Permalänk
Medlem

klippa rätt kabel till startknappen?

hej

nu är det så att neonljuset i en avlång acerstartknapp på min dator är extremt störande då jag sover, ser på film eller dylikt. tanken är alltså att jag ska koppla ur ljuset helt, men jag har 8 kablar att välja på som är ihoptvinnade 2 och 2.

färgerna är:
,blå och vit
, röd och vit
, orange och grön
, grön och vit

klipper jag fel kabel så kommer inte min startknapp att fungera så det är väldigt viktigt att det här blir rätt.

sikten är väldigt skymd, så om jag hade möjligheten att följa sladdarna så hade jag givetvis redan gjort det.

Permalänk
Medlem

Silvertejp.

Permalänk
Medlem

Grön o vit går till startknappen
Blå o vit till lampan i knappen
De övriga går till hårddisklampan och något annat högt upp i fronten.
Så är det i acerdatorn som jag tittade i nu, är för övrigt en acer aspire.

Visa signatur

okim

Permalänk
Medlem

tackar okim, ska testa klippa den blåvita nu. förövrigt så tycker inte du också att knappen är sjukt irriterande på aspire modellen att den ska blinka när datorn står på energisparläge?

Permalänk
Medlem

Jag har inte kört med den, den är min dotters som jag har formaterat om precis nu, därför hade jag möjlighet att kolla sladdarna.

Visa signatur

okim

Permalänk

Du behöver bara klippa en kabel. I fall du ska sälja/koppla tillbaka så kommer det bli snyggare...

Permalänk
Medlem

...jag kanske har missat nå't här, men vad sägs om att dra ur kontakten på moderkortet som är till LED:en?
(dra ur en och en till den slocknar)

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otur
...jag kanske har missat nå't här, men vad sägs om att dra ur kontakten på moderkortet som är till LED:en?
(dra ur en och en till den slocknar)

Tänkte precis samma sak. Det brukar väl till och med stå på kontakterna vilket som är till vilket?

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otur
...jag kanske har missat nå't här, men vad sägs om att dra ur kontakten på moderkortet som är till LED:en?
(dra ur en och en till den slocknar)

I många märkesdatorer sitter alla kablarna till frontpanelen ihop i en enda stor kontakt, så det kan bli lite svårt i så fall

Permalänk

Bör ju vara röd-vit men..

Visa signatur

Jag har också en dator, eller sju..