Permalänk
Medlem

Efter mycket strul med att modemet inte ville ge mig en korrekt IP hoppade 24/10 tjänsten igång idag. Kl 14.00 hade jag 20/9 vilket är bra men nu på kvällen ligger det på 3/9. Är det alltid så här i Stockholmsområdet på kvällstid? Helt oacceptabelt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zamson
Efter mycket strul med att modemet inte ville ge mig en korrekt IP hoppade 24/10 tjänsten igång idag. Kl 14.00 hade jag 20/9 vilket är bra men nu på kvällen ligger det på 3/9. Är det alltid så här i Stockholmsområdet på kvällstid? Helt oacceptabelt...

Det har varit så rätt länge nu. Men det ska tydligen fixas ganska snart enligt folk här på swec (som verkar ha bra koll).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathiasss
Det har varit så rätt länge nu. Men det ska tydligen fixas ganska snart enligt folk här på swec (som verkar ha bra koll).

Får hålla tummarna då, ska ringa och felanmäla imorgon från jobbet.

Mycket humor i DN artikeln som postades. Ringde nyss, var precis som vanligt om inte värre. Du har 78 samtal före, vi beräknar att din väntetid blir 62 minuter.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Information om nätarbete i Ert område.

Torsdagen den 11/9 och tisdagen den 16/9 sker arbete mellan 00.00-06.00 vilket kan medföra avbrott/störningar på alla dina tjänster.

Orsak: Kapacitetsutbyggnad för vidarutveckling av tjänster.

JAA!
Klart det största tecknet jag fått för att överbelastningen ska kunna lösas ordentligt sedan problemen började (samma dag som jag skaffade 24 Mbps skulle jag tro).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

“Många konkreta åtgärder för att förbättra kundservicen” --

http://www.comhem.se/appmanager/portal/comhem?_nfpb=true&_pag...

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem

Hur är det med nya modemet är det nån som kört sitt modemet kopplat till sin befintliga trådlösa router? hur är täckningen på den?

Kör man seriekopplat så kan man ju välja den som har bäst täckning om inte båda krockar dvs eftersom de sänder i samma frekvens.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Thomas: Ja är det inte belastat i upsteam i ditt område så kommer detdär jobbet att lösa felet för dig nästan garanterat.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zamson
Får hålla tummarna då, ska ringa och felanmäla imorgon från jobbet.

Mycket humor i DN artikeln som postades. Ringde nyss, var precis som vanligt om inte värre. Du har 78 samtal före, vi beräknar att din väntetid blir 62 minuter.

Hehe jag jobbar på kundservice på Com Hem och det är många som ringer in och sitter i kö bara för att kolla hur lång tid det tog efter att de läst artikeln i DN.

Visa signatur

Yay!

Permalänk

Edholm : haha vilka nötter...

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

haha, skoj:p

tja inga problem här men mindre "uppgradering" till 24/x (vettefan upphastighet) och vi får modem från combort...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Edholm : haha vilka nötter...

Så sant så sant

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem

comhem rockar på idag

lite senare:

Visa signatur

"Det finns inga buggar, bara features..."

Permalänk
Medlem

Har gått helt sjukt långsamt för mig hela kvällen. Har haft 24/8 nu i ett halvår och har funkat klockrent men ikväll är första gången det verkar krashat totalt

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriNitro
Har gått helt sjukt långsamt för mig hela kvällen. Har haft 24/8 nu i ett halvår och har funkat klockrent men ikväll är första gången det verkar krashat totalt

Kan ju ha varit extremt hög belastning av någon anledning...

Kolla idag? Annars ringer man teknisk support BB och sitter i kö i 30 min

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

update igen..

får 20-21 ner / .98-1 Mbit upp av 24/1 . OCH jag har nu 5 ipadresser istället för 4 som vi fick när vi införskaffade bredbandet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edholm
Kan ju ha varit extremt hög belastning av någon anledning...

Kolla idag? Annars ringer man teknisk support BB och sitter i kö i 30 min

Idag funkar det som vanligt, tur det

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk

mole : Det där är jue rena paradiset mot mig så du bör inte klaga.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
mole : Det där är jue rena paradiset mot mig så du bör inte klaga.

Om man har packet loss på över 5% så kan teknisk support lägga en felanmälan på det och då kommer en tekniker och skruvar till det i nån förstärkare eller så. Så ofta lönar det sig att vänta i kön.

Visa signatur

Yay!

Permalänk

hehe eller inte aldrig fått den hjälp jag velat ha på över 2 år . så behåll din talan.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edholm
Om man har packet loss på över 5% så kan teknisk support lägga en felanmälan på det och då kommer en tekniker och skruvar till det i nån förstärkare eller så. Så ofta lönar det sig att vänta i kön.

jag brukar inte ha ploss på 50% som jag hade igår så därför felanmälde jag inte. har ringt comhem så många ggr och felanmält uppkopplingen av andra skäl så pallar inte med det längre. hade varit nice om comhem hade tid att följa upp sina kunders felanmälningar och fråga vad man tyckte om tjänsten. men kanske vore som att be om skit

Visa signatur

"Det finns inga buggar, bara features..."

Permalänk
Medlem

Min 24/8 tåt dök imorse vid 5-tiden enligt mina loggar. När jag sen vaknade kunde jag inte få någon IP-adress, trots flertal omstarter av modem och brandvägg, provade även att köra utan brandväggen. Det har fungerat klockrent tidigare (förutom att man den dykt en kort stund några gånger, men inte så ofta), så tänkte att det var väl ingen ide att ringa under dagen, det fungerar nog när man kommer hem. Icke.

Massa mer omstarter senare, tcpdumpande på linuxburken medans jag skickar DHCP-förfrågningar men ej får svar (men såg att andra fick det), så lyckades jag till sist på en IP på routern. Seger! Nu har jag dock 10% packetloss från andra hopet (även mot comhems egna DNS-servrar), samt hyggligt värdelösa pingtider...
Kan dock tanka i ca. 900k/s, så jag överlever i alla fall!
Försöker få tag på dem på comhems kundservice nu, men det är ju lättare sagt än gjort...

Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev 1. 192.168.111.1 0.0% 1041 0.2 0.2 0.1 1.0 0.1 2. KSK-DOC-1-Bundle50.comhem.se 0.0% 1041 8.1 8.4 4.1 35.3 3.2 3. ksk-bb-r-01-to-ksk-ubr-01.comhem 9.5% 1041 515.0 231.0 6.6 662.2 95.4 4. ave-bb-r-01-to-ksk-bb-r-01.comhe 7.4% 1040 630.5 235.3 16.2 687.8 96.0 5. fal-bb-r-01-to-lud-bb-r-01.comhe 7.7% 1040 157.8 234.6 13.5 671.7 93.6 6. gl-bb-r-01-to-fal-bb-r-01.comhem 10.3% 1040 750.4 231.0 11.1 750.4 95.0 7. nap-bb-r-02-to-gl-bb-r-01.comhem 8.8% 1040 729.6 235.7 21.4 729.6 97.2 8. mtc-pr-r-01-to-nap-bb-r-02.comhe 8.9% 1040 655.9 234.3 15.6 655.9 91.9 9. 195.69.119.19 10.4% 1040 608.7 234.7 11.9 741.3 96.6 10. a1sth-ae5.sunet.se 8.9% 1040 507.7 236.1 20.4 664.6 92.5 11. umu-g.sunet.se 9.7% 1040 571.8 244.7 24.5 635.1 94.4 12. u2k-te.gw.umu.se 8.8% 1040 609.0 247.1 24.0 609.0 93.6 13. mit-sr01-te.gw.umu.se 9.8% 1040 551.3 245.6 26.2 635.5 94.2 14. wsunet.umdc.umu.se 10.5% 1040 565.2 242.3 25.3 612.1 92.6

Permalänk
Medlem

Jag kör 50mbit tjänsten och mitt modem startar om 5- 10 gånger per dag. Inget fel på hastigheten bara jäkligt ostabilt.

Tekniker har koll på mitt modem och även han kan se omstarterna, de är förbryllade över att det bara startar om när värderna ser så sjukt bra ut. Tydligen 12 mätpunkter i de nya modemen mot 4 i de gammla modemen.

Börjar tro att det är något fel med eluttagen hemma. Helt knäckt vet inte vad man ska ta sig till längre om inte ens 3 tekniker har kunna lösa det hittills.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flippin
Jag kör 50mbit tjänsten och mitt modem startar om 5- 10 gånger per dag. Inget fel på hastigheten bara jäkligt ostabilt.

Tekniker har koll på mitt modem och även han kan se omstarterna, de är förbryllade över att det bara startar om när värderna ser så sjukt bra ut. Tydligen 12 mätpunkter i de nya modemen mot 4 i de gammla modemen.

Börjar tro att det är något fel med eluttagen hemma. Helt knäckt vet inte vad man ska ta sig till längre om inte ens 3 tekniker har kunna lösa det hittills.

Welcome to my world.

Fast jag har 24/10 istället. Satans skitbolag som inte besvärar sig om att skicka ärendet till en kompetent tekniker.

Permalänk

Här går det snabbare än vanligt idag

Brukar normalt ligga på 23.5 ner och 0.98 mbit/s upp.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flippin
Jag kör 50mbit tjänsten och mitt modem startar om 5- 10 gånger per dag. Inget fel på hastigheten bara jäkligt ostabilt.

Exakt samma dilemma har jag med mitt nya modem efter uppgradering till 50/10. Dock en 5-10ggr per vecka istället.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mole
jag brukar inte ha ploss på 50% som jag hade igår så därför felanmälde jag inte. har ringt comhem så många ggr och felanmält uppkopplingen av andra skäl så pallar inte med det längre. hade varit nice om comhem hade tid att följa upp sina kunders felanmälningar och fråga vad man tyckte om tjänsten. men kanske vore som att be om skit

Såhär följer ComHem's 2ndline upp dom flesta felanmälningar (vy från 1stlineare, har inte läst några officiella riktlinjer):

Dom kollar om anslutningen fungerar just då dom kollar den, gör den det, stänger dom den felanmälan.

Det är svårt att beskriva hur förbannad man blev som 1stlineare när man hade skrivit en utförlig felanmälan (om t.ex kontinuerliga omstarter, packetloss upp i mumindalen, etc) om något speciellt men inte ett skit har gjorts.

Sen får man oftast tjafsa vidare om att kunden har testat annan koax, modem, etc...

Jag är medveten om att det är en kostnadsfråga och ComHem inte har råd/tekniker nog att skicka ut folk på alla felanmälningar, men ibland blir man tokig när det sitter nån på andra sidan luren som man vet har rätt men det krävs löjligt mycket tjafs innan det händer nåt.

Permalänk
Medlem

när det gäller den nya 50/10-tjänsten hur funkar det med garanterade hastigher då? är det 25-50 som det står på sidan? ska man alltså betala extra och få 1mbit mer än 24mbit-tjänsten? någon som har koll? jag kan tänka mig 399kr/mån för 50/10 men inte för 25/7 eller nåt sånt.

Visa signatur

"Det finns inga buggar, bara features..."

Permalänk
Avstängd

Efter att ha läst här så känns det som att det är väldigt instabilt? Har väldigt långt till min närmsta telestation med BBB och funderar därför på att byta, på min 20/3 tjänst får jag ut ca 12/3 vilket känns lite trögt ibland. Funderar därför på ComHem och någon tjänst med 10mbit upload. Tråkigt med bara ett ip bara. Men är det värt det? Tycker det låter som väldigt mycket strul bara?

edit: Såg just att man kunde få flera ip-adresser. Är det något nytt? I sådana fall så känns det väl givet att byta om det bara är stabilt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
edit: Såg just att man kunde få flera ip-adresser. Är det något nytt? I sådana fall så känns det väl givet att byta om det bara är stabilt

Var står det?

EDIT: Ah!
4 st IP-adresser, dynamiska.

Detta är nytt.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
edit: Såg just att man kunde få flera ip-adresser. Är det något nytt? I sådana fall så känns det väl
givet att byta om det bara är stabilt

säkert kanon om man inte pallar med NAT men personligen längtar jag tillbaka till tiden med BoNet och statisk ip

för att svara på din fråga tycker jag comhem var en kanonleverantör fram tills för ett år sedan. fick alltid maxhastighet både upp och ner och aldrig något strul. hade även comhem när jag bodde i lund 2004 och fick 11/1 trots att jag bara betalade för 8/1. numera får jag dock ofta packetloss, anslutningen dör helt ett antal ggr per dag och kvällstid är hastigheten katastrofal.

Visa signatur

"Det finns inga buggar, bara features..."