Vad har ni för namn på Områden i stan ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
Bjurhovda: Västerås baksida.

Tjuvhovda!

Visa signatur

Who are you, and why should I care?

Permalänk

I Högnäs så vet jag väll
Långaröd: Invandrar område.
Beartas: Glasskiosk vid havet (Stängde dock igen för ett par dagar sedan har annars varit där hela mitt liv).
Kvick: Mainbadstället/stranden i Höganäs.
Gruvtorget: Ett dött torg med ett "kontverk" kallat mursten (tegelstenar stablade i bågar)

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Här är några som jag själv inte använder då jag tycker inte om rasistiskt anspel.

Bäckby - Blackby
Råby - Nairåby
Tillberga - Tillvånga City

Trodde jag hade hört mer men kommer inte på ngt nu.

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Öh nu ska vi se här.

Rissne
Rinkeby
Tensta
Hallonbergen

Behövs ju inga smeknamn på dessa orter, eller?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Bullerbyn området Vimmerby - Lilla Afganistan

delen av vimmerby där dom dumpar alla invandrare...

Stockholm - 99 den stan är inte riktigt 100...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Mja man märker ju av en del invandrarsmeknamn här så jag fyller väl på med några till då kanske samt lite andra ställen.

För dom som är intresserade så finns dessa platser i Trollhättan där jag bor, så är ni på genomresa kan ni passa på att besöka dessa resmål!

Caesars, Amis = Ett kebab ställe i stan som man brukar hänga på då dom har öppet ganska sent. Heter egentligen Grillhouse men Caesar och Amis är tidigare namn tror jag åtminstone Amis.

Bryggan = Nere vid kanalen finns det bryggor som man kan promenera på eller sitta och dricka öl i solen. Vet inte om dom heter något annat faktiskt.

Parken = I min krets brukar detta vara Betty Backs Park i Trollhättan även kallad Park of Fame eller något. Spenderat många somrar här med öl och annat. En tradition helt enkelt!

Humlans Zoo = Brukade man kalla ett område som egentligen heter Humlan men då det är ganska invandrartätt fick det namnet Zoo också.

Jorden Runt = Brukade man säga om Buss NR 24 som passerar genom Kronogården, Humlan, Lextorp samt andra väldigt invandrartäta områden.

Torget = Ganska logiskt, detta är alltså Drottningstorget i Trollhättan då inget märkvärdigt alls utan det är en ganska central del av hålan.

Kommer just nu inte på några mer men återkommer med fler om jag råkar komma på dom!

Mvh,
Viper@God

Permalänk

torgerds tuttar - 2 pulkabackar från rivda hus, politikern som tog beslutet hette tydligen så.

Gatstubergsbacken - brant backe som fan, ligger vid gatstuberg

Negerskolan/Invandrarskolan - Egentligen Rådmansskolan men dom som går där kan inte svenska....

Kyrkparken - Park vid....... Kyrkan

aja, såg nu "områden" men kan inga områden så....

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Nja, med knivsöder menar man hornstull.

http://susning.nu/Knivs%F6der

Sen har vi även SoFo, söder om folkungagatan.

Knivsöder/slöddermalm kallar man söder överlag (numera) för att det är en smutsig skithåla som borde jämnats med marken någonstans i samma veva med hedenhös.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Exakt Bor man utanför tullarna bor man inte i Sthlm

Nidas: Knivsöder är just hela Södermalm

Kungsholmen = Kungsholmen
Knivsöder = Slöddermalm
Öfre = Östermalm
Svampen = Norrmalm

Svampen är väl stureplan...

EDIT: kul med alla sthlmare som tycker sthlm är så jäkla stort och häftigt...

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Drågsved - Rågsved
Bandithagen - Bandhagen
Bögdalen - Högdalen
Haschsätra - Hagsätra
Kungsan - Kungsträdgården
Sumpan - Sundbyberg

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dai the Flu
Allting utanför tullarna måste väl iallafall benämnas vischan alt. landsbygden!

Tycker alla städer i Sverige (inkl fjollträsk) kan benämnas som vischan ;P

Permalänk
Medlem

emotrappan
blivit lite namn på överallt i stan då emosarna är ganska mobila och flyttar på sig allt efter årstid.