Wow: Wrath of the lichking Beta

Permalänk
Medlem

Nja gissningsvis lär den övervägande majoriteten av de questar som behövs för att levla innebära nerklubbning av mobs/ insamling av nån pryttel, dvs precis som det brukar vara. Visst det behövs väl balansering av klasserna i pvp men det kommer ändå bli som vanligt i slutändan där vissa klasser fortfarande är obalanserade (dvs precis som det är nu).

Kan dock villigt erkänna att jag finner pvp efter lvl 60 skittråkigt, tycker spelet har tagit en vänding som inte alls passar mig och är därför tveksam om jag ens kommer prova den kommande expansionen. Tycker också att hela honor grejen (samt arena) har mer eller mindre förstört spelet förutom i end level pve, folk stressar upp till lvl 70 och kör sen bara bg's samt arena vilket gör att majoriteten av innehållet i spelet i princip är outtnyttjad.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Jag har fått beta-nyckel till wotlk och en länk till att uppgradera accountet men det står "invalid login" varje gång jag skriver i allt som man ska.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Jag har fått beta-nyckel till wotlk och en länk till att uppgradera accountet men det står "invalid login" varje gång jag skriver i allt som man ska.

Vad är det för länk du får? det är rätt många fake-mails som skickas ut för att fiska konton.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Frågan är egentligen hur Blizzard tänker vid ett sånt tillfälle, skulle jag ge ut beta nycklar till vad som primärt får sägas vara en pve expansion skulle nog jag personligen inte prioritera de spelare som satsar mest på pvp. Men iofs så utesluter väl inte pvp också att man spelar pve och de som fortfarande raidar mycket kanske inte har tid att beta testa i tillräcklig grad.

Vad dom tänkte vid ett sånt tillfälle? Antagligen tänkte dom att de guilds som kämpar i Karazhan och Zul'aman och dom andra instancerna dom gjort enklare än tetris mer ett år efter release kanske inte är värd ett par nycklar.

Men vad vet jag?

Devil May Cry :

Ska försöka förklara så enkelt som möjligt. Det login som används vid betan måste vara aktivt vid det tillfälle du fick mailet. Har du bytt lösenord dom senaste månaderna kan du testa dom gamla du hade. Man kan väl säga att den account-databas som WOTLK-betan använder inte är dagsfärsk.

Exempelvis kunde jag EJ regga betan på mitt nyinköpta konto, utan var tvungen att låna en kompis account som varit aktivt i några månader.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Vad är det för länk du får? det är rätt många fake-mails som skickas ut för att fiska konton.

Nej då 100% riktigt sidan går direkt till wow's sida där man uppgraderar sitt account och laddar ner wotlk och byter realm.

KniFF. Jag har inte ändrat lösen eller något liknande dock tror jag inte jag uppgraderade samma dag jag fick betan. Stod inget om att det var 24 timmars limit eller liknande. Fasen då!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Nej då 100% riktigt sidan går direkt till wow's sida där man uppgraderar sitt account och laddar ner wotlk och byter realm.

KniFF. Jag har inte ändrat lösen eller något liknande dock tror jag inte jag uppgraderade samma dag jag fick betan. Stod inget om att det var 24 timmars limit eller liknande. Fasen då!

Det handlar väl om att dom samlade in infon om betan långt innan den öppnades, och därför behöver man ett account som varit aktivt ett tag i varje fall för att kunna uppgradera.

Lite surt men du får försöka höra med nån polare om dom har något extra acc eller så.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Det handlar väl om att dom samlade in infon om betan långt innan den öppnades, och därför behöver man ett account som varit aktivt ett tag i varje fall för att kunna uppgradera.

Lite surt men du får försöka höra med nån polare om dom har något extra acc eller så.

Förstår dock inte, jag är ny på WoW-delen köpte WoW och TBC för drygt en månad sen är relativt aktiv på mitt account. Var inaktiv högst en vecka för tjejen hade kommit hit.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om den nya typen av items?
citerat från mmo-champion.com

"A new type of items has been added to the game.

* These items are Bind To Account items, you can transfer them between characters !
* These items scale with level, a level 1 character can perfectly use it and stats will scale accordingly !
* In the current beta build, you can buy them with tokens from raid dungeons
* They are not unique."

Tycker själv det var en riktigt bra idé som kommer göra det betydligt roligare att dra upp en char 1-80.

Permalänk
Medlem

Jag fick en invite, laddar precis hem klienten. Checkade endast min mail på grund av att jag såg denna tråd

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luring
Vad tycker ni om den nya typen av items?
citerat från mmo-champion.com

"A new type of items has been added to the game.

* These items are Bind To Account items, you can transfer them between characters !
* These items scale with level, a level 1 character can perfectly use it and stats will scale accordingly !
* In the current beta build, you can buy them with tokens from raid dungeons
* They are not unique."

Tycker själv det var en riktigt bra idé som kommer göra det betydligt roligare att dra upp en char 1-80.

Ja jag tycker de är cool men synd bara att det lär blir massor av twinks pga det. Synd om newbies också, när dom blir ägd av 30lvls med arcanite reaper i STV. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Ja jag tycker de är cool men synd bara att det lär blir massor av twinks pga det. Synd om newbies också, när dom blir ägd av 30lvls med arcanite reaper i STV. ^^

Njae beror iofs på hur dom scalar med level, har bara sett lvl 1 och 80 varianterna så det är ju inte säkert att dom är bättre än nuvarande twink items.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Vad dom tänkte vid ett sånt tillfälle? Antagligen tänkte dom att de guilds som kämpar i Karazhan och Zul'aman och dom andra instancerna dom gjort enklare än tetris mer ett år efter release kanske inte är värd ett par nycklar.

Det där var nog den löjligaste e-peen kommentaren jag sett på länge. Det är ju helt omöjligt att många spelat casual och inte kommit längre än Kara/Zul aman. Om inte annat borde det vara förbjudet.

Bara stora tuffa grabbar i Sunwell som är nått

I övrigt är jag övertygad om att blizzard väljer betatestare utifrån dels erfarenhet av spelet (i alla skikt, inte bara hardcore) och dels hårdvara.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Det där var nog den löjligaste e-peen kommentaren jag sett på länge. Det är ju helt omöjligt att många spelat casual och inte kommit längre än Kara/Zul aman. Om inte annat borde det vara förbjudet.

Bara stora tuffa grabbar i Sunwell som är nått

I övrigt är jag övertygad om att blizzard väljer betatestare utifrån dels erfarenhet av spelet (i alla skikt, inte bara hardcore) och dels hårdvara.

Jag spelade knappt PVE då det begav sig så jag har nog minst e-peen om dom gick efter det.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Hehe, vilken flyt man har. Startade mitt Windows Mail som är kopplat till mitt hotmailkonto. Något som sker ungefär en gång per månad. Efter att ha rensat all spam i inkorgen kollade jag vad som hamnat i skräppost-mappen. Hittade ett mail med rubriken WoW Expansion Beta, kollade lite snabbt vad det var för skit, trodde såklart den var nåt spam som ville ha mitt kära konto, men icke!

Men tar det verkligen 4 dagar att flytta över ens gubbar till testservern?
Downloadern av klienten är ju också bra långsam, 300kb/s på 100Mbit..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Det där var nog den löjligaste e-peen kommentaren jag sett på länge. Det är ju helt omöjligt att många spelat casual och inte kommit längre än Kara/Zul aman. Om inte annat borde det vara förbjudet.

Bara stora tuffa grabbar i Sunwell som är nått

I övrigt är jag övertygad om att blizzard väljer betatestare utifrån dels erfarenhet av spelet (i alla skikt, inte bara hardcore) och dels hårdvara.

Jag tror att det är random. En tjej i guilden fick beta key, hon körde hardcore pre-tbc, sen tog en paus, startade en ny char och blev 70 med den för 3-4 veckor sen och har varit i Kara och ZA en gång. Våran guild är väldigt casual har bara kört Kara och precis börjat med lite ZA.
Det känns random på nått sätt att hon fick key.

Permalänk
Medlem

Tror med det är till stor del slumpvis, visst folket i topp PVE-guild kanske får ett gäng keys på grund av det, de är väl bäst lämpade för att testa de nya raid-instanserna. Lika så toppskiktet av PVP-spelarna kanske får sin del av kakan de med.

Jag fick ju en nyckel, vilket jag upptäckte av en slump och jag är absolut ingen hardcore spelare, mer ett KZ/ZA/Gruul nab men spelat spelet länge och har en hyffsad burk.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag spelade knappt PVE då det begav sig så jag har nog minst e-peen om dom gick efter det.

Jag syftade bara på din kommentar angående folk som raidar kara/za, tyckte det var ett dumt sätt att uttrycka sig på. Det finns en mängd skäl till varför folk fortfarande kör dom som inte har att göra med att dom är för dåliga för svårare instancer.

Men visst med bra gear och ledning är kara jäkligt enkel.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Jag syftade bara på din kommentar angående folk som raidar kara/za, tyckte det var ett dumt sätt att uttrycka sig på. Det finns en mängd skäl till varför folk fortfarande kör dom som inte har att göra med att dom är för dåliga för svårare instancer.

Men visst med bra gear och ledning är kara jäkligt enkel.

Jag syftade helt enkelt på att dom som gjort mer progress än Karazhan/Zul'Aman fram tills nu kanske är mer värd en betanyckel än de som inte gjort det. Vad jag syftade på? Mest det här med attunements osv, dom har ju förenklat PVE-biten av TBC succesivt hela vägen tyvärr.

Sen kom jag på att Blizzard är de största casuallovers MMO-världen någonsin sett, och min teori föll splittrad...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag syftade helt enkelt på att dom som gjort mer progress än Karazhan/Zul'Aman fram tills nu kanske är mer värd en betanyckel än de som inte gjort det. Vad jag syftade på? Mest det här med attunements osv, dom har ju förenklat PVE-biten av TBC succesivt hela vägen tyvärr.

Sen kom jag på att Blizzard är de största casuallovers MMO-världen någosnin sett, och min teori föll splittrad...

Visst har wow blivit bättre för casuals men det är fortfarande hardcore spelarna som får det bästa, och det är ju som det ska. Men fortfarande ska ju större delen av spelarna kunna få bra gear, inte mer än rimligt och blizzard tänker helt rätt på så sätt. Dock är det inte optimalt utfört och t.ex arena failar rätt hårt anser jag.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Jo den dagen dom införde PvP gear med hitrating försvann allt förtroende för Blizzards system.

Jag menar...skall det verkligen ta 3 veckor efter release för att folk skall få T7 klassad gear från något så trivialt som arena?
Varför skall det finnas PvE stats på arena gearen?

Enligt min åsikt skall man få PvE gear i PvE, och PvP gear i PvP.
Som tur är kommer PvP och PvE gearen se olika ut i WotlK..det är ju åtminstånde en skillnad.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Jo den dagen dom införde PvP gear med hitrating försvann allt förtroende för Blizzards system.

Jag menar...skall det verkligen ta 3 veckor efter release för att folk skall få T7 klassad gear från något så trivialt som arena?
Varför skall det finnas PvE stats på arena gearen?

Enligt min åsikt skall man få PvE gear i PvE, och PvP gear i PvP.
Som tur är kommer PvP och PvE gearen se olika ut i WotlK..det är ju åtminstånde en skillnad.

Det finns en hitcap för PvP, låg, men den finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Det finns en hitcap för PvP, låg, men den finns.

För en warrior med 2H, 5%.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

JAA! Jag testade min beta key igen och nu har jag wotlk betan, va kul

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Är rätt logiskt att dom första dom tar in i en beta är hardcore no lifer's som tar sig igenom content snabbt så dom får testat så mycket som möjligt så snabbt som möjligt.

Sen kan dom ta in casual/lore folket som tar sig tid att läsa questerna mm, dom som upptäcker dom mindre felen etc.
Är själv en lore nisse som ska läsa allt

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
JAA! Jag testade min beta key igen och nu har jag wotlk betan, va kul

Är inte den stängd nu när den offentliga PTRen är uppe? En varning, installerar du betan får du problem att köra PTRen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Om ni inte läst det i den officiella World of warcraft tråden så kommer Wotlk den 13 November. http://www.blizzard.com/us/

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Jo betan verkade stängd, allt fungerande, min key var valid osv. men när jag kom till att göra mitt temp account så gick det inte. Lite synd men nåja

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Är inte den stängd nu när den offentliga PTRen är uppe? En varning, installerar du betan får du problem att köra PTRen.

Wotlk-betan installeras som ett separat spel, du patchar inte upp din befintliga wowinstallation

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Wotlk-betan installeras som ett separat spel, du patchar inte upp din befintliga wowinstallation

japp min wow mapp tar just nu 35gb

det är nice hehe

min tauren DK heter Kossamuu om ni vill hejja 8)

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Bump:
Tänkte mig att enda anledning till att prova WOTLK skulle vara att isf skapa en UD warrior... helst på en ny server... dock så blir det massa problem då... nya servrar blir alltid low-pop.. så det går förmodligen bort
Det är ju roligast med helt nya servrar då alla börjar på lvl1.. och finns alltid folk till instancer då även i låga zoner...
Dock så lär det vara PISSTRÅKIGT att spela först 1-58.. sen 58-70.. och sen 70-80... fatta hur lång tid det måste ta?! ... vet att man kan skänka lvl till nya gubbar.. men om man inte har nån char på den servern sen tidigare går det ju inte??
Sen om man väljer att inte skapa en karaktär på en ny server.. utan tar en befintlig server så finns det ju knappast folk till instancer...
Men värst av allt eftersom jag vill vara tank är att Death Knight är en tank.. och då blir det fan i mig omöjligt att få arbete som tank ! ... suck, ser inte bra ut för mig.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv