Permalänk
Medlem

Jag testade deras profil, man märkte att det blev skillnad på färgerna men jag har inte bildredigerat så mycket nu. Mest spelat och tittat på film, så kan inte säga exakt hur bra deras profil är. Men kollar man på deras tester efter kalibreringen skall ju färgerna vara jättebra så jag tror jag behåller deras profil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Sådär!!!

Nu har jag kommit hem och precis startat datorn med den nya skärmen! Det blev en Samsung Syncmaster T220. Inga döda pixlar, näst intill 0 backlight bleeding och allt är bra hittills. Fick till och med en VGA _och_ en DVI kabel

Köpte den en halvtimme innan stängningsdags på OnOff och i bilen kom jag på att jag glömde att fråga om man får en DVI kabel i förpackningen. Jag trodde att jag skulle få dras med en VGA kabel till imorgon

Bara en fråga, om jag checkar service menyn, kan jag se något med brightness och contrast på 0? Hur stänger jag ner menyn så att jag kan ändra tillbaka inställningarna? Jag vill ju inte "ta i sönder" skärmen.

Jag nämnde Samsungs panel lotteri på en del modeller, han fattade ingenting, haha! Om jag hade ägt en datorbutik hade jag tvingat personalen att vara medlemmar på Sweclockers och även gilla elektronik och teknik
Han sade iaf att T220 har en enormt hög kontrast, betydligt högre än de andra, 20 000:1. Jag tänkte säga att den har samma kontrast som andra skärmar, dvs 800:1 eller 1000:1 och att 20 000:1 är dynamisk

Jag tecknade iofs en garanti som gäller i 3 år och kostade 469kr. Han sade att man till och med får tappa den eller typ slå in bilden.

OBS!
Till er som tänker köpa nya skärmar och övrig elektronik.
Man ska vara uppmärksam när man köper extra försäkringar genom affären så vida det inte är en drulle försäkring!
Då dom OFTAST är helt onödiga eftersom det täcks av konsumentlagen (reklamering). Försäkringen är BARA ett sätt för affären att tjäna pengar!!!
(Återkommer med länk eller mer info)

http://www.konsumentratt.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel...

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung T220 A panel.

Jag undrar - är denna skärm verkligen en av de bästa 22" för spel?
Har märkt att har man en mörk färg, t.ex. mörkbrun färg uppe på övre kanten av skärmen blir den färgen mycket mörkare än om man skulle flytta samma färg till botten av kanten. Det beror på betraktningsvinkeln dock, och jag hade -precis- samma problem på Samsung 226BW. Antar att detta är nått man får leva med med TFT 22" skärmar, men det stör inte så mycket.

När det är ljusa färger däremot är bilden lika mörk/ljus både uppe och nere. Skumt. Har ni märkt detta själva? Då menar jag verkligen längst upp på skärmen.

PS: Körde färgkalibrationen som länkades i denna tråd innan. Den fungerar bra.

Märker att sitter man i ögonhöjd med den övre kanten av skärmen är den blåa linjen längst ner (där startknappen sitter) lite mer urtvättad än vad den övre är, den övre är mer fyllig tack vare betraktningsvinkel. Går detta att komma undan - att det finns kanske inställningar som gör skärmen ljusare där uppe så att det balanseras ut?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klocker
Jag har en Samsung T220 A panel.

Jag undrar - är denna skärm verkligen en av de bästa 22" för spel?
Har märkt att har man en mörk färg, t.ex. mörkbrun färg uppe på övre kanten av skärmen blir den färgen mycket mörkare än om man skulle flytta samma färg till botten av kanten. Det beror på betraktningsvinkeln dock, och jag hade -precis- samma problem på Samsung 226BW. Antar att detta är nått man får leva med med TFT 22" skärmar, men det stör inte så mycket.

När det är ljusa färger däremot är bilden lika mörk/ljus både uppe och nere. Skumt. Har ni märkt detta själva? Då menar jag verkligen längst upp på skärmen.

PS: Körde färgkalibrationen som länkades i denna tråd innan. Den fungerar bra.

Märker att sitter man i ögonhöjd med den övre kanten av skärmen är den blåa linjen längst ner (där startknappen sitter) lite mer urtvättad än vad den övre är, den övre är mer fyllig tack vare betraktningsvinkel. Går detta att komma undan - att det finns kanske inställningar som gör skärmen ljusare där uppe så att det balanseras ut?

Är du nöjd annars med skärmen, spelandes,film m.m. kan du ge ett betyg från 1-10 ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Hustler
Är du nöjd annars med skärmen, spelandes,film m.m. kan du ge ett betyg från 1-10 ?

Ja. Alltså, jag spelade Doom 3 och Penumbra (båda väldigt mörka spel) och jag märkte inte av färgskillnaden överhuvudtaget. När man tittar riktigt noga märker man av det, det är värre om det är en mörk färg och inte en grå färg.

För filmer kunde den inte fungera bättre. Skarp bild, extremt levande färger och en snygg design. Skärmen är så bra på alla andra aspekter att jag kan se genom fingrarna på detta, som man inte lägger märke till om man inte tänker på det (utom i några enstaka tillfällen, om man är petig).

Klockren skärm, vet inte vilket betyg jag skulle ha gett den. Hade detta lilla fel inte funnits, att den blir mörkare upptill, hade den fått ~9.8 antar jag.
Med detta fel så ger jag den ~9.0.

PS: Jag har inte det -minsta- Backlight bleeding överhuvudtaget, och inga döda pixlar.

Permalänk

Jag köpte mig en T220 idag och jag vart livrädd när jag brassade igång den och såg att det "svarta" när jag bootade, tokflimmrade i grönt!!!!!

jag har efter några timmars konfiguration och googlande inte lyckats hitta någon lösning på mitt problem. någon som upplevt någonting liknande?

Permalänk

nån som har problem med att det är mörkare i övre delen av skärmen och ljusare nertill?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaane Bhaal
nån som har problem med att det är mörkare i övre delen av skärmen och ljusare nertill?

Tittat igenom forumet? Har en tråd just om detta "problem" på sida två. Titta också ett meddelande upp i denna tråd så ser du också

Permalänk
Medlem

Nöjda med färgprofilen?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Ja den fungerar bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mahme
jo men i koden om den nästsista bokstaven är ett "A" så är det en samsung panel

* X-xxxxxxxAx-xxxx: Samsung panel.
* X-xxxxxxxLx-xxxx: AU Optronics panel.
* X-xxxxxxxDx-xxxx: CMO panel.
* X-xxxxxxxIx-xxxx: CPT panel.

Ni med samsung paneler vart köpte ni era skärmar ifrån?

Köpte en T240 från komplett med A -panel fick den idag. För exakt 20 min låg den i lådan.

Visa signatur

Dator 1 i7 920 @ 3,2 ghz, GTX480
Dator 2 Phenom II 940 @ 3 ghz, GTX280

Permalänk
Medlem

A-panel

Jag köpte min från Dustin home. Väldigt nöjd. Beställde på kvällen måndag, fick den lunch onsdag. Tyvärr kör jag VGA från min bärbara. Ganska skön skillnad storleksmässigt men det hör ju inte hit.

Har ingen Blb som stör mig och a-panel. Älskar den lilla röd solnedgången som lyser när skärmen är på. Och att det är touch på/av. Tog en liten stund att fumla fram. (instruktionsbok? nej det dinglar...)

Permalänk
Medlem

Får du hela röda remsan att lysa:P hur då? lyser bara vid PÅ/AV Stängnings knappen för mig

Visa signatur

Dator 1 i7 920 @ 3,2 ghz, GTX480
Dator 2 Phenom II 940 @ 3 ghz, GTX280

Permalänk
Medlem

Har köpt en Samsung T240, fyfan vilken snygg skärm! Kunde inte vara nöjdare! Blöder inte alls, jämfört med min gamla skärm(har bild, sjukt). MagicBright->Dynamic Contrast/Game ger otroliga färger, något jag aldrig sett tidigare! Jämfört med min F1703 så är det nästan som att jämföra svart och vitt med färg... kunde inte vara nöjdare! Riktigt riktigt stor också som är en stor fördel! Designen kunde inte vara bättre heller, den röda remsan där nere är superb, och när man sätter på skärmen så lyser det lite extra också. Som en liten extra "touch" är det en touchknapp som sätter igång skärmen. Fingeravtryck och fettiga saker syns direkt när man tar på skärmen, därför har Samsung skickat med en liten duk som rengör. Jag fick A-modell, alltså Samsung...va? Någon som vill veta något kan PMa mig...

9700h hade min förra skärm arbetat i..

Skärmen bzzar när man kör mörka(80%+ helt svart) bilder med inställningarna Text, Internet och lite med Dynamic Contrast. Synd med Dynamic Contrast då det var en delad favorit med Game. Dynamic C ändrade sig efter bilderna, asså den blev mörk ibland ljus ibland..

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alm872
Får du hela röda remsan att lysa:P hur då? lyser bara vid PÅ/AV Stängnings knappen för mig

Samma här Ska det kunna lysa hela vägen?!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Hejsan

Det talas mycket om dessa S.A.C paneler som vad jag förstår "tyvärr verkar även gälla dom mest populäraste Samsung skärmarna" Jag är på väg att investera i en Samsung Syncmaster T220 som jag tycker verkar passa mig. Du eller ni som har köpt en sådan skärm och haft "tur" och fått en skärm som innehåller en panel S. Jag har en vädjan eller kanske ska jag säga, en fråga. Vilket land och vilken fabrik fanns på den etikett som finns utanpå kartongen för skärmen, kommer den från Rumänien eller Slovakien eller annan fabrik? detta kan kanske vara en liten hjälp om man vill undvika dessa A och C panelerna. Skulle vara bra om ni kollade varifrån just era S panelskärmar Syncmaster T220 kommer från. Det är väl dessa 4 paneler som förekommer just nu efter vad jag förstår:

1. Panel-S = Samsung panel LTM220M1-L01: (Samsungs egna paneler)
Samsungs orginalpaneler som ska vara monterade som original i skärmarna normalt sett.
BAA-1001/FBC6
BAA-1002/87AA

2. Panel-A = AU Optronics panel AU M220EW01: (AU Optronics paneler)
Något sämre än Samsungs egna paneler. (annan tillverkare och ej samsungs paneler)
BAA-1001/unknown
BLA-1001/EB3E
BLA-1002/D03D

3. Panel-C = Chi Mei panel CMO M22Z1: (ChiMei Optoelectronics paneler)
Mycket dålig panel. (annan tillverkare och ej Samsungs paneler)
BDA-1003/C329
BDA-1002/D313

Samt den sämsta panelen av dom alla enligt dom som kollat upp detta grundligt!

4. Panel-C = CPT panel CPT 201WA04: (Chungwa picture Tubes panel)
BIA-1000/C52C
Ännu sämre än CMO panelerna!! (annan tillverkare och ej samsungs panel)

Visa signatur

Windows Vista Ultimate X64
Processor: AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.4 GHz Socket 939
Monitor: Hitachi CM751 ET 19” CRT

Permalänk
Medlem

Ser nu att min är lite blå i nederkanten, något som jag aldrig märkt förut! Kan det bero på att startmenyn är blå och att den har "brännts in" i skärmen? Kan skärmblödningar uppstå efter med tiden? Hur motverkar man detta?

Snabba svar, tack!

Edit: Jag kan inte se att det är startmenyn, den är liksom inte inbränd så. Det är endast lite blått nertill, och jag undrar om det är startmenyn som gör detta.

Hade en gammal CRT innan och jag hade absolut inga problem alls med den - tills sladden började glappa. Är det verkligen så petigt med nya saker så att det går sönder så lätt för så lite ..

Permalänk
Medlem

assså hur faan ska vi ha det? är A vid xxxxxxxXx-xxxx Samsungs panel lr är det S vid xxxxxxxXx-xxxx som är Samsungs paneler ni kan ju inte ältra fram å tebaks....

har"A" där vid X et.. å den funkar superb....

ps, är det nån av er som testat att setta på Dynamisk kontrast på era skärmar när ni spelar? testa det i så fall, det var det snyggaste jag sett när jag lirade spel! fyfaasen vilka fina färger!

Menu-Magicbright-Dynamic Contrast...

inte så nice när man surfar, men när man spelar spel... oj oj oj... märkte så ENORM SKILLNAD i spel!

ps2. testat att försöka fixa så att hela röda remsan ska bli röd men det verkar inte som man ska kunna göra det.. lr? för jag hittar det ingenstans.

T240 for the win... hehe 1920*1200 var riktigt busigt när man spela spel lr kolla på film.

Visa signatur

Dator 1 i7 920 @ 3,2 ghz, GTX480
Dator 2 Phenom II 940 @ 3 ghz, GTX280

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alm872
assså hur faan ska vi ha det? är A vid xxxxxxxXx-xxxx Samsungs panel lr är det S vid xxxxxxxXx-xxxx som är Samsungs paneler ni kan ju inte ältra fram å tebaks....

har"A" där vid X et.. å den funkar superb....

ps, är det nån av er som testat att setta på Dynamisk kontrast på era skärmar när ni spelar? testa det i så fall, det var det snyggaste jag sett när jag lirade spel! fyfaasen vilka fina färger!

Menu-Magicbright-Dynamic Contrast...

inte så nice när man surfar, men när man spelar spel... oj oj oj... märkte så ENORM SKILLNAD i spel!

ps2. testat att försöka fixa så att hela röda remsan ska bli röd men det verkar inte som man ska kunna göra det.. lr? för jag hittar det ingenstans.

T240 for the win... hehe 1920*1200 var riktigt busigt när man spela spel lr kolla på film.

Undrar själv också det med A. En säger att S är Samsung en A är Samsung. Hur är det?

Game->Magic Color->Full/Intelligent tycker jag är lika fint, men du slipper att skärmen blir mörk ibland ljus ibland(dynamic c.). Tycker att dynamic kontrast är bäst när det är bilder och Windowsanvändande, annars 'Game'.

Såhär lyser min.. ska det inte vara så eller?

När jag har Dynamic Contrast och bilden blir mörk så buzzzzar skärmen som fan! Ska jag lämna tillbaka den för att få en ny tycker ni? Köpt den från Inet, vet inte hur mycket det kommer kosta mig, eller hur länge det kommer ta. Vad ska jag göra? Vad kan det vara? Det buzzar aldrig när jag har Sport, Movie eller Game inställningarna även om det är helt svart så det kan väl vara något med mjukvaran? Snälla hjälp...

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Vad jag lärt mig angående detta med paneler och deras märkningar är att enkelt uttryckt så om det är ett A i det där långa serienr. som oftast brukar finnas i service menyn, är det en Samsung panel.
Om det finns ett S efter modell beteckningen på baksidan av skärmen, så är även det en Samsung skärm.
Dock så finns det ingen sån märkning på denna skärm så det är bara att förlita sig på att det stämmer i service menyn, där det ska vara ett A.

Kan nämna att min skärm är tillverkad i "Romania" enligt märkningen på kartongen.

Sen det där med Buzzande från skärmen så är det absolut inte någonting som måste förekomma, det gör det inte på min under några omständigheter.
Så om man byter den finns det stor chans att man får en buzz-fri skärm.
Dock så kan man ju råka ut för andra tråkigheter som backlightbleeding vid ett byte.
Verkar ju också vara väldigt olika från skärm till skärm.

Permalänk
Medlem

Som ertan visar. så lyser det på min T240 skärm också, men det buzzar aldrig på Dynamic C när det blir mörkare.. den bara sänks mjukt å fint.. testa att reseta alla inställningar å testa igen, kör du med DVI? dum fråga kanske,, men iaf kör med DVI å där är det inga dimmor

ps. min är också gjorde i Rumänien(Juni månad)

Visa signatur

Dator 1 i7 920 @ 3,2 ghz, GTX480
Dator 2 Phenom II 940 @ 3 ghz, GTX280

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jacon
Vad jag lärt mig angående detta med paneler och deras märkningar är att enkelt uttryckt så om det är ett A i det där långa serienr. som oftast brukar finnas i service menyn, är det en Samsung panel.
Om det finns ett S efter modell beteckningen på baksidan av skärmen, så är även det en Samsung skärm.
Dock så finns det ingen sån märkning på denna skärm så det är bara att förlita sig på att det stämmer i service menyn, där det ska vara ett A.

Kan nämna att min skärm är tillverkad i "Romania" enligt märkningen på kartongen.

Sen det där med Buzzande från skärmen så är det absolut inte någonting som måste förekomma, det gör det inte på min under några omständigheter.
Så om man byter den finns det stor chans att man får en buzz-fri skärm.
Dock så kan man ju råka ut för andra tråkigheter som backlightbleeding vid ett byte.
Verkar ju också vara väldigt olika från skärm till skärm.

Ah okej tack.. fan att det ska hända mig Får se vad jag gör. Jag har trots allt planer att behålla skärmen i flera år så jag bör egentligen skicka tillbaka skärmen, och VÄNTA i veckor! Ska ringa Inet och fråga om priser och sånt. Hellre BLB än buzzet tycker jag.. så länge det inte är på extrema nivåer.

Men jag är rätt säker på att det är mjukvaruproblem då jag kan köra 100/75 på brightness, alltså samma som Dynamic C utan problem. Men jag vill ändå ha valet att kunna använda vilken jag vill utan oljud.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alm872
Som ertan visar. så lyser det på min T240 skärm också, men det buzzar aldrig på Dynamic C när det blir mörkare.. den bara sänks mjukt å fint.. testa att reseta alla inställningar å testa igen, kör du med DVI? dum fråga kanske,, men iaf kör med DVI å där är det inga dimmor

ps. min är också gjorde i Rumänien(Juni månad)

Ska testa resetta inställningarna. Jag kör med DVI, som dessutom följde med skärmen.

Min skärm är också rumänsk.

Tack för ni hjälper...

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Min buzzar inte heller med dynamic contrast. Min lyser som på din bild så det stämmer nog. A i service menyn = Samsung.

T serien verkar bara ha samsung paneler och så borde det vara i och med att det är deras "deluxe" serie.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Jag har testat att resetta skärmen. Ingen förändring. Istället gjorde jag en helt svart bild i paint, 1920x1200 och öppnade bilden så den täckte hela skärmen. Jag satte inställningen 'Dynamic C' och det buzzade som väntat på. Jag lämnade skärmen som den var och flög in i duschen. När jag kom in i rummet märkte jag inte alls att det buzza. Det buzza så lite att jag var tvungen att sätta örat brevid. Wiie! Sen lämnade jag skärmen så, skärmsläckaren på 20 min(tyvärr) och nu när jag kom hem så kan jag t.o.m. sätta inställningen "Text" utan att det hörs en massa. Det hörs fortfarande lite men det är väldigt lite. Men det viktiga är att Dynamic C. fungerar:)

Woo skit glad igeen!

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk

Hej igen

Har någon lyckats få fram den "dolda" menyn eller servicemenyn på en Samsung Syncmaster T220, jag har själv ingen aning om detta eftersom att jag inte har denna skärm ännu, däremot så tänkte jag köpa en T220 på öppet köp hos onoff lite senare. Jag var idag på Expert och kollade in lite hos dom och en av säljarna där påstod att Samsung tagit bort denna möjlighet att kunna kolla vilken panel som man har i servicemenyn. Att dom plockat bort just denna panelinfo som då kommer fram, ja vad ska man egentligen tro? hur ska man då kunna kolla vilken panel som finns i skärmen? skruva isär den är ju då enda möjligheten som jag ser det.

Visa signatur

Windows Vista Ultimate X64
Processor: AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.4 GHz Socket 939
Monitor: Hitachi CM751 ET 19” CRT

Permalänk
Medlem

Köpte min Samsung T220 idag och är mycket nöjd, lite bleeding men inget som jag stör mig på.

Freddy_54
Ja det går att få fram den dolda menyn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindell
Köpte min Samsung T220 idag och är mycket nöjd, lite bleeding men inget som jag stör mig på.

Freddy_54
Ja det går att få fram den dolda menyn.

Det låter bra att det funkar även på denna T220 modell, sen sa Expert säljaren vidare att Samsung har nya paneler till just denna modell, jag frågade om han kan vara 100% säker på sitt påstående, då blev han tyst. Att Samsung skulle ha nya paneler och helt slutat med detta panel-loteri, tror jag vad jag vill på. Man får nog räkna med att dessa S.A.C paneler fortfarande finns även i dom nyaste modellerna. Den metod som jag har läst om för att komma in i servicemenyn är ju denna:

1.Sätt contrast och brightness till 0
2.Tryck på « Menu » knappen
3.Tryck på « Source » knappen i 5 sekunder (den andra knappen på höger sida)
En dold ''Service Function'' meny ska då dyka upp innehållande Panel Info som syns längst ner vilket klart indikerar panelens orginalbeteckning samt referenser. Skriv upp numren och beteckningen samt kolla sedan på internet vilken panel det sitter i skärmen

Lägst ner ska det finnas massa text: X-XXXXXXXxX-XXXX

Där det lilla x:et är ska det om det är en samsung panel stå ett A

Har ni läst om hur man kan sjustera färger och annat för att få riktigt bra resultat? Läs gärna på denna länk om detta samt om andra skärmar och jämför gärna:
http://www.digitalversus.com/article-358-3448-36.html

Det jag kan säga om denna skärm är att det verkar vara en kanonbra skärm under förutsättning att det sitter en äkta Samsung panel i den och inte någon konstig ersättningspanel från Kina. Det jag inte gillar med skärmen är ju den dåliga och rangliga foten samt att den är något för dyr. Vad anser ni övriga som köpt skärmen? Nöjda eller besvikna?

Visa signatur

Windows Vista Ultimate X64
Processor: AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.4 GHz Socket 939
Monitor: Hitachi CM751 ET 19” CRT

Permalänk
Medlem

Hehe tänkte posta just den där länken, med anledning av inställningar de nämner där
Använder dem och skulle inte vilja byta tillbaka.
Det kan bli lite problem vid snabba rörelser på blå färger med skiftningar, när RTA är på högsta har jag märkt.
Annars inga problem, vad jag lagt märke till iaf.

För övrigt är jag nog väldigt nöjd och den känns värd sitt pris, men då gav jag bara 2600 plus frakt för den också.
Den är ju simpel i sin presentation eller vad man ska kalla det, en skärm, inget mer.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte Samsung är så dumma igen att de sätter budgetpaneler i sin nya "deluxe" serie. Jag har iaf inte läst om någon som har fått något annat än samsung i sina Txx skärmar.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

fick också som sagt A-panel= samsungs...

köpte T240, för jag ville åt 1920*1200

1.Sätt contrast och brightness till 0
2.Tryck på « Menu » knappen
3.Tryck på « Source » knappen i 5 sekunder (den andra knappen på höger sida)
En dold ''Service Function'' meny ska då dyka upp innehållande Panel Info som syns längst ner vilket klart indikerar panelens orginalbeteckning samt referenser. Skriv upp numren och beteckningen samt kolla sedan på internet vilken panel det sitter i skärmen

x-xxxxxxxAx-xxxx.x så är det samsung panel

Visa signatur

Dator 1 i7 920 @ 3,2 ghz, GTX480
Dator 2 Phenom II 940 @ 3 ghz, GTX280