Permalänk
Medlem

Thinkpad X200 snart här!

Finns redan recension gjord.
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4497

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk

Den ser sjukt intressant ut, undrar om sverigepriset blir bra och om grafikkortet kanske kan bli aningens snabbare med nyare drivrutiner... isåfall är jag lite inne på en sån, den batteritiden är ju bara mumma...

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Medlem

Bör vara bli liknande pris som dagens X61(s).

Genomgång av X200.
http://www.youtube.com/watch?v=NYC2Be4coFs

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

X4500 är ju tyvärr inte mycket att hurra för. Men det är ju onekligen en fin dator ändå. Synd bara att den är mer lik gamla X61 än X300, som ju är väldigt snygg.

Stor bild hittar du här: http://www.notebookreview.com/assets/34871.jpg

fr. v. X200, X300 och X61

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
X4500 är ju tyvärr inte mycket att hurra för. Men det är ju onekligen en fin dator ändå. Synd bara att den är mer lik gamla X61 än X300, som ju är väldigt snygg.

http://www.notebookreview.com/assets/34872.jpg
Stor bild hittar du här: http://www.notebookreview.com/assets/34871.jpg

fr. v. X200, X300 och X61

Men nog räcker X4500 till vad datorn är avsedd för. Vad är det som gör att X200 liknar X61 mer än X300 förutom att dom två är 12"? För tittar man på dom så syns det ganska väl att X200 och X300 är designade tillsammans.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Recall
Men nog räcker X4500 till vad datorn är avsedd för. Vad är det som gör att X200 liknar X61 mer än X300 förutom att dom två är 12"? För tittar man på dom så syns det ganska väl att X200 och X300 är designade tillsammans.

Till viss del har du rätt, men t.ex. gångjärnen till skärmen och nederdelen av panelen där ett par dioder m.m sitter är likadant på X200 som på X61, medans X300 har ett "renare" utseende.

X300 är ju dessutom extremt tunn och lätt, och är en dator som dom satsat oerhört mycket på. X200 är ju faktiskt inte en X300 i mindre format utan snarare en X61 med widescreen skärm (och ny hårdvara förstås)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Till viss del har du rätt, men t.ex. gångjärnen till skärmen och nederdelen av panelen där ett par dioder m.m sitter är likadant på X200 som på X61, medans X300 har ett "renare" utseende.

X300 är ju dessutom extremt tunn och lätt, och är en dator som dom satsat oerhört mycket på. X200 är ju faktiskt inte en X300 i mindre format utan snarare en X61 med widescreen skärm (och ny hårdvara förstås)

Visst finns det likheter (dom är ju syskon) men jag tycker X200 gör ett nyare intryck än X61 iaf.

Jo X200 är något högre än X300, framför allt baktill men det ger en bra skrivställning för händerna imo. Sen har X200 ett fullsize tangentbord, tror till och med att det är samma tangentbord som i X300 något som inte X61 har.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Vilket datum kommer Sveriges elektronikkedjor öppna famnarna för denna dator mån tro?

Permalänk

Hur pass sugigt är ett x4500 egentligen, i jämförelse med x3100 och hd3200 till exempel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtlasPatlas
Hur pass sugigt är ett x4500 egentligen, i jämförelse med x3100 och hd3200 till exempel?

X4500 får cirka 900p i 3dmark06. X3100 får cirka 500p.

Permalänk
Medlem

Gah, widescreen. Jag hatar widescreen på laptops. Så onödigt.

Och X61 är mycket snyggare än både X200 och X300 imo.

Och varför så breda kanter runt skärmen jämfört med X61?

Det var bättre förr. Tydligen börjar jag bli en gammal tjurig gnällspik.

Permalänk

Lite synd att det inte blev en mini X300 av den

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seanen
Vilket datum kommer Sveriges elektronikkedjor öppna famnarna för denna dator mån tro?

I början av September ska den lanseras i USA, så det dröjer säkert ett par veckor till innan den når Sverige.

Edit: Hittade detta på Cnet.com: "The ThinkPad X200 starts shipping on August 5; no word yet on pricing."

Vet inte vilket datum man ska tro på.

Edit2: Verkar vara i Augusti som gäller, läst det på flera ställen nu. Så inte långt kvar. Blir verkligen spännande att se vilket pris den kommer ligga på.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Recall
I början av September ska den lanseras i USA, så det dröjer säkert ett par veckor till innan den når Sverige.

Edit: Hittade detta på Cnet.com: "The ThinkPad X200 starts shipping on August 5; no word yet on pricing."

Vet inte vilket datum man ska tro på.

Edit2: Verkar vara i Augusti som gäller, läst det på flera ställen nu. Så inte långt kvar. Blir verkligen spännande att se vilket pris den kommer ligga på.

Förhoppningsvis kommer den så snart, men du kan ju höra med svenska lenovo. Jag hörde efter med dom angående IdeaPad-serien, men den kommer tydligen inte till sverige förrän till våren.

Permalänk
Medlem

Åh den här vill jag ha, bara till att börja spara.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk

Forumets veligaste medlem är åter på språng!

Tidigare har jag funderat och funderat utan att ha kommit till skott. Första gången föll det på ekonomin och andra gången valde jag att vänta på Montevina. Nu är Montevina här, och så även x200. Den uppfyller nääästan alla mina krav, det enda som saknas är förutom prislappen en LED-skärm och HDMI. Enligt denna sida kan LED dock vara tillgängligt på vissa varianter av den, men då vette katten vad priset landar på... HDMI är kanske ingen "dealbreaker", men det hade varit fint.

Slutsats - nu j*vlar ska det köpas dator. Hoppas att Dell kläcker sin uppgradering till latitude-serien inom en snar framtid så man kan eliminera alternativet "vänta och se vad Dell har för sig"!

- Kapten K, som lydigt promenerar bort till de förväntansfullas skara

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk
Medlem

Har frågat Lenovo nu och dom sa följande: Den kommer lanseras i augusti och kunna börja levereras i september.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Och X61 är mycket snyggare än både X200 och X300 imo.

Och varför så breda kanter runt skärmen jämfört med X61?

Det var bättre förr. Tydligen börjar jag bli en gammal tjurig gnällspik.

Härligt, jag är glad att någon håller med mig - tänkte komma med samma två synpunkter. Min X60 är by far snyggare än de där två sorgkantsmonstren. Och vem vill ha en trackpad (x300)?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Recall
Har frågat Lenovo nu och dom sa följande: Den kommer lanseras i augusti och kunna börja levereras i september.

kanske dum fråga men är det i sverige som den kommer då?

Permalänk

Om deras svar innefattar den svenska marknaden är det alla tiders! Det vore väldigt smidigt om kan kunde klara av datorköpet innan terminsstarten...

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av durutti
kanske dum fråga men är det i sverige som den kommer då?

Ja, frågade när den kommer till Sverige.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Recall
Ja, frågade när den kommer till Sverige.

KUNG! Nu börjar det verkligen klia i köp-fingret. Förresten, vet någon något om x200s? En s-modell med led-skärm och 9 cells batteri är något av en dröm för undertecknad...

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kanalje
KUNG! Nu börjar det verkligen klia i köp-fingret. Förresten, vet någon något om x200s? En s-modell med led-skärm och 9 cells batteri är något av en dröm för undertecknad...

I början av september ska X200s samt X200 Tablet presenteras enligt en person på notebookreviews forum. När den sedan kommer till Sverige återstår att se men det tar förhoppningsvis inte så lång tid.

Sen vore det trevligt om det dyker upp ett prisvärt studenterbjudande på Mecenat..

Permalänk
Medlem

5 Augusti har jag läst att priser osv kommer släppas. Får se om det stämmer.

Cnet har skrivit lite om X200
http://news.cnet.com/8301-17938_105-10003156-1.html

Här ser man skillnaden på tangentbordet mellan X61s och X200
X61s

X200

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk

Är det tänkt att 5/8 är dagen då de prissätts i sverige/europa, för den är väl redan offentliggjord i staterna? Jag hoppas verkligen att den blir tillgänglig för oss vanliga dödliga som inte är födda med en guldsked i munnen

2,5 cm bredare tangentbord ser jag bara som positivt. Backspace i normalstorlek är guld!

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk
Medlem

nu har den kommit upp på http://shop.lenovo.com/SEUILibrary/controller/e/web/LenovoPor...
så jag har lekt lite med dom olika alternativen för att försöka gissa vad det jag vill ha kommer kosta. är det svårt att byta hårddisk och kommer det bryta min garanti? jag vill ha en större 7200rpm...

edit: verkar som att den där configgrejen inte funkar alls än, kommer inte förbi mjukvaruvalsgrejen..

Permalänk
Medlem

Hade de sågat x61an så att den blev widescreen istället för att bredda datorn hade jag nästan övervägt att byta.

x61an är fortfarande mindre och fortfarande min älskling i några år till

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Bortsett från skärmens utformning och processorns klockfrekvens är det väl inga större skillnader mellan X61 och X200?

Permalänk

Nu finns den alltså tillgänglig i staterna. Jag svängde ihop ett paket med de spec jag är ute efter och landade på $1639. I den bästa av världar skulle den med dagens (låga) dollarkurs klösa lös på drygt 9700:- i Sverige, men så lär det väl inte bli. Att lägga en extra nolla bakom beloppet låter som ett troligare (och mindre roligt) scenario.

Om vi utgår från att Merrimaq/snubben på notebookreview har rätt ang. lanseringen av x200s i Sverige kommer den ligga ypperligt i tiden. Helst skulle jag klappa iväg en order här och nu, men jag behöver den inte förrän terminstarten i början av september.

Breddas - Det är ju bara drygt 2 cm det rör sig om, så hela världen är det faktiskt inte. Men jag förstår dig som gillar din x61s. Själv köpte jag inte x61s pga skärmen och den "gamla" hårdvaran, så för mig är drygt 2 cm ett lågt pris att betala för att få nääästan allt jag velat ha.

rofl Enligt notebookreview pallar 9 cells batteriet i x200 9h och 53 minuter vilket batteriet i x61s inte gör. Eller är jag ute och cyklar? Huruvida man behöver de där extra 2-2,5h är en annan femma

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kanalje
[...]

Ingen större förlust om skillnaderna just är en skärm av widescreen-typ och snäppet bättre batteritid (och processorns klockfrekvens).

Hur kan det komma sig att X300, som utifrån dess specifikationer ser något bättre ut än X61s, är så mycket billigare? Konstigt...