Permalänk
Medlem

Tips på trådlös router

Skulle behöva tips på ett bra och stabil trådlös router. Jag har tänkt att ha ett trådlöst nätverk till min friggebod som ska vara cirka 10-15 meter från den trådlösa routern. Har tänkt att köra på runt 24 mbit/s, behöver därför tips på en bra trådlös router, som inte förlorar en massa signaler genom lite väggar.

Hur verkar denna t.ex.?: http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/46745?opendocum...

Tack på förhand

Permalänk

Även jag sitter i den sitsen, inga som har några förslag?

Funderar på Netgear WNDR 3300

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

den är säkert bra, jag använder en WRT54GL med dd-wrt firmware, varit uppe nu ett bra tag utan några somhelst problem och aldrig varm^^.. Går att ändra xmit power så den får längre räckvidd.

Allt "beror på". hur många väggar är det och hur tjocka samt hur långt borta vill ni kunna vara..

Sen så är 802.11n alltså 300Mbit snabbare och har längre räckvidd, iaf vad jag hört och då är det annan router som gäller..

Permalänk

jag har en netgear range max wireless wpn824 v.2 har haft den i cirka ett år och den har aldrig svikit mig den har cirka 100 m wireless mottagning så jag kan sitta i trädgården och kolla på nätet. det ända jobbiga med denna router är igentligen för att använda wireless adaptrarna så behöver man fixa en massa instälningar. men när det är gjort funkar allt utmärkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danmark99
jag har en netgear range max wireless wpn824 v.2 har haft den i cirka ett år och den har aldrig svikit mig den har cirka 100 m wireless mottagning så jag kan sitta i trädgården och kolla på nätet. det ända jobbiga med denna router är igentligen för att använda wireless adaptrarna så behöver man fixa en massa instälningar. men när det är gjort funkar allt utmärkt.

Har också en den routern funkar perfekt med senaste firmwaren.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

Funkar 802.11N fast den bärbara inte stödjer det? Vad är snabbast kabel eller 802.11N?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

en N router funkar fast inte bärbara stödjer det dock går det inte i N hastighet. Kabeln är ofast snabbare.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
en N router funkar fast inte bärbara stödjer det dock går det inte i N hastighet. Kabeln är ofast snabbare.

Har ni lust att tipsa lite modeller och kanske t.o.m. länka:) Är inte så jätte duktig på ämnet nämligen..

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=67231
den routern har jag själv funkar kanon och är stabil med senaste firmwaren.

Dock har den G-Standarden och en Mimo G standard för 108Mbps.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=103399
Dlink dir-635 routern har trådlöst Draft N.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=158163
Dlink dir-655 routern har trådlöst Draft N. Har Gigabitportar.
Högre thrughtput än dir-635.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
en N router funkar fast inte bärbara stödjer det dock går det inte i N hastighet. Kabeln är ofast snabbare.

Vadå så om jag köper en N router, kan jag då inte köra trådlöst via min bärbara?
Hur ska jag göra då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiskman
Vadå så om jag köper en N router, kan jag då inte köra trådlöst via min bärbara?
Hur ska jag göra då?

Jo, fast den bärbara går bara i G fast router skickar ut i N.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Börjar bli dags nu. Vad tror ni, kommer denna att duga bra för mitt ändamål?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=158163

För er som ej orkar bläddra tillbaka i tråden. Kommer min fråga igen:
"Skulle behöva tips på ett bra och stabil trådlös router. Jag har tänkt att ha ett trådlöst nätverk till min friggebod som ska vara cirka 15-20 meter från den trådlösa routern. Har tänkt att köra på runt 24 mbit/s, behöver därför tips på en bra trådlös router, som inte förlorar en massa signaler genom lite väggar. Om jag förlorara hastighet ner till 10 mbit/s är det fortfarande lugnt, bara jag inte förlorar signal helt, till och från"