Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matarn
92DB wtf?

http://www.opensolution.se/ecommerce_artikel.php?id=3278&pric...

Skojar du med mig :O?
Vad i helvete!

Tack!

Permalänk
Medlem

haha, maila och fråga om det följer med ett par hörselskydd
Siffrorna stämmer iaf inte.

Permalänk
Medlem

92db kan inte stämma^^ om det stämmer får ingen under 13 vistas i samma rum som den utan hörselskydd^^ Tror det är där runt 90db gränsen går åtminstonde.

Visa signatur

Corsair HX520W | GA-P35-DS4 | Q6600 G0 2.40GHz @ 3440MHz | 4GB OCZ Gold PC6400 @ 860MHz | PowerColor HD3870 | WD Caviar XL 500GB | Scythe Infinity |

Permalänk
Medlem

Tror inte heller detta stämmer :P. Enligt prisjakt är delta 120mm den som högst dB.
http://www.tdjdata.se/delta-120mm-flaekt-59dba-323-m%C2%B3t-p...

Permalänk

varför skriver Delta ens ut dB-nivå på sina fläktar?
det är verkar ju vara precis som Zotamedu skrev, att de är stolta över ljudnivån!

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvopowr
varför skriver Delta ens ut dB-nivå på sina fläktar?
det är verkar ju vara precis som Zotamedu skrev, att de är stolta över ljudnivån!

Det verkar som om de är stolta eftersom de hävdar att ljudet kommer från luftflödet och inte själva fläkten vilket ju skulle vara bra. Mycket ljud=stort flöde.
Om det verkligen är så har jag ingen aning om. Jag har inte orkat kolla hur mycket luft de flyttar jämfört med andra.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Okej, så det blir en Delta iallafall, för att få ut maximal ljudnivå?
Och den ljudnivån stämmer?

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=216665
den ska låta MASSA enligt prisjakt! 92 DB!!!

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Medlem

Det var exakt den jag länkade, men somsagt så stämmer det inte.

Permalänk
Avstängd

Sätt dit lite hårdplast remsor så att dom får ligga mot rotorbladen då lär det låta

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd

Här har du en fläkt!

http://www.blocket.se/vi/16538281.htm?ca=7_s&last=1

den låter mycket!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Här har du en fläkt!

http://www.blocket.se/vi/16538281.htm?ca=7_s&last=1

den låter mycket!

Haha, joo, men den kanske är en aning för stor.
Tack iallafall

Permalänk
Medlem

Gott!!!
Oavsett vilken högljudda fläkt du installerar kommer den att bli tystare och tystare med tiden. Och det är inte fläkten som blir tystare snarare din hörsel som blir mer skadad steg för steg och så småningom även Jetplan låter som en viskning..

Go for it!

Det är därför det är kul att arbeta på hörcentralen, klienterna blir yngre och flera för varje år.

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Det verkar som om de är stolta eftersom de hävdar att ljudet kommer från luftflödet och inte själva fläkten vilket ju skulle vara bra. Mycket ljud=stort flöde.
Om det verkligen är så har jag ingen aning om. Jag har inte orkat kolla hur mycket luft de flyttar jämfört med andra.

De flyttar rejält med luft kan jag lova

Permalänk
Medlem

Hoppas på att få se vad du ska ha den till i galleriet, fort! ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Hoppas på att få se vad du ska ha den till i galleriet, fort! ;D

Bara jag får hem fläkten och kan börja, så kommer det nog att gå relativt fort.

Permalänk

"Gott!!!
Oavsett vilken högljudda fläkt du installerar kommer den att bli tystare och tystare med tiden. Och det är inte fläkten som blir tystare snarare din hörsel som blir mer skadad steg för steg och så småningom även Jetplan låter som en viskning..

Go for it!

Det är därför det är kul att arbeta på hörcentralen, klienterna blir yngre och flera för varje år."

så länge han inte ska sätta fläktarna i en hjälm lr liknande så tror jag inte det är några större problem...förresten så beror nog inte ökningen på datorfläktar utan snarare musik o mp3lurar osv...typiskt folk inom sjukvården att reagera på allt:@

lite väl löjlig tråd tycker jag kanske...men köp en högljudd fläkt o häll lite fint grus i kullagerna så kanske den börjar skramla lite med..

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155, Intel® Core i7-2600K Processor 3,4ghz, Kingston DDR3 HyperX PnP 1866MHz 8GB, XFX Radeon HD 6870 1gb, Corsair SSD Force Series 3 180GB, Corsair AX 850W PSU, Antec p180B, Windows 7 Professional 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_89_
"Gott!!!
Oavsett vilken högljudda fläkt du installerar kommer den att bli tystare och tystare med tiden. Och det är inte fläkten som blir tystare snarare din hörsel som blir mer skadad steg för steg och så småningom även Jetplan låter som en viskning..

Go for it!

Det är därför det är kul att arbeta på hörcentralen, klienterna blir yngre och flera för varje år."

så länge han inte ska sätta fläktarna i en hjälm lr liknande så tror jag inte det är några större problem...förresten så beror nog inte ökningen på datorfläktar utan snarare musik o mp3lurar osv...typiskt folk inom sjukvården att reagera på allt:@

lite väl löjlig tråd tycker jag kanske...men köp en högljudd fläkt o häll lite fint grus i kullagerna så kanske den börjar skramla lite med..

Självklart är inte syftet att bli hörselskadad.
Syftet är att hitta en datorfläkt som låter mycket, av anledningen till en modifikation. Man ska försöka få den att likna någonting annat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diskmedel5
Självklart är inte syftet att bli hörselskadad.
Syftet är att hitta en datorfläkt som låter mycket, av anledningen till en modifikation. Man ska försöka få den att likna någonting annat.

ja jag fatta ju de men det var den jag citerade som verkade ha lite svårt att förstå..

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155, Intel® Core i7-2600K Processor 3,4ghz, Kingston DDR3 HyperX PnP 1866MHz 8GB, XFX Radeon HD 6870 1gb, Corsair SSD Force Series 3 180GB, Corsair AX 850W PSU, Antec p180B, Windows 7 Professional 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diskmedel5
Självklart är inte syftet att bli hörselskadad.
Syftet är att hitta en datorfläkt som låter mycket, av anledningen till en modifikation. Man ska försöka få den att likna någonting annat.

Dammsugardator?

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Jag gjorde misttaget att köpa en Delta 60x38mm en gång, det gör jag inte om!!
En jävla turbin alltså, de e klart, den kylde som ett svin, men jag pallade inte att sitta vid burken med den i.

Med lite tur är de lika "speciella" idag...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Dammsugardator?

Du avslöjade oss

Permalänk
Medlem

Skillnad mellan ljud eller oljud som vållar hörselskador? Inte mycket skillnad finns mellan monotont buller eller högt tryck. Jag skrev nog inte bara för dig men också övriga som har ett dussin fläktar i sina system och tycker om "Fläktar" för det är så coolt med annorlunda.

Man drar på ljuvolymen för att kompensera bullret, eller? Typisk vårdpersonal att tänka på det.

Men jag har sagt mitt och gott är det!!!

Peace out,

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk

Jag införskaffade ett komplett kit med motor och 4 bladad propeller för drivning av modellflygplan. Enligt specifikationerna drog den 160w på 12V det var knappt att man orkade hålla i den när det var fullt blås. Sätter man den som utblås på datorn får man nog fan vakum i chassit eller så börjar lådan sakta men säkert glida över golvet tills kablarna dras ur ^^.

Permalänk

hooverchassi någon? smidigt när man ska flytta det..

Visa signatur

E7200 w/ Ninja 2 | HD3850 Ultimate | 2x2gb ReaperX | GA-P35-S3G w/ HR-05 IFX | Spinpoint F1 1TB + lite annan skit..
http://www.sweclockers.com/album/?id=2806

Permalänk
Medlem

En tidigare dator som mina föräldrar hade lät snarare som en gräsklippare.

Där gick det inte att konversera om man satt bredvid.

Tyvärr är den helskrotad sedan ett par år tillbaka, annars skulle du kunna få den fläkten gratis.

Permalänk
Medlem

Ta en stor ventilationsfläkt, dock måste du ha ett brett chassi.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Det finns nog inga fläktar som är anpassade till en dator som låter mer än Deltas fläktar. Här är lite fler.
http://www.sidewindercomputers.com/delhigper.html

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

Anledningen till att vissa fläktar låter mycket mer än andra kan bero på vilket lager som används. Delta och Tricool har exempelvis kullager medan Noctua har glidlager (enligt prisjakt i alla fall)