Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Antecs skelettlåda på väg

Permalänk

Förstår verkligen inte vitsen med den här, det är ju bara ett vanligt chassi som de tagit bort sidorna över, lagt ner och sen byggt en ställning med fläkt över, varken estetiskt tilltalade, praktiskt ur smidighetsynpunkt eller ens bra kylning.

Förstår inte varför det ska vara så svårt att göra bra och snygga chassin...

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillmeister
Nu kan man ju faktiskt kyla sin dator med en vanlig bordsfläkt. Bara att köra allt passivt och rikta en fläkt över hela härligheten. Synd bara att den var överdrivet dyr.

Instämmer.

Känns som man betalar mycket för design/märke. Inget annat som förklarar prislappen. Tycker dock det var riktigt nice och skulle kunna tänka mig att köpa ett när jag bygger stationär. Om priset sjunker lite.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Kan nog bli najs me nått snyggt plexi moddat sklett chassi... men jag gillar den kommande P183:an bäst.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

citat: Ursprungligen inskrivet av tysonayt

Citat:

citat:Ursprungligen inskrivet av musta_jokeri
Du betalar för designen.
Och den är, i min mening, inte värde 1600 spänn.

Folk köper ju Mac datorer av samma anledning

Men så får de inte heller någon valuta för pengarna. Mac är en grann dator för hårfrisörskor och flygvärdinnor.

.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Tar lätt ett korrugerat pappschassi före den där urusla lösningen... Jag skämtar inte faktiskt.

Permalänk
Medlem

ful - inget mer

Hmm jo föresten - inte bara ful- definitivt inte ljudlös men perfekt om man vill fylla alla fläktar och andra delar med damm. Vill man sticka ut så finns det både bättre o coolare lådor---

not impressed

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Kan nog bli najs me nått snyggt plexi moddat sklett chassi... men jag gillar den kommande P183:an bäst.

Har du någon koll på när P183 släpps? Funderar på att använda det i nästa datorbugge no om några månader.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Plastigt, fult, opraktiskt. Allt detta blir ditt för endast 1600kr!

Permalänk
Medlem

Det sista jag behöva.......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Tycker inte den var snygg men kylningen lär vara bra då Antec sällan misslyckas med sina grejer

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Avstängd

Knappast snyggt eller prisvärt.

Men jiddret om att det inte blir svalare borde tänka lite innan mundiaré.

Jag har alltid haft svalare dator när jag öppnat sidoplåten, även när jag fimpat ett par fläktar under tiden.. MEN alla hårddiskar låter så mycket så jag har stängt lådan.. sjävklart är katterna en orsak också och sen blir det varmt igen.

har 4st 120mm fläktar och allt är korekt uppsatta ifall någon får mundiaré över att jag har fläktarna fel.

Jag kan tänka mig en sådan öppen låda bara HDD-Bay är ljudisolerad och okej ventilerad.

Mundiaré = skitsnack.

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk
Medlem

Så bra, nu kan man översköljas av all den elektromagnetiska strålning som vanligvis innesluts i chassit.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

För dyr för mig.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Inaktiv

På det stora hela verkar det som om 9/10 missförstått hela poängen med chassit; att testa och övervaka hårdvara med, bra till att pressa komponenter vid överklockning osv.

Det är iaf. vad jag ser det som. Att det sedan var dyrt, det kan jag hålla med om.

Permalänk

Nice, ser ut som plastdelar av en ful 90-tals stereo, när man sedan ska in med datordelarna så blir det ännu värre, antar att dom ska sälja lysdioder till också. En brädbit och spik har alltid fungerat för mig och ser bra mycket bättre ut än plast.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli dammigt.

Permalänk
Avstängd

Ful och fullkomligt idiotisk design. Lär ju kyla värdelöst då värme stiger och den stora fläkten på toppen blåser bara tillbaka denna varmluft rakt ner på alla komponenter medan den kalla luften försvinner. Och ljudnivån, ja bilden säger ju allt om den.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Folk köper ju Mac datorer av samma anledning

Nej man köper mac för att windows suger ^^

Permalänk
Medlem

Inte värd sina pengar för 5öre imo.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Red Alert feeling

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p.nissen
Knappast snyggt eller prisvärt.

Men jiddret om att det inte blir svalare borde tänka lite innan mundiaré.

Jag har alltid haft svalare dator när jag öppnat sidoplåten, även när jag fimpat ett par fläktar under tiden.. MEN alla hårddiskar låter så mycket så jag har stängt lådan.. sjävklart är katterna en orsak också och sen blir det varmt igen.

har 4st 120mm fläktar och allt är korekt uppsatta ifall någon får mundiaré över att jag har fläktarna fel.

Jag kan tänka mig en sådan öppen låda bara HDD-Bay är ljudisolerad och okej ventilerad.

Mundiaré = skitsnack.

Men om datorn blir svalare när du öppnar chassit så har du ju inte bra ventilerat chassi. Ska man vara ordpetig så skrev du "okej ventilerad" men om du menade det för hur det var bokstaverat eller själv ansåg att det var bästa-ventilationen-i-kända-universum låter jag vara osagt.

För övrigt borde väl mundiaré vara kräk?

Permalänk
Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axfred
Precis.

Jag tycker det är konstigt att chassit kostar så mycket med tanke på hur lite material dom använder.

Man tar inte bara betalt för materialet utan kostnaden att göra själva "chassit" alltså TIDEN!!!

Visa signatur

AMD ATHLON 64 X2 6000+ :: M2N-E SLI moderkort :: 2 GB DDR2 677 Kingston :: 500GB :: XFX GeForce 8800GTS 640MB :: Vista premium 64bit

Permalänk

riktigt ful tyckte jag

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem

detta va nog det konstigaste och fulaste jag sett på länge.

Det vill till att man städar varannan timma för att undvika damm och smuts på alla kretsar som ligger HELT öppet...

Sämsta tänkbara lösning tycker jag...

Skulle hellre montera allt under själva skrivbordsskivan än att betala 1600 för detta "skräp"

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabz
Ser ut att bli dammigt.

Min preliminära teori är att damm inte blir så fantastiskt påtagligt med fläkten som står och blåser ned på lådan. Antingen får man en effekt där dammet istället fastnar på lådan, eller en där lufttrycket blåser bort dammet från lådan. Åtminstonne på själva skalet, för det är ju inte mycket låda att snacka om, det finns ju en fläkt monterad i kåpan men den kan man eventuellt montera ett filter på.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det e ett ganska häftigt chassie,
Men jag tror att det skulle bli snyggare om man satte plåt innanför skelett taket och i domdära månarna nästan längst upp var det plexi, Lite svårt att föklara då jag inte har bilden framför mig och inte orkar gå tebax,
Men ja tror att någon fattar hur jag menar =P

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Neh de som skulle vara intresserade av denna typ av chassi är oftast kapabla att göra sina egna chassin

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970