iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Har dom öppnat Nya Apple Store?

Men snälla någon, det heter App Store, som i Application Store, inte Apple Store. Apple Store är en helt annan sak.

Jag var tvungen att fundera ett bra tag innan jag förstod vad du menade med Nya Apple Store.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Men snälla någon, det heter App Store, som i Application Store, inte Apple Store. Apple Store är en helt annan sak.

Jag var tvungen att fundera ett bra tag innan jag förstod vad du menade med Nya Apple Store.

Aha det vista jag inte, du behöver inte vara otrevlig!

Permalänk
Medlem

tror att den är lanserad i typ nya zeeland, om du vill kolla vilka apps som finns så kan du kolla det i itunes store i ditt itunes.

ang. bilder så finns det lite här:

http://gizmodo.com/5023141/iphone-3g-first-us-unboxing-best-p...

Permalänk
Medlem

Är det vita lite typ matt i färgen och inte glansig?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

om du har tittat på bilderna jag postade så är den "vita" iphonen en "gammal" iphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Aha det vista jag inte, du behöver inte vara otrevlig!

Du får ursäkta mig, men det är inte första gången jag påpekat det.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=839...

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arnearne
om du har tittat på bilderna jag postade så är den "vita" iphonen en "gammal" iphone

Japp såg det, men det svarar ju inte på min fråga

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

för de som vill kolla va som finns på App store http://macworld.idg.se/2.1038/1.171374 rätt mycket gratis grejjer

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

apple sa väl att 25% av prylarna skulle vara gratis.
Konstigt nog ser jag ingen msn klient bland appsen.. bara AIM för aol, icq o mojs.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
apple sa väl att 25% av prylarna skulle vara gratis.
Konstigt nog ser jag ingen msn klient bland appsen.. bara AIM för aol, icq o mojs.

Är väll kanske för att:
1) Microsoft porta en MSN klient till iPhone, ja juste de...
2) AIM, aol, icq o mojs är större än MSN i USA

Sen kommer det nog komma en klient, folket bakom Adium (alla protokoll du kan tänka dig, snyggt är det också ) verkar vilja skapa en klient för iPhone: http://trac.adiumx.com/wiki/AdiumForiPhone
Sen kommer kanske inte den klienten förrens i höst när Apples substitut för daemons kommer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Är väll kanske för att:
1) Microsoft porta en MSN klient till iPhone, ja juste de...

Vad betyder den här "meningen"? Att Microsoft måste ha något med portningen att göra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
2) AIM, aol, icq o mojs är större än MSN i USA

iphone är nu släppt över hela värden. Hur läget ser ut i usa var ett relevant argument när iphone bara såldes där. Om iphonen bara kunde visa tiden i 12-timarsformat, hade du avfärdat med att det ju är det som används är usa?

Förhoppningsvis lär i alla fall Agile Messenger komma.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Vad betyder den här "meningen"? Att Microsoft måste ha något med portningen att göra?

Men herre gud, vaknade du på fel sida idag eller?
Det jag menade var självklart att Microsoft mest troligen inte kommer att skapa en egen port av sin MSN-klient för iPhone.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
iphone är nu släppt över hela värden. Hur läget ser ut i usa var ett relevant argument när iphone bara såldes där. Om iphonen bara kunde visa tiden i 12-timarsformat, hade du avfärdat med att det ju är det som används är

Nej jag avfärdade verkligen inte världen, men du måste förstå att det ett tag framöver kommer att finnas flest iPhones med fw2.0 i USA samt att det troligen (vad jag uppfattat det som) finns flest utvecklare i USA som har kommit med i programmat. Det innebär självklart att en MSN-klient kan ta lite längre tid eftersom det är en större efterfråga på IM-klienter för andra protokoll.

Det jag menar är att vi nog kommer att få se en MSN-klient inom en relativt snar framtid, tills dess finns det ju i alla fall webbbaserade.

Och nej jag hade inte tyckt det varit okej med en 12h klocka. Men i och med att marknaden för 24h klocka är betydligt större än för en MSN-klient (samt att det är väldigt mycket enklare att skriva en 24h klocka också) så hade nog en sådan app funnits med tidigare.

Hur många har lagt vantarna på den nya 3G nu "i natt"?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize

Hur många har lagt vantarna på den nya 3G nu "i natt"?

150 stycken i malmö iallfall
dock verkar dom sova fortfarande.

2.0 e jailbreakad btw, på riktigt. Telefonen iz unlocked

Själv sitter jag o väntar på att få "åka till jobbet".
Ska in på kontoret o visa ansiktet sen drar jag ned o bankar på dörren hos den lokala telia butiken o väntar till kl 10.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
150 stycken i malmö iallfall
dock verkar dom sova fortfarande.

2.0 e jailbreakad btw, på riktigt. Telefonen iz unlocked

Själv sitter jag o väntar på att få "åka till jobbet".
Ska in på kontoret o visa ansiktet sen drar jag ned o bankar på dörren hos den lokala telia butiken o väntar till kl 10.

Inte olåst som i upplåst för alla operatörer väl? Bara möjlighet att köra icke-appstore-apps?

wtf... Unlocked and jailbreaked. Jaja, undrar om det på något sätt går att få tag på en iPhone då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Inte olåst som i upplåst för alla operatörer väl? Bara möjlighet att köra icke-appstore-apps?

wtf... Unlocked and jailbreaked. Jaja, undrar om det på något sätt går att få tag på en iPhone då.

http://gizmodo.com/5023971/iphone-os-20-unlocked-yes

Dom e snabba eller hur

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
150 stycken i malmö iallfall
dock verkar dom sova fortfarande.

...

Jag skulle inte sova om jag köpt en fåne inatt iaf:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p1n6
Jag skulle inte sova om jag köpt en fåne inatt iaf:)

heheh ne iofs, seriöst har aldrig varit så här hypad för en pryl nångång
dom öppnar portarna till gallerian där teliabutiken i hudik ligger kl 9.. Då kommer jag vara där.

Och vänta en timma.. o hoppas på att de jävlarna fått tillräckligt med lurar.
När SE P1 släpptes fick dom in... EN telefon. Jävla nollor.

Det var riktigt vettiga priser på appstore tycker jag. Tror inte jag kommer jailbreaka min lur på ett tag faktiskt.. eller jo om det inte kommer en mms app på appstore innom snar framtid.
Men vi får la se .)

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut på låsa-upp-telefonen-fronten? För det är väl inte det som jailbreak innebär? Eller är jag ute och cyklar?

Permalänk
Medlem

Vad hander om man befinner sig pa andra sidan jordklotet? Kan man ringa en telia butik och be dem lagga undan en telefon tills man kommer hem?

Han aldrig bestalla en pa natet i morse och jag kommer anda att fara runt i Sverige ett tag nar jag kommer hem, sa jag maste nog kopa i butik for att kunna fa en.

(Jag ar i Japan dar iPhone salde slut pa nagra minuter, typ...)

Permalänk
Medlem

Nu har jag min Iphone i handen!

Visa signatur

Asus M4N82 DELUXE, SAM3 | AMD Phenom II-X4 940 BE @ 3 GHz | 4 GB RAM | GTX260-216
600W Zalman WZM600-HP | BenQ TFT 21.5'' G2200HD | Antec Three Hundred | 750GB Samsung SpinPoint

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrLayer
Nu har jag min Iphone i handen!

Permalänk
Medlem

Nu har jag min

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eobet
Vad hander om man befinner sig pa andra sidan jordklotet? Kan man ringa en telia butik och be dem lagga undan en telefon tills man kommer hem?

Han aldrig bestalla en pa natet i morse och jag kommer anda att fara runt i Sverige ett tag nar jag kommer hem, sa jag maste nog kopa i butik for att kunna fa en.

(Jag ar i Japan dar iPhone salde slut pa nagra minuter, typ...)

Ser ut som att du kan beställa via hemsidan om du vill det. // www.telia.se

Permalänk
Medlem

Måste till jobbet hur länge ska den laddas vägguttaget med adaptern?

Sätt på den iaf, hoppas den laddar även fast att jag inte aktiverat den över Itunes ännu? Blev en liten blixt på laddnings ikonen, hur lång tid tar det innan den är full laddad tror ni eller säger den till?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Änteligen!

Totalt kaos hos telia i hudiksvall.. på nåt vis så lyckades jag bli nummer 6 i kön av runt 30-40 pers och fick kartongen med min lur framför mig 5 över 10.
Men jag kom inte ut fören klockan 10 över 11!
det tog 65 minuter att starta ett nytt abbonemang för att systemet crashade hela jävla tiden.

Men men, chillade o tog de lugnt för man visste ju att man skulle komma därifrån med en iphone tillslut

Nu kan jag heller inte surfa på luren för att dom kunde inte aktivera tilläggstjänsterna på mitt abb.

ska just synka den mot itunes.. kommer låta den ladda i en timma ungefär sen så tar jag den med mig.

btw.. jävla tur att man går på semester idag, så klart lokaltidningen var o plåtade mig o kön osv.
chefen blir nog glad när det står att de första köat i över en timma

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
http://img57.imageshack.us/img57/9316/worthless1ha9bb3.gif

Permalänk
Hedersmedlem

DSK --> fan va bra att shazam även fungerar med iphone, klart bästa programmet jag haft länge..

Ni som har en iphone, tycker ni inte att telefonen är för stor för o gå runt med den i handen? Det är typ de enda anledningen till att jag inte kommer o köpa den.

Permalänk
Medlem

hur länge kan man titta på film med iphonen innan batteriet dör?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
hur länge kan man titta på film med iphonen innan batteriet dör?

Det som apple säger är 7h.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Äntligen har man en, efter att ha tvekat att köpa en när man var i USA förra sommaren (1 vecka innan de lyckats låsa upp den) så har man köpt sig en
0 minuters kötid också, tog totalt 10 minuter från det att jag gick in i nordstan i göteborg tills dess att jag gick ut ur nordstan.

Håller på att syncas nu, kommer nog bilder om ett tag när jag har lekt lite mer med den

Vit 16 GB för övrigt.

Edit: Phat^Trance: Nej tycker inte att den känns för stor, aningn "tung" känns den ju. Men den är tunnare än min förra (SE K750i, numera fylletelefon).

Dock är det synd att man inte får med en firewire sladd, usb är så långsamt. Synca över 10 GB musik tar tiiid :/

Visa signatur