Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
J Vad händer om du träffar den perfekta tjejen om några år, men hon inte är helt bekväm med din tatuering?.

Är hon verkligen den perfekta tjejen då?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Är hon verkligen den perfekta tjejen då?

Det är väl lite svårt för mig att avgöra, men jag ser det som ett möjligt scenario.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Är hon verkligen den perfekta tjejen då?

Den "perfekta tjejen" är imo inte samma sak som "tjejen som ställer upp på allt".

Permalänk
Medlem

Ska man tatuera sig så ska det man tatuerar in verkligen betyda något för en, en dödsskalle du hittade lite snabbt på en sida låter inte som något sådant. Hursomhelst, tatuera in den du, mer jobbmöjligheter till mig sen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Ska man tatuera sig så ska det man tatuerar in verkligen betyda något för en

Njae, möjligen om man vill platsa i Miami inc ( där allt betyder mod, ära och att minnas släktingar ), men annars är det ju helt ok att tattuera något bara för att det är snyggt. En flashig dödskalle över hela handen är dock varken eller.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=NgMnpy0VGKk

Lyssna på vad Colin Morrison säger 1.30 in i klippet.

Visa signatur

MacBook Pro 13" 4Gb/320Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
Den "perfekta tjejen" är imo inte samma sak som "tjejen som ställer upp på allt".

Nej, men inte heller den som inte gillar en för den man är, enligt mig då. Detta är ju dock rätt så OT.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]När du är ute på krogen och någon idiot blir sugen på slagsmål, tror du inte att en kille med en döskalle på handen är en av de första dessa människor börjar jävlas med?
Säg vad man vill, men människor är fördomsfulla.
[/QUOTE]

ja killen med en döskalle på handen, och som är 198cm lång å väger 118kg, bring it on dude.

(vet dock inte ifall jag fortfarande är 198 eller ifall jag växt lite till.)

nä men jag förstår exakt vad ni alla menar. en tatuering är egentligen inte positivt på något sätt alls, men det är bara en sak jag vill ha, sen ifall folk inte kan acceptera att jag har en tatuering där så får dom väll ge fan i det.
saken är den att min personlighet är inte direkt som dödskallen, jag är en lugn och snäll kille, som nästan aldrig bråkar eller höjer rösten.
men jag tycker som jag sagt tidigare, om dom tatueringarna och vill Mycket gärna ha en sådan som jag länkade på sida 1.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Okej, mina exempel verkar inte bita, men titta en gång till på det sista jag skrev och ta dig en funderar till.

Jag är inte ute efter att få dig att vara en "vanlig kille" som alltid håller sig inom ramarna för vad som är accepterat av sammhället, men jag vill bara att du ska förstå att du mycket väl kan ångra dig. En sådan tatuering kommer stätta avtryck av vem du är för resten av ditt liv, men du kommer inte vilja vara samma 18åriga kille för resten av ditt liv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
ja killen med en döskalle på handen, och som är 198cm lång å väger 118kg, bring it on dude.

(vet dock inte ifall jag fortfarande är 198 eller ifall jag växt lite till.)

Oj, tro mig... om det är någon som folk gillar att slåss med är det den stora killen som ser lite farlig ut. Dessutom är folk som sticker ut ganska vanliga mål när det hettar till.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Håller med de flesta här, tatuera inte handen specielt inte när du bara är 18bast . Jag har också velat tatuera mig sen jag va 16 men har inte gjort de dels för att jag inte fick men också efter man satt och tänkte så ville man vara säker på att motiv osv är rätt. Jag är nu 20år gammal och har än inte tatuerat mig, och tänker inte göra det förns jag är 100 på att jag vet vad jag vill ha och var. Så mitt råd till dig är att vänta och tänk efter vad du vill tatuera in och var(!) det du tycker är coolt nu kommer inte vara lika coolt när du är 25år gammal.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Oj, tro mig... om det är någon som folk gillar att slåss med är det den stora killen som ser lite farlig ut. Dessutom är folk som sticker ut ganska vanliga mål när det hettar till.

Och bara för man är stor och kraftig så behöver det inte betyda att man pallar stryk eller att man är stark. Den enda fördelen är storleken på kroppen, psykologiskt för motståndaren.

Permalänk
Medlem

Att ni orkar bry er. Hjälp killen med att hitta bilder på handtatueringar eller låt bli att läsa tråden. Ni kommer aldrig lida av att han tatuerat sin hand.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Att ni orkar bry er. Hjälp killen med att hitta bilder på handtatueringar eller låt bli att läsa tråden. Ni kommer aldrig lida av att han tatuerat sin hand.

När tråden om att han är arbetslös och hatar livet dyker upp om 4 år då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
När tråden om att han är arbetslös och hatar livet dyker upp om 4 år då?

Då kan vi skratta åt hur dum han var som tatuerade sin hand.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Då kan vi skratta åt hur dum han var som tatuerade sin hand.

Precis, mycket roligare så än att gnälla på honom så han inte gör den.

Permalänk
Medlem

Handen/halsen och ansiktet är sista stället du ska tatuera, har du ingen sen tidigare ska du ABSOLUT inte göra där som första. Det första du ska göra är att göra en på ett ställe som är lätt att dölja, så du vet att du trivs med en tatuering, och om det inte är första så ska du ändå fundera länge och hårt på om du verkligen vill. Min första tatuering har 3 års fundering och hårt övervägande bakom sig, och ibland undrar jag fortfarande om jag valde rätt.

Såg precis vad du skrivit, och nu inser jag hur dum du egentligen är, idag kanske det är en cool grej, men har en polare som tatuerade sig på halsen, varje gång han är med vid något som kan anses som lite finare i natur så sitter han med handen och täcker för, och ser lite halvt bortkommen ut. Det ser inte bra ut med tatueringar på händerna, om du inte har hela sleeves till att börja med. Att göra sin andra tatuering på handen är ett misstag som inte många gör, och dom som gör det ångrar sig som regel rätt så snart.

Permalänk
Medlem

Tatuera du dig där med en liknande, kan bli grymt bra

Personligen håller jag mig ifrån händer och hals för att jag vill kunna täcka över dem.
Men jag gillar döskallar i alla dess former, detaljerade eller små roliga, hehe.

Väntar på resultatet, har själv 2x tatueringar på gång med döskallar som jag ska göra om 2 veckor. Sen har jag en stor på benet

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

jo resultat kommer

ni tror inte man kan göra ett Galleri? eller det är enbart för Datakomponenter/byggen etc?

kan inte en Moderator slänga in en kommentar på det?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Fan att jag ska behöva åka 30 mil för tatuering och en piercing

Dock så är de värt de när hon som ska tatuera mig är världens trevligaste tjej, hehe. Känns lite skumt att en man festat med ska tatuera en, men va fan

EDIT: Gällande de med sjukan och drop, så vit jag fattat det som så har han två händer

Jag håller med ett antal att man ska tänka efter en bra stund innan man gör något sånt här.
Min två tatueringar på underarmen har bara de som är små förstört visa jobb för mig, men det är smällar jag är villig att ta, med tanke på att de ska bli ännu större nu.
Men tänk för guds skull igenom det innan du gör det.

Framförallt för framtidens skull

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jobb och pengar är tydligen inga problem, so go for it!
Du nämner i ett av de första inläggen att din dröm är att bli väktare, hur i helvete kan du vara så dum att ge upp den för en tatuerings skull?

Dröm - tatuering hmmmm svårt val.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazedpro
http://www.youtube.com/watch?v=NgMnpy0VGKk

Lyssna på vad Colin Morrison säger 1.30 in i klippet.

Tror inte han syftade på att de inte kunde p.g.a deras ev. tatueringar utan med på att de inte var den typen av människor.

Håller man på med en sport/hobby som de gör så har du inte den personligheten som krävs för att mentalt klara av ett skrivbordsjobb.
.. såvida inte skrivbordet har hjul, en motor och åter upp och ner i en ramp då...

Jag tyckte bilden Rolle länkade var rätt cool, jag skulle vilja sett vissa saker lite annorlunda på den dock, men det är ju en fråga om personlig smak m.m

Personligen tycker jag att alla tatueringar bör vara genomtänkta, speciellt de som syns rejält. När det gäller t.ex överarmar eller någon annan del som man kan täcka över med lite plagg, t.ex t-shirt, byxor eller skor så kanske man kan vara lite mindre försiktig, men händer, hals, ansikte, fingrar m.m tycker jag att man bör tänka till på.

Jag har 2 kompisar med tatueringar på halsen, tatueringarna ser bra ut (det är allt från ankare till döskallar) och nog för att folk stirrar på dem, men ingen av dem "lider" av det. De har båda flickvän & sambo, fasta tjänster på samma jobb där även jag arbetar, den ena väntar sitt första barn och ingen av dem har problem med droger eller alkohol. En av dem har dessutom tatueringar på sina händer med.

En tatuering på hals/händerna behöver inte betyda att du aldrig kommer få ett jobb eller en chans till ett liv. Du kanske begränsar dina chanser till vissa jobb och ökar chanserna att folk ska ha förutfattade meningar om dig men inte så mycket mer.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Rätt vanligt att de större studiorna inte går med på att gadda handen om du inte nått en viss ålder (nu pratar vi inte om 18) eller redan har täckt kroppen så pass mycket att en till inte skulle göra markant skillnad. En vän till mig blev nekad från att gadda händerna då de inte ansåg att det var vettigt.

Jag går i stort sett efter en regel och det är att man skall kunna ha kostym på sig (mycket på grund av jobbet) utan att ens kroppsmodifieringar syns. Jobb kan definitivt påverkas av en tatuering på handen, det har blivit mer social accepterat än tidigare år men är fortfarande tabu inom många yrken. Det är ditt val och ingen annans, men konsekvenser skall finnas i åtanke

Tillägg till de som tror att varenda tatuering måste betyda något. De som gjort de flesta schyssta tatueringarna har inte haft något speciellt i tanke utöver att få ett konstverk på kroppen. Det är solklart bra om den har extra någon extra mening för än själv men i slutändan så gaddar sig de flesta för att de tycker det är snyggt.

Kolla gärna runt lite på gaddad.se, svenskt tatuerings community. Många vackra verk där.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Killen verkar ju ha bestämt sig. Synd bara att han inte är mer mogen än att själv inse hur omogen han är. Jag tyckte också tribaler var snygga när jag var 16-18år, några år senare och några års jobberfarenhet rikare sen så ser det lite annorlunda ut.

Gjorde en symbolisk tatuering på bröstet som ett minne av allt roligt man haft med vissa polare under gymnasietiden när jag var 19. Inget jag ångrar fortfarande och tror mig veta att jag inte kommer göra det heller, då det är ett minne. Men att enbart göra en tatuering för att man tycker det är snyggt Just nu (vid knappt 18års ålder för trådskaparens del), det är urbota korkat och det finns ingen ursäkt till dumheten (när den placeras så "dåligt").

Sådär, ursäkta påhopp, men du borde lyssna på dem som har erfarenhet.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

en gammal polare till mig som jag gick i skolan med mällan 6-9an, ska bli tatuerare sen, å den killen har seriösa skills med pennan. har någ Bild och form linjen nu) Han ska få göra något åt mig sen eller Designa en

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyDrAn
Tror inte han syftade på att de inte kunde p.g.a deras ev. tatueringar utan med på att de inte var den typen av människor.

TEXT...

Nja delvis men det framkommer inte av klippet, men om man sett hela filmen så berättas det om Colins och Jeremys tatueringar. Men det blir för långt att dra här.

Men om ts verkligen har tänkt igenom det så kör på bara.

Visa signatur

MacBook Pro 13" 4Gb/320Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
en gammal polare till mig som jag gick i skolan med mällan 6-9an, ska bli tatuerare sen, å den killen har seriösa skills med pennan. har någ Bild och form linjen nu) Han ska få göra något åt mig sen eller Designa en

Om man stavar mellan som mällan ska man definitivt vänta några år.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90

ja killen med en döskalle på handen, och som är 198cm lång å väger 118kg, bring it on dude.

(vet dock inte ifall jag fortfarande är 198 eller ifall jag växt lite till.)

Ett typexempel, kolla på mig jag e badass för jag har en fet gadd på handen i form av en döskalle, "Dont ya be fucki'n messin with me ya'll bitches" Låter som ett försök att dölja sitt dåliga självförtroende och se mer grym ut än man egentligen är.

Klart att du ska gadda dig, ta båda händerna o när du sätter ihop både dina knutna nävar ser de ännu tuffare ut. Du vet väl att en gadd är ingen gadd, har man gjort en så kommer man att göra fler sen så lika bra att dänga iväg o göra en dubbel.

Du har min röst.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

Damn vad många som är fast vid den gamla synen om att man är "ligist" för att man är tatuerad trodde faktiskt samhället hade kommit längre med fördomar och annat.

Vet inte om jag kanske är avdankad själv när det gäller tatueringar då eller vad det är för jag ser inget problem alls i det hela. Men jag är uppväxt med att typ alla vuxna har tatueringar här och där, piercingar och andra body mods.

Dock är min personliga smak inte sådan att jag direkt gillar tatueringar på just händerna, i af inte en sådan stor som den som postades på första sidan utan jag föredrar nog något mindre och simplare då som inte täcker upp hela handen.

Har ett par bekanta som är tatuerade i ansiktet, händerna, halsen och resterande delar av kroppen och dom har inte vad jag vet haft några problem med jobb eller annat båda två har även fru, barn, hund och villa. Men som sagt dom jobbar ju inte som VD´s eller något sådant "fint" utan det är ju hederliga arbeterare inom industrin, vilket säkerligen inte är så hårt med hur man får se ut osv.

Tycker dock som andra att du skall fundera lite över det mer noggrant ett tag till själv är jag 22 och har velat skaffa mig en tatuering eller tio så länge jag kan minnas, men har jag någon ännu? Nej det har jag inte för jag vill verkligen att mina tatueringar skall vara genomtänkta och passa mig som person.
Känner även ett par som tatuerar som alltid tjatar om att "fan är det inte dags att skaffa dig en tatuering snart?" osv men har stått emot dom än iaf men känner att jag nog börjar få lite tankar om vad jag vill ha för tatueringar gjorda på kroppen.

Så tänk om en gång eller två men är du helt säker så ta och gör tatueringen och känn dig sen förhoppningsvis nöjd och stolt över den.

Mvh,
Viper@God