Permalänk
Medlem

Program att spåra mobil?

Finns det något program som gör att man ska spåra mobiltelefoner?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Tänk på vad du just frågade...

Om det är för svårt är svaret nej i alla fall...

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk
Medlem

Jo jag vet.. Inte så troligt, men mamma hade läst någonstans och ville att jag skulle ta reda på det.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Krävs väl befogenheter för detta?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

http://computersweden.idg.se/2.139/1.1472?200111111111111111

Lät ju roligt. Men att den skickar ett sms till telefonen innan? Ah, vill hitta killen som lurade oss på 17000 kr

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Helt omöjligt lär det ju inte vara. Tex när jag hade 3 (när de var ännu sämre) för ganska många år sedan så kunde man bara klicka lite och välja "hitta kompis" och så såg man ganska exakt var han var. Men då hade han iofs godkänt att man kunde spåra honom... Men det är gå, ganska enkelt.. (fast jag vet inte hur just nu )

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andykidden
Helt omöjligt lär det ju inte vara. Tex när jag hade 3 (när de var ännu sämre) för ganska många år sedan så kunde man bara klicka lite och välja "hitta kompis" och så såg man ganska exakt var han var. Men då hade han iofs godkänt att man kunde spåra honom... Men det är gå, ganska enkelt.. (fast jag vet inte hur just nu )

Låter skoj! Nån som vet om man kan det fortfarande? Måste den ha 3? Ändå roligt att se var folk är Var det så man såg ung var människan fanns eller mer exakt?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Låter skoj! Nån som vet om man kan det fortfarande? Måste den ha 3? Ändå roligt att se var folk är Var det så man såg ung var människan fanns eller mer exakt?

Minns inte exakt, men det var så att man valde att man vill hitta kompisen och så fick man upp honom på en karta. Så utan att ringa honom kunde jag se om han var hemma eller någon annan stans. Stämde nästan på gatan, ibland markerades det några hundra meter fel eller så. Men kul var det.

Kanske inte precis vad du söker nu, men men..

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

3 Guru & Telia Friendfinder heter tjänsterna...

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk
Medlem

tack så mycket. Det kostar 19 kr månaden Som du sa inte vad jag letade efter men roligt ändå

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Relik 📜

*tråd flyttad*

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
tack så mycket. Det kostar 19 kr månaden Som du sa inte vad jag letade efter men roligt ändå

men kräver väll som sagt fortfarande att personen du spårar har godkänt att du spårar denna. för annars vetefan om de får göra det lagligt. brukar bara vara polisen som får begära ut sånt där utan att ha ett godkännande av berörd person

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Men om killen lurat er på 17.000 kr så kanske en anmälan är det bästa? Så kanske polisen kan spåra han om ni har killens nummer?

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem

jens: Jo jag vet. Men tänkte mer som en kul grej

SmugglarN: Jo vi ska göra det. Tänkte bara kolla om man kunde göra det utan att polisanmäla. Ploserna brukar inte bry sig speciellt mycket idag.

Btw killen liknar killen som Jens har som Avatar

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Loopt ska visst visst vara helt gratis: https://loopt.com/loopt/sess/index.aspx
Både du å den du vill spåra måste ha det dock

Visa signatur

"Bullfest, bullfest hela dan"

Permalänk
Avstängd

när jag låg på "span" på I4 (hundra år sedan), var vi ute i fält utanför Linköping. vi gick förbi Stabskillarna som satt inne i en tele-station. dom satt och lyssnade av hemtelefoner på skoj, man kunde prata med i samtalen,etc. he he he skapligt vad "Ulla" och "Greta" undrade vart rösten kom ifrån. - hallå nånn där, hallå !!!!

lyssna av GSM går på 3 sätt (vad jag vet). antigen är du Polis, eller så jobbar du på en mobil operatör (dom som oftast gör jobbet åt Polisen), eller så köper du avlyssning-utrustning på nätet för XXXXXX kr. (vem vet jag tyvärr inte, men det finns alltid folk som kan skaffa fram saker för rätt pengar)

eller prova bloover2. rätt kul att gå omkring på stan och se vad andra har för information i sina mobiler (bluetooht måste va på hos dom du lyssnar av). kul program.
http://www.bluejackingtools.com/category/java/

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

så störande att loopt inte finns i sverige än

Permalänk

nice bump

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
när jag låg på "span" på I4 (hundra år sedan), var vi ute i fält utanför Linköping. vi gick förbi Stabskillarna som satt inne i en tele-station. dom satt och lyssnade av hemtelefoner på skoj, man kunde prata med i samtalen,etc. he he he skapligt vad "Ulla" och "Greta" undrade vart rösten kom ifrån. - hallå nånn där, hallå !!!!

lyssna av GSM går på 3 sätt (vad jag vet). antigen är du Polis, eller så jobbar du på en mobil operatör (dom som oftast gör jobbet åt Polisen), eller så köper du avlyssning-utrustning på nätet för XXXXXX kr. (vem vet jag tyvärr inte, men det finns alltid folk som kan skaffa fram saker för rätt pengar)

eller prova bloover2. rätt kul att gå omkring på stan och se vad andra har för information i sina mobiler (bluetooht måste va på hos dom du lyssnar av). kul program.
http://www.bluejackingtools.com/category/java/

Jo. jätte hightech i de gamla växlarna. En lur och krokodilklämmor på de två tåtarna så kunde man lyssna på vad man ville i stationen...

Permalänk
Medlem

Positioneringstjänster finns om providern har implementerat detta i sin SS7 stack. Providern t.ex. Telia kan lätt söka upp en mobil i nätet med sina program. Som folk redan skrivit så kan man få tillgång till det via "Friends" eller andra typer av tjänster (om båda parter är med på det).

Visa signatur