Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem

jag ser mycke frågor om kommer min burk klara spelet. kolla in canyourunit.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruzirekta
Någon som provat både swormaster & inronbreaker?
Spelade rätt mycket sm men hann inte prova ib.
Tyckte det var kul att köra tank och överväger att ha en tank som main.
Så om nån provade båda är jag intresserad av att höra hur du tyckte dom olika klasserna var och vad som var den största skillnaden.

Skillnaden är de olika stilarna.
SwordMaster är väldigt offensiva tanks medan IB är defensiva imo.

Sen att Swordmasters kör med sitt balanssystem gör det väldigt speciellt.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Du menar med risk att få huset nerbränt, mordhot i mailboxen från den söta minoritet ATI fans som finns kvar ? ;D ;D

Tror inte att det är en minoritet längre efter att ATi piskade upp nVidia i brygga med 48XX-serien.
Men som sagt, det borde verkligen flyta på den datorn.

Kan även passa på att slå ett slag för Open ruleset Finuval Plain, kommer bli en hel del bra folk där!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenzo
Jag har en fråga, jag har beställt 3 st SE från cdon.com.
En till mig och 2 till ett par polare.

Jag har dock bara fått en uppsättning koder på mailen. Är det samma kod för alla 3?

Det är inte samma koder till alla tre så du borde fått tre separata mail med koder. Vad det gäller spelet så får du ladda hem det först så det är bara att börja, nedladdningsklienten finns på www.war-europe.com.
Kan tillägga att du kommer kunna maxa inställningarna med den burken.

EDIT: Nu syns server-listen men alla är nere.

Visa signatur

Din dator är snabbare än min.

Permalänk

serverlistan har vaknat, men dom är offline...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruzirekta
Någon som provat både swormaster & inronbreaker?
Spelade rätt mycket sm men hann inte prova ib.
Tyckte det var kul att köra tank och överväger att ha en tank som main.
Så om nån provade båda är jag intresserad av att höra hur du tyckte dom olika klasserna var och vad som var den största skillnaden.

Jag har kört båda och största skillnaden mellan dom är att Swordmaster använder sig av olika balanser i strid dvs gör man tex attack nr 1 så leder den till nr 2-3. Så det går inte använda attack nr 2-3 direkt.
Medans Ironbreaker är bara att tuta och köra mer eller mindre kändes det som.

Dwarf Ironbreaker Guide

Swordmaster Guide

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jag har kört båda och största skillnaden mellan dom är att Swordmaster använder sig av olika balanser i strid dvs gör man tex attack nr 1 så leder den till nr 2-3. Så det går inte använda attack nr 2-3 direkt.
Medans Ironbreaker är bara att tuta och köra mer eller mindre kändes det som.

Dwarf Ironbreaker Guide

Swordmaster Guide

Precis...det är den största skillnaden mellan dem.

Har aldrig gillat Elf's i spel, men i War blir de banne mig en Swordmaster till att börja med

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

The waiting is almost over, the Headstart will soon be here and your adventures can begin in earnest. We will be opening the servers at 15:30 CET this afternoon, all Collector's Edition pre-orders will be able to log in and begin their exploration of the Warhammer world. Battle awaits and adventure beckons!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jzpk
Vad det gäller spelet så får du ladda hem det först så det är bara att börja, nedladdningsklienten finns på www.war-europe.com.

Ehh, ok, tack... men var? Beta-test client?
Tacksam för direkt link om det går

Permalänk
Medlem

Ny hemsida för min guild (med enbart forum just nu, men i alla fall) http://iwaaagh.com/phpBB3/index.php

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Har aldrig gillat Elf's i spel, men i War blir de banne mig en Swordmaster till att börja med

Jo det som jag fann lite udda med Warhammer Online, ientligen tycker jag inte om alver och dvärgar i spel men i detta spela var de faktiskt riktigt kul att spela.

*Edit*

Någon som får upp 'authentication failed' när de loggar in på patchern?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Karak Azgal är servern som gäller eller? Såg att det skulle dit lite andra stora guilder från Daoc.
Tråkigt för mig är att alla jag känner skall spela Order....och jag är kär i chosen klassen :X

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenzo
Ehh, ok, tack... men var? Beta-test client?
Tacksam för direkt link om det går

http://www.war-europe.com/#/clientdl/?lang=en
Där, bara att ladda ner och sen patchas den till live version.

Visa signatur

Din dator är snabbare än min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Karak Azgal är servern som gäller eller? Såg att det skulle dit lite andra stora guilder från Daoc.
Tråkigt för mig är att alla jag känner skall spela Order....och jag är kär i chosen klassen :X

Den servern kommer bli rätt het

Awakened, vi från swec ska dit med vårat Order guild. Sammordnat med två(tror jag det var) Destro guilds

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Mina polare som ska spela Core drar dit med så se upp för Axe to Mouth på Destruction sidan.

Visa signatur

Din dator är snabbare än min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jzpk
http://www.war-europe.com/#/clientdl/?lang=en
Där, bara att ladda ner och sen patchas den till live version.

Alltså, det måste vara något fel... För den sidan ser bara helt tom ut...
Jag har menyn till vänster, toppen med loggan och we are hiring till höger.
allt emellan där (alltså huvudfönstret) är bara svart. Och det står att firefox är "Klar". Alltså inget mer att ladda in.

ARGH, lär er göra en hemsida goa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Den servern kommer bli rätt het

Awakened, vi från swec ska dit med vårat Order guild. Sammordnat med två(tror jag det var) Destro guilds

Ska rulla på Azgal med Croles också imorgon. Vi ska köra Order med.

Visa signatur

.

Permalänk

The waiting is almost over, the Headstart will soon be here and your adventures can begin in earnest. We will be opening the servers at 15:30 CET this afternoon, all Collector's Edition pre-orders will be able to log in and begin their exploration of the Warhammer world. Battle awaits and adventure beckons!

Börjar snart=)

Permalänk
Medlem

Skitbra Gött att kanske få spela med svenskar igen. Jag spelade i en svensk guild i 2,5 år (WoW) men den dispandade 6 månader in i TBC. jag bytte server och joinade en bland guild.

jag saknar verkligen svensktjötet på fredag/lördag kväll när man är lite på lyset och kör stenhård PvP

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Skitbra Gött att kanske få spela med svenskar igen. Jag spelade i en svensk guild i 2,5 år (WoW) men den dispandade 6 månader in i TBC. jag bytte server och joinade en bland guild.

jag saknar verkligen svensktjötet på fredag/lördag kväll när man är lite på lyset och kör stenhård PvP

Men då skippar du Destro och joinar oss på Order-sidan.
Jag ärmer än gärna på lite tjöt på fredagkvällar

Gamla lextorpare ska hålla ihop, dock så är du ett par år äldre än mig, ca 19

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Hahah fyllespela är alltid ballt:D!

Permalänk
Citat:

The waiting is almost over, the Headstart will soon be here and your adventures can begin in earnest. We will be opening the servers at 15:30 CET this afternoon, all Collector's Edition pre-orders will be able to log in and begin their exploration of the Warhammer world. Battle awaits and adventure beckons!

fast tid nu ^^ wohoo

Permalänk

Jag va före dej springare hihihiih;) 3 post innan;)

Permalänk

snart börjar headstart för oss med CE <3, sen gäller det bara att få alla i skolan till samma server (btw typ 10 som ska köra order och 2 som ska köra Destr xD)

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Blir nog kanske att jag ansöker till champions of the north iof bara en massa pojkvaskrar runt 30-35..men men.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Är det bara jag som tycker att White Lion är en bad trade mot Marauder? (båda är light tanks)

Aldrig gillat pets

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Är det bara jag som tycker att White Lion är en bad trade mot Marauder? (båda är light tanks)

Aldrig gillat pets

Va vad är fel med en söt katt?!

Nu hoppas jag att servarna fungerar som de ska när de går upp.

För 15:30 CET blir samma tid för oss eller?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Blir nog kanske att jag ansöker till champions of the north iof bara en massa pojkvaskrar runt 30-35..men men.

Hehe pojkvasker för dej va En annan är 42 iaf

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Så alla sprider "word of mouth" att det är Karak Azgal som gäller för svenskar eller? Bra bra..
Men fy vad många som ska va Order.. Fast jag antar att det balanserar ut sig när alla WoW-tjejer börjar upptäcka Warhammer och ska spela som Dark Elf.. Hahahaha
Sanna mina ord.. Det hände med Night Elves, sen Blood Elves, det kommer hända här också.
Då får min Sorcerer lite mysigt sällskap iaf

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Nu hoppas jag att servarna fungerar som de ska när de går upp.

För 15:30 CET blir samma tid för oss eller?

Ja precis.

Kan tillägga att White Lion är riktigt schyssta.

Visa signatur

Din dator är snabbare än min.

Permalänk
Medlem

Ha kul där inne pojkar å flickor .avbeställde mitt kanske testar igen om 6 månader, kört mig less spelat betan i 1 år

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F