Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kinesisk processor utmanar AMD och Intel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
NSA och liknande organ har efterfrågat sådana funktioner (självförstörelse, deaktivering, avlyssning etc beroende på produkten) inbyggda i alla Amerikanska produkter som kan användas taktiskt vid ev krig, sen om det är eller kan bli så är en annan sak. en sak som vi inte vet eftersom vi inte vet exakt hur produkt x fungerar, vilket i särskilt hög grad gäller sådana saker som en CPU.

ja varför inte, eller via radiosändare av samma typ som används för störsändningar vanligtvis.

Så det är alltså som jag trodde, en massa spekulationer och inget annat.

Dock så tror jag av någon anledningen att "Hankoo" är betydligt mer säker på sin sak, intressant vad han har för tankar om saken.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illusi0n
Så det är alltså som jag trodde, en massa spekulationer och inget annat.

självfallet är allt spekulation tills det bevisats, i fallet med CPUs är det dock i proncip omöjligt att bevisa utan betydande insikt i Intel/AMDs design och tillverkning. vad jag tror han syftade på var de historiska beläggen för sannolikheten.

om vi ska ta mer aktuella fall än Xerox så är tex Googles klavertramp i censur och informationsöverlämnande saker som talar för samma sak, och det gällde enbart ekonomiska intressen (i en annan stat dessutom) så då kan man ju dra en lätt slutsats om hur lätt det är även idag att "tvinga" ett inhemskt företag att införa alltmöjligt när man hotar med konkurrensverk, skattegranskningar, ohjälpsammhet med export/importavtal, etc etc.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
NSA och liknande organ har efterfrågat sådana funktioner (självförstörelse, deaktivering, avlyssning etc beroende på produkten) inbyggda i alla Amerikanska produkter som kan användas taktiskt vid ev krig, sen om det är eller kan bli så är en annan sak. en sak som vi inte vet eftersom vi inte vet exakt hur produkt x fungerar, vilket i särskilt hög grad gäller sådana saker som en CPU.

ja varför inte, eller via radiosändare av samma typ som används för störsändningar vanligtvis.

Skulle ju inte gå att genomföra något sånt... Vet ni hur många Kineser det är som jobbar i Sillicon Valley, inklusive Intel och AMD ? Det är en helt sjuk andel av arbetskraften där...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Skulle ju inte gå att genomföra något sånt... Vet ni hur många Kineser det är som jobbar i Sillicon Valley, inklusive Intel och AMD ? Det är en helt sjuk andel av arbetskraften där...

hur många och vad exakt har det med vad jag sagt att göra?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Riktigt kul och ännu ett tecken på att kina utvecklas i rasande takt. Det är inte utan att man tror att dom kommer vara "självförsörjande" om ett par år. Vilket dom förtjänar.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Re: Kinesisk processor utmanar AMD och Intel

Haha ber om ursäkt för mitt dåliga humör dagen då jag skrev inlägget

Men det jag försöker säga är att Kineserna gör helt rätt i att inte förlita sig enbart till Amerikansk/israelisk teknik.

Resten är inte så svårt att lista ut själv, tror inte kineserna kommer att försöka tävla med Intel om varken pris eller prestanda, utan man vill erbjuda sina egna företag 100% verifierad och garanterad teknik som inte innehåller något skumt.

Om ni tror jag är paranoid ska ni veta hur det går till hos stora företag i mötesrummen.