Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Apple uppdaterar Ipod

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twin_Pixel
Det är en ganska töntig jämförelse du gör. Du jämför en Golf med en S80.

Din S80 kommer längre på en tankning än en Golf. Din S80 tar mer plats och är jobbigare att handskas med än din Golf. Du förstår min poäng, hoppas jag.

Titta på storleksjämförelsen.
http://sizeasy.com/page/size_comparison/17091-Cowon-D2-vs-iPo...

Sen får man inte glömma iTunes. Det är nyckeln bakom hela iPod-fenomenet.. Hårdvara och programvara = helhet.

Nånsin hört talas om JetAudio eller JetShell? JetAudio+D2=Programmvara+Hårdvara=Helhet

Det du menade med att iPod är lättare att hanskas med antar jag att du menade att du kan använda en hand pga navet, då vill jag säga att jag inte tycker att det är särskilt svårt att hantera en D2 med en hand heller.

Angående storleken så får båda lätt plats i en ficka med utrymme för en mobil också så jag ser inget problem med storleken heller.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrsloken91
Nånsin hört talas om JetAudio eller JetShell? JetAudio+D2=Programmvara+Hårdvara=Helhet

Det du menade med att iPod är lättare att hanskas med antar jag att du menade att du kan använda en hand pga navet, då vill jag säga att jag inte tycker att det är särskilt svårt att hantera en D2 med en hand heller.

Angående storleken så får båda lätt plats i en ficka med utrymme för en mobil också så jag ser inget problem med storleken heller.

Dina argument låter ju mest som en besviken D2-innehavare som försöker intala sig själv att den är bra. Jag har själv en nano, men lät lite intresserad då du beskrev D2-specifikationerna, då detta låter ytterst trevligt. Sedan såg jag storleksskillnaden. Herregud, D2 e ju nästan tre gånger tjockare! Den där tjockleken är normal om vi snackar notebooks... Så att den ligger skönt i fickan betvivlar jag starkt, om vi inte snackar fjortiskillarna med brallorna nedanför röven.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Dina argument låter ju mest som en besviken D2-innehavare som försöker intala sig själv att den är bra. Jag har själv en nano, men lät lite intresserad då du beskrev D2-specifikationerna, då detta låter ytterst trevligt. Sedan såg jag storleksskillnaden. Herregud, D2 e ju nästan tre gånger tjockare! Den där tjockleken är normal om vi snackar notebooks... Så att den ligger skönt i fickan betvivlar jag starkt, om vi inte snackar fjortiskillarna med brallorna nedanför röven.

Har aldrig tänkt på tjockleken som ett problem och jag tror att du faktiskt borde se en i "verkligheten" innan du kan bedöma om den är för tjock eller inte. Det är bara att gå till närmaste teknikmagasin och be om att få se på en;)

Hoppas bara inte du var allvarlig om fjortiskille, då hade jag tagit illa upp!

Jag kanske har låtit väldigt ihärdig på just den här tråden och jag vet själv egentligen inte varför, jag har väl bara inte haft nån direkt bra upplevelse av iPods. Men det beror definitivt inte på att jag är missnöjd med min D2, det enda som finns att klaga på där är väl att jag önskar att jag köpt en med mer minne, men jag får skylla mig själv..

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk

Ipoden har blivit en mainstream grej som alla köper den för alla andra har en, utan att ens kolla upp alla andra mkt bättre modeller. Värdelöst ljud och den säljer så bra. Måste vara himla skicklig marknadsföring av Apple.

Permalänk
Medlem

Äntligen lite sprakande färger. Nästan snyggt ju! För att vara något som kommer från Apple d.v.s.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

Väldigt mycket Apple-hat här i tråden. Kanske inte så konstigt eftersom det är en PC-sajt, men fortfarande synd för de gör många bra produkter och baserat på utlåtanden här vågar jag gissa på att många inte ens har använt dem.

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Dina argument låter ju mest som en besviken D2-innehavare som försöker intala sig själv att den är bra. Jag har själv en nano, men lät lite intresserad då du beskrev D2-specifikationerna, då detta låter ytterst trevligt. Sedan såg jag storleksskillnaden. Herregud, D2 e ju nästan tre gånger tjockare! Den där tjockleken är normal om vi snackar notebooks... Så att den ligger skönt i fickan betvivlar jag starkt, om vi inte snackar fjortiskillarna med brallorna nedanför röven.

Notebooktjocklek var väl att ta i liitegrann? Inte ens en Macbook Air är så tunn som en D2, och det är nog långt ifrån alla som har en sån skulle jag tro. Du borde kanske se spelaren i verkligheten innan du kommer med såna där påståenden.

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av $en$eLes$
Notebooktjocklek var väl att ta i liitegrann? Inte ens en Macbook Air är så tunn som en D2, och det är nog långt ifrån alla som har en sån skulle jag tro. Du borde kanske se spelaren i verkligheten innan du kommer med såna där påståenden.

Ironi *hint hint*

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twin_Pixel
Ironi *hint hint*

Eller var det?

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Invectus
Fyfan för Ipod sämre ljud får man leta efter. taskigare design och kvalitet hittar man fan inte ens på gekås.

Alla som tycker IPOD är skit kan gå in på http://anythingbutipod.com/

Aww, någon är ledsen för att han inte fick en iPod och inte har råd att köpa en själv

1. Ljudet håller kanske inte om du ska lyssna på symfonimusik. Men det antar jag inte att du gör.

2. Designen. Är du dum? Varför kopierar alla Apple om designen suger?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Vem tusan överväger att använda dem, då? Jag är väl halvnoga med ljudkvalitet (men inte petig nog att de flesta spelarna inte duger), men att köra med kassa hörlurar? Aldrig.

Håller självklart med, och det är just därför jag blir så full av förundran när jag ser i princip varenda person med en Ipod gå runt med de vita lurarna, jag fattar helt enkelt inte!

Hör folk så dåligt? Dessutom är dom hur osköna som helst och sitter inte ens kvar i örat, men man förundras som sagt...

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k

Hör folk så dåligt? Dessutom är dom hur osköna som helst och sitter inte ens kvar i örat, men man förundras som sagt...

du tror inte det kan ligga nått i att de tycker det låter bra nog för deras smak för att inte köpa andra. personligen tror jag inte intresset är SÅ stort bland "vanligt folk" att de alltid köper nya lurar.

angående passform, är ju individuellt, säger inte att apple lurarna sitter bra på mig, men efter att ha testat en 5-6 olika modeller och typer av lurar, har jag ännu inte hittat en ända som sitetr bra på mig, förutom de som har en båge mellan lurarna.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Det är väl inget som är svårt i att förstå varför folk går runt med de vita originalhörlurarna?

De är ju gratis. De låter helt okej. Men främst: inte många bryr sig om ljudkvaliteten. Om så varit fallet hade SACD och DVD-A inte floppat... Istället segrade MP3.

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twin_Pixel
Om så varit fallet hade SACD och DVD-A inte floppat... Istället segrade MP3.

fast det beror nog mest på att utbudet nästan enbart nådde folk som vanligtvis rotar efter Arne Kalvens jazzparty vol 9 snarare än att folk inte vill ha bättre ljudkvalitet på musiken de faktiskt lyssnar på.

och konkurrenten till SACD är ju trots allt CD, som inte heller förlorat mot MP3.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
fast det beror nog mest på att utbudet nästan enbart nådde folk som vanligtvis rotar efter Arne Kalvens jazzparty vol 9 snarare än att folk inte vill ha bättre ljudkvalitet på musiken de faktiskt lyssnar på.

och konkurrenten till SACD är ju trots allt CD, som inte heller förlorat mot MP3.

Och hur går det med skivförsäljningen nu för tiden?

Permalänk
Medlem

Ljudchippet i nya nanon är nytt så det är ju många som inte vet vad dom snackar om här.

Visa signatur

MacBook 13" - Intel Core 2 Duo 2.2ghz, 4GB RAM, 500GB HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe_x90
Ipoden har blivit en mainstream grej som alla köper den för alla andra har en, utan att ens kolla upp alla andra mkt bättre modeller. Värdelöst ljud och den säljer så bra. Måste vara himla skicklig marknadsföring av Apple.

Dom senaste har inte värdelöst ljud. Dock kan jag förstå om du snackar generation eller 2 av iPod Nano

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafsen
Och hur går det med skivförsäljningen nu för tiden?

helt ok egentligen. sen att skivbolagen i sin ofullständiga logik givetvis förväntar sig att alla piratnedladdningar hade varit = en såld skiva är en annan sak.

och sen den andra sidan att många skivhandlare slår igen skylls också oftast mest på nedladdning när det i själva verket mest beror på att nätförsäljningen (av fysiska skivor) exploderat, och det har den gjort först efter att piratnedladdningen av "skivor" gjorde det.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint