Slipknot - All Hope Is Gone

Permalänk

Slipknot - All Hope Is Gone

Finns ute på *host* har börjat lyssna på den och är riktigt nöjd
De har blandat med skrik/sång och har några lugna låtar i albumet
också, så det var lite skönt att Stone Sour smittade sig lite på Corey

Track list:
1. "execute" – 1:49
2. "Gematria (The Killing Name)" – 6:02
3. "Sulfur" – 4:38
4. "Psychosocial" – 4:42
5. "Dead Memories" – 4:29
6. "Vendetta" – 5:16
7. "Butcher's Hook" – 4:15
8. "Gehenna" – 6:53
9. "This Cold Black" – 4:40
10. "Wherein Lies Continue" – 5:37
11. "Snuff" – 4:36
12. "All Hope Is Gone" – 4:45

Special Edition bonus tracks
13. "Child of Burning Time" – 5:10
14. "Vermilion Pt. 2" (Bloodstone mix) – 3:39
15. "Til We Die" – 5:46

Cover:

- Vad tycker ni om det nya albumet?
- Vad tycker ni var dåligt / Bra

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Grymt bra album!
Har endast lyssnat igenom det en gång, tyckte om alla låtar istortsett.
Försökt att få tag i en biljett till konserten på Hovet, dock förgäves, tänker inte pynta 1300 :- för en ståplats.

Mvh

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk

Tycker den var ganska så halvkass. Men jag har inte lyssnat igenom den mer än en gång. Kanske växer efter ett tag. Håller inte med om att Corey's stil från Stone Sour är en bra grej att ta med sig Tycker Stone Sour är riktigt bra, men passar inte riktigt att köra den stilen i Slipknot imo.

Permalänk
Medlem

Läste i City att Europaturnen är inställd

SKADAD FOT STOPPAR SLIPKNOT
■ Skräckrockarna Slipknot ställer in sin Europaturné efter
att bandets trummis Joey Jordison har brutit sin vrist,
rapporterar BBC News. Bandet skulle ha spelat på bland
annat festivaler i Reading och Leeds, i anslutningen till deras
skiva ”All hope is gone” som släpps den 25 augusti.

Visa signatur

// David

Permalänk
Medlem

Tycker att det var den sämsta av de skivor de gjort. Finns en del ljuspunkter men allt som allt så är det en besvikelse.

Man riktigt hör att Corey inte vill hålla på med det här bandet längre, hjärtat finns inte där.

Visa signatur

- Macbook Pro -Mid 2012
- iPhone 5 Black 16GB
- iPad Mini 16GB 1st Gen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brigante

Man riktigt hör att Corey inte vill hålla på med det här bandet längre, hjärtat finns inte där.

http://www.youtube.com/watch?v=Wws7mnMewPw finns en del textrader i den låten man skulle kunna tolka som att han vill ut...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Slipknot är och kommer antagligen alltid vara bäst i mina ögon.
Enda låten däremot som var bra i nya albumet är 'Psychosocial' , lite besviken..
Synd att man inte hann beställa biljett, om de inte vore så nära DH skulle jag antagligen köpt en äckligt dyr ståplats ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hogdefoo
Läste i City att Europaturnen är inställd

SKADAD FOT STOPPAR SLIPKNOT
■ Skräckrockarna Slipknot ställer in sin Europaturné efter
att bandets trummis Joey Jordison har brutit sin vrist,
rapporterar BBC News. Bandet skulle ha spelat på bland
annat festivaler i Reading och Leeds, i anslutningen till deras
skiva ”All hope is gone” som släpps den 25 augusti.

Bara den del av turnén som inkluderar Machine Head och Metallica.
Den som kommer till bl a Sverige är med Machine Head och Children of Bodom och den ska fortfarande vara planerad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
http://www.youtube.com/watch?v=Wws7mnMewPw finns en del textrader i den låten man skulle kunna tolka som att han vill ut...

Det finns ett par låtar till vars text innehåller texter som kan tolkas som det.
Min teori (efter man lagt ihop allt med den övriga texten på låtarna) är att anledningen till att de startade Slipknot var att de alla kände en sak vid den tidpunkten men över åren så har de lugnat ner sig och känner inte längre samma sak.

Exempel:

This is nothing new, but would we kill it all?
The hate was all we had!
Who needs another mess, we could start over.
Just look me in the eyes and say I'm wrong!
Now there's only emptiness, burn elicit self threat.
I think we're done, I'm not the only one!

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk

Jag tycker att dom har tappat stillen. Det fanns nästan inga låtar på deras nya skiva som ens är i närheten av "gamla" Slipknot. Dom är inte aggressiva för 5öre, allting som innan identifierade slipknot är borta, så jag antar att "All hope is gone" är ett passande för denna skiva för som det låter nu så är dom bortom all räddning.

Men vad kan man förvänta sig av ett band om har funnits i 13år. Det kan inte vara det lättaste att hålla samma standard så dom har gjort. Det är nästan så dom borde låta bandet dö med heder, och starta andra projekt eller fortsätta med stone sour.

Men skivan får ändå 5/10 i betyg av mig, bara att jag hade förväntat mig så mycket mer av slipknot.

Permalänk
Medlem

Tycker den e grymt brutal på ett annat sätt, slipknot soundet är halvt som halvt kvar, men de har gjort bättre skivor.. 3e skivan var den sämsta hittills om jag ska tycka till;)

Permalänk
Medlem

har lyssnat igenom skivan ett par gånger
och vissa låtar är helt okay, men även jag saknar det mer aggresiva slipknot...
vissa låtar är helt enkelt för mycket stone sour (inte för att dom är dåliga, men dom är inte slipknot)
men den går ju absolut att lyssna på, men min personliga favorit ska vara skiva nr 3

EDIT:
Jag har hunnit lyssna mer på skivan nu, och jag måste säga att den blir bara bättre o bättre..
men jag står fortfarande vid att vissa låter skulle varit bättre om det hade varit stone sour..
men andra låtar känner man verkligen igen trycket som slipknot ska stå för.
har även fått hem ett orginal som snurrar ofta

Stay (sic) \m/ (som de så slipknotaktigt heter)

Permalänk
Medlem

Rangordningen enligt lilla mig är:
1) Slipknot
2) Iowa
3) All Hope Is Gone
4) Vol 3.

Iowa kommer endast före AHIG p.g.a dess tyngd. Satan vad man satt och lyssnade på den när den släpptes. Jag tycker f.ö att Coreys röst/growl på AHIG är lite närmade den han hade på Iowa än vad den var på Vol 3.

Jag har inte tagit med MFKR i listan då många låtar från den återkommit på senare släpp.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Kan Slipsknut göra bra musik? Närdå? Hurdå?

(slå mig inte )

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är lite besviken.

Ok Corey Taylor kan sjunga. Stonesour är sjukt bra.
Men slipknot skall ha sin aggressiva musik. Inte ballader. Även fast balladerna är väldigt väldigt bra. Men det är inte därför jag lyssnar på slipknot så att säga.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Kan hålla med att det låter lite mer som Stone Sour, och det kanske inte passar Slipknot imagen... Dock kan jag inte förneka att jag gillar skivan riktigt mycket, och jag har biljetter till deras hovet-spelning. Längtar som fan!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Galet bra imo:D, känns som dom fått in en liten del death metal i deras låtar som låter riktigt bra.

Visa signatur

Citera så får du svar :)