Hur får jag ut försäkringspengarna för mina feta ärr?

Permalänk
Medlem

Ärr på händer kan ge endel. Jag har fått för mig att ärr på ställen du inte kan täcka över såsom händer och ansikte ger mer kulor. Min bror fick 19 loppor för ett ganska nasty 14 cm långt ärr på handens översida.
Så visst finns det pengar att hämta.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaGoO
Jo nog ska du få godkänna ersättningen först och även bråka lite med dom om summan om du vill ha mer så det låter väldigt konstigt....
Om dom inte har nån ny klausul där dom betalar ut en engångsumma oavsett graden av ärr?

Fick hem ett brev idag från Folksam där det stod att "Vi har satt in 30.000kr på ditt konto.. Bla bla ring för frågor". Nåja, jag känner mig väldigt nöjd med det beloppet

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk

har ett ärr på pannan efter en arbetsolycka här för ett tag sen...vad tror ni man få ut för det? här är bild typ ett par dar efter olyckan, nu är stygn o allt borta, men ett fult ärr på skallen

*som ni ser så är jag halvflint, och ärret kmr synas forever ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lappen_87
har ett ärr på pannan efter en arbetsolycka här för ett tag sen...vad tror ni man få ut för det? här är bild typ ett par dar efter olyckan, nu är stygn o allt borta, men ett fult ärr på skallen

http://img519.imageshack.us/img519/1006/dsc00297uz6.th.jpg

*som ni ser så är jag halvflint, och ärret kmr synas forever ^^

säg till försäkringsbolaget att du tappade håret under olyckan

(:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lappen_87
har ett ärr på pannan efter en arbetsolycka här för ett tag sen...vad tror ni man få ut för det? här är bild typ ett par dar efter olyckan, nu är stygn o allt borta, men ett fult ärr på skallen

http://img519.imageshack.us/img519/1006/dsc00297uz6.th.jpg

*som ni ser så är jag halvflint, och ärret kmr synas forever ^^

Mitt ärr är ungefär lika synligt i pannan... Jag fick 30.000 som sagt.
Fast då vet jag inte om dom tog hänsyn till att det fortsätter alldeles vid hårfästet ner mot örat.

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk

Oj här har det hänt mycket! Ja man kan lugnt påstå att det har satt sig på psyket, jag kan inte gå en meter i shorts utan att folk stirrar.
Jag har en del ärr på mina ben, men det är det största, "flinet" som är värst. Man ser att det andra benet också det är sönderslaget. Just det, har ett litet ärr under det stora med, och ytterligare ett till nedanför. Fråga mig inte hur jag fick dom.

EDIT* Glömde säga att jag ringt Folksam, dom bad mig maila bilder, och nu är det gjort så jag väntar på svar...

Lite bilder då

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Det var ju inget litet ärr precis! Får man fråga vad det var för olycka? Lycka till med ersättning.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurihaxxx
Oj här har det hänt mycket! Ja man kan lugnt påstå att det har satt sig på psyket, jag kan inte gå en meter i shorts utan att folk stirrar.
Jag har en del ärr på mina ben, men det är det största, "flinet" som är värst. Man ser att det andra benet också det är sönderslaget. Just det, har ett litet ärr under det stora med, och ytterligare ett till nedanför. Fråga mig inte hur jag fick dom.

EDIT* Glömde säga att jag ringt Folksam, dom bad mig maila bilder, och nu är det gjort så jag väntar på svar...

Lite bilder då
http://img401.imageshack.us/img401/6971/img2593xu5.jpg
http://img522.imageshack.us/img522/6821/img2594st4.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/8775/img2595mf8.jpg

Satan. Det där ska du har mycket för!

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Det var ju inget litet ärr precis! Får man fråga vad det var för olycka? Lycka till med ersättning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av seth vicious
Satan. Det där ska du har mycket för!

Alltså, det är kanske inte så manligt, men jag hoppade över ett 50 cm högt trädgårdsstaket, med en jävligt smal kant. Saken var den att jag var ung och dum, och det häftigaste jag visste var oversized 501: or. Resten är historia.

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurihaxxx
Alltså, det är kanske inte så manligt, men jag hoppade över ett 50 cm högt trädgårdsstaket, med en jävligt smal kant. Saken var den att jag var ung och dum, och det häftigaste jag visste var oversized 501: or. Resten är historia.

Nej nej nej...säg inte att staketet fläkte upp benet? Gah jag kan tänka mig synen...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Nej nej nej...säg inte att staketet fläkte upp benet? Gah jag kan tänka mig synen...

Jajemän. Först slog jag hål mitt på, där det ser allra mest cp ut, sen började det glida... Självaste fliken som bildades var vikt uppåt, så köttet låg utåt så att säga. Fyfan vad det gjorde ont

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Bröt mitt nyckelben under skoltid i 8an eller 9an. Efter detta är mina nyckelben inte längre symmetriska och jag har fortfarande ont i det om jag sover på fel sida en natt. Eftersom jag var minderårig och hade dålig koll på allt som har med försäkringar vid den tiden så skötte min mamma allt sånt där. Hon påstod att jag inte hade rätt till någon form av ersättning, efter att hon kontaktat försäkringsbolaget. Nån som vet om detta stämmer? Har alltid haft för mig att man aldrig är mer välförsäkrad än när man går i grundskolan. Mest bara nyfiken, det är 7-8 år sen det hände nu så jag har inte direkt några förhoppningar om att få ut några pengar, mest bara intresserad om jag skulle haft rätt till ersättning.

Permalänk
Medlem

Det är klart man skall få ersättning?! Förstår mig inte på er som tänker annorlunda...

Själv så blev jag nedslagen i Turkiet av en galen ryss i våras. Bruten näsa och jävligt ont i munnen. Blev bara fyra stygn. Men det ärret är inte snyggt, snett över näsan. Ganska svårt att dölja med, så det är ju bara att berätta för alla som man träffar att man varit i Turkiet. Dessutom är det inte så kul när man "rynkar på pannan" för då drar det obehagligt i näsan.

Jag skall skicka in bilder på hur det ser ut efter ett år. Får se vad det blir i ersättning..

Tänk på att alla skador (normalt sett) måste anmälas till alla inblandade försäkringsbolag direkt när de inträffar. Jag har tex. ett hack ovanför ögonbrynet efter att jag suttit på en kompis axlar när han cyklade Men det får jag ingenting för eftersom jag inte anmälde skadan...

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT
Bröt mitt nyckelben under skoltid i 8an eller 9an. Efter detta är mina nyckelben inte längre symmetriska och jag har fortfarande ont i det om jag sover på fel sida en natt. Eftersom jag var minderårig och hade dålig koll på allt som har med försäkringar vid den tiden så skötte min mamma allt sånt där. Hon påstod att jag inte hade rätt till någon form av ersättning, efter att hon kontaktat försäkringsbolaget. Nån som vet om detta stämmer? Har alltid haft för mig att man aldrig är mer välförsäkrad än när man går i grundskolan. Mest bara nyfiken, det är 7-8 år sen det hände nu så jag har inte direkt några förhoppningar om att få ut några pengar, mest bara intresserad om jag skulle haft rätt till ersättning.

Råkade ut för exakt samma sak och jag kan fortarande inte gå längre sträckor och har nedsatt rörlighet. Jag fick ingen ersättning för sveda och värk eftersom jag var under 15 sa försäkringsbolaget och dom kunde inte bedöma skadan förens jag var färdig vuxen och skulle komma tillbaks då. Så det kan vara värt att kolla upp nu när du är äldre. Jag har dock inte gjort det än.

Jag undrar om man kan få några pengar för ett väldigt fult ärr på ryggen som orsakades av ett födelsemärke som revs upp. Märket hade absolut max 0.5 cm radie och ärret är ungefär 7 cm långt och 1.5 brett. 5 styng och VÄLDIGT fult. Det gjordes av en doktor som troligen var alkoholist på byns lilla HC

Permalänk
Medlem

hmm, en fråga som rör försäkringar.

Någon som fått nedsatt hörsel som anmält detta och försökt få ut några pengar?

Jag har nämligen fått typ halverad hörsel på höger öra efter en rejäl öroninflammation som blev felhanterad på min vårdcentral. Någon chans att få ut något på en sådan sak?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Som referens fick brorsan 30.000:- för dessa ärr som kom från en bilolycka som han och jag var med i.

Först erbjöd de honom ett lägre belopp men detta överklagade han och fick ut 30.000:-

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Avstängd

kanske borde ha anmält mina ärr. då jag har ett riktigt vacker ärr under underläppen, där mina framtänder stack fram för ett långt tag sen, sen har jag ett ärr i pannan, dock är den bara lika litet som ett spikhuvud, då den tröck in sig där lite:P sen har jag mer ärr på kroppen jag inte bryr mig så mycket om. men hur mycket får man för runt 4-5cm ärr? är det någon speciell summa för varje cm?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Ett operations ärr kan man ju inte ansöka ersättning för då det enligt mitt tycke är ett ingrepp som räddat dit liv. dock så är det väl isf slarv från läkarens sida eller hur arret kom till.

Dock ren klantig het går ju inte få ersättning för.
vissa typer av ärr försvinner helt eller till stordel under tiden man växer upp andra blir bara fullare med tiden.

Har själv ett märke på benet som på knappt två år inte ens syns längre och det är ca 2*6cm.

Har ett ärr i handen som är 0.5*5-6cm som alltid kommer att synas. går säkert sprätta upp och sy igen så det blir mer men mindre ärr. dock så bryr jag mig inte.

Varför ska vi ha försäkringar om vi inte kan utnjyttja dom? Jag får för mig att försäkringsbolagen affärsidé är att ge oss pengar om vi lider av något. De har mer friska medlemmar än "sjuka" så därför har dom råd.

Permalänk
Medlem

Så här gjorde jag för några månader sen:

Efter två veckor på sjukhus så mådde man helt ok. Av försäkringsbolaget fick jag höra att man inte kan söka ersättning för ärr förrän r det har gått ett år sen olyckan. Kan vara värt att tänka på.
Fick häromdagen ersättning för "sveda och värk" på hela 2 800kr. Kändes som om det kvitta...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Så här gjorde jag för några månader sen:

http://farm3.static.flickr.com/2420/2519000362_09da25f07a.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2051/2518178855_cbb6594bb6.jpg

Efter två veckor på sjukhus så mådde man helt ok. Av försäkringsbolaget fick jag höra att man inte kan söka ersättning för ärr förrän r det har gått ett år sen olyckan. Kan vara värt att tänka på.
Fick häromdagen ersättning för "sveda och värk" på hela 2 800kr. Kändes som om det kvitta...

Ouch! Hur gick det till?
Jo, det här med sveda och värk, och vanprydande ärr, det är två skilda saker, vanprydande ärr är det som ger cash, för att bruka ett horribelt språk, medans sveda och värk innebär att du legat på sjukan, sytt och haft det allmänt jobbigt. Gör en skadeanmälan så nära inpå skadetillfället som möjligt, sen söker du ersättning för ärret 2 år senare, om du får något, vilket du högst sannolikt får.

EDIT* Har nu fått skriftlig korrespondens från Folksam. 70 000 får jag för ärret!

Visa signatur

Vän av ordning.