G900 jag hade helt i onööödan.. den som var så bra (även fast den hade världens sämsta batteritid).

Permalänk

Hej
Min låter också!!

Jag tycker att displayen är svår att läsa så jag tänkte använda programmet "theme generator" för att ändra textens layout.
Programmet installeras ihop med PC suite.
Problemet är bara var jag kan hitta de filer som behövs. Filerna har ändelsen UTZ såmycket vet jag. Jag lyckades få tag på en fil men den funkade inte och nu undrar jag om någon vet var jag kan hitta en av de temafilerna som är installerad i mobilen från början och som är kompletta och på svenska?
Swingpjatten

Permalänk
Medlem

Verkar som att jag tagit död på min pekskärm genom att smsa i regn. Har någon koll på vart jag kan beställa ny skärm? Verkar som att modellen är för ny för många sidor. Hur ser det ut med service center i Sverige numera? Finns det någon lista? Hittar inget på Sony Ericssons hemsida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jollys
Verkar som att jag tagit död på min pekskärm genom att smsa i regn. Har någon koll på vart jag kan beställa ny skärm? Verkar som att modellen är för ny för många sidor. Hur ser det ut med service center i Sverige numera? Finns det någon lista? Hittar inget på Sony Ericssons hemsida.

Tror powermill har hand om SE reperationer i Sverige, var iaf så för 1-2 år sen när min W800i knarrade

www.powermill.se

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Har hört/läst på rätt många ställen att telefonen lätt får damm innanför displayen, är långsam, dålig på att starta program snabbt, dålig på att enkelt avsluta program, dålig på att starta kameran, dålig ljudvolym, dålig mottagning, kass batteritid

Är det så att personer som är missnöjda har en benägenhet att höras mer än de som är nöjda eller är telefonen verkligen så dålig?

Visa signatur

Macbook white modell vår 2009.... Har lagt allt vad PC-meckande heter på hyllan och hjälper mest bröder och polare nowadays.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sajtan
Har hört/läst på rätt många ställen att telefonen lätt får damm innanför displayen, är långsam, dålig på att starta program snabbt, dålig på att enkelt avsluta program, dålig på att starta kameran, dålig ljudvolym, dålig mottagning, kass batteritid

Är det så att personer som är missnöjda har en benägenhet att höras mer än de som är nöjda eller är telefonen verkligen så dålig?

Att den är långsam skulle jag nog inte säga. Visst, det tar kanske lite extra tid att starta nya program, men när de väl är igång så går det snabbt att växla mellan dem. G900 verkar inte ha några problem med att ha många program igång, så det finns ingen större anledning till att stänga programmen när de väl är igång. Och hur den skulle kunna vara dålig på av avsluta program kan jag inte förstå. Det är ju bara att gå till aktivitetshanteraren (trycka på ikonen längst upp i högra hörnet), och avsluta det program man vill avsluta. Hur lätt som helst.

Jag har hört att vissa haft problem med att kameran inte startar, men de måste fått defekta telefoner i så fall. Min G900 startar alltid kameran när man trycker på kamera-knappen, och det går dessutom ganska snabbt att starta kameran, i alla fall jämfört med de få vanliga telefoner jag jämfört med.

Dålig ljudvolym vet jag inte riktigt vad du menar med, men jag har då inte märkt av något. Inte heller mottagningen eller batteritiden skulle jag säga är dålig. 3G verkar dra en del batteri, men då jag ändå inte använder det stängde jag bara av det. Jag brukar väl ladda min G900 ungefär en gång i veckan eller så, med normalt användande.

Så jo, det är nog mest de som är missnöjda som hörs. Jag är i alla fall hur nöjd som helst med min G900.

Permalänk

Vad kör ni för minnes kort i era g900?
Är detta tillräckligt snabbt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=244259
eller ska man nöja sej med ett sony minne på 4 gb?
Vad säger ni?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benny buse
Vad kör ni för minnes kort i era g900?
Är detta tillräckligt snabbt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=244259
eller ska man nöja sej med ett sony minne på 4 gb?
Vad säger ni?

Jag har 8GB kortet du länkade till. Upplever inga problem alls. Har dock inga program eller så på kortet utan bara musik och ett par Word, Excel och pdf- filer.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swingpjatten
Jag tycker att displayen är svår att läsa så jag tänkte använda programmet "theme generator" för att ändra textens layout.
Programmet installeras ihop med PC suite.
Problemet är bara var jag kan hitta de filer som behövs. Filerna har ändelsen UTZ såmycket vet jag. Jag lyckades få tag på en fil men den funkade inte och nu undrar jag om någon vet var jag kan hitta en av de temafilerna som är installerad i mobilen från början och som är kompletta och på svenska?
Swingpjatten

Inte riktigt svar på din fråga men ta en titt på http://www.uiq.com/uiq_themes.html

Där finner du en bit ner på den vänstra delen av sidan en pdf fil (UIQ 3 Themes Creation Guide) som ingående beskriver hur ett "theme" är uppbyggt. Dokumentet hänvisar även till ett par exempelfiler de tillhandahåller.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor
Jag har 8GB kortet du länkade till. Upplever inga problem alls. Har dock inga program eller så på kortet utan bara musik och ett par Word, Excel och pdf- filer.

Grymt nu är ett sånt beställt och på Torsdag ska jag beställa min G900...

Permalänk

jag vet inte när det släpptes men jag laddar in ny mjukvara just nu