Klarar detta Warhammer:Online?

Permalänk
Medlem

Klarar detta Warhammer:Online?

Klarar en P4 3.6, 7800GTX och 3 gb minne Warhammer:Online hyfsat?

Om inte, skulle en uppgradering till 9600GT göra en stor förändring?

Kan inte uppgradera processorn.

Permalänk
Medlem

http://www.warhammeronline.com/faq/tech_specs.php

For Windows XP

* 2.5 GHz P4 (single core) processor or equivalent
* 1 Gigabyte RAM
* A 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0
* At least 15 GB of hard drive space

For Windows VISTA

* 2.5 GHz P4 processor or equivalent
* 2 Gigabyte RAM
* A 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0
* At least 15 GB of hard drive space

Supported Video Cards
ATI Radeon(TM) series

* 9500, 9600, 9800
* X300, X600, X700, X800, X850
* X1300, X1600, X1800, X1900, X1950
* 2400, 2600, 2900
* 3650, 3850, 3870
* 4850, 4870

NVIDIA GeForce series

* FX 5900, FX 5950
* 6600, 6800
* 7600, 7800, 7900, 7950
* 8400, 8500, 8600, 8800
* 9400, 9500, 9600, 9800
* GTX 260, GTX 280

Intel(R) Extreme Graphics

* GMA X4500

Laptop versions of these chipsets may work, but may run comparatively slowly. Standalone cards that are installed in vanilla PCI slots (not PCIe or PCIx or AGP), such as some GeForce FX variants, will perform poorly. Integrated chipsets such as the ATI Xpress and the NVIDIA TurboCache variants will have low settings selected, but should run satisfactorily.
Recommended Audio Hardware
Sound Blaster® X-Fi™ series sound card (Note: Requires Creative ALchemy for Windows Vista)

Please note that attempting to play the game using video hardware that isn’t listed above may result in reduced performance, graphical issues or cause the game to not run at all.

The NVIDIA GeForce FX series is unsupported under Vista.

Borde alltså gå!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konkubin
Klarar en P4 3.6, 7800GTX och 3 gb minne Warhammer:Online hyfsat?

Om inte, skulle en uppgradering till 9600GT göra en stor förändring?

Kan inte uppgradera processorn.

warhammer är inte speciellt krävande så det "bör" funka.
annars är ett 9600GT ett bra mycket bättre kort.

Jag skulle först pröva spela, och sedan eventuellt köpa saker.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Mmm, jag vet om minimum req men det säger aldrig något egentligen. Undrar bara om ifall ni tror det flyter med normala inställningar.

Permalänk
Medlem

Det ska gå, Dock är processorn det som är det stora problemet. Jag körde closed beta med en P4 3.0ghz det laggade en hel del, sedan när jag överclockade den till 3,5Ghz flöt det på prima (har en C2D 3.0Ghz nu dock ). Med tankte på att din går i 3,6Ghz borde det inte vara några som helst problem åt minstonde inte på medium inställnigarna, high vet jag dock inte. Tror inte kortet skulle göra så att du fick mycket mer prestanda i det här fallet.

Permalänk

Re: Klarar detta Warhammer:Online?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konkubin
Klarar en P4 3.6, 7800GTX och 3 gb minne Warhammer:Online hyfsat?

Om inte, skulle en uppgradering till 9600GT göra en stor förändring?

Kan inte uppgradera processorn.

Beror på vad du ska göra. Kommer du köra tok mycket RvR kan det vara all idee att skaffa ett nytt grafikkort.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Tänkte köra mest RvR. Får se imorgon hur det funkar, :).

Permalänk
Medlem

Det fungerar fint med mitt system så det borde även göra på ditt.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Dumt att gå på minimumkraven, du ska ha över recommended. Det beror på vad man har råd med iofs.

Minimumkraven räcker oftast bara till o spela spelet i menyn...

Permalänk
Medlem

Brukar oftast utgå från att Recommended är minimum.. Som HasseAro säger, minimumkraven räcker oftast bara för att köra spelet, möjligtvist att det flyter med lägsta inställningar.
Har dock själv kört betan med datorn i sign, körde allt på lägsta, hackade rätt mycket när det var många players på skärmen samtidigt, tror största flaskhalsen där var att jag bara har 1gb ram i den.

Har dock installerat det på min laptop nu, testade lite i morse och det flöt på bättre och då kör jag så gott som högsta på allt men den har 2gb ram bättre processor och graffekort, har dock inte testat att vara bland så mycket andra players ännu då servern gick ner kl10 för att komma upp senare.

Permalänk
Medlem

Kör nu med 3gb och det flyter på bra men måste fortfarande kolla när det är många spelare på skärmen.

Permalänk

Tror ni det kommer flyta hyffsat på detta system.

C2D 2.8 ghz
2 gb PC 6400
Radeon X1900XT

Eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kling1337
Tror ni det kommer flyta hyffsat på detta system.

C2D 2.8 ghz
2 gb PC 6400
Radeon X1900XT

Eller?

Ni kan alltid kolla in denna sida: -> Warhammer hardware performance guide

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Det funkar fint. Kör på balanced settings och mellanupplösning. Ser riktigt bra ut och flyter fint.

När det blir många på skärmen börjar det dock bli lite ryckigare men det är när det är riktigt många så det hade jag räknat med.