Permalänk
Medlem

Playstation 3 problem

Hej!

Jag har nyss investerat i ett begagnat ps3 60gb.
Har dock problem med den, redan efter första dagen...
Mitt problem är att jag helt enkelt inte får igång någon bild...
har provat en hdmi kabel (och kabeln som följde med..försökte koppla in den i AV IN 3 uttaget på tvn, men funkade inte) kopplade in HDMI-kabeln i konsolen och i lcd tv:n...men ingen bild...

Har följt instruktions manualen till punkt och pricka men ingen bild...
vad gör jag för fel egentligen?? Maskinen fungerar ju som den ska..det lyser grönt....ps3 kontrollen är intakt..
enligt manualen så ska en skärmbild komma upp för att man manuellt ska ställa in inställningar osv, när man för första gången skall starta upp den dvs, efter att ha konfigurerat kontrollen via usb:n.

Jag har switchat mellan HDMI/av3 flera gånger på tvn, men ett fel meddelande kommer upp "ingen signal"...

Börjar bli lite små irreterad varför det inte fungerar som det ska.

Kan någon ge mig lite konkreta tips?

Permalänk
Medlem

Ska fungera direkt. Jag ändrade bara till rätt HDMI kanal.

Så du såg att PS3:an fungerade hos killen du köpte den av, annars finns chansen att du har blivigt lurad =/

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Jag använder mig utav en 10m lång hdmi kabel, som egentligen var ämnad för att koppla in hemmbiosystemet till datorn...kanske det är problemet?
Borde jag investera i en ny hdmi kabel? Eller kanske kontakta försäljaren och kräva tillbaks pengarna?
Egentligen tänkte jag införskaffa mig en ny HDMI, på 1m, men tänkte prova med kabeln som jag redan hade..men icke...hmm

Permalänk
Medlem

Slå till på en ny HDMI-Kabel och försvinner inte problemet tar du kontakt med säljaren.

Undrar om inte denna tråd passar bättre i Spelkonsoler och konsolspel...

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Tror knappast en ny kabel löser problemet. Testade du konsolen hos säljaren? Fungerade den där kan ju konsolen gått sönder under transporten. Hur som helst fick du väl kvitto och har därmed garanti.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd

Lösning på problem: Köp Xbox 360.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttar tråden till Spelkonsoler och konsolspel.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Japp köp xbox 1,5 och du får lämna in den direkt
jätte bra

Visa signatur

Ryzen 1700X PRIME X370-PRO
16Gb G.Skill TridentZ DDR4-3200 C14 DC
ASUS GeForce GTX1080 Strix A Gaming

Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe SSD

Permalänk
Medlem

Note to self: Läsa först, svara sen.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Har du provat att resetta inställningarna? håll inne power knappen på konsollen ett par sekunder tills det piper till.

Permalänk
Medlem

+1 på killen ovanför. Har killen som du köpte av kört på component/rgb måste man resetta konsollen eller köra med rgb när du ställer in HDMI

/Ragnar

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|