Musmattor från Cyber Snipa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaa_kola
fel av dig. Möss är djur. Musar heter i prular när man talar om mus till datorn.

nej det heter datormöss här har du ett exempel http://www.maxfps.se/

där skriver dom möss

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

min steelseries matta är så j*vla stor att jag bara behöver använda ca 10% utav den.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaa_kola
fel av dig. Möss är djur. Musar heter i prular när man talar om mus till datorn.

det heter Datormöss!
lägg ner.
Musar låter som en muslimprofet
inte konstigt då de finns ett Libanesiskt vin som heter Chateau Musar

Permalänk

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av Jaa_kola
fel av dig. Möss är djur. Musar heter i prular när man talar om mus till datorn.

Svenska datatermgruppen liksom Svenska Akademiens ordlista (SAOL) rekommenderar därför pluralformen möss om datorers pekdon (som den tekniska termen lyder).

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1629&a=597328

Sluta jiddra och håll dig till ämnet.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en func för en väldans massa år sedan och har sedan dess bara köpt fler likadana. Bästa mattan någonsin! Har köpt en del andra mattor, Qpad, steelseries-mattor, icemat m.m. men de håller inte måttet (min qpad har nu vart i användning i 11 månader, legat 2 veckor i press för att bli kvitt vågorna efter den rullade förpackningen, och den är fortfarande inte plan)

Dock börjar den bli rätt sliten den jag har nu, och aluminiummattan verkade ju inte vara helt fel egentligen, kanske blir att testa en sådan.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag köpte en func för en väldans massa år sedan och har sedan dess bara köpt fler likadana. Bästa mattan någonsin! Har köpt en del andra mattor, Qpad, steelseries-mattor, icemat m.m. men de håller inte måttet (min qpad har nu vart i användning i 11 månader, legat 2 veckor i press för att bli kvitt vågorna efter den rullade förpackningen, och den är fortfarande inte plan)

Dock börjar den bli rätt sliten den jag har nu, och aluminiummattan verkade ju inte vara helt fel egentligen, kanske blir att testa en sådan.

Har haft min Icemat rätt länge nu... 5 år eller nåt. Lätt den bästa musmatta jag ägt. Alla andra har blivit slitna men inte Icemat.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaa_kola
fel av dig. Möss är djur. Musar heter i prular när man talar om mus till datorn.

Du kan inte vara allvarlig.. Kan du länka till en källa som backar upp ditt påstående?
Någon eller något har lurat dig!

Mus - Möss
Datormus - Datormöss

Det spelar ingen roll om det är till datorn eller inte. Men i och för sig heter det Pekdon

Ett pekdon - Flera pekdon..

Visa signatur
Permalänk

Jag har inte haft en musmatta på flera år. Fungerar jättebra utan musmatta, med min IntelliMouse Explorer 3.0... original.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pcb-Bassen
citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av Jaa_kola
fel av dig. Möss är djur. Musar heter i prular när man talar om mus till datorn.

Svenska datatermgruppen liksom Svenska Akademiens ordlista (SAOL) rekommenderar därför pluralformen möss om datorers pekdon (som den tekniska termen lyder).

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1629&a=597328

Sluta jiddra och håll dig till ämnet.

Jag har blivit upplärd att det absolut INTE heter möss, utan musar. Jag vet inte varför, men var det kanske så det "egentligen hette" innan dessa Akademiker bestämde sig för en av dessa två varianter?

Vad det än heter kommer jag iaf att kalla det för musar, även om det verkar som jag har fel.

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Asså det namnet...

Ohh no shit, its a cyber snippa!!!

En rymdfitta helt enkelt o allt detta för endast några få svenska kronor.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hade en steel series matta en gång, tyckte den var oskön, det blev repor och massa skit på den, dessutom var den obekväm

nu har jag en chlas ohlsson matta med gel och den är grymmmmmt skön även för spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Har haft min Icemat rätt länge nu... 5 år eller nåt. Lätt den bästa musmatta jag ägt. Alla andra har blivit slitna men inte Icemat.

Nej sliten är inte min heller. Använder den dock inte. Tål inte det där fruktansvärda oljuden den för när man rör på musen... Jag får flashbacks till lågstadiet med långa naglar och en stor svart tavla.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Hmm, min icemat (I-2) låter inte alls mycket när man använder den.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nej sliten är inte min heller. Använder den dock inte. Tål inte det där fruktansvärda oljuden den för när man rör på musen... Jag får flashbacks till lågstadiet med långa naglar och en stor svart tavla.

mine polare köpte ismattan till sin deathadder, nytt funka de bra, men efter ett tag åt den upp kuddarna på deathaddern.. nu låter de illa o den ligger o skräpar.
dock den snyggaste

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Musar låter ju löjligt.

http://sv.wiktionary.org/wiki/datormus

Singular = datormus
Plural = datormöss

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk

neh jag nöjer mej med min musmatta från tidiga 90-talet fick med den med en ast vision med cyrix processor 386 tror jag de va funkar perfect

Visa signatur

Gammal Värsting/ Core 2 Duo E6850 @3.6ghz / EVGA 680i Sli / Corsair Dominator 1066 4gb/ Gainward 8800 Ultra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nej sliten är inte min heller. Använder den dock inte. Tål inte det där fruktansvärda oljuden den för när man rör på musen... Jag får flashbacks till lågstadiet med långa naglar och en stor svart tavla.

Då lär det vara din mus som för oväsen inte mattan,dags att kolla om du har något kvar på dina mouse pads kanske??
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Jag har en Everglide Gaming Mat med celtic arms tryck, tror inte den tillverkas längre. Iaf bästa musmattan jag testat, inspirerad av nån gammal 3m-matta tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Då lär det vara din mus som för oväsen inte mattan,dags att kolla om du har något kvar på dina mouse pads kanske??
MvH albanen..

Jo det är rätt bra med pads kvar, och inte ett knyst från någon annan matta jag har, mjuk eller hård utan bara från min icemat. Grannens låter precis likadant fast en aningen svagare (han reagerar dock inte alls på det) trots annan mus så jag tror inte det är min mus. Å andra sidan är jag rätt petig när det gäller ljud. Föredrar hittills min func ändå

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Kör på en vit icemat men då har jag privilegiet att ha fri tillgång till teflontejp så jag kan byta en gång i veckan om jag vill (en gång i månaden räcker dock).

Håller med någon tidigare kommentator angående storleken på musmattan, jag vill inte ha något schabrak till musmatta på skrivbordet! Med nuvarande acceleration på min G5 så flyttar jag markören diagonalt hörn till hörn på ungefär 10 cm så varför ha en 30x20 musmatta eller större?

Hade en everglide en gång i tiden, hyfsat kass musmatta för den var i plast och blev sliten på ungefär ett år men den hade ett trevligt handledsstöd.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
http://www.blocket.se/vi/17816766.htm?ca=15_s
Snipa

http://images.google.se/images?hl=sv&q=snippa&btnG=S%C3%B6k+b...
Snippa

Permalänk

Eller mitt eget knep. 10kr från biltema och sedan häfta längs kanterna på musmattan så håller sig tyget kvar i många år ^^

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Lågt glidmotstånd vill man ju inte ha, suger stenhårt. Kanske beror på vad man spelar iof men i fps-spel tycker jag det är mycket bättre med lite högre friktion så att musen känns stabil och ligger still då man vill det samtidigt som den skall kunna flyttas lätt.

Vill man ha lågt glidmostånd är det bara att köpa siliconspray och sedan är underlaget mindre viktigt. Funkar säkert på sandpapper.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Jag säger bara Func 1030. Går inte att förbättra perfektion.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

trivs bra med dom qpad man har atm

Visa signatur

no i will not go loladin over this....no not at all

Permalänk
Hedersmedlem

Bara att inse att val av musmatta är väldigt individuellt, efter tycke och smak. Det finns säkert dem som tycker att detta är de bästa musmattorna som någonsin skapats. Jag själv har testat det mesta och kommit fram till att Steel S&S passar mig absolut bäst.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Ja det är individuellt men de som fördrar "fel" musmattor blir heller aldrig riktigt bra i sitt spel.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Det är högst individuellt ja. Själv tycker jag inte om när det är för lite glidmotstånd heller. Lagom är bäst

Visa signatur

MacBook 13" - Intel Core 2 Duo 2.2ghz, 4GB RAM, 500GB HD

Permalänk
Medlem

Jag kör en Logitech G5 på en Qpad och är mycket nöjd med det. Motståndet är "lagom" och kontrollen god. Dock börjar det bli dags att stryka mattan igen, då den börjat ruggas lite på ytan. Vad det gäller Cyber Snipa så tog det inte lång tid att konstatera att det är samma sak som "Trust" när de recenserade "Cyber Snipa Stinger" här nyligen. Personligen har jag alltid sett det som ett "Kjell & Co"-märke, men det är klart - kanske kan de klämma ur sig något vettigt ändå. Musen ger jag inte mycket för dock, men hur svårt skall det vara att göra en vettig musmatta? Skulle någon komma över aversionen jag känner inför att ha "Cyber Snipa" på sitt skrivbord så skall jag med glädje ta del av hur de verkar vara kvalitetsmässigt. Tills dess - Qpad och Logitech.

Visa signatur

Spookey

Permalänk
Medlem

lite löjligt kanske med lysdioder...
kunde tänka mig att den också skulle vara USB-hub så man eventuellt kunde ha trådlös mus med mottagaren direkt på musmattan för minsta möjliga störningar...

Har en musmatta som är av samma mått som #2 och ser likadan ut fast helsvart.
*EDIT*
Är mycket nöjd med den musmattan, och kommer nog inte byta ut den mot någon annan musmatta inom de närmsta åren.
*/EDIT*

Kan tänka mig att det blir riktigt bra glid på en yta som påminner om teflon, kanske vore nåt, samt att den är av aluminium. Känns ganska genomtänkt.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.