Tänkte köpa en ny Bildskärm på 24tum ungefär med ett pris på 3-5k

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa en ny Bildskärm på 24tum ungefär med ett pris på 3-5k

Jag har en 21tum crt skärm från samsung men skärpan har blivit dålig så ibland ser man inte exakt vad det står utan det ser ut som ri istället för ett n kanske ... så har ni några trevliga förslag?

föresten en sak undrar jag och det är när det gäller konstrasten är det bättre med 1000:1 eller bättre med 20000:1 ? lägre bättre eller högre???

Permalänk
Medlem

kolla den klistrade tråden, ett tips bara

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,53ghz| Gigabyte GA K8NF-9 | XFX 7800GT Extreme @ 485/1163| 2*512 |200gb Maxtor SATA +160 ide& 60ide| Aspire 500w | Freezer 64 |

Permalänk
Medlem

det står inget om konstrast i den så det undrar jag fortfarande.

Permalänk

Spelar ingen roll, bättre är högre men 1000:1 är ändå en hög siffra och räcker mer än väl. Skärmar med extremt höga kontrastvärden "fuskar" fram sina siffror.
Du bör gå på recensioner och inte lite lösa siffror, de säger i princip ingenting. Lika med folk som skriver på forum, att gå på vad en och annan enstaka användare säger ger ofta inte speciellt mycket. Många är jättenöjda med produkten de har köpt, dels för att man kanske inte har erfarenhet av så mkt annat, dels för att man vill intala sig själv att man gjort ett bra köp.
Mina rekommendationer nedan - ta och leta efter mer info om dem, framförallt recensioner. Då kan du bilda dig en bra bild av läget.

Jag skulle fundera på att uppa budgeten med en knapp tusenlapp och satsa på en Eizo 2431 eller LG 2600HP om jag var du.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Kontrasten är en siffra som många tillverkare "fuskar" med och de värden som uppges är vad skärmen klarar av, inte vad som är användbart.

Jag har själv varit på jakt efter en S2431W och såg precis att Eizo själva säljer ut en grå modell med den "gamla" foten för ca 5600:- vilket gör att jag troligen kommer att beställa en sådan nu.

//Honda

Visa signatur

Finns en anledning till att folk betalar lite extra för en Eizo !!

Gigabyte GA-P35-DS3 Rev 2.0 / E8200 @ 3,2Ghz / Arctic Freezer 7 Pro / 4X1Gb Corsair PC6400 4-4-4-12/ Geforce 8400 / 2 X SATA 160Gb / Eizo / Vista 32-bit