Permalänk
Medlem

Pris på beg. D80

Hej! Ska sälja min D80 pga uppgradering, men har ingen aning vad jag ska ta i pris. Har ni något förslag?

1 år gammal, inga skvanker eller fel på den. Ge gärna förslag på bara huset och med kitobj. 18-55.

Permalänk
Medlem

Nypris för D80 med 18-55 VR är idag 6000:-, så begagnat borde kittet nog kunna gå för 4000-4500:- (eller ca 3500:- förhuset), något mer i bra skick och få exponeringar.

Men ser man på blocket tex så försöker många sälja begagnade D80 för mer än nypriset.

Permalänk
Medlem

Det där nypriset har jag inte sett någonstans. Kanske på prisjakt, men inte alla kikar där. I alla affärer kostar den väl _minst_ 7000. Och det har inte gått upp för alla att det finns en D90. Så du kan gott sälla dig till övriga skaran och ta lite mer, kanske 6000. Säkert någon som köper den. Inte för att jag hade köpt den för det såklart, men vill du ha lite pengar så (och vem vill int det?)

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbe
Det där nypriset har jag inte sett någonstans. Kanske på prisjakt, men inte alla kikar där. I alla affärer kostar den väl _minst_ 7000.

Onoff och Elgiganten är tex några som tar 6000:- för D80 med kitobjektiv, Fotobutiker som Cyberphoto, Scandinavian Photo mfl tar 6500:- för samma kit, men det är väldigt få som tar över 7000:- för det.

Permalänk
Medlem

Jag var på Elgiganten vid Mobilia i Malmö idag och kollade, och jag vill minnas att det var mer än 6000 för D80 med 18-55mm. D60 kostar typ 6000. Ska kolla imorgon bara för det Möjligt att deras webshop har priserna du säger, de brukar vara lägre.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Såg nu att vissa Expertbutiker erbjuder D80 + 18-55 (dock förmodligen utan VR) för 5500:-, i detta kit ingår även Nikons batterigrepp. Så det är kanske inte bästa tillfället för att sälja D80 begagnad just nu.

Permalänk
Medlem

Jepp, och det var med VR faktiskt

Siba hade inte D80.
OnOff hade, och den kostade 7995, fast det var med 18-135mm objektivet.
På Elgiganten kostade den 7995, och det var med 18-55 objektivet _utan_ VR. Utan objektiv 6995.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Det är märkligt att Elgiganten erbjuder så mycket högre priser i butikerna. 2000:- mer än på internetpriset och med sämre objektiv. http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Såg nu att vissa Expertbutiker erbjuder D80 + 18-55 (dock förmodligen utan VR) för 5500:-, i detta kit ingår även Nikons batterigrepp. Så det är kanske inte bästa tillfället för att sälja D80 begagnad just nu.

I vilka expertbutiker har du sett den till det sjuka priset?

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk

Jag tror att det är så att El Gigantico har sämre deal med Nikon Sverige än de andra kedjorna. De ligger som du säger någon/några tusenlappar över på nästan alla nikonkameror. Expert, som exempel, har å sin sida inga roliga priser på Canon-prylar. På Nikon ligger de i nivå med cyberphoto (vilket gjorde att jag handlade på expert iom att de finns på min ort). Min polare skulle ha ett batterigrepp och ett extra batteri till sin EOS 5D och det skulle kosta 3500:- på expert och 2500:- på cyberphoto. Valet var enkelt.

Elgiganten brukar ju också ha riktiga rövarpriser på EOS 400/450D, vilket skulle kunna tyda på att de har bra inköpspriser. Eller, att de gillar att sälja prylar med förlust.

Visa signatur

Vad hände med brun 7?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
I vilka expertbutiker har du sett den till det sjuka priset?

I Kalmar tycks de finnas till det priset.

Permalänk
Medlem

Re: Pris på beg. D80

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brahman
Hej! Ska sälja min D80 pga uppgradering, men har ingen aning vad jag ska ta i pris. Har ni något förslag?

1 år gammal, inga skvanker eller fel på den. Ge gärna förslag på bara huset och med kitobj. 18-55.

Så dumt. Behåll den och fota istället för att tänka på bättre statusprylar. Det har spårat ur med dslr.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Pris på beg. D80

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffo2
Så dumt. Behåll den och fota istället för att tänka på bättre statusprylar. Det har spårat ur med dslr.

Har det verkligen det? I min mening så är det värt ganska mycket att byta från som i detta fall en D80 till exempelvis D300 eller uppåt. Även ett byte till D90 kan vara motiverat om man bara vill ha bättre brusegenskaper.

Jag bytte själv från D70 till D300, det var helt klart en uppgradering som var värd pengarna. Visserligen tog jag bra bilder med D70n, men jag har möjlighet att ta ännu bättre bilder med min D300.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Pris på beg. D80

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Har det verkligen det? I min mening så är det värt ganska mycket att byta från som i detta fall en D80 till exempelvis D300 eller uppåt. Även ett byte till D90 kan vara motiverat om man bara vill ha bättre brusegenskaper.

Jag bytte själv från D70 till D300, det var helt klart en uppgradering som var värd pengarna. Visserligen tog jag bra bilder med D70n, men jag har möjlighet att ta ännu bättre bilder med min D300.

Var och en gör som behagar med sina surt förvärvade pengar.
Även en blind höna kan hitta ett korn.

Men ni är ju helt förblindade av teknik.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Re: Re: Pris på beg. D80

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffo2
Var och en gör som behagar med sina surt förvärvade pengar.
Även en blind höna kan hitta ett korn.

Men ni är ju helt förblindade av teknik.

Med tanke på att det ligger ett 300/2,8 i din väska så verkar det som att du gärna lägger pengar på att få bra grejer.

Mitt byte till D300 berodde till stor del att D70 inte ljusmäter ihop med AI-optik, något som för mig är mer eller mindre ett krav eftersom jag ofta föredrar gamla manuella objektiv framför dess moderna af-varianter.
Lägg där till betydligt mindre brus, större sökare och bättre ergonomi så är det till största delen motiveringen till mitt byte.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Det är just mindre brus jag är ute efter, samt videofunktionen för lite korta snuttar då och då. Känner däremot att jag inte vill hoppa från D80 till D300 så beslutade mig för D90..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brahman
Det är just mindre brus jag är ute efter, samt videofunktionen för lite korta snuttar då och då. Känner däremot att jag inte vill hoppa från D80 till D300 så beslutade mig för D90..

Jamen köp och sälla dig till slit och släng konsumenter.

Gör som alla andra. Jobba och betala, nyhetens behag.. Sen lite tid att använda kameran. Ny modell, karusellen börjar om.

http://www.youtube.com/watch?v=4oOmB3kuOhI&NR=1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
I vilka expertbutiker har du sett den till det sjuka priset?

På Mobilia i Malmö. Samt i ett reklamuppslag i Sydsvenskan som det står att det gäller såvitt jag vet alla affärer i Malmö, Lund, Trelleborg, Höllviken, Burlöv och Eslöv.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Ursäktar oftopicen:

Men är inte det är väldigt bra pris på en d80 ink batterigrepp? Väldigt prisvärt i och med garantierna osv?

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

Vill du ha en bättre kamera så kommer du få betala minst det dubbla.