Värdelöst ljud ut ur datorn...

Permalänk
Medlem

Värdelöst ljud ut ur datorn...

Hej!

Jag har en några månader gammal Fujitsu Siemens-laptop som jag är nöjd med och den funkar perfekt förutom att ljudet ut till stereo, tv och dylikt via "3,5 mm propphålet" är så jävla dåligt. Hörs knappt någonting så man får ha tv:n på max om man ska uppfatta någonting. HAr letat efter några mer ljudinställningar förutom volymkontrollen men hittar ingenting. Vad kan det bero på?

Permalänk

hallå! Har du testat att lokalisera felet när datorn varigt kopplad till ex tv'n ?

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!

Permalänk
Medlem

Ja, sitter här och koolalr nya entourage med tv:n på 90 % så det susar som fan. Hittar inget sätt att höja ljudet från datorn. Ingen som vet något?

Permalänk
Medlem

Finns det inte en fysisk volymkontroll på datorn? ^.^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
Finns det inte en fysisk volymkontroll på datorn? ^.^

Nej... Jag är inte född med tummen mitt i handen...

Har kollat runt överallt i datorn. Hittar inenstans att fixa det på...

Sitter med en polare nu och ölar nu. Kan inte använda min dator mot stereon för då måste man höja max för att det ska höras...

Kom igen sweclockers! hjälp mig med problemet!

Permalänk
Medlem

Har du något ljudkort... I sådana fall brukar dessa ha en separat volymkontroll till sina "medföljande program". Kör du VLC? Där kan du ställa in volymen över 100% i inställningarna... Känns som om du har missat nåt uppenbart... Lycka till

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av ironiker
Har du något ljudkort... I sådana fall brukar dessa ha en separat volymkontroll till sina "medföljande program". Kör du VLC? Där kan du ställa in volymen över 100% i inställningarna... Känns som om du har missat nåt uppenbart... Lycka till [/QUOTE

Spelar ingen roll vilket program jag spelar ljudet ifrån Det är allitd lågt ut genom stereoproppen...

Om jag går in i enhetshanteraren och kollar och plussar ljudfliken får jag fram:
Conexant High Definition SmartAudio HD

Måste väl vara mitt kjudkort va? Kan inte hitta några inställningar där...

Permalänk

Du kanske har gjort detta, men lätt att missa ialla fall: i volymkontrollen (dubbelklicka på volymikonen i aktivitetsfältet, har jag för mig) borde du ha en volymkontroll (slider) för Wave. Kolla den.

Permalänk
Medlem

Har bara en slider i i volymkontrollen och den är för allt ljud. Kan inte klicka fram typ avancerad volymkontroll, har för mig att det gick på XP... Jag har vista... Någon som vet ifall det finns något sätt att ändra volymkontrollen i vista?

-----------------

Ingen som har stött på detta eller har någon delikat lösning på problemet så här några månader senare?