Permalänk
Robot

Dellkonvertering

Tanken var först att min farfar skulle få en dator. Då fick han min gamla Dell Dimension 4550 p4 1,8 Ghz, geforce 2 mx... sen plötsligt ringde han mig och ville få sitt Gears of war installerad som han nyss hade köpt. Så då sa jag till honom att datorn är för gamal för de spelet. Och då gav han mig lite pengar till att fixa en ny dator. Så då var målet att hitta så billiga saker som möjligt som klarar av spelet och montera in det i den gamla datorn. Så jag letade upp billiga saker som passade och blev då mitt första datorbygge.

Galleri: http://www.sweclockers.com/album/?id=2763

Besök albumet: Dellkonvertering av haxboxxx

Permalänk
Medlem

Grym farfar du har :), har han spelat Gears of War innan ? ;P

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

Bra gjort:).

GOW<3

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk

Grymmt snygg må ja säga! Riktig sleeper

Haxxboxxens farfar är en riktig hejjare på GOW. Kanske får ni se en in action film när farfar hs'ar monster me motorsågen

Visa signatur

Trololololol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Vågat att ställa den på balkongräcket ^^

Permalänk
Medlem

Den hjälpande handen är som vanligt ute och hajpar haxboxxens senaste projekt, eh "Trance Nation"?

Najs att ni lyckades återanvända ett DELL chassi. Ser fram emot att ombyggnationen av den nyare BTX varianten som varit på planeringsbordet ett tag....

Ang. Sista bilden: Blir riktigt sugen på att ge den en liiiiten putt så att den åker ner från räcket. Man ska inte ställa DELL datorer på sådana utsatta ställen, hehe....

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

Rätt att någon ska plocka burken på Dreamhack så du trycker in allt i ett Dell chassi? Smart.

Permalänk
Medlem

Hahaha, farfar sitter o gibbar Gears of War! Gött!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Grym farfar
Min morfar har typ lärt sig o maila mig på msn med sin stenåldersdator

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Hedersmedlem

har haft ett sånt chassi men en P4 2.2ghz , 1gb ddr ram och ett 5700fx som svärföräldrarn fått ärav ritgt trelvlig burk fatiskt den funkar utan problem för dem som mulemeck och surfdator.

Btw varför 2 gallerier om samma sak ?

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

5p för bygget och 10p för historian =D cool farfar

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
har haft ett sånt chassi men en P4 2.2ghz , 1gb ddr ram och ett 5700fx som svärföräldrarn fått ärav ritgt trelvlig burk fatiskt den funkar utan problem för dem som mulemeck och surfdator.

Btw varför 2 gallerier om samma sak ?

Den första är ett galleri, den andra bygglogg.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU