Vilken konsol till Dans o GH mm?

Permalänk
Medlem

Vilken konsol till Dans o GH mm?

Hej!

Jag funderar på att köpa en konsol mest för partyspel som Dans, guitar hero o.s.v. Jag vet dock inte vilken jag ska välja. Velar mellan PS2, 360 och wii.. Ps3 känns inte som något vidare alternativ eftersom det inte finns några dansspel + den kostar dubbelt så mycket som 360 och wii, och 4 gånger så mycket som Ps2.

Vilken konsol har de bästa danspelen/mattorna? Någon skillnad på guitar hero mellan konsolerna? Är ps2-gitarren sämre än wii/360? fördelen med ps2 är ju att alla GH-spel finns till den.. Det går väl att använda GH3 gitarr till GH1 och 2?

Tack på förhand!

Ps: Har en 32" Hd-ready 720p

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan guitar hero till dom olika konsolerna är att GH3 enbart har Download låtar till PS3/Xbox360, till Wii och PS2 ser det lite sämre ut.

Personligen skulle jag välja PS2 om man är ute efter en party maskin. Singstar, GH i 5 varianter, buzz och DDR. Samt ett extremt utbud av äldre spel.
angående gittaren så är enda skillnaden att du använder en liten dongel som stoppas i ps2ans usb port.

Gitarrerna funkar på alla GH spel, dock så är GH3 gitarren trådlös vilket är ett litet plus

*edit* det bästa vore om du fick tag i en begagnad PS3'a som har PS2 emulatorn i sig (60gb varianten dom har slutat tillverkats i Europa).
Tydligen ska alla PS3 varianter ha stöd för PS1 däremot.

Permalänk
Testpilot

Till dans är den gamla Xboxen överlägsen då man med lite trix kan installera StepmaniaX och på så vis få tillgång till tusentals låtar utan att behöva krångla med skivor och starta olika spel. Min Xbox har gått varm på flertalet fester

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jo, ps2 låter som det mest kompletta då både dans, singstar o gh finns till den.. Men å andra sidan kan ju wii sports o liknande också va kul. samtidigt kan de ju va kul med nya högupplösta spel ibland (360). Riktigt dilemma jag har

Hunden: Det låter intressant jag har nämligen en gammal xbox stående i hyllan,, användes med XBMC innan jag tröttnade på ljudnivån. Var finns det bra dansmattor till xboxen?

Permalänk
Medlem

jag rekomenderar 360, nedladdningsbara låtar förlänger livslängden på spelet väldigt mycket

/Daniel

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoman
Hunden: Det låter intressant jag har nämligen en gammal xbox stående i hyllan,, användes med XBMC innan jag tröttnade på ljudnivån. Var finns det bra dansmattor till xboxen?

Jag köpte mina på ONOFF men det var ett tag sen så nu är det nog lite svårare att få tag på dom.

Edit: hittade på Console.se http://www.console.se/xbox/handkontroller/DansmattaXBOX.html

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

360 har inte direkt många partyspel, många sony "ripoffs" är på g dock.
För störst utbud ps2.

Xbox är också bra, om du fixar lite hm mods.