Terrorister i World of Warcraft

Permalänk

tycker det låter som en smart strategi, lyckas militären/flottan/flygvapnet/CIA/NSA/FBI övertala kongressen (eller vem som ny kastar in extra pengar när det behövs) om att terroristhotet är ännu större än vad det egentligen verkar vara, då får dom kanske mer pengar. för att inte tala om alla som måste "infiltrera suspekta guilder" mm

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem

Tycker inte det är roligt, snarare oroväckande. Inte att det finns eventuella terrorister alltså, utan att det faktiskt finns människor med dumma jävla hypoteser om ingenting. Psykland.

Permalänk

amagosh

jaaa, jag tycker det är en extremt bra ide. fan dom kommer ju ta fast alla terrorister i hela världen. helt klart!

haha va fan kan ni tänka er usama bin laden sitter i nån grotta i afghanistan å lanar WoW med sina polare.

åå inte fan skulle dom prata engelska isåfall... amen just alla pratar ju engelska i usa, då gör ju hela världen det!

Permalänk

Seriöst americaner är riktigt rädda för allt, te.x. om det skulle komma aliens hit så skulle americanerna döda dem så aliena blir arga på oss sen utplåna oss typ så(Hatar(ja hatar) den delen av usa -.-)

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Man behöver inte anstränga sig hårt för att smutskasta "en stor nations militär". Sånt klarar dom själva galant. Ett par exempel, Vietnam, Korea, Irak, Afghanistan, alla CIA styrda kupp och kuppförsök i sydamerika osv osv.
Men du är kanske en sån som gillar att bomba och mörda oskyldiga människor för lite pengars skull...

1, Jag är ledsen att jag misslyckades framföra budskapet i min post. Det handlade inte om dina åsikter om Vietnam eller liknande. Det handlade om vad en proffessor sagt, vilket inte hade med militären alls att göra. Vad jag ville belysa i mitt inlägg var att folk drar för stora växlar, slänger sig med ord, när dom inte änns förstått innebörden i det dom precis läst. Dvs, dom är effekt av något (i detta fallet media).

2, Hur drar du växlar att jag gillar att man bombar okända människor? Seriöst, tycker du att deras beteende är fel? Tänk vad som skulle hända om någon som du kom till makten som har så extremt förutfattade meningar? Jag är ganska säker på att dom iaf försöker göra saker bättre, du å andra sidan verkar mest vilja smutskasta mig. Varför vet jag inte, men du har uppenbarligen lyckats utläsa saker ur mitt inlägg som inte står där, dvs, dra för stora växlar. Bra jobbat men jag kan inte säga att det är vidare trevligt med dina löjliga påhopp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Love_is_a_.45
tycker det låter som en smart strategi, lyckas militären/flottan/flygvapnet/CIA/NSA/FBI övertala kongressen (eller vem som ny kastar in extra pengar när det behövs) om att terroristhotet är ännu större än vad det egentligen verkar vara, då får dom kanske mer pengar. för att inte tala om alla som måste "infiltrera suspekta guilder" mm

Det finns ingen strategi. Igen, det är en proffessor som tycker sig ha hittat ett sätt där terrorister kan planlägga saker även om dom är utspridda, som i sin tur USA's underättelsetjänst inte kan spåra. Ligger en liten poäng i det han skriver, väldigt liten. Men det har å andra sidan väldigt lite med USA's olika statiliga instanser att göra också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexorg
Seriöst americaner är riktigt rädda för allt, te.x. om det skulle komma aliens hit så skulle americanerna döda dem så aliena blir arga på oss sen utplåna oss typ så(Hatar(ja hatar) den delen av usa -.-)

Dom Amerikaner jag känner, några som för övrigt bor i Sverige nu, är aboslut inte vidare rädda. Däremot har dom en betydligt mer ödmjuk sida än dom flesta jag känner i Sverige. T.ex tycker dom inte jag skall bli upprörd över mina idioter till landsmän som litar blint på det dom läser i media och sedan drar alla i USA över en kam. Dom tycker det är så löjligt så det inte förtjänar uppmärksamhet. Någonstans vet jag att dom har rätt i det, men jag stör mig fortfarande oerhört mycket på obegåvade människor som känner att dom måste klaga ned på saker dom inte förstår.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Domifuling,

Du har helt rätt i att saker blandas ihop och övertolkas på ett ibland lite irriterande sätt här. Måste bara få kommentera en del av det du skriver.

Anser du att bilden media i europa ger av usa's militära insatser runtom i världen är felaktig eller vinklad till för att skapa en negativ bild av usa och dess befolkning? Jag tycker iallafall att denna bild är betydligt mer nyanserad än den som förmedlas av många inhemska amerikanska medier. Handlar givetvis till viss del om att det är svårt att vara självkritisk när man är mitt uppe i en konflikt men jag vet inte om det är hela förklaringen.

Rätt mig om jag har fel nu men du tycker alltså att samtliga militära aktioner usa bedriver på olika platser i världen är rättfärdigade? Jag tvivlar på att den enda drivkraften till att blanda sig i konflikter långt ifrån landets egna gränser skulle vara ren och skär godhet. Givetvis finns det en ekonomisk faktor som spelar in när en betydande del av landets ekonomi kretsar kring just militären.

Vad gäller det amerikanska folket som helhet kan jag inte uttala mig huruvida de skulle vara dummare/smartare än svenskar. Har träffat alla typer från båda länderna men givetvis är de amerikanare jag känner både trevliga och ödmjuka. Skiljer sig inte nämnvärt från mina svenska vänner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummus

Men varför ska vi betrakta USA som en klump. I så fall kan USA betrakta hela Europa som ett och samma land också. Tycker du Sverige och Kroatien är ungefär samma? Skillnaden mellan Kansas och Californien är ungefär samma. Sverige är stort som Californien till ytan. Stort som North Carolina till befolkningen. Ska vi vara rättvisa mot amerikanerna så bör vi kunna lika mycket om varje enskild delstat som dom kan om varje enskilt land i Europa. Jag tror inte att medelsvensson går vinnande ur den fajten. Amerikaner (och Kanadensare ska jag säga också) vet förvånansvärt mycket om Sverige. Visst finns det dom som blandar ihop Sverige och Schweiz, men det finns nog svenskar som blandar ihop Slovenien och Slovakien också.

Jag kan väl hålla med dig till en viss del där iallafall. Men då om vi är rättvisa som du säger så ligger dom iallafall under. Vi vet att USA är en massa separata stater. Dom flesta amerikaner verkar tro att norden är ett land som består av sverige, norge och finland eller att EU är halva norge/sverige och england.
Så dom ligger fan under ändå

Inte sett dendär CNNbilden t.ex? ^^

Visa signatur

AMD Athlon64x2 6400+ 3.4Ghz, Geforce 8800GT, 4gb DDR2 800Mhz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
hehe.. typiskt amerikanare, räddaste folket på jorden.

Inte konstigt att dem så e så oskyldiga är så rädda...

Visa signatur

CMS 831, Seasonic M12 700W, EVGA 680i SLI A1, C2D E6600, Noctua NH-U12F, Geforce 9800GTX+, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB, WD Raptor 74GB, WD Caviar 500GB, Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
1, Jag är ledsen att jag misslyckades framföra budskapet i min post. Det handlade inte om dina åsikter om Vietnam eller liknande. Det handlade om vad en proffessor sagt, vilket inte hade med militären alls att göra. Vad jag ville belysa i mitt inlägg var att folk drar för stora växlar, slänger sig med ord, när dom inte änns förstått innebörden i det dom precis läst. Dvs, dom är effekt av något (i detta fallet media).

Intressant att du kan direkt utesluta att denna "PROFESSOR" inte har några militära anknytningar? Resonemanget är inte publicerad för att gynna militära intressen? Eller förstår jag dig fel?
Hur kan du särskilja mellan militär och folket? Det var ett sådant påstående "Irak har massförstårelse vapen" från en källa, alltså en individ eller en grupp bestående av individer, som gav det folket (Amerikanska) rätten att invandera och bombardera en nation till stenåldern?

Var väldigt noga att inte särskilja mellan militären, ledare och befolkning i en demokrati.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
2, Hur drar du växlar att jag gillar att man bombar okända människor? Seriöst, tycker du att deras beteende är fel? Tänk vad som skulle hända om någon som du kom till makten som har så extremt förutfattade meningar? Jag är ganska säker på att dom iaf försöker göra saker bättre, du å andra sidan verkar mest vilja smutskasta mig. Varför vet jag inte, men du har uppenbarligen lyckats utläsa saker ur mitt inlägg som inte står där, dvs, dra för stora växlar. Bra jobbat men jag kan inte säga att det är vidare trevligt med dina löjliga påhopp.

"DU är ganska SÄKER"? På vilket sätt och varför? Vem har anställt dig som försvarare för de? Med de menar jag fritt vad du vill: Folket, Militären, underrättelsetjänsten, kabinett osv.
Anklagar du någon för att ha extremt förutfattade meningar? Men dina meningar då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Det finns ingen strategi. Igen, det är en proffessor som tycker sig ha hittat ett sätt där terrorister kan planlägga saker även om dom är utspridda, som i sin tur USA's underättelsetjänst inte kan spåra. Ligger en liten poäng i det han skriver, väldigt liten. Men det har å andra sidan väldigt lite med USA's olika statiliga instanser att göra också.

Den koden som sk terrorister använder i spelet kunde inte användas via epost? Liten poäng i att vara organiskt sviktande professor kanske? Alltså demens eller alkohol? Nå?
Åter igen, hur i argumentens sak kan du vara så säker att detta inte är något som någon/några planerar kanske för att underminera en institution. Kom ihåg att Blizzard har en utomordentlig investering i säkrade nätverk utan bakdörr för några konceperationsteoretiker som måste ha en materiell närvaro för att veta att de inte hallucinerar. Det kan även vara någon som tycker att Blizzard kommer att bli en ekonomisk belastning och därför underminera deras affärsverksamhet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Dom Amerikaner jag känner, några som för övrigt bor i Sverige nu, är aboslut inte vidare rädda. Däremot har dom en betydligt mer ödmjuk sida än dom flesta jag känner i Sverige. T.ex tycker dom inte jag skall bli upprörd över mina idioter till landsmän som litar blint på det dom läser i media och sedan drar alla i USA över en kam. Dom tycker det är så löjligt så det inte förtjänar uppmärksamhet. Någonstans vet jag att dom har rätt i det, men jag stör mig fortfarande oerhört mycket på obegåvade människor som känner att dom måste klaga ned på saker dom inte förstår.

Vi har ett fint land där folk än så länge inte går och skjuter varandra på gator. Vi har bra offentlig sektor och väl förankrad skyddsnät för medborgare. De kommer inte hit för mina bruna eller dina blåa ögons skull (nu har du en förutfattad mening). Om dessa "ödmjuka" människor har vandrat hit är det för att de vill ha en sådan snäll miljö.
Återigen agerar du som språkrör för "DOM". Jag drar inte USA över en kam. Jag drar den bestämmande majoriteten över en kam. Om ignorans är förankrad i majoriteten är denna befolkningen en ignorant sådan per definition. massmedia väljer att rapportera men befolkning har det fria valet att rimlighetsbedöma rapportering (utifrån sin balans mellan kunnande till ignorans).
Jag tror knappast att du var övertygande som en begåvad människa som förstår vad du smutskastar.

USA är ett land oavsett hur många olika kulturer finns i det. Ett land representeras av en ledare, en militär och en karta. Som sagt dra majoriteten över kammen. Med all respekt för desertörer som sökte asyl i Sverige för att inte lyda majoriteten. Detta är vad jag kallar fria valet mot ignorans. Alla bär sitt ansvar. Kommer ihåg att ett sk god minoritet som undertrycks via majoriteten är även delaktig eftersom den finansierar den ignoranta majoriteten med skatter, humana resurser och fungerande infrastruktur. Det fria valet!

En nation som styrs genom rädsla är per definition en farlig sådan. Det yttersta faran här att denna nation är beväpnad till tänder och kan utplåna mänskligheten flera gånger om. Det är så underbart att andra reser sig för balansera ekvationen. Hurra för India, Pakistan utöver Ryssland och Kina. Även hurra för Iran som har förmåga att destabilisera hela ekvationen och försvara sig (hoppas att de får en annan president dock). Irak var ett misstag som har startat en process överstigande någons kontroll. Denna process kommer vi att se inom vår livtid vilket får mig att rita ett leende på mina läppar.

Som Summa summarum ber jag om ursäkt för inläggets längd.

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Medlem

Gör en Krater av USA, och våran planet skulle må så mycket bättre.

90% av alla jävla krig, har dom startat.
och varje gång innan dom drar ut i krig, så lyckas dom intala mäniskor att det är det rätta att göra.

Men för oss som tänker lite längre, vet att USA finansieras av krig.
så klart som fan att dom vill kriga hela tiden, ger ju mer pengar i kassan för dom som verkligen styr landet, Bush är bara en maskot, det är dom som sitter bakom han, som tjänar pengarna....

The new World order here we come...
men jag är förhoppningsvis död när det händer...

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Avstängd

Många ojjar sej: Dessa Amerikaner..
Själv vill jag nog mest utbrista: Dessa Swecforumiter.
Majoriteten här borde nog fundera lite mer på vad som händer IRL och typ skaffa sej ett liv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
Gör en Krater av USA, och våran planet skulle må så mycket bättre.

90% av alla jävla krig, har dom startat.
och varje gång innan dom drar ut i krig, så lyckas dom intala mäniskor att det är det rätta att göra.

Men för oss som tänker lite längre, vet att USA finansieras av krig.
så klart som fan att dom vill kriga hela tiden, ger ju mer pengar i kassan för dom som verkligen styr landet, Bush är bara en maskot, det är dom som sitter bakom han, som tjänar pengarna....

The new World order here we come...
men jag är förhoppningsvis död när det händer...

Jag märker att du hängde med på historielektionerna. Kan ju ge dig en ledtråd... eller två, jag är snäll idag. Första världskriget samt andra världskriget.

Passande namn förresten. Du fördömmer krig men har ett "nickname" som är förknippat med de mest obskyra konflikter och massakrar under detta århundrade.

OnT: jag är positiv till nya tankebanor men ibland måste man stanna upp och fråga sig själv: "Är detta rimligt. Finns det någon trovärdighet i detta?". Sorgligt dock att det dragits till sådana extrema gränser. Patriot Act är ju solklart exempel på en extrem lagstiftning.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

OMFG hur körd kan man bli :O, vad är inte cs då lixom ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Jag märker att du hängde med på historielektionerna. Kan ju ge dig en ledtråd... eller två, jag är snäll idag. Första världskriget samt andra världskriget.

Passande namn förresten. Du fördömmer krig men har ett "nickname" som är förknippat med de mest obskyra konflikter och massakrar under detta århundrade.

Ak47an har alldrig startat ett krig. "och btw det finns fler saker som kallas ak47, inte för att jag förväntar mig att folk ska veta det men, en del gör det och en del inte.

och vapen dödar inte människor, det är mannen/kvinnan som håller i vapnet som dödar.

Vad menar du med Första världskriget och Andra världskriget?
menar du att det inte var dom som startade det elller vad?
Men jag tror dom flesta vet att det inte var Usa som startade.

Ville bara säga det att det är inte 1a - 2a världskrigen jag syftar på.
du kanske såg i min förra post att jag sa 90% av alla krig, har usa startat.

så 1a och 2a är ibland dom 10% som Usa inte startat.
men deras inbladningar i dom krigen är ju en annan femma man kan tala om..

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
du kanske såg i min förra post att jag sa 90% av alla krig, har religion startat.

Fixed.

Permalänk
Medlem

hahaha...

så sant, God bless America!

lolz

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
det finns fler saker som kallas ak47, inte för att jag förväntar mig att folk ska veta det men, en del gör det och en del inte.

Du får gärna berika min bildning (tillhör den ovetande skaran)!

Permalänk
Avstängd

det finns ju redan övervakare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
hehe.. typiskt amerikanare, räddaste folket på jorden.

grejen är den att alla regeringen har sånna här saker, usa är bara dem smarta som spelar med öppna kort, det verkar ju funka så varför inte.

Visa signatur

lär mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Jag skall berätta en liten hemlighet för dig: Vem som helst kan komma med vilka uttalanden som helst. Att sen massor av folk tror att en professorstitel automatiskt innebär att man är jätteintelligent är liksom inte professorns fel.

Jojo, men att det uppmärksammas. Jag skulle kunna ha sagt likadant men det hade knappast blivit en nyhet på sweclockers om det.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >