Permalänk

Trevlig film, även om jag inte diggar musiken
Längtar ännu mer efter Aspire One nu

Permalänk

Hur stor är nätadaptern?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluff
Hur stor är nätadaptern?

Mycket liten, jag har sett den på youtube, den är nog som en Snickers tror jag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluff
Hur stor är nätadaptern?

Tog ett kort med referens så du kan se hur "stor" den är.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Installation av extreminne. Ej mina bilder.

Permalänk

Tänkte mer om minnet jag visade funkar i aspire one

Permalänk

Är det någon som kan berätta vilken 2,5" SATA ni har fått och vilka hastigheter denna ger? Jag såg att den levereras med 2 olika varianter av SSD diskar.

Citat:

The 1.8" Intel Z-P230 PATA (SSDPAMM0008G1ES)[4] has a specified maximum read speed of 35 MB/s and write speed of 7 MB/s (32 MB/s and 3 MB/s respectively for random actions). Also, it consumes 1.65 mW at idle and 314 mW when active. It is claimed to be useful up to 3 years. The Samsung P-SSD 1800 is somewhat faster (~36 MB/s read and ~12 MB/s write).

Det diffar upp till 5 mb/s i skrivhastighet vilket jag anser är en relativt stor skillnad. Men hur ser det ut i förhållande till SATA-disken? Vet någon ungefär hur snabba dessa är?

Visa signatur

LG LW60 - EEE 901

Permalänk
Medlem

Köpte min Aspire One på Alina igår. Köpte en vit. Fick Samsung disk 2200mhA batteri och tyvärr inget fodral.

Har under dagen lagt in Win XP SP3 på den. Tycker det fungerar riktigt bra. När jag spelar xvid filmer ligger CPU på runt 25% CPU. Helt OK tycker jag.

/N

Permalänk

Är det random vilken disk man for och om man får med eller utan fodral?

Permalänk
Medlem

Jag fick min Aspire One igår, med den snabba SSD:n
Installerade även en extra gig RAM.
Har precis lagt in Ubuntu på den med diverse tweaks från
http://www.aspireoneuser.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=164,
fungerar extremt tillfredsställande.

Jag undrar dock ifall någon vet vart det finns att köpa ett lämpligt fodral/väska till den? Jag fick nämligen inte med något sådant, och jag vill helst inte repa den i min skolväska.

Visa signatur

"Man kan inte raka en man i hans frånvaro" -norskt ordspråk av okänt ursprung.

Permalänk

Slog till och köpte en jag med Ligger på posten och väntar på mig lagom tills man vaknar imorgon.

Funderar på xubuntu men frågan är om det inte blir xp och skruva in ett till minne senare... Nåja hur som helst ska jag faktiskt ge linpus en chans först pga den snabba booten

Tack för bilden med referens på nätadaptern, det känns som att det inte är ofta man tänker på den även fast den också ska få plats i väskan (skulle vara nice ifall någon hittade fodral till den btw)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluff
Slog till och köpte en jag med Ligger på posten och väntar på mig lagom tills man vaknar imorgon.

Funderar på xubuntu men frågan är om det inte blir xp och skruva in ett till minne senare... Nåja hur som helst ska jag faktiskt ge linpus en chans först pga den snabba booten

Tack för bilden med referens på nätadaptern, det känns som att det inte är ofta man tänker på den även fast den också ska få plats i väskan (skulle vara nice ifall någon hittade fodral till den btw)

Jag har också beställt nu, hoppas att den anländer redan imorgon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thisisafakenick
Tänkte mer om minnet jag visade funkar i aspire one

Jag stoppade in ett sånt i min One som jag hämtade igår, det fungerar för mig, men vissa på aspireoneuser.com har haft problem tror jag.

Har just stoppat i ett vLite Vista i min, det verkar funka bra! Behöver bara få igång webkameran och kortläsarna nu. Om någon behöver fungerande drivrutiner till vista så kan jag kanske ladda upp dem samlade någonstans.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk

OnOff får in en variant med 120GB hårddisk och Win XP nästa vecka.

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/59285?opendocum...

3995 kr. De går att förhandsboka om man så önskar.

Funderar på att köpa den här versionen. Gillar XP eftersom jag aldrig hållt på med Linux och känner inte riktigt för att lära mig heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leffemannen
OnOff får in en variant med 120GB hårddisk och Win XP nästa vecka.

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/59285?opendocum...

3995 kr. De går att förhandsboka om man så önskar.

Funderar på att köpa den här versionen. Gillar XP eftersom jag aldrig hållt på med Linux och känner inte riktigt för att lära mig heller.

Najs...

Grafikkort Intel GMA900 <-- är väl dock GMA950 så dom har skrivit fel antar jag?

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Najs...

Grafikkort Intel GMA900 <-- är väl dock GMA950 så dom har skrivit fel antar jag?

Ja det är GMA950.

Visa signatur

"Man kan inte raka en man i hans frånvaro" -norskt ordspråk av okänt ursprung.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leffemannen
OnOff får in en variant med 120GB hårddisk och Win XP nästa vecka.

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/59285?opendocum...

3995 kr. De går att förhandsboka om man så önskar.

Funderar på att köpa den här versionen. Gillar XP eftersom jag aldrig hållt på med Linux och känner inte riktigt för att lära mig heller.

Står ju dock på deras hemsida att den kommer in 2008-08-31.
Inte nästa vecka...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doiz
Står ju dock på deras hemsida att den kommer in 2008-08-31.
Inte nästa vecka...

Jasså, det hittar inte jag nånstans. Står:

"OBS!
Skall inkomma V33"

Det är ju V32 nu.

Permalänk
Medlem

Hej!

Køpte min acer one i norge, med norskt tangent bord, fick en link før att aktivera tangentbordet, genom att ladda ner något prg tilægg før linux.
Har søkt som en dåre efter ett svenskt alternativ som man kan ladda ner och installera och få ett svenskt alternativ..

Nån som kænner till??

Adam

Permalänk
Medlem

Är rätt sugen på denna förutom två stora nackdelar jag tycker den har. Dåligt batteri och att touchpad-knapparna sitter på sidan av touchpaden istället för under. Hur mycket stör man sig på det egentligen?

Permalänk

jag stör mig inte alls på det.

Permalänk
Medlem

Tycker inte heller att knapparnas placering är något problem, men eftersom detta är min första bärbara har jag aldrig använt den vanliga layouten i särskillt stor utsträckning heller. Hur som helst så använder man plattan för nästan allt klickande, det tycker jag är smidigast iaf.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Idag får man med sig hem en vit 80gb-version från jobbet. Æntligen kan man pensionera sin 5024.

Tips på 512 minne att sætta in mottages.

Edit: Enligt windows så har jag 105GB HDD (99,1GB free), står det fel eller hur kommer det sig? :S

Visa signatur

Bärbar: Acer Aspire 5024WLMi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nipra
Idag får man med sig hem en vit 80gb-version från jobbet. Æntligen kan man pensionera sin 5024.

Tips på 512 minne att sætta in mottages.

Edit: Enligt windows så har jag 105GB HDD (99,1GB free), står det fel eller hur kommer det sig? :S

Ska ju sitta en 120GB HD i den, så i windows blir väl det ~105. Precis som det ska vara alltså

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk

Sitter här o sliter mig i håret, hur får jag loss tangentbordet från aspire one? jag har tryckt in de tre svarta och får loss ena sidan (vänster) men den andra vill liksom inte släppa ifrån datorn, hjälp? Antar att jag tolkar den engelska guiden fel.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har något tips på något sjysst fodral till Aone? Har sett på Acers hemsida att de har ett, men det var inte så snyggt Vill gärna ha något billigare med (det kostade typ 280 inkl frakt)

Visa signatur
Permalänk

Jag fick bort det nu, det var tydligen klister under

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Ska ju sitta en 120GB HD i den, så i windows blir väl det ~105. Precis som det ska vara alltså

Jag har en variant på 80GB (enligt specifikationen).

Vilket fall som så hade jag riktigt flyt, hade inte tænkt kolla lagerstatusen på jobbet igår men gjorde det vilket fall som. Pang, 120 på lager. Idag, minus 40.

Visa signatur

Bärbar: Acer Aspire 5024WLMi

Permalänk
Medlem

Jag har varit sugen på MSI Wind med 6-cellbatteri i någon månad nu men de verkar ju aldrig dyka upp i Sverige.
Nu finns ju Acer Aspire One A150-X - 1,6GHz 1GB 120GB 8,9" i butik och det kliar ordentligt i fingrarna.
Men nu när jag haft min semester så kan funderar jag på att i stället vänta på VIA openbook då den är mycket bättre.

VIA Nano VS Intel Atom:
http://www.tweaktown.com/articles/1540/intel_atom_vs_via_nano...