Permalänk

Acer AS8920G, Bra eller Anus?

Tänkte slå till på en bärbar nu och jag hittade denna

http://www.expert.se/product/product.aspx?id=2565775

men min datorkunskap så tycker jag att den ser ok ut, dock är den jäkligt stor men bra pris plus att jag har en drös rabatt kuponger

Jag har dock hört en massa dåligt om acer men just denna har fått bra betyg i alla fall

http://www.notebookcheck.net/Review-Acer-Aspire-8920G-noteboo...

Vad tror ni?

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Avstängd

tycker den va billig som fan! bra grafikkort och skärm t.o.m blue ray spelare! blev fett sugen själv...va e d för rabatt-kuponger om man får fråga?=) MEN. va e d för processor? det stod inget på expert om...på notebookcheck va d en 2,5 dc men d kan väl ändå inte va i denna för under 10 lakan??

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
tycker den va billig som fan! bra grafikkort och skärm t.o.m blue ray spelare! blev fett sugen själv...va e d för rabatt-kuponger om man får fråga?=) MEN. va e d för processor? det stod inget på expert om...på notebookcheck va d en 2,5 dc men d kan väl ändå inte va i denna för under 10 lakan??

C2D enligt experts hemsida.

Till TS: acers nya datorer är rätt fina, men föreslår du går ut o kollar på några nyare modeller så du ser vad du ungefär kan förvänta dig.

Dock så lät den datorn mumsig i mina ögon iaf, hade jag varit ute efter en 18"are så hade den här helt klart varit favoriten...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fYNN
tycker den va billig som fan! bra grafikkort och skärm t.o.m blue ray spelare! blev fett sugen själv...va e d för rabatt-kuponger om man får fråga?=) MEN. va e d för processor? det stod inget på expert om...på notebookcheck va d en 2,5 dc men d kan väl ändå inte va i denna för under 10 lakan??

Medmera kupponger t.ex. ^^

Permalänk
Medlem

Verkar rigtigt bra.
Har varit nöjd med min 5920G så skulle jag kunna tänka mig en annan Acer.

Stor är den men om du ska inte bära den med dig mycket, bara flytta runt den hemma så är 18" inget -, snarare bättre att ha stor skärm då.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Den låter kanon för det priset. Det är en T9300, alltså 2,5GHz!!! Det är bra, sedan ett uppdaterat 8700GT, mao 512MB GDDR3. Den var även tyst och mycket sval enligt notebookcheck.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Hur fan kan priset vara så lågt för denna dator med den hårdvara som finns i?

Har dom dragit ner på kvaliteten rejält eller har dom (acer eller expert?) bara satt ett humant pris jämfört med andra företag?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Köpte mig en 6920G, haft den en vecka och är grymt nöjd! Är typ samma som den ni pratar om men med en 16" skärm istället. Kan inte komma på något som saknas på den. Här är den jag köpte: http://www.dustinhome.se/pd_5010154172.aspx

EDIT: Sen att den är snygg med är ju inte negativt direkt

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C^W
Köpte mig en 6920G, haft den en vecka och är grymt nöjd! Är typ samma som den ni pratar om men med en 16" skärm istället. Kan inte komma på något som saknas på den. Här är den jag köpte: http://www.dustinhome.se/pd_5010154172.aspx

EDIT: Sen att den är snygg med är ju inte negativt direkt

Kan du läga upp lite bilder på den och berätta hur du tycker skärmen presterar vid filmtittande?

Sen en allmän fråga: Tror ni att detta är ett tillfälligt pris på datorn eller kommer det vara likadant (kanske billigare?) om några månader?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Men vad fantastiskt! Glädde mig just att leveransrapport-smset kom för denna; http://www.inet.se/datorer/baerbara/acer-aspire-8920g-vista-p...
Är det inte samma dator eller borde jag nyktra till?

Jag fattar ingeting. Minne, hdd och graffekort verkar vara det som skiljer? Kolla prisskillnaden!

Permalänk
Medlem

+ att din har draft-n, det har inte den från expert, sen så tror jag inte den från expert har samma CPU.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Här kommer lite bilder på min (6920G = 16" skärm istället). Har fullt upp med att vara ute i solen då man har semester nu så ni får ursäkta att bilderna blev suddiga och att det ser ut att vara ett lager med damm överallt

Min personliga åsikt är att skärmen är GRYM! Har dock ingen större erfarenhet men skärmen är inget man kan klaga på. Köpte själv 16" versionen då jag ska ha denna på resande fot med men kommer även bli filmtittande, så för mig är denna mer lagom storleksmässigt.

Här kan man styra all multimedia (winamp, media center osv..) + längst upp har vi på/av. HOLD knappen låser media tangenterna och den knappen gör sitt, väldigt lätt att komma åt touch-knapparna.

Snabbknappar på/av WLAN,BLUETOOTH och sedan mail och internet men dom kan man ställa om till vad man nu vill ha där.

Här lyser det när man är "nätansluten"

Här ansluts strömkontakten

Kör på batteridrift och då släcks det ner på sidorna som ni ser

Lyser acer på locket, snyggt!

Antenn för tv

Svårt att få bra kort på skärmen "in action" men kan lova det är grym bild, 1920x1080 och blueray!

Ljudet är inget man kan skryta med men helt ok för bärbar trots allt

Webkamera + mic, ser väldigt dammigt ut

Fjärkontroll, visste inte ens att en sådan skulle följa med så blev väldigt glad när jag såg den i kartongen. Funkar även att styra tex winamp, slå på/av dator och lite sånt.

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

C^W: Du får skriva en mer utförlig recension om datorn när du har tid, den såg väldigt intressant ut.

Tycker touchpaden till vänster ser oerhört... erotisk... ut

Permalänk
Avstängd

jävligt snygg dator från acer.... men hur är det med kvaliteten, har aldrig vågat intressera mig för en acer pga av allt dåligt som sägs...

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem

är den billigare versionen mycket sämre än C^W's exemplar?
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ACAS6920G

Permalänk
Medlem

CSM101: Tid är väl en sak, orken däremot Nej men är inge vidare på sådant, fråga om de är något ni undrar över istället så ska jag försöka svara på de. Fortfarande sjukt nöjd med datorn! ;D Har tänkt att ja ska prova nåt spel på den med och se hur den presterar men har dock inga höga förväntningar.

fyNN: Innan jag köpte har jag också hört en massa negativt om Acer, och jag vet inte kanske stämmer med. Men änsålänge har jag inte märkt av någon bristande kvalite på material eller liknande. Köpte datorn pga pris med tanke på specifikationerna sen att den är riktigt snygg och stilren!

bozz: Man får ju vad man betalar för, den saknar bluray vilket gör att priset sjunker rejält idag då dessa enheter är ganska dyra fortfarande. Men det beror ju somsagt vad du tänkt använda den till, sämre processor, lite mindre hdd, ram 3gb istället för 4 men de går ju att uppgradera själv om man nu vill ha det senare. Sen vet ja inte hur de är med tvkort (dvb-t) och lite sånt, står så lite på sidan. Men somsagt beror på vad man ska ha datorn till.

Det som var lite snålt av Acer var väl att inte skicka med några skivor med programvara. Utan man får bränna en egen recovery skiva vilket iofs är väldigt enkelt men hade själv vilja haft ett standalone windows och sen kan jag intstallera vilka program jag vill. Är så mycket skit installerat från acer som jag inte har någon användnig för och slöar säkert ner datorn med. Nu hade jag redan ett vista så jag körde in det och laddade ner drivrutinerna som behövdes från acer's sida vilket gick sjukt slött för mig vid de tillfället. Recovery skivorna bränner man endra på dvd (3st) eller cd (20st). Det är väl de enda negativa jag hunnit märkt av med datorn. Men undrar ni över något så fråga

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

Datorn hade varit ännu finare utan klisterlappar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yaroze
Datorn hade varit ännu finare utan klisterlappar

Ja vet har inte orkat brytt mig än bara

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

Köpte precis en 8920G, verkar fin! Nån som har tips på en väska som funkar bra till den lite udda storleken?

Permalänk