iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Data..

Tack för hjälpen.

Till någon som skrivet att det tappar data, det gör inte jag (antar att det är wifi-uppkopplingen du menar) Men jag har sjukt dålig täckning inomhus 2 svaga staplar medans min Lg wievty med 3 har full täckning.
Weird..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Okej, antar att du kör svenska som språk? (Själv kör jag engelska och för mig stod det "KB", vilket ju också är fel då det borde stått kB).

Men i alla fall, ja det är 371 kB som menas med dina 371 K.

Visa signatur

AMD ATHLON 64x2@6000+, MSI K9N NEO v3, 4x1gb Corsair@667mhz, ATI RADEON 3870x2 OC EDITION, SATA 2x250gb, 1x160gb, 1x74gb RAPTOR 10000rpm, AUDIGY 2ZS PE...+Moddad Asus eee 701. och 16 Gb 3g Iphone =)

Permalänk
Medlem

jag här lite konstiga grejer med mottagningen också. Har typ 2 prickar i täckning tex och någon ringer så får jag nästan fullt direkt. Lite weird men inget problem direkt. Här inte märkt av några problem med tappade anslutningar alls. Är det wifi så börja kolla routern först.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Data..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basseman
Tack för hjälpen.

Till någon som skrivet att det tappar data, det gör inte jag (antar att det är wifi-uppkopplingen du menar) Men jag har sjukt dålig täckning inomhus 2 svaga staplar medans min Lg wievty med 3 har full täckning.
Weird..

Nej, det är 3G/ EDGE uppkopplingen jag pratar om nu... Data indikatorn försvinner hela tiden, sedan poppar det upp en ruta där det står att mobilen inte hittar nätverket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
jag här lite konstiga grejer med mottagningen också. Har typ 2 prickar i täckning tex och någon ringer så får jag nästan fullt direkt. Lite weird men inget problem direkt. Här inte märkt av några problem med tappade anslutningar alls. Är det wifi så börja kolla routern först.

Jag har det problemet också, om man nu kan kalla det för ett problem.

Permalänk
Medlem

Har hitta ett väldigt bra program för att konvertera film till Iphone nu. Xvid/Dvix är det jag testat än så länge.

MediaCoder iPhone Edition, lätt och smidigt till skillnad från Videora och andra program jag testat.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Har hitta ett väldigt bra program för att konvertera film till Iphone nu. Xvid/Dvix är det jag testat än så länge.

MediaCoder iPhone Edition, lätt och smidigt till skillnad från Videora och andra program jag testat.

www.xilisoft.com

funkar sjukt bra alla deras program är grymma.. serials hittar du på www.serials.ws eller crack på www.astalavista.box.sk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiskman
Jag har det problemet också, om man nu kan kalla det för ett problem.

Jag hade en SE K550i innan med Telia på, den gjorde likdant. Är något speciellt i telias nät för att förmodligen optimera batteri tid lr nåt..

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
en fråga, när man skriver ett sms, kan man få större tangentbord då? tycker det vanliga tangentbordet e för litet o skriver rätt ofta fel

hmm, enligt mobil.se eller om det va nån annan sida, skulle den känna igen ord rätt bra, så man kunde skriva lite fel o inte skulle haka upp sig på det, utan fortsätta skriva. men har ju som sagt inte prövat det själv.

angående datatrafik grejen, de andra mobilerna du testat som har full täckning, är det med telia abonnemang med?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
hmm, enligt mobil.se eller om det va nån annan sida, skulle den känna igen ord rätt bra, så man kunde skriva lite fel o inte skulle haka upp sig på det, utan fortsätta skriva. men har ju som sagt inte prövat det själv.

angående datatrafik grejen, de andra mobilerna du testat som har full täckning, är det med telia abonnemang med?

Precis det stämmer att den känner igen ord. Den lär sig dessutom vilke ord du ofta använder, och ger dem som förslag då. Jag skriver ofta fel men det blir rätt ändå:)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
hmm, enligt mobil.se eller om det va nån annan sida, skulle den känna igen ord rätt bra, så man kunde skriva lite fel o inte skulle haka upp sig på det, utan fortsätta skriva. men har ju som sagt inte prövat det själv.

angående datatrafik grejen, de andra mobilerna du testat som har full täckning, är det med telia abonnemang med?

japp det är med samma simkort som jag använder. jätte skumt, samma gäller 3g täckningen här hemma, 1 plugg till täckning är något inget o hurra över då telefonen oftast väljer gsm nätet istället.

det där med "känna igen ord funktionen" dyker inte upp så ofta,

en annan sak som jag stör mig på jävligt mycket är att man inte kan göra sin egen equalizer @ mp3 spelaren utan måste endas välja dom förvalda som finns i telefonen,, Jävligt dåligt !!!

det skall ju finnas ett MMS program till ihpone som man kan ladda ner. någon som vet hur man gör för o installera programet? eller måste min iphone vara hackad för att kunna installera de?
websida: http://blog.swirlyspace.com/#home

Själv förstår jag inte varför iphone har fått en sån uppmärksamhet, tycker att luren verkar suga rejält,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance

en annan sak som jag stör mig på jävligt mycket är att man inte kan göra sin egen equalizer @ mp3 spelaren utan måste endas välja dom förvalda som finns i telefonen,, Jävligt dåligt !!!

det skall ju finnas ett MMS program till ihpone som man kan ladda ner. någon som vet hur man gör för o installera programet? eller måste min iphone vara hackad för att kunna installera de?
websida: http://blog.swirlyspace.com/#home

swirlyMMs kräver att telefonen e jailbreakad yes. Skulle inte förvåna mig om det dyker upp på app store innom snar framtid iofs.

equalizer grejen där.. e likadant i alla ipods, inget chockerande direkt.

Själv e jag helnöjd med luren. har inte jailbreakat än. Är inte så desperat efter mms faktiskt.

Vilka program är itunes kompatibelt med för att synca kontakter/kalender med föresten?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

En fråga till er me Iphone 3g, Kan man ha en mp3 låt som ringsingnal ?

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzup
En fråga till er me Iphone 3g, Kan man ha en mp3 låt som ringsingnal ?

mja, man måste föra över den på nåt speciellt sätt. Har inte kollat på det än men det går. Det går bara inte att använda vilken mp3:a från musik samlingen som helst.

Använder outlook 2007 för kontakt synken nu men för bilder så har jag ett litet problem.
Nämligen att windowsxps inbyggda bildöverförare lägger bilderna i helknäpp ordning.
blandar dom i stort sett. Nåt tips av ett program som drar över dem efter datum bilden tagits?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Hur för jag över bilderna tagna med den över till datorn, och hur lägger jag in bakgrunder finns inget mapp för bilder osv?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Hur för jag över bilderna tagna med den över till datorn, och hur lägger jag in bakgrunder finns inget mapp för bilder osv?

När du kopplar iphone till datorn finns den tillgänglig i utforskaren (precis som en digitalkamera, Apple iPhone heter enheten), där kan du dra över bilderna du tagit med kameran, screenshots eller bilder du sparat i safari eller mail. Tips: För att spara bilder från safari eller mail håller du nere ca 1 sekund på bilden, sen får du möjlighet att spara, bilderna hamnar i kamerarullen. Detta medför även att du kan spara bilder från webben och sen maila direkt från telefonen om man vill det. Jag har t.ex. mailat en del screenshots till kompisar i dag
Tips: För att ta screenshots håller man inne homeknappen och trycker snabbt på sleep, det "flashar" till och bilderna hamnar i kamerarullen.

Du använder iTunes när du vill föra över bilder TILL iPhone. Du kan välja en mapp på hårddisken där du först lägger bilderna som ska synkas. I tunes markerar du din iphone till vänster under enheter sen väljer du flilken "Bilder" där du ställer in vilken mapp som ska synkas.
I denna mapp kan du göra undermappar för att sortera det lite snyggare, det sorteras sen i telefonen också.

Snackar windows nu då....

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk
Medlem

Hmm, hur stänger man av den satans ordboken?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om bygg kvaliten? Nån mer än jag som har märkt av att den kromade ramen på framsida kan ha lite vassa "flikar"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzup
En fråga till er me Iphone 3g, Kan man ha en mp3 låt som ringsingnal ?

Nej.

(Får man svara fast man inte har en iPhone?)
Men konverterar man den till m4a som både iTunes och Garageband kan och kortar ner den till lagom längd (30-40sekunder kanske?, någon som vet exakt?) och sedan ändrar filändelse på låten från m4a till m4r så ska den dyka upp under ringsignaler i iTunes för synkning.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Nej.

(Får man svara fast man inte har en iPhone?)
Men konverterar man den till m4a som både iTunes och Garageband kan och kortar ner den till lagom längd (30-40sekunder kanske?, någon som vet exakt?) och sedan ändrar filändelse på låten från m4a till m4r så ska den dyka upp under ringsignaler i iTunes för synkning.

Testade det med den nya iPhone och itunes. Ville inte synka över till luren.

Permalänk
Avstängd

Varför får man inte ha vilken låt man vill som ringsignal?
Det känns väldigt dåligt.

Permalänk
Hedersmedlem

hmmm går det inte o "pusha" gmail? eller har gmail inte stöd för push

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
hmmm går det inte o "pusha" gmail? eller har gmail inte stöd för push

GMail har inte stöd för push

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk
Medlem

JAG VILL STÄNGA AV DEN FÖRBANNADE ORDBOKEN. Kan någon säga hur man gör? Tar 5 år extra att skriva på iPhonen med den igång. Jag kanske e blind

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Gjorde ett Gmail konto nyss, men det går inte att logga in på ifrån Mail på Iphonen. Har aktiverat POP och IMAP.

Står iaf Gmail-kontoverifiering misslyckades

IMAP server "imap.gmail.com" svarar inte. Kontrollera nätverksanslutingen och att du fyllt i rätt infomation i fältet "server för inkommande e-post"

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Såg på Ebay att det finns en HEL del Iphone 3g där. Kostar runt 4000:-
Vågar man lita på dom där borta? Någon som ha erfarenhet av ebay?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
Testade det med den nya iPhone och itunes. Ville inte synka över till luren.

Fastän den dök upp under ringsignaler i iTunes?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns svarta 16gb iPhones kvar i någon butik i Sverige?

Permalänk
Medlem

Tror inte ens det finns 8GB kvar?! eller

Permalänk
Medlem

Programmet iphone ringtone maker fixar biffen med egna ringtones iallafall.
Provade det nyss och funkar prima.

har aktiverat popforwarding i mitt gmail konto o de funkar också bra, inte push men plockar mailen var 15 minut utan probs.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Gjorde ett Gmail konto nyss, men det går inte att logga in på ifrån Mail på Iphonen. Har aktiverat POP och IMAP.

Står iaf Gmail-kontoverifiering misslyckades

IMAP server "imap.gmail.com" svarar inte. Kontrollera nätverksanslutingen och att du fyllt i rätt infomation i fältet "server för inkommande e-post"

Funkar perfekt för mig, jag skrev bara in login (jag tog ej med "@gmail.com") och lösenord och mitt namn också tror jag. Funkar med 2 olika gmail konto plus ett yahoo konto för mig.

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |