Permalänk
Medlem

Bättre kvalitet med TV-out?

Hej.
Har införskaffat ny TV (Samsun 37" full HD).
Det tråkiga är att när jag spelar DVD-filmer på min PS2:a blir kvalitén urusel, närmare vhs än dvd, vilket det inte blev på min gamla 28" CRT.
PS2:an har ju bara composit, s-video o liknande o har testat med alla sladdar...

Därför funderar jag nu på att köra filmer från dator till TV. Detta även för att jag har det mesta på datorn och inte orkar bränna ut var gång jag vill se nåt.

Jag har en bärbar dator, bra cpu men tyvärr bara integrerat grafikkort på sen har jag en gammal p4 med geforce 5... Finns det chans att man kan köra film från nån av dessa till TV:n med bättre kvalitet? Helst från den bärbara.

Om inte:
Har även en nyare dator med 8800gts som är bättre, men den står i rummet bredvid vilket skulle leda till en lång sladd skulle behövas...

Kommer kvalitén bli bättre från dator tror ni och vad behövs?
Har aldrig testat detta med TV-out innan... Vilka sladdar är bäst att ha?

EDIT: Läste precis om nåt som kallas popcorn... Aldrig hört talas om innan... Blir kvalitén på sån bra om man kör från datorn?

Permalänk
Medlem

koppla bara en vga-kabel (eller hdmi, om du har det på laptopen) till TVn så ska du se att du får mycket bättre bild än med composite från ps2.

Permalänk
Medlem

Man ska kunna köra en komponentkabel från PS2:an också, ljusår bättre än komposit.

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850