Permalänk
Sötast

Helsidereklam:

Det är inte så mycket att diskutera egentligen.

Helsidereklam är ett stort misstag av er på sweclockers, att det ligger i sidan/toppen gör mig inget då det inte förändrar funktionaliteten på sidan.

Helsideannonsen är dock direkt störande och måste tas bort innan man kan surfa på webbplatsen.:mad:

Ni borde nog se över detta!

Permalänk
Inaktiv

Håller med.
Fortsätter sweclockers med helsidesannonser kommer jag sluta använda sidan.

Permalänk
Medlem

Håller med, sånt är bara helt irriterande och sänker sidans "credability" eller hur man ska säga :>

Gillar den övriga reklamen dock då den är relevant för sidans tema, det är ju liksom hårdvara osv som annonseras och inte typ tidningsprenumerationer för "Gör det själv" och olika poker-sajter. Så fortsätt med det för all del

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående talare!

Permalänk
Medlem

Trist, trodde inte swec skulle sjunka så lågt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
[B]Håller med.
Fortsätter sweclockers med helsidesannonser kommer jag sluta använda sidan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
Trist, trodde inte swec skulle sjunka så lågt.

[/B]

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
Trist, trodde inte swec skulle sjunka så lågt.

Håller med, jag trodde swec var en seriös sida.
Får hoppas att detta var en engångsföreteelse och att dom hade väldigt bra anledningar till att ha den.

Permalänk
Medlem

Har inte märkt av detta men ett grundkrav när man sitter på internet är ju att man använder adblock plus till firefox eller liknande till sin webbläsare.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Trodde aldrig swec.com skulle sänka sig så lågt. Jag trodde jag skrivit in fel address först men tydligen inte.

Att det tillkommit en del reklam överst och till höger på sidan gör inte så mycket eftersom det är ett sätt att finansiera sidan. Men börja inte med helsidor, det är fruktansvärt irreterande och frusterande.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Helsidesreklam är det värsta som finns, har inte sett den här ännu, men man har ju råckat ut för eländet på AB och expressen, jag stänger sidan bums när sådant händer, sen kan man ju också nortera vad som det görs reklam för, så man kan lägga det på sin egna personliga "svarta lista" över saker man kan bojkotta för alltid

Övrig reklam är dock OK, så länge man har snabb lina och dator

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Siten blir mindre och mindre seriös för varje år, men reklam stör mig inte alls nu längre.

Tack för tipset om adblock plus, hoppas alla medlemmar skaffar det och vipps så försvinner reklamintäkterna... någon jävla gräns ska det finnas.. och den gränsen är korsad nu.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Inaktiv

Kan man få nån kommentar av nåt högre höns på swec kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Siten blir mindre och mindre seriös för varje år, men reklam stör mig inte alls nu längre.

Tack för tipset om adblock plus, hoppas alla medlemmar skaffar det och vipps så försvinner reklamintäkterna... någon jävla gräns ska det finnas.. och den gränsen är korsad nu.

Kör med adblock så visste inte ens om att de har helside reklam nu
Men det är ju idiotiskt att lägga in sånt då många fler kommer skaffa adblock och då ser ingen någon reklam.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Det här var ju fan ett lågvattenmärke.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

hm jag har inte fått se den än.

Edit: nu såg jag den med allt avstängt, fruktansvärt att få en sån där rätt över hela

Permalänk
Medlem

Sweclockers är ju inte direkt gratis att driva

Har man lite ont om pengar, varför inte sälja en reklamplats alá helsida då?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Sweclockers är ju inte direkt gratis att driva

Har man lite ont om pengar, varför inte sälja en reklamplats alá helsida då?

Varför inte?

För att helsidereklamen är 100% ivägen för användaren.
Varför inte börja med popups samtidigt? alla älskar dom.

Jag skriver in adressen till sidan man vill till och man blir TVINGAD att se något annat först innan man får det man bad om, inget jag tycker om iallafall.

Mina klick har nog gett sweclockers ett par kronor i intäkter, inte mycket kanske... men betydligt mer än vad det blir om detta fortsätter :/

Permalänk
Medlem

Reagerade också välldigt starkt på denna annons.. Förstår att swec inte är gratis att driva, men samtidigt så borde dom vara rädda om sina besökare.

Jag personligen avskyr helsides annonser. Tas inte detta bort besöker jag hädanefter bara forumet, kommer annonsen tid också, slutar jag använda swec på dagligbasis.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Jag ställer mig till skaran som INTE tycker om denna typen av reklam
Eftersom jag besöker sidan flera gånger dagligen är det mycket irriterande

Jag har valt att inte köra med adblock eller liknande då jag på detta sättet har främjat för sweclockers, men nu har det gått ett steg för långt.

Jag har 5740 inlägg hittills - nu blir det utan reklam i fortsättningen...tyvärr Edin o CO...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

så farligt är det väll inte
bara det inte händer för ofta att webhallen öppnar nytt

(:

Permalänk
Geeks
Grundare

Hej allihop som skrivit,

Det är tråkigt att man förknippar SweClockers innehåll och kvalité med annonsen. Att vi säljer in en annons extra är det som drar utvecklingen åt förbättring om något. Just det här annonsformatet är inget som förekommer ofta eller som kommer att dyka upp ofta, utan det är en avvägning vi får göra varje gång vi kör något större som detta och självklart tar det emot även för oss och vår egen redaktion. Vi har begränsningar på denna annons så att man maximalt skall se den två gånger för kampanjen som oftast pågår någon enstaka dag, för att minimera störningen.

Alla bör veta att vi är helt annonsfinansierade och att sticka ut ibland med annorlunda lösningar är för oss ibland nödvändigt och det är nödvändigt att testa nya lösningar. Vi tar till oss kritiken som uppkommit, men vi har också innan förstått att annonsen kommer att vara störande för många. Vi kommer fortsatt att ha detta format att erbjuda, men det skall mycket till för att vi skall använda det. Hösten/vintern är högsäsong för oss, och det är en period då mer reklam dyker upp och specialannonser uppkommer.

Vi accepterar att man blockerar annonserna om man känner att där inte finns något man är intresserad av, och det är en avvägning vi får göra när vi kör många eller större kampanjer och är medvetna om. Samtidigt försöker vi även väga det med att ha så kvalitativa och relevanta annonser som möjligt för läsarna och att där går att finna intressanta erbjudanden.

Ber om ursäkt för störningen och meddelar att annonsen körs till och med måndag 16.00.

Mvh,
Edin / VD SweClockers

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Har inte märkt av detta men ett grundkrav när man sitter på internet är ju att man använder adblock plus till firefox eller liknande till sin webbläsare.

Sitter själv med adblock plus, men på något märkligt sätt har denna reklam lyckats smita igenom hos mig en gång, den flashade till så snabbt att jag började fundera om jag såg i syne tills jag såg en annan tråd än denna om detta.
Denna typen av reklam är en form av övergrepp på oss som är här, man trodde ju att SweC var en sida man kunde gå till utan att få sin browser kidnappad till skitreklam, bra att Edin inser att det här ingalunda var lämpligt emedan detta bara skulle leda till att man ställde in noga att ta bort precis all reklam här eller helt enkelt hade slutat att komma hit.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd

Lite synd, jag har oftast haft nytta av reklamen här.
Aldrig störande men helsidas reklam är faktiskt extremt störande och absolut inte till någon nytta, det set ut som en pop-up och då klickar man bara bort det utan att kolla på det ens.

Sen det där med mitt "påhopp" att swec blir mindre och mindre seriöst är lite fel, det är medlemmarna som drar ner siten, det släpps in mycket drägg hit.

Saknar gamla blåa tiden då alla snorungar inte hade råd med en dator och pappa knappast tillät dom peta på datorn, en mindre kunde spela.
Nu är det ett par trådar där ungarna ska fråga om deras dator klarar av en spel som inte ens har kommit ut, sen kommer liknande tråd om samma spel om det fungerar med datorn när spelet är ute.
Och alla skryttrådar som det skriker mytoman av.

Finns det någon möjlighet att fixa en "rockie" spärr som gör att man kan välja bort alla trådar som startats av dom som är nyreggade sen ett par månader tillbaka?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

På tanke av att webbhallen i göteborg hade så förbaskat bra öppningserbjudande så tycker jag inte det är lika allvarligt. Dock gäller erbjudandet främst på konsoler och detta är mer ett persondatorsida, hade däremot en ny stor datorbutik öppnat med skitgrymma "öppningspriser" (jämfört mot internet), så hade det mer varit av besökarnas intresse av att få veta detta och kunna göra ett riktigt fynd.

Så jag stör mig inte så mycket om det händer enstaka gånger, men ett villkor är att det då verkligen måste vara något stort. Ett problem med vanliga butiker är dessutom att bara få kan ta del av erbjudandena, då annars resekostnaden tar ut öppningsreapriset.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

helsidesreklam? måste stänga av adblock och kolla.

ja, se där ja. oerhört irriterande.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Tycker inte det var så farligt. Många "seriösa" forum har betydligt mer reklam än swec så tycker inte vi ska klaga så mycket. Hade det inte varit för reklamen hade vi aldrig suttit här nu o gnällt. Då hade inte sidan funnits. Med tanke på hur mycket reklam så man ser varje dag på bussar, hus etc så förstår jag inte att ni gnäller på detta lilla. Detta försvinner ju snabbt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helt värdelöst skall det vara på detta vis så kommer jag att sluta besöka
swec finns många andra trevliga forum tex nordichardware så plocka bort
den vidriga helside reklamen eller goodbye swec !

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Avstängd

jag tycker åxå den popuppreklamen va onödig ,det räcker mer en väl med dom små rutona som finns på sidan om detta fönster i skapar man det med rullningslister så kan man nästan köra reklam på hela sidan.Om det nu ska vara det....

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk

Tycker också den är våldsamt irriterande. Måste finnas ett bättre sätt att köra reklamen på.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Tycker inte det var så farligt. Många "seriösa" forum har betydligt mer reklam än swec så tycker inte vi ska klaga så mycket. Hade det inte varit för reklamen hade vi aldrig suttit här nu o gnällt. Då hade inte sidan funnits. Med tanke på hur mycket reklam så man ser varje dag på bussar, hus etc så förstår jag inte att ni gnäller på detta lilla. Detta försvinner ju snabbt.

Har inte ett dugg emot reklamen på sidan i sig.
Däremot helsidesreklam är ett big NONO.