Sonyericsson nya slide-modell G705

Permalänk

Sonyericsson nya slide-modell G705

uppfräshad A200 Java platform
WIFI
A-GPS
direkt uppladdar via YouTube
DLNA (bra sätt att kontakta din dator eller PS3, etc)
3.2 m.p kamera + Photo flash
2.4" QVGA skärm
HSPDA

gillar designen skarpt, bra mycket snyggare en brorsan C905. (enda tråkiga är ingen AF, annars tip top).

kommer Q4 i färgerna; Silky Gold or Majestic Black (Luminous Black for G705u).

Visa signatur

|| Swift Black Sonyericsson C902 ||
|| Tuxedo Black Dell Xps m1530 ||

Permalänk

w760 med wlan?

Snacka om att SE hade dålig fantasi då dom gjorde den här telefonen..

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk

????

G705 ser ljusår bättre ut en super-plastiga w760.

(DLNA, A-GPS, WIFI, nyare interface-funktioner, samma sjysta web-läsare som C902, större skärm, bättre chassi-material, YouTube direction, etc)

Visa signatur

|| Swift Black Sonyericsson C902 ||
|| Tuxedo Black Dell Xps m1530 ||

Permalänk

A-gps har väl visst w760?! och sedan finns det ingen anledning att köpa en "dum" telefon om man är ute efter webläsaren då en symbian eller windowstelefon klarar att hanter det mycket bättre. (mer ramminne och snabbare processor is the way to go)

Hela telefonen ser ju missbildad ut/som ett målat cigarettpaket. Och kontakten som SE ävlas med är ju placerad på det mest irriterande ställe som finns.

Interfacefunktionerna och webbläsaren borde finnas i alla sonyercsson med/på db3150, men de gör de inte. (jävligt snålt av SE att inte lägga till lite nya grejjor i uppdateringar)

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk

G705 kommer ej ha samma GPS som w760 för det första. (nyare gps-chip, är vad jag ha läst, (ej på white-paper)

dessutom tycker jag w760 är den absolut plastigaste SE mobilen jag känt på, (bara W980 som är i närheten)

G705 är helt enkelt bättre på alla sätt, (interface/UI, design, etc, etc). dessutom är den snygg för va en multi-media-mobil

ps...smaken är som baken.......................

Visa signatur

|| Swift Black Sonyericsson C902 ||
|| Tuxedo Black Dell Xps m1530 ||

Permalänk

Jepp, smaken är som baken, och i mina ögon är den en "jag hade inte råd med c905 (och polarn säger lg/samsung/nokia suger)" telefon

btw, vart utmärker den sig som multimedia? Kameran suger, displayen är för liten för att se film/surfa på, den har dåligt ljud i hörlurarna och saknar 3.5mm kontakt, man kan inte lägga in gpsprogram med egna kartor osv..

Men smaken är som baken, som sagt.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk

tycker det är lite väl mycket svammel nu. har du t ex sett w760 (ej AF) bilder ???? dom är sjukt bra för att komma från en fixerad focus kamera. så kameran kommer säkert va lika bra. 2.4" duger fint för surfning och lite youtube videos. (tittar aldrig på långfilm på mobiler ändå, har min TV eller laptop för det)

bara ett smakprov på vad en en fixerad 3.2 m.p kamera kan göra

Visa signatur

|| Swift Black Sonyericsson C902 ||
|| Tuxedo Black Dell Xps m1530 ||

Permalänk

Och ett smakprov vad en 3.2mp fixfokuserad (w980) inte kan:

http://img176.imageshack.us/img176/691/dsc00018cm0.jpg

(landskapsbilder finns det väl ändå ingen anledning till att använda autofokus?!)

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Kameran suger, displayen är för liten för att se film/surfa på, den har dåligt ljud i hörlurarna

Du är ju bara inte sann... hur kan du veta allt detta om en telefon som är presenterad idag?

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Hedersmedlem

Såhär ser den riktiga mobilen ut. Fler bilder finner ni här: http://dailymobile.se/2008/08/31/sony-ericsson-g705-kumiko-pi...

Ni får gärna ladda upp bilderna här om ni orkar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pandemon
Du är ju bara inte sann... hur kan du veta allt detta om en telefon som är presenterad idag?

Jag vet inte allt, utan skrev det jag visste. Vilket jag tycker stämmer.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Jbenchmark med ARM att utveckla testprogram "ARM-processorer estimatorn (ACE)", för att testa mobiltelefoner med Java-processor prestanda, CPU information, samt diagram. Den mätmetod som är mycket enkelt, så länge som ACE-programmet kommer att sändas till mobiltelefoner eller minneskortet öppnar du programmet kan installeras i mobiltelefoner. När installationen är klar öppnar ACE tillämpning och genomförande av filen kan du se, till exempel CPU Familj, klocka och diagram utförandet av Java och annan information. Resultaten visade att, SE G705 tillhör ARM11 familj, genomförandet av klocka till 338 MHz, stöd för Jazelle hårdvara Java acceleration stöd JIT också påskynda Java-programvara. Detta test program för ARM Taiwan företag att tillhandahålla aktuell version.

Alltså sitter en fin arm11 processor på 338mhz med Jazelle hårdvara Java acceleration! Det Låter mkt bra för att vara en icke smartphone.

Permalänk
Medlem

Old news

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Old news

Inte för alla ...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Falska uppgifter som på hälften av de alla andra mobiler på den sidan....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SEw902
Falska uppgifter som på hälften av de alla andra mobiler på den sidan....

Den där sidan får väl datan från programmet?

Sedan måste det ha varit en nolla eftersom han knäppte kort på displayen. Jag skulle ha använt displayreader.

För övrigt så fick inte jag upp en sån där fin ruta med massa information om hårdvaran, jag fick bara frekvens.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Den där sidan får väl datan från programmet?

Sedan måste det ha varit en nolla eftersom han knäppte kort på displayen. Jag skulle ha använt displayreader.

För övrigt så fick inte jag upp en sån där fin ruta med massa information om hårdvaran, jag fick bara frekvens.

OK, Det är felaktiga uppgiffter på SE modeller och andra för dem mäter inte i arm11 med dem, endast arm9. Nått sånt va det...

Men så här är C905 cpu i verkligheten. Alltså 403 MHz.

SE C905 ARM funktionsprovning

Jbenchmark med ARM att utveckla testprogram "ARM-processorer estimatorn (ACE)", för att testa mobiltelefoner med Java-processor prestanda, CPU information, samt diagram. Den mätmetod som är mycket enkelt, så länge som ACE-programmet kommer att sändas till mobiltelefoner eller minneskortet öppnar du programmet kan installeras i mobiltelefoner. När installationen är klar öppnar ACE tillämpning och genomförande av filen kan du se, till exempel CPU Familj, klocka och diagram utförandet av Java och annan information. Resultaten visade att, SE C905 som tillhör ARM11 familj, genomförandet av klocka till 403 MHz, stöd för Jazelle hårdvara Java acceleration, JIT inte stöd för Java-programvara för att påskynda. Detta test program för ARM Taiwan företag att tillhandahålla den senaste versionen av ett problem genom längst ner på sidan kan du kontakta oss för att få effekten av ACE-test Java-programvara.

Vi kan kolla på C902 med......

Sony Ericsson C902 hör till CPU av ARM11 familj, genomförandet av klocka till 416 MHz, stöder inte Java-programvara för att påskynda JIT, Java-stöd för Jazelle hård acceleration, användning av hastigheten i genomförandet är mycket bra, släpa situationen bättre än K850i, samt genomförandet av många projekt Stil.

Pröva effektiviteten i ACE

Och sists men inte minst W902....

JBenchmark med ARM att utveckla testprogram "ARM-processorer Kinesiska (ACE)", att testa mobil processor med resultatet för Java, samt CPU-information, samt diagram. Den mätmetod som är mycket enkelt, så länge som ACE-programmet kommer att sändas till mobiltelefoner eller minneskortet öppnar du programmet kan installeras i mobiltelefoner. När installationen är klar öppnar ACE tillämpning och genomförande av filen kan du se, till exempel CPU Familj, klocka och diagram utförandet av Java och annan information. Resultaten visade att Sony Ericsson W902 hör till ARM11 familj, genomförandet av klocka till 364 MHz, och stöd för Jazelle hårdvara för att påskynda Java.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SEw902
Text..

Vart hittar jag det där Java-programmet? Jag skulle gärna vilja testa det på min telefon. Det jag har visar bara frekvens och cpu-typ..

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Vart hittar jag det där Java-programmet? Jag skulle gärna vilja testa det på min telefon. Det jag har visar bara frekvens och cpu-typ..

http://img168.imageshack.us/img168/7016/100mhzmangw2.png

Japp, jag provade med och det står exakt samma som på din alltså 100mhz arm9 i min w902. Detta är ju inte troligt, så jag ska försöka hitta det program de använder sig av.

Edit:
Första gången fick jag 100mhz
2. gången 147mhz
3. 166mhz
4. 111mhz Väldigt pålitligt.

Lägger upp på nokia n78 och n79 med samma mätnings metod.
Jag har haft båda två, och de har en tendens att inte flyta på i 3d java spel som tex FMX III 3D , små hackar hela tiden och Flyter fint i W902. Kan nog förklaras av att n78/n79 inte har Jazelle hårdvara Java acceleration.

N78

'

N79

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SEw902

Lägger upp på nokia n78 och n79 med samma mätnings metod.
Jag har haft båda två, och de har en tendens att inte flyta på i 3d java spel som tex FMX III 3D , små hackar hela tiden och Flyter fint i W902. Kan nog förklaras av att n78/n79 inte har Jazelle hårdvara Java acceleration.

Men i n79 så flyter väl tex ngagespel på helt perfekt?

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk

Jag har testat denna mobil. Snygg, men gillade inte hur hårt man fick ta i för att locket skulle glida upp, knapparna var inte särskilt sköna men i övrigt okej. Kommer säkert ändras till slutprodukten men tycker ändå att jag kunde delat med mig lite tankar. Kommer inte ihåg hur kameran var.

Permalänk
Medlem

Snygg telefon!, Sony ericsson går i rätt riktning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Men i n79 så flyter väl tex ngagespel på helt perfekt?

Jag körde aldrig n-gage spel på n79 men det borde det.

Permalänk

Ser ut som en riktigt trevlig mobil. Den enda mobilen förutom Xperia som jag har känt mig sugen på från SE på bra länge!

Visa signatur

"Where lightning strikes once, ninja strikes twice"

Permalänk
Medlem

Enligt besked från SE till mobil.se 15/12 (länk) så kommer inte denna att släppas på nordiska marknaden. Tråkigt tycker jag. Ringde för ca 1 månad sedan deras support där de bekräftade att den skulle släppas på svenska marknaden Q4. Ändra planer ?
http://www.mobil.se/ArticlePages/200812/15/20081215120046_MOB...

Har funderat på att handla från utlandet och därför gjort en förfrågan både till engelska och tyska SE support huruvida svenska språket finns i menyerna men det är heller inte troligt/säkert att det gör.

Svaren:

"Thank you for your query regarding the Sony Ericsson G705.
The languages that are built on the handset are specified to network customisation. We can not guarantee that certain networks will be on each handset. We apologise for any inconvenience this may cause."

"Thank you for contacting Sony Ericsson on the World Wide Web.
It depends on where you bought the phone. You have to ask the operators who support this phone wich languages they have included.
In normal case swedish is a not supported language in german phones but as i said before you have to compare the operators."

Permalänk

Så dom är nästan precis likadana förutom att G705 har GPS också? Känns ju jäkligt dumt att bara lansera den sämre verisionen i Sverige. Inte konstigt att det går dåligt för SE när dom tar sånna här idiotiska beslut.

Edit: Enligt mig så är det enda riktigt viktiga om man skulle köpa den utanför sverige att svenskt t9 finns med, sen menyerna får gärna vara engelska det stör mig inte alls.

Visa signatur

"Where lightning strikes once, ninja strikes twice"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trisk3lion
Så dom är nästan precis likadana förutom att G705 har GPS också? Känns ju jäkligt dumt att bara lansera den sämre verisionen i Sverige. Inte konstigt att det går dåligt för SE när dom tar sånna här idiotiska beslut.

Edit: Enligt mig så är det enda riktigt viktiga om man skulle köpa den utanför sverige att svenskt t9 finns med, sen menyerna får gärna vara engelska det stör mig inte alls.

Den stora skillnaden förutom GPS till G705 fördel är att W705 har ljudmässiga fördelar med bl a ett annat headset och 4 Gb inkluderat kort. G705 kartong innehåller tydligen ett 1 Gb kort.

Precis som du säger så är det viktiga att svenskt t9 finns med, men vet inte om en telefon kan ha olika språk i meny och textspråk.

Tycker att det är konstigt att inte SE Sverige lägger upp W705 på sin sida medan bl a Norge och Danmark haft W705 "länge" på sina sidor.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Old news

Mr tuffing har talat.