Permalänk

Zepto Nexus A15 Hårddisk?

Sugen på att beställa en nexus nu till hösten! Men frågan är en 7200rpm 250gig hårddisk eller 5400rpm med 500gig. Är det någon prestandaskillnad? Isf lär det väl inte skilja mycket?
Var helt inställd på att köpa 250gig:arn men nu så är det okänt leveransdatum på den. Eller kan det till och med vara värt att lägga 600kr extra ör en 320gigs 7200rpm?

Vad är det för märke zepto kör på hårddiskarna?

Hoppas på svar!

Permalänk
Medlem

min zepto studie hdd är en toshiba.

jag tror att en 7200rpm är lite varmare och högljudd, men startar os snabbare.
ingen aning om det skiljer så mycket på de där...

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

http://www.storagereview.com/Hitachi250WD320.sr?page=0%2C3

Efter att ha läst det tog jag en 80GB i min Nox och beställde en 7k200 separat

Har för övrigt frågat Zepto vilka märken de kör på HD's och svaret jag fick var att det beror på vad de har inne.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk

Hmm, ok. Hur är det med skärmen och så? är den nått att ha. Det är väl det som jag tycker känns sämst till datorn. 1280*800. Men det kanske är en bra skärm ändå? Nån som kan uttala sig?

Permalänk
Medlem

ingen aning, jag kommer nog satsa på en sånhär dator till hösten, även fast leveranstiden suger.

känns inte som någon annan datortillverkare kommer att sälja centrino 2 plattformar så här billigt!

skärmen är väl det ända negativa, men typ alla datorer i denna prisklass har ju ändå sådan skärm, så det spelar nog ingen roll för mig.

Permalänk

Funderar på att lägga till 9-cell batteriet. Men är det större än det vanliga batteriet och kommer sticka ut?

Permalänk
Inaktiv

skrev igår till zepto och frågade om just det där, storleken på batteriet, men har inte fått nåt svar än. vore tråkigt om det gjorde det, för då har jag svårt att se hur datorn ska få plats i en "sleeve".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 246mag
skrev igår till zepto och frågade om just det där, storleken på batteriet, men har inte fått nåt svar än. vore tråkigt om det gjorde det, för då har jag svårt att se hur datorn ska få plats i en "sleeve".

Skriv gärna vad de svarade oxå, för jag funderar oxå på en sån här dator med 9-batt.

Permalänk
Inaktiv

9cells batteriet kommer sticka ut ungefär 2cm på baksidan och kommer därmed inte få plats i en "sleeve". så det blir ett 6cellsbatteri för min del.