Spel som hyllades trots att dom sög

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
Är det inte lite tidigt att dömma ut spore? Det har ju knappt kommit ut på butikshyllorna så nog kan man väl vänta med kritiken. Kan väl inte säga att de spel som nämts i tråden suger, de är ju faktiskt väldigt populära.

Har svårt för att komma på något spel som hyllats men som sög(konstigt då de hyllats av en anledning). Men om jag ska vara som de flesta andra här och ta min egna åsikt så faller den på Bioshock. Asså ibörjan är det helt ok och man väntar på att det ska bli bra o hända något men... det gör det inte. Det är samma sak hela tiden, ta sprutor och skjuta ner massa farfar och få starkare sprutor och ta kål på fler farfadrar. Man väntar på att något maffigt ska hända och sluta möta massa nerknarkade o galna "undervattensmänniskor".

Men det är somsagt min egna åsikt.

Spore har funnits ute i 10 dagar. Så nog kan man döma det.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
är du go' i hela huvudet eller? Sätt på dig skyddsväst och ställ dig i vägen så får vi se om du ramlar av träffen eller inte.

Du dör inte, nej, men du bryter revbenen, och då ramlar du.

Kraften som personen som träffas utsätts för är faktiskt mindre än den kraft som den som avfyrar vapnet utsätts för.

Säg mig bara, hur ofta ser du folk med vanliga gevär som slås omkull av rekylen?

För en kula från en FY-71 (det koreanska standardvapnet i Crysis) så skulle kulan utöva en kraft på skyddsvästen som uppgår till strax under <släng in liten siffra här>

Är det tillräckligt för att få någon att vackla? Självklart.

Är det vad som händer i Crysis? Japp.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Halo serien som tidigare nämnt, GTA (inte spelet GTA4 dock). Diablo 2, Warcraft 3. I stortsett alla Blizzard spel förutom första Diablo.

Inte läst igenom tråden men, Starcraft och Expansionen Brood War? Diablo 1 är inte det enda bra rofl

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Kraften som personen som träffas utsätts för är faktiskt mindre än den kraft som den som avfyrar vapnet utsätts för.

Säg mig bara, hur ofta ser du folk med vanliga gevär som slås omkull av rekylen?

För en kula från en FY-71 (det koreanska standardvapnet i Crysis) så skulle kulan utöva en kraft på skyddsvästen som uppgår till strax under <släng in liten siffra här>

Är det tillräckligt för att få någon att vackla? Självklart.

Är det vad som händer i Crysis? Japp.

Det gör ont, riktigt ont, att ta en kula i bröstet, skyddsväst eller ej. Idag stoppar inte en skyddsväst ens en 5,56:a, och visst, det är framtiden vi pratar om, men utvecklas skyddvästar utvecklas vapen.

Jag kräver inte att allt ska vara realistiskt, men jag gillar inte att behöva sitta och skjuta 5 skott på samma kille innan han dör, som jag skrev tidigare. Och varför skulle han dö efter flera träffar? Ja, riktigt bra fråga, stoppas en kula stoppas alla. Vacklar han till av den första dör han knappast av dem 5:e.

Så ni kan försvara Crysis precis hur mycket ni vill med skyddsvästar dit och vacklande dit, men det hjälper inte.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Skjut koreanerna i huvudet då...problem solved. Känns trist att klaga på realismen i ett spel som crysis, jag förstår din poäng men det känns inte relevant. Vill man ha realism kan man ju starta random soldat-simulator istället.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Håller med P1nGviN helt klart. Något som jag saknar i spel är att man dör på en träff om man tar bröstet (eller ramlar om man har skyddsväst), så jävla drygt att behöva sätta 5 skott innan motståndaren neutraliseras. Självklart ska det vara lika både för spelaren och AI:n.

Inte spelat Crysis men tycker detta gäller de flesta spel.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

CRYSIS !

sorry för caps.. och det sjuka är att folk fortfarande hyllar det.. jag kan bara inte förstå det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Håller med P1nGviN helt klart. Något som jag saknar i spel är att man dör på en träff om man tar bröstet (eller ramlar om man har skyddsväst), så jävla drygt att behöva sätta 5 skott innan motståndaren neutraliseras. Självklart ska det vara lika både för spelaren och AI:n.

Inte spelat Crysis men tycker detta gäller de flesta spel.

du tror inte att det skulle bli relativt enkelt då? Jag menar, Du skulle vara som en jävla superhjälte och skjuta ett skott och alla skulle dö. Det skulle inte ens vara kul. Och om det skulle vara så att man dör av ett skott i spelet, då skulle det ju återspeglas på dig med (såvida du inte är spindelmannen eller masterchief), alltså skulle spelet dessutom bli för svårt.

Permalänk
Avstängd

Det blir inte svårare av att behöva panga 5 i bröstet, det blir bara långsammare.

Nordblom: Skrev jag inte 15 ggr innan att det var det som jag _inte_ ville behöva göra?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Wow utan att tänka efter

Visa signatur

Antec P182 | P35-DS4 | 8800GT | Q6600 | 4Gb ram | Corsair 520w

Permalänk
Medlem

Age of Conan och Doom 3 måste väll ligga högt upp på listan?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Det gör ont, riktigt ont, att ta en kula i bröstet, skyddsväst eller ej. Idag stoppar inte en skyddsväst ens en 5,56:a, och visst, det är framtiden vi pratar om, men utvecklas skyddvästar utvecklas vapen.

Jag kräver inte att allt ska vara realistiskt, men jag gillar inte att behöva sitta och skjuta 5 skott på samma kille innan han dör, som jag skrev tidigare. Och varför skulle han dö efter flera träffar? Ja, riktigt bra fråga, stoppas en kula stoppas alla. Vacklar han till av den första dör han knappast av dem 5:e.

Så ni kan försvara Crysis precis hur mycket ni vill med skyddsvästar dit och vacklande dit, men det hjälper inte.

HAHAHA!
Finns inget kroppsskydd som står emot 5.56 kaliber?
Do your math before claiming stuff...

Visst, en gammal skottsäker väst med plåt och kevlar från typ 90-talet tål ingen sån ammonution, men dagens LVLIII-IIII kroppspansar (keramikplattor) klarar sånna skott, däremot så fungerar dom som MC-hjälmar, dom tar emot smällen, men går sönder i processen och du kan KANSKE ta 2 skott innan du saknar skydd ifrån den mer...

sen så behöver man inte alls slungas ner i marken om du blir träffad i bröstet, det är mjligt ja, men inte en säkerhet alls...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Det gör ont, riktigt ont, att ta en kula i bröstet, skyddsväst eller ej. Idag stoppar inte en skyddsväst ens en 5,56:a, och visst, det är framtiden vi pratar om, men utvecklas skyddvästar utvecklas vapen.

Jag kräver inte att allt ska vara realistiskt, men jag gillar inte att behöva sitta och skjuta 5 skott på samma kille innan han dör, som jag skrev tidigare. Och varför skulle han dö efter flera träffar? Ja, riktigt bra fråga, stoppas en kula stoppas alla. Vacklar han till av den första dör han knappast av dem 5:e.

Så ni kan försvara Crysis precis hur mycket ni vill med skyddsvästar dit och vacklande dit, men det hjälper inte.

Jag har hört många olika argument för att ett spel skulle suga, men din metod att försöka skriva om fysikens lagar för att du ska ha rätt är faktiskt ganska innovativ.

Och givetvis fullkomligt idiotisk.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Säger Hellgate: London. Demot/betan var väl halvkul i en halvtimme, sen floppade det totalt och levde inte alls upp till förväntningarna.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Första som slår mig är Crysis och det andra är nog Hellgate.

Men det där om att en kula från ett gevär kan få en att falla omkull etc.
Det är ju lite väl löjligt. För varje reaktion krävs en precis likadan men motsatt reaktion.

alltså om en människa ska falla omkull när han blir träffad ska även personen som sköt vapnet göra det...

Har Swec blivit en samling av folk som skolkar och snusar kronar? xD

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Men jävla stridspittar och diehard fans..
Kolla på mythbusters
dom har gjort ett avsnitt, eller ja kanske flera med tex hagelgevär och om man ramlar omkul av en träff eller inte.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

CnC 3, Generals (inklusive expansioner) tack vare EA

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistard
Första som slår mig är Crysis och det andra är nog Hellgate.

Men det där om att en kula från ett gevär kan få en att falla omkull etc.
Det är ju lite väl löjligt. För varje reaktion krävs en precis likadan men motsatt reaktion.

alltså om en människa ska falla omkull när han blir träffad ska även personen som sköt vapnet göra det...

Har Swec blivit en samling av folk som skolkar och snusar kronar? xD

Finns väl undantag som till exempel granatgevär

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Avstängd

The Sims var bra,kul att spela när det var nytt, sen kommer The sims2!
The sims2 är värdelöst och överskattat,så mycket reklam överallt för det skitspelet,det och alla expansioner släpptes bara för att dom skulle tjäna pengar.

måste nog säga samma sak om doom :S DooM var bra,doom2 var bra, doom3 blev överskattat för grafiken var bra men det var inte kul att köra.

Permalänk
Medlem

Klart man vill att folk ska flyga till höger och vänster när man mejjer ner dem, är la sak samma hur det är i verkligheten.

Permalänk
Medlem

Skulle inte tro att man står kvar som om inget hade hänt om man hade fått en kula i bröstet även om man skulle haft skyddsväst på sig. Kanske inte slungas i marken också vidare men ont lär man få.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Inaktiv

Slungas i marken lär man inte göra, men ingen lär stå upp efter att bli skjuten, ens med skyddsväst.

Nån kanske vill prova? ^^

Permalänk
Medlem

klart man kan trilla omkull om man blir träffad i en väst av en kula, men det är knappast energin i träffen som gör att man faller (Om man inte är i obalans då.) utan snarare chocken av att ha blivit skjuten.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
klart man kan trilla omkull om man blir träffad i en väst av en kula, men det är knappast energin i träffen som gör att man faller (Om man inte är i obalans då.) utan snarare chocken av att ha blivit skjuten.

Precis. Eller både och, en viss kraft finns det ju i kulan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Precis. Eller både och, en viss kraft finns det ju i kulan.

Nej, kraften är inte stor alls. Det bara en hollywood-myt. En kula har väldigt liten massa. Inte ramlar väl skytten bakåt när han skjuter heller?

Finns ju personer som inte ens märker att de blir skjutna för att de har en massa adrenalin igång. Läste det nånstans om nån brottsling som inte gav sig förrän efter typ 11 skott från polisen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Nej, kraften är inte stor alls. Det bara en hollywood-myt. En kula har väldigt liten massa. Inte ramlar väl skytten bakåt när han skjuter heller?

Beror väl på vad det är för vapen, kaliber och sånt, men rekylen kan ju vara ganska kraftig.

Ingen som skjutit med ett 7,62-kalibrigt vapen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Nej, kraften är inte stor alls. Det bara en hollywood-myt. En kula har väldigt liten massa. Inte ramlar väl skytten bakåt när han skjuter heller?

Sen om man tar ett "rekylfritt" gevär som exempel så är risken för att bli "bakåtkastad" minimal. xD

Har någon av er som säger att man blir omkullkastad av en träff från kulorna sett "riktig jakt"? Jag menar det är ju hemskt ofta man ser harar/kaniner, rådjur, sjöfåglar eller de andra "tryckas iväg" av träffarna? Nej de har ju såklart inga skyddsvästar som utgör ett motstånd för kulorna. Men med tanke på deras storlek gentemot människor med skyddsväst. xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Sen om man tar ett "rekylfritt" gevär som exempel så är risken för att bli "bakåtkastad" minimal. xD

Snälla kan du inte ett dugg fysik. Newtons tredje lag. Läs detta så lär du dig nått nytt; http://en.wikipedia.org/wiki/Newton%27s_laws_of_motion

Och för att svara på din fråga, ja. Orkar du inte läsa så får du svaret här;
"For a force there is always an equal and opposite reaction: or the forces of two bodies on each other are always equal and are directed in opposite directions."

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Beror väl på vad det är för vapen, kaliber och sånt, men rekylen kan ju vara ganska kraftig.

Ingen som skjutit med ett 7,62-kalibrigt vapen?

Jag har skjutit med ett 7,92-kalibrigt vapen ett antal gånger. Inte sjutton är rekylen så kraftig att man slås omkull. Det gör lite ont om man håller vapnet mot något ben, precis som det skulle göra lite ont att bli träffad om man har en skottsäker väst på sig.

FY-71 i Crysis är dock bara 5,45-kalibrig, alltså markant mindre massa och därmed markant mindre rörelsemängd än en 7,62.

Notera nu hur tyst pingvinen blev när han blev tvungen att inse att det är lite svårt att argumentera mot fysiska fakta

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Avstängd

Tyst och tyst, somliga av oss har annat att göra än att sitta och försöka försvara sig mot folk som snackar skit.

Tänker, för sista gången, skriva att det inte är kraften som man ramlar av. Du har 1: Chocken av att ta en kula i bröstet och 2: Smärtan av att ta en kula i bröstet.

Men vi gör såhär du och jag Lcars. Vi går ner till skyttebanan och du drar på dig valfri väst och sen skjuter jag på den västen efter ett tag (när du inte är 100% beredd alltså) och så får vi se om du står upp eller om du ramlar. Jag har lite tajt schema fram till slutet av nästa vecka, men bor du i stockholmsområdet kan vi säkert ta en vända ner till en skytteklubb och testa.

Sen kan vi spinna vidare på det här ämnet och prata lite om hagelgevär. Blåser man någon i bröstet med den så flyger de all världens väg och dör. Vi tar det igen. Hagelgevär + bröst + skyddväst = säker död och flygtur i Crysis, men inte en vända från en automatkarbin.

Det som slår mig mest i den här tråden är hur svårt många verkar ha att läsa, lär ni er inget i sandlådan?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"